Türkiye metropollerinde asıl araca ihtiyaç var. Büyükşehirlerde araçsız yaşamak ölüm gibi bir şey. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Chery yetkililerinden Türkiye yatırımı açıklaması (3. sayfa)
-
-
Hibrit yapsınlar hibritler güzel. Az yakıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiyede sıkıntının ana sebebi seçim sistemidir. Oy almak için bir çok kesim kayrılıyor. Esnaftan vergi alınmıyor ya da kaçırmasına göz yumuluyor. Vergi toplanması için de dolaylı vergilere yükleniliyor. Türkiye de dolaylı vergiler sadece ürünlere konulan KDV-ÖTV değildir. Aynı zamanda maaşlara konulan gelir vergileri de aslında bu klastadır. Çünkü onun da maaştan kesildiğini farketmiyorsun. Eline 10-20 bin lira verip bunu git vergi dairesine yatır desek millet bol bol küfreder ama bu şekilde insanlar bunu anlamıyor bile. Dolayısıyla bu kesimden gelecek oy kaygısı da sınırlı oluyor. Bu ülkenin dönmesi için vergi toplamak şart. Vergiyi de kaçırılamayan yerden katlıyorsun. Bu da akaryakıt, araç vs oluyor en çok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hatırlatma, Hibrit araç şehir içinde dur kalk trafiğinde az yakar. Uzun yol yapacaksın farzı mahal 500 km. İlk 50 km elektrik motoru çalıştı. Bataryada güç bitti. Kalan 450 km de içten yanmalı motor kullanılacak. Hibrid versiyon içten yanmalı modele göre fazladan 100-200 kg daha ağır. (Elektrik motoru hibrit batarya v.s.) Hal böyle olunca bu da size hybrid araçlarda ekstra yakıt tüketimi olarak dönecek.
(2023 Peugeot 5008 1,2 1430 kg, 2023 Peugeot 5008 1.2 (136 Hp) Hybrid e-DCS6 1552 Kg)
-
Burda mevzu bakış açısı..
Bizle Avrupa tamamen farklı bakıyoruz..
Avrupalı elektrik yada hybridi şehirlerim temiz olsun egsoz emisyon değerleri hava kirlilik oranı düşük olsun şehrin carbon salınımı ve carbon ayak izi düşük olsun kısaca yeşil doğa bu gözle bakıyor ve alıyorlar.. yakıt ekonomisi varmıdır vardır elbet ama listede son sıralarda yer alıyordur öncelikleri emisyon carbon salınımları falan onlar için öncelikli olan..
Bu yeni bir şeyde değil bu arada elektrikli hybrid araçlar yokkende emisyon değerleri çok önemliydi hatta bazı ülkeler emisyon üstünden vergilendirme yapıyordu..
Bizde ise tam tersi tek öncelik yakıt ekonomisi emisyon carbon ayak izi yeşil doğa falan ben bence pek elektrik yada hybrid araç alanların umrunda olduğunu sanmıyorum..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mercedes, LAnd rover ve Bmw Phev'ler de Çin'de farklı üreticiler tarafından üretiliyor unutmayın. Bu üreticilerin (örn Mercedes - Baic) kendi çok geniş ürün gamları var.
Mercedes markasıyla üretim yapabildiklerine göre kendi ürünlerinde de (üst segmentte) benzer kaliteyi beklemek yanlış olmayacaktır.
Diğer ürünlerde de %90 kaliteyi %60 fiyatına satıyorlar (Çin'de) Zaten bu nedenle EU'da üretici kalmadı gibi birşey. Olanlar da Çin ağırlıklı üretim yapıyorlar.
Bu olay olup biteli 10 yılı geçiyor da TR'ye araçlar yeni geldiği için millet yeni görüyor. İyice anlaşılır zamanla.
-
EQA, EQB, EQC EQS tamamen elektrikli modeller ve E class Phev'ler Çin'de üretiliyor.
-
ceku ile arifin aşkı ne zaman nihayete erecek
ceku lazım bana ceku
-
Ne kadar yatırım yaparsa yapsın 1 mio altında alınanilecek sıfır araç neredeyse kalmadı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yok dostum kullandım test ettim yakınımda alanlar var. Henüz Çin araçları Mercedes, Bmw, Audi, Volvo kalitesinde değil. Uzaktan Jan Janlı albenili görünüyor ama detayda aradaki fark bariz belli. İlerde daha kaliteli yapabilirler mi yapabilirler belli olmaz mevcut durum böyle. Porsche kalitesinde diyen kişi arabalardan anlıyorum demesin zaten. Porsche nin üstü Rolls Royce altı Mercedes.
Bu arada Rolls Royce sen nasıl bir gavursun be. 2014 modeli için bile kurşun atar kurşun yersin. Çok ayrı bir dünya çok. Rolls Royce büyüktür bütün arabalar. Maybach falan plastik kalıyor yanında.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben eski bir sovyet ülkesinde yaşıyorum.
2 yıl önce Rusya'ya konan ambargoyla beraber 6 ayda bir araba değiştiren "çok zenginler" Range rover, bmw 7, maybach filan alamamaya başladı (gelmiyor), Toyota da fabr kapattı. LAnd Cruiser işi de bitti. Pazarı Çin domine ediyor (tüm eski sovyet)
TR'de tam neler var bilmiyorum ama Çin devlet başkanının bindiği araç olmadığını biliyorum. Hiçbir lüks Çinli, 800km'lik tam EV lüks Mpv'ler vs de yok TR'de. Skywell, leap motor filan orta segment var sanırım. Evet reno'dan, Egea'dan fiyat/ kalite olarak çok iyiler ama bahsettiğiniz lüks modellerle karşılaştırmak da -bu fiyattaki araçlara- haksızlık olur.
Üst segment Çinli araçlar artık Rolls Royce, Bentley vs ile kaşılaştırılıyor ve işin ilginç tarafı Huawei'nin yaptığı daha ilk araç karşısına segment olarak Rolls Royce konmuş ki pek çok video var. İlk bulduğum 2'sini paylaşıyorum
(11) Chinese Rolls vs Rolls-Royce | Shocking Result of Suspension Test - YouTube
Huawei's aims at Rolls Royce Cullinan with the AITO M9! (youtube.com)
Daha pek çok video bulabilirsiniz. Özellikle Çin'de yaşayan Amerikalıların harika incelemeleri var (wheelsboy kanalını öneririm) Donanımhaberde anasayfada filan yayınlananların çok ötesinde araçlar yollarda geziyor.
-
On sene önce chery modelleri Türkiye’ye ilk geldiğinde chery firması Türkiye’de yatırım yapmayı vaad ediyordu elindeki bütün arabaları sattıktan sonra Türkiye’den elini eteğini çekti o dönemde fabrika kurmaktan bahsediyorlardı ve tamamen yalan on yıl boyunca o arabaya parça yetiştirmeye çalışmaktan anamız ağladı Türkiye’de bulamadığımız parçaları Çin’de getirttiyorduk ne zaman fabrikayı kurarlar o zaman rahat rahat arabayı satın alın benden size tavsiye bana göre tekrardan kaçacaklar
-
Merhaba, burada yorum yapan kişiler bahsettikleri araçları kullanarak mı yapıyor bilmiyorum. Ama şu an BYD Seal U DM-I sahibiyim ve çok memnunum. Şehir içi kendi elektriğimle larj ediyorum ve km de 1 TL nin altında yakıyor. Uzun yola gelince de Antalya dan Ankara 5.1 lt ortalamayla geldim. Konforu derseniz kötü diyebilecek kimse tanımıyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X