Şimdi Ara

Chevrolet Cruze & LPG Uyumu, Subap Erimesi NET Bilgi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
5
Favori
66.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • E200kompressor 163 hp ,12-14 lt yakıyor ortalama ş.içi benzinde,km de 65 krş yapıyor ortalama
    Lpg taktırdım km hesabını 3 ay boyunca fişlerde elimde ş.içi 378 krş yakmış,ve benzinden lpg ye geçtikten sonraki km lerim sabit ,ş. İçinde sabah kontağı açıp akşam kapattığım oluyor.kesin hesap bu işte

    Dizel sesini dinlememek için benzin&lpg li araca biniyorum,yeni motorların içeriye sesi gelmiyor v.s demeyin ,sıkışık trafikde camı az araladınızmı 403 gibi sesi geliyor çoğu dizelin...
    Velhasıl dizel tasarrufludur diyenler ,araç almasın,toplu taşıma metrobüs vs kullansın,ayrıca klimalarıda açık oluyor sıcakta ahahafdaadds



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi portalkal -- 8 Mayıs 2013; 22:46:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    E200kompressor 163 hp ,12-14 lt yakıyor ortalama ş.içi benzinde,km de 65 krş yapıyor ortalama
    Lpg taktırdım km hesabını 3 ay boyunca fişlerde elimde ş.içi 378 krş yakmış,ve benzinden lpg ye geçtikten sonraki km lerim sabit ,ş. İçinde sabah kontağı açıp akşam kapattığım oluyor.kesin hesap bu işte

    Dizel sesini dinlememek için benzin&lpg li araca biniyorum,yeni motorların içeriye sesi gelmiyor v.s demeyin ,sıkışık trafikde camı az araladınızmı 403 gibi sesi geliyor çoğu dizelin...
    Velhasıl dizel tasarrufludur diyenler ,araç almasın,toplu taşıma metrobüs vs kullansın,ayrıca klimalarıda açık oluyor sıcakta ahahafdaadds

    Helal olsun , nihayet dizel konusunda hemfikir birine denk geldim! Dizel sahipleri benim aracım sessiz dedimi gülesim geliyor hep



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 30 Ekim 2013; 20:31:13 >




  • teşekkürler, çok bilgilendirici bir yazı olmuş
  • Büyük konuştum sevdiğim arabamı satıp dizel hyundai santa fe aldım ha rahatsızmıyım? Sesinden evet sanki axor kullanıyorum,camı kspatınca ses 0 a iniyor ama ellerim tesbih gözlerim uzun yol arıyor psikolojik ve sosyolojik olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    Büyük konuştum sevdiğim arabamı satıp dizel hyundai santa fe aldım ha rahatsızmıyım? Sesinden evet sanki axor kullanıyorum,camı kspatınca ses 0 a iniyor ama ellerim tesbih gözlerim uzun yol arıyor psikolojik ve sosyolojik olarak

    Kamyon kadar rahat mı bari ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    Büyük konuştum sevdiğim arabamı satıp dizel hyundai santa fe aldım ha rahatsızmıyım? Sesinden evet sanki axor kullanıyorum,camı kspatınca ses 0 a iniyor ama ellerim tesbih gözlerim uzun yol arıyor psikolojik ve sosyolojik olarak

    Yav mesele şu, dizel performans yakıt fiyat vs. sebeplerle tercih edilir kimse de niye ettin diyemez. Ama iş kendi kendini kandırmayı da geçip bir de iddia etmek olunca işler karışıyor. 2+2 4 eder. Bugün en üst sınıf dizeller bile ses yapıyor içeriye az ses alyor, yalımı iyi oluyor vs.

    Yani arabanız hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStig


    quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    Büyük konuştum sevdiğim arabamı satıp dizel hyundai santa fe aldım ha rahatsızmıyım? Sesinden evet sanki axor kullanıyorum,camı kspatınca ses 0 a iniyor ama ellerim tesbih gözlerim uzun yol arıyor psikolojik ve sosyolojik olarak

    Kamyon kadar rahat mı bari ?

    Mercedesten sonra rahatlık kavramını esnetmesi gerekir arkadaşın yoksa rahat edemez, hem bedenene hem de zihinsel olarak :)




  • bende de 2003 astra g var 168000 km de aracı alalı 5 ay oldu lpg ne zaman takıldı bilmiyorum ( lavato easy fast2 )
    arabada z16xe kodlu 1.6 16 valf 100 beygir ecotec motor var lpgde uzun yolda 21 kuruş yakıyor 70 km sabiy hızda ancak! geçen hafta ustama motoru gösterdik subap lastikleri lpg yüzünden kavrulmuş silindir içine motor yağı sızıyor ilk çalıştırma anında masmavbi duman atıyor araba zaten kmde yüksek seyir halindeykende yağ yakıyor araç 1000 kmde 700gr yağ eksiliyo usta lpg liolmasa bu kadar yağ yakmaz diyor 600 lira gibi para sıkışmış motora anlaşılan :D
    bunları yazmamın nedeni, daha önce yazılan yorumlarla paralellik göstersede bence lpg sisteminin araca uygulanması bu kadar sorun yaratma ihtimaline karşı (subap sorunu dahil) kesinlikle değer, %40 tasarruf bizim gibi alım gücü düşük ve gelişmekte olan ülkelerde hiçde az bir oran değil... saygılar
  • Subap erimesi konusunda bu sitede uzun zamandır yazılmamış ama Google amcadan arama yaptırınca ilk çıkan ve baya bi konuşulup tartışılan site bu olsa gerek. Burada ve diğer sitelerde okuduğum kadarıyla aynı belirtileri gören çoğu arkadaş ilk önce benim gibi buji,buji kablosu,bobin, akü,regülatör gibi parçaları değiştirmekle işe başlamış. Ama acı son her değişimden sonra kendini belli etmiş. LPG'nin ilk intikamlarından biri: SUBAP ERİMESİ (KAÇAĞI,UZAMASI VS)
    Ben şuan halen çırpınma aşamasındayım. Aracım 2004 Mazda 6. Otomatik 2.0 motor. Şuan 187.000 km'de. ( Tabi km orijinalse )
    Aracı 1 ay önce aldım. Test usta vs aracı ilk alırken bilinmiyor tabi bu problemleri. Bu subap erimesi belirtileri aktif olarak o aracı kullanan kişiyle ve o kişinin dürüstlüğüyle alakalı birazda.
    Yaşadığım sıkıntılar..
    1.Sabah tek marşta çalışıyor. 200-300 metre sonra bir yokuşa denk geliniyor,biraz gaza basılıyor,yokuştan aşağı inerken tekleme vs olmadan stop etmiş oluyor.
    2.Bir sonraki sabah aynı deneme daha dik yokuşta deneniyor. Yokuşa süratle girmezseniz gazı kökleseniz de araç gaz demiyor.Sanki ayağınız gazda değilmiş gibi araba yerinde kalıyor. Traktör gibi çalışıyor. Vitesi boşa al,gaza bas. 1-2 metre gidiyor. Bu işlemi bi kaç kez daha yapıyorsun.En sonunda 100 metrelik yokuşa gelince araç stop ediyor.
    3.Denemelere devam. Aracın yaklaşık 6-7 dakika rölantide çalışması ve hararet göstergesinde ibrenin tam ortaya gelmesiyle birlikte o çıkamadığım yokuşu patinaj yaparak çıkıyorum.Stop-gaz yememe vs. yok.
    4. Yaklaşık 400 km boyunca LPG'yi iptal ettirdim ve sadece benzinde kullandım.Ara sıra motor sıcakken yolda giderken bir anda stop ediyor ve trafikte çok ciddi kaza yapma noktasına geliyordum. Bu durum LPG kullanırken oldu ve stop etmeden 3-4 km önce aracın rölantisinde oynamalar oldu. Bir anormallik olacağı belliydi ve dediğim gibi yolda giderken hiç tekleme vs yapmadan araç stop etti.Allah korudu. Aracın LPG'sini iptal ettirdikten sonra bu rölanti oynaması,motor sıcakken stop asla olmadı. Olacak gibi de görünmüyor.
    5. Aracın motor arıza lambası yanıyor ve hep aynı hatayı veriyor. 1.silindir tekleme hatası. Bunun üzerine çok çok çok güvendiğim ustam kompresyon testi yaptı. 1.silindir 95 diğer silindirler 150 çıktı ve subap kaçağı var üst kapak açılacak dedi. Conta subap vs 1500 tl istedi. Ama arkadaşlarımın aşırı ısrarıyla başka bir ustaya gösterdim. O usta da kompresyon ölçtü. Tüm silindirler 110 çıktı dedi. Motorun tek bir vidasını hadi kurcalatma,aracını 500 km kadar sadece benzinde kullan dedi. Kafam allak bullak oldu.
    6.NOT: Aracın gaz kelebeğini çok güvendiğim ustama temizlettim. Adaptasyon bunlarda olmaz dedi ama sadece sabahları stop eden araç bu gaz kelebeği temizliğinden sonra aynı gün 3 kez motor sıcakken stop etti.

    Değerli arkadaşlarım,bu konuda tecrübesi olan kardeşlerim. Kafam çok karışık. Araç mazda olduğu içi üst kapak açılınca daha büyük sıkıntılar olmasından korkuyorum. Forumdan araştırdığım kadarıyla üst kapak açıldıktan sonra dikiş tutmayan araçlar da var. Sizin yorumlarınıza gerçekten ihtiyacım var. Aracı bu şekilde kullanmamım bir zararı var mı acaba? Motoru 3-5 dakika ısıtınca problem yok. Biraz daha benzinde kullandıktan sonra mecburen LPG'yi aktifleştireceğim. Aracın 400 km şehir içi yakıt ortalaması 12.4 lt. Yani 55 kuruş. LPG'de iken 28 krş yakıyor.
    NOT: Dİğer arkadaşlar aracın çekişinden düşüş var diyorlar ama ben bu araçla Zonguldak-Ankara arasında 170 yaptığım yollar oldu.
    Şimdiden teşekkürler.
    İsmim Murat-Ankara'da Öğretmenim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • murys M kullanıcısına yanıt
    Hocam LPG ile kaç km yapıldığını tahminen biliyormusun?
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Opel hem magnezyum subap hem de çelik subaplı motorlar üretiyor.

    Fabrikasyon lpg takılacak araçlara çelik subaplı motor, takılmayacak araçlara magnezyum subaplı motor takılıyor.

    Türkiye'ye 2015 yılının 3. ayında çelik subaplı ve fabrikasyon LPG'li modelleri getirmeye başladılar. 62.500TL den başlayan fiyatlarla Sipariş üzerine getiriyorlar.

    Talep çoğaldıkça Showroomlarda da daha çok görülebilir sanırım.

    Motorda fark olup olmadığını anlamak için, bizzat satış temsilcisine sorduğumda "İki motorda tamamen aynı, sadece subap ve yatakları çelik olarak geliyor" şeklinde yanıt aldım.
  • Yani sadece subap değişimi yetmiyor subap yatakları ne olacak ? bende servis ustasından öğrendiğim subapla bitmiyor yataklarıda deforme oluyormuş
  • @oquzdag arkadaş,

    Zaten adamın yazdığı değerlerde %80 falan bi tasarruf yok bence siz matematik bilginizi bi gözden geçirin...
    en abartılı hesabında bile 27000 den 15000 e indirmiş maliyeti bu %44 tasarruf eder...


    Siz tutturmuşsunuz bi %80 garibimde farkında değil savunma yapmaya çalışıyor ortada %80 falan bi tasarruf yok zaten !

    Açıklama: %80 tasarruf olsa 27000 TL nin %80 i inmeli yani gazla 5200 TL yakmalı araç ozaman %80 tasarruf sağlamış olur! yani karı 12000 değil 21800 TL tasarruf olmalıydı!

    Lütfen bunca insan altına konuşup bunu nasıl farkedip müdahale etmez çok şaşırdım gerçekten düzeltme olarak kabul görür ümidindeyim...

    Ayrıca sağladığı ekonomide bazı hatalar olabilir ama %35 -40 tasarruflarda zaten herkes tarafından kabul görür km başına yazılan 3 kuruş 5 kuruşlara bişey demiyorum altını çizerim...

    Ben tamamen genel hesaplamadaki eleştirilen hatalardan bahsediyorum!

    Alıntı yapmayı bile beceremedim zaten :D

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=74869466 bu mesaja istinaden yazdım ve konu geneline...




  • cruze alacaktık sigortacı arkadaş bi aracın 1 aydır parça beklediğini söyledi. birde bu LPg uyumsuzluğu olayı olduğundan vazgeçtik.
  • yahu lpg kitini bi kere taktırıyor her 60 binde degil... subap da bi kere eriyor.. yani bi dahaki 60 binde değil 6 bin kar, 11 12 bin kar eder nokta!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    cruze alacaktık sigortacı arkadaş bi aracın 1 aydır parça beklediğini söyledi. birde bu LPG uyumsuzluğu olayı olduğundan vazgeçtik.

    Bu motorlarda LPG Uyumsuzluğu diye bir şey yok arkadaşlar. Her türlü LPG takılır. Sadece montajın düzgün yapılması gerekir.
    Hatta Cruze için bazı modellerde zamanında LPG garanti kapsamında servis tarafından Landrenzo anlaşmalı olarak takılıyordu. Benimki de bu şekilde takıldı. Şuan aynı olay Toyotada var mesela..

    Mazda, Opel, Mitsubishi, Kia, Ford, Hyundai vs vs birçok araçta bu sübap problemi belli km den sonra ortaya çıkıyor. Bu araçlara yakıt tasarrufu, hafif olması vs gibi nedenlerden dolayı Magnezyum alaşımlı sübaplar takılıyor. Standart LPG kitleri kuru ve LPG'nin yanma sıcaklığı benzine oranla yüksek olduğundan bu sübap ve sübap yataklarında aşınma yapıyor. Sübaplar aşınınca da araçta tuhaf davranışlar ve çekişten düşme gibi durumlar başlıyabiliyor. Çözümü de zor değil sübapları değiştirmek.

    7-10 Lt benzin yakan araçlar ile LPG takmadan yıllık 10-20 bin Km yapmak pek tasarruflu değil.

    Bugün itibarı ile Ankara'da benzin ve Gaz aldığım Opette Benzin=4.78, LPG=2,05. Hadi diğer şehirlerle LPG pahalı ve dalganlanma fazla LPG=2.20 diyelim.
    Araç ile yaklaşık 120 bin km sübap değiştirmeden LPG ile yaptım. Hadi 100 bin diyelim.
    Benzinde ortalama 8-10 Litre yakıyor. 9 litre diyelim. 4,78*1000*9=43020 TL
    Lpgde ortalama 9-10 Litre yakıyor. 10 Litre diyelim. 2,20*1000*10=22000 TL

    43020-22000 =21.020 TL

    1.500 TL sübap masrafı
    1.000 TL Lpg kaynaklı diğer sorunlar (Fazladan buji-bobin değişimi, sensör bakımı ıvır zıvır olsa)
    3.020 TL Sıralı sistemde motor ısınana kadar mesafeye göre yakılan tahmini %7-%10 benzin
    2000 TL iyi bir LPG kiti masrafı

    21.020-(1.500+1.000+2.020+2000) = 14.500 TL gibi bir kazanç hesaplıyorum. 100 bin km veya 5 yıl. Bu tamamen kabaca benim yaptığım bir hesap.

    Araç 1.6 Manuel Cruze

    Dikkat edilecek en önemli husus LPG montajının çok iyi yapılması. Ve gaz ayarınını vs çok iyi ayarlanması ve kontrolü.
    Düzgün yapılmayan montajlarda bir kablodan dolayı bir hata çıksa ustalar kolaya kaçıp het türlü problemin LPG kaynaklı olduğunu söylerler. Hatta problemin LPG ile alakası olmasa bile ilk önce suçlu LPG dir.
    Bir de genellikle ustalar parça değiştirerek arıza bulurlar. Sizi gereksiz masrafa sokarlar. Sorun şu parça derler değiştirirler, sorun devam eder sonra başka parça sonra başka parça.. En son satar kurtulursunuz. Maalesef ülkemizde adam akıllı usta ve çok az ve sanayide, servislerde vatandaş lehine denetim vs yok.
    Bunlarla uğraşmaktan bıkmış kişiler kafam rahat olsun dizel olsun derler. Ancak dizel araçların da farklı problemleri farklı masrafları vardır. LPG yi de savunmuyorum yanlış anlaşılmasın. Yapacağınız km fazla LPG kazançlı olacaktır. Tabi herşey gibi bunun da riskleri vardır.

    Bazı araçlarda bu problem daha düşük km lerde baş gösterebilir 60 bin km gibi. Çelik sübap değişimini göze aldıysanız zaten kullanmaya devam edebilirsiniz.
    Veya bazı pahalı kitlerde yağlama vs gibi sistemler vardır, sübap erimesine karşı garanti verenler bile var sanıyorum ama emin değilim. Bunları da ilk taktırırken fazla para veriyorsunuz yani cebinizden çıkan para peşinen çıkmış oluyor.. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dedeefendi_ -- 25 Haziran 2015; 11:55:27 >




  • Bende arabamın subabını değiştiren biri olarak. Kia marka aracım. Magnezyum alaşımlı diye bir subap yoktur. Çünkü magnezyum yanıcı bir maddedir. Subap magnezyum alaşımlı olsa tamamen yanardı. Yeni nesil motorlar alüminyum alaşımlıdır yani ısıda genlesmesi kolay. Lpg den dolayi yüksek ısıda Genlesen subap ve motor yatağının zarar görmesi olayıdır. Servise çelik subap takın dedim öyle bir subap yok dediler. Muadilinı taktılar yani yan sanayi bir subap oda eriyebilirmis. İnternetten araştırdım çelik subap diye satan yer bulamadm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakinas

    Bende arabamın subabını değiştiren biri olarak. Kia marka aracım. Magnezyum alaşımlı diye bir subap yoktur. Çünkü magnezyum yanıcı bir maddedir. Subap magnezyum alaşımlı olsa tamamen yanardı. Yeni nesil motorlar alüminyum alaşımlıdır yani ısıda genlesmesi kolay. Lpg den dolayi yüksek ısıda Genlesen subap ve motor yatağının zarar görmesi olayıdır. Servise çelik subap takın dedim öyle bir subap yok dediler. Muadilinı taktılar yani yan sanayi bir subap oda eriyebilirmis. İnternetten araştırdım çelik subap diye satan yer bulamadm

    aliminyum da olabilir kafamda yanlış kalmıştır belki tam hatırlamıyorum :)

    Cruze'a takılan çelik subap Opel Vectra subabıydı birebir aynıymış zaten subapları.
  • Bir yerde okumuştum; Manganez bronz alaşımlı metal. Magnezyum diye söylenir olmuş.
  • Gecen izmirde iyi bir ozel opel servisine sordum triger falanda degisirse 2000 tl yi bulur dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.