Şimdi Ara

Chip Tunning Yaptıran İlerizekalıdır(ülke özeti)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PROFESOR_X -- 21 Ekim 2017; 1:5:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • emisyon.
    Hatta bazı markaların onaylı, garantisini bozmayan çip modifikasyon firmaları var. Türkiye'de faaliyet göstermemekle beraber ithal edebilirsiniz.(bknz: abt'nin vw onaylı çipleri)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farekapanı

    emisyon.
    Hatta bazı markaların onaylı, garantisini bozmayan çip modifikasyon firmaları var. Türkiye'de faaliyet göstermemekle beraber ithal edebilirsiniz.(bknz: abt'nin vw onaylı çipleri)

    Evet üretici firma düşürememiş emisyonu chip tunning yapınca düşüyor.Hatta bizim insanımız emisyon için chip tunning yaptırıyor haklısınız, vw skandalına en büyük tepkiyi de ülkemiz gstermemiş miydi zaten hiç vw otomobili almayarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretici firma emisyonu düşürememiş değil aksine düşürmüştür. Ancak emisyonu düşürmek için performans düşüşü yapmıştır. Chip tuning emisyonu (çoğunlukla) önemsemeden motordan alınabilecek performansı almanızı sağlar. Firmaların yaptığı bu işlemlerin çoğu ülkemizdeki emisyon sınırları içerisindedir. Yine de bu durumu çevre açısından eleştirebilirsiniz.
    Bir önceki verdiğim vw örneğini yanlış anlamışsınız abt'nin vw'le ilişkisinin skandalla uzaktan yakından bir alakası yoktur. Aynı duruma bir örnek daha: BMW- Ac schnitzer (ülkemizde bu markanın chipleri borusan garantisini bozuyor ancak almanyada bu çipler sizin garantinizi dahi bozmuyor.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farekapanı

    Üretici firma emisyonu düşürememiş değil aksine düşürmüştür. Ancak emisyonu düşürmek için performans düşüşü yapmıştır. Chip tuning emisyonu (çoğunlukla) önemsemeden motordan alınabilecek performansı almanızı sağlar. Firmaların yaptığı bu işlemlerin çoğu ülkemizdeki emisyon sınırları içerisindedir. Yine de bu durumu çevre açısından eleştirebilirsiniz.
    Bir önceki verdiğim vw örneğini yanlış anlamışsınız abt'nin vw'le ilişkisinin skandalla uzaktan yakından bir alakası yoktur. Aynı duruma bir örnek daha: BMW- Ac schnitzer (ülkemizde bu markanın chipleri borusan garantisini bozuyor ancak almanyada bu çipler sizin garantinizi dahi bozmuyor.)

    Chip tunning emisyonu onemsemeden beygir gücünü arttırır ama emisyon gene sınırlar içerisindedir dediniz.Chip tunning beygir gücünü evet arttırır ben sana söyliyim püskürtme zamanını 1 derece öne çek basıncı arttırır , gücü arttırır ama motorun ömründen yersin. Söylemek istediğimde bu zaten.Bunu koskoca markalar düşünememiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeşim sen ne diyorsun ? Piyasadan hiç haberin yok sanırım ?
    Millet bunu evinde yapıyor...
    Hakaretin yanlış , modifiye ayrı bir zevktir taddır.. Sen tadmadıysan yorum yapma.
  • yav he he diyip geçin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Kardeşim sen ne diyorsun ? Piyasadan hiç haberin yok sanırım ?
    Millet bunu evinde yapıyor...
    Hakaretin yanlış , modifiye ayrı bir zevktir taddır.. Sen tadmadıysan yorum yapma.

    Chip tuning için sanayiye gidene söylüyorum ben bunları.Reno arabanızı reno yetkili servisine götürseniz adamlar size formula 1 araçlarında kullandıkları yazılımı da çıkarıp verirler.Ama vermiyorlar neden? Yani sanayicinin dediği gibi beygir gücünü arttırma falan reno o arttırılan beygir gucunu 10 kat arttırır istese.niye yapmıyor? MOTOR OMRU ,emisyon sebebiyle olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Kardeşim sen ne diyorsun ? Piyasadan hiç haberin yok sanırım ?
    Millet bunu evinde yapıyor...
    Hakaretin yanlış , modifiye ayrı bir zevktir taddır.. Sen tadmadıysan yorum yapma.

    Araplar da bu dediklerinizin aynısını diyor bu kafayla aynen devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karşı olabilirsin bende pek önermiyorum ama karşı çıkma şeklin çok cahilce.
  • Ya kardes araba motorundanda anlamiyorsun .

    Hic bir girdin yok veri olarak .

    Modifiye kelimesinin anlamini dahi bilmiyorsun. Sana jant mant takmaktan mi bahsettik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir motor ilk satışından 5 sene önce başlanıyor çalışılmaya. Bu süreçte de sıfırdan değil eski motordan edinilen bilgi ile başlanıyor. Haliyle üreticinin elinde o motor için en az 10 senelik veri ve deneyim var demek.

    Onlarca mühendis çalıştırıyor, aylarca analizler ve kalibrasyonlar sonucunda o motor için 100 beygir hesaplanıyor ve o şekilde çalıştırılıyor.

    Misalen bir sonraki dönemde enjektör ve turbo güncellemesi ile aynı bloktan 120 beygir alınıyor.

    Peki bu eski turbonun 120 beygir verebileceği anlamına mı gelir?



    Makine mühendisi birine sorun, ömür hesabında %99 ile %99.9, %99.99, %99.999 arasındaki güvenlik katsayısı, ya da daha doğrusu ömür hesabı farkı ne kadar diye. Sen kalibrasyonu kafana göre yapıp 1bar daha yüksek turbo ile çalıştırabilirsin. Bilgisayara overclock yapmakla aynı mantık. Emisyon ölçmeyeceğin için o konuya girmiyorum. %99.999 olarak hesaplanan değerde 100000 arabadan 99999 tanesi 1bar overclock ile düzgün çalışabilir, ama diğer araba için turbo patlayabilir. Ya da 20 senelik ömrünü 5 seneye indirebilir.



    Bu "yaptım çalıştı" mantığı cahi cesaretinden öte değil. Araba üreticileri tabi ki satış pazarlama stratejisi olarak elindeki son teknolojisi satmıyor ama 100 beygiri 130 beygir yapmak uçuk bir fantazi.



    Bunun yanında "ben arabayı üç sene sonra çöpe atıcam" algısı da hainliktir. Sadece sermayenin ziyanı değil özellikle dizel emisyonları aşırı yüksek yanma sıcaklıklarında çılgın atıyor. Çocuğun torunun ninja kaplumbağa gibi doğduğunda ismini de çiptuninkovyeekstirim koyarsın olur biter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne kadar saçma bir konu olmuş,



    Adam arabasına düşkündür,

    10.000km de değil 3.000Km'de bir yağ değiştirmek istiyordur.

    Hava filtresini 3-5bin km de bir değiştiriyordur. Ya da farklı hava filtresi kullanıyordur.

    Kavramayı 60bin değil 30bin de değiştiriyordur.

    Şanzıman yağını daha iyisiyle değiştirir.

    Emisyon umrunda değildir.

    Istanbul trafiğine girmiyordur.



    Yeni besleme kaynakları takmak istiyordur.



    Gider yapar chip tuning



    Sana Ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.