Şimdi Ara

Çift kavramalı otomatik şanzımanlar hakkında kısa bir bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, yeni nesil otomatik şanzıman kullanan araçlarda, örneğin Volkswagen DSG-Ford Powershift--Renault ile Nissan'da EDC, Mercedes-Benz'de 7G-DCT-Kia'da DCT ve Honda DCT gibi isimleri değişsede çalışma prensibi aynı olan ve biz tamirci arkadaşların çift kavramalı otomatik şanzıman diye adlandırdığımız şanzımanlarda bulunan kavrama sistemi ile ilgili bu aralar çok duyduğum bir sıkıntı hakkında herkesin anlayabileceği bir dilde yazmaya çalıştığım bir bilgiyi sizinle paylaşmak istiyorum.
    Lütfen kısa yazımızı iyi okuyun
    Konumuz her hangi bir sebeble çift kavramalı otomatik şanzumanlarda değişen kavrama sistemi sonucunda oluşan müşteri şikayetleri

    Yeşil kavrama alışma periyodu

    Yeni,değişen ve sifirlanmis kavramlar otomobil teknolıojisinde yeşil olarak adlandırılır ve bunlara vites değişim kalitesi maksimum noktaya ulaşmadan önce bir alıştırma periyodu gerektirir.

    Genellikle alıştırma periyodunda

    1-Kullanıcılar bir tıkırtı sesinden bahseder. Bu tıkırtı özellikle yaygın olarak 1-2\2-3\3-4 doğru yukarı vites hareketlerinde duyulur. Tamirci arkadaşlar genelde sesi gevşek katalitik konvektör muhafaza sesine benzetir.

    2- Kalkışta titreme/gaza basınca sarsıntı(Düzgün sarsıntı yani gelişi güzel olmayan net )

    3-Şanzıman çalışma sıcaklığına ulaşmadan önce ilk bir kaç vites değişimi esnasında sert geçiş hissi.

    Bu belirtiler normaldir. Yeni kavrama alışma periyodunda oluşabilir. Net olarak belirtebiliriz ki kavrama alışma safhası tamamlanınca yok olacaktır
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volanthastanesi destek -- 13 Aralık 2015; 0:13:34 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.