Şimdi Ara

Çin'in hyperloop treni 623 km/h'lik hız rekorunu kırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • South China Morning Post (SCMP)'un haberine göre, Çin Havacılık ve Uzay Bilimi ve Endüstri Kurumu (CASIC) şirketi geliştirdiği maglev treniyle yeni bir hız rekoru kırdı.



    2022'de Çin devlet medyası, mühendislerin bir treni vakum tüpü içinde 1000 km/h hıza çıkarabilecek bir test sistemi tasarladıklarını duyurmuştu.



    2 km'lik test hattında başarıldı



    CASIC, kayda değer bir başarı elde ettiklerini söylese de test sırasında elde edilen kesin hızı henüz açıklamadı. SCMP'ye göre, bu başarı birkaç ay önce Kasım ayında tamamlanan tam ölçekli 2 km'lik bir test hattında gerçekleşti.



    CASIC'in duyurusu, Ekim 2023'te vakumsuz koşullar altında 623 km/h hıza ulaşan süper iletken bir maglev aracının elde ettiği başarının geçildiğini gösteriyor. SCMP'ye göre bu başarı süper hızlı hyperloop trenlerin hayata geçirilmesi için önemli bir dönüm noktası teşkil ediyor.



    Resmi raporlar, test sırasında araç, tüp ve ray arasındaki başarılı etkileşimi doğrulayarak ağır maglev araçlarının stabil olarak süzüldüğünü belirtiyor. Tahrik sistemlerinin ve güvenlik kontrollerinin beklendiği gibi çalıştığı vurgulanıyor. CASIC, bu ilerlemelerin sistemin genel teknik olgunluğunu önemli ölçüde arttırdığını ve ilerideki yüksek hızlı denemeler için sağlam bir teknik temel oluşturduğunu belirtiyor.



    Süper iletken maglev (manyetik levitasyon) teknolojisini kullanan tren, özel olarak tasarlanmış düşük vakumlu tüpte hareket ederek yerden havalanıp yüksek hızlara ulaşabiliyor. Vakuma yakın ortam, hava direncini önemli ölçüde azaltarak inanılmaz derecede yüksek hızlara çıkabilmeye imkan tanıyor.



    İmalatların hatasız olması gerekiyor



    Raporlar, test hattının ilk fazının tamamlanmasının, levitasyondan harekete sorunsuz geçişin önemini vurguladığını, bunun için birçok entegrasyon ve güvenlik kontrolü gerektirdiğini belirtiyor. Bu aşamanın ana yapısı, her biri yaklaşık 6 metre çapında ve 21 metre uzunluğunda olan, "nu" şeklindeki boru kirişleri destekleyen, sırasıyla "n" ve "u" şeklinde üst ve alt yapılardan oluşan bir platformdan oluşuyor. Bu tüplerin imalatı ve montajı, 2 milimetreden daha az hatayla uzun süreler boyunca vakum durumunu korumalarını gerektirdiğinden önemli zorluklar yarattı. 




    Kuzey Çin'in Shanxi eyaletindeki Datong'da bulunan test hattı, ülkede türünün en kapsamlı tesisi olma özelliğini taşıyor ve Çin'in ultra yüksek hızlı düşük vakumlu tüp maglev taşıma sistemi için tam ölçekli ilk test alanını oluşturuyor.



    Bu tesisin inşaatı, CASIC'in Ocak 2018'de kurulan manyetik kaldırma ve elektromanyetik tahrik teknolojisi bölümünün öncülüğünde Nisan 2022'de resmi olarak başladı. Hattın imalatında hassasiyet çok önemli bir rol oynadı. Ekipmanı destekleyen beton yüzeylerde milimetre seviyesine kadar hassasiyet sağlanması gerekti. CASIC'in belirttiğine göre rayın yüzeyindeki sapmanın en fazla 0.3 milimetre düzeyinde olması gerekiyor.



    Ayrıca Bkz.Fütüristik ulaşım şirketi Hyperloop One kapanıyor



    Hyperloop teknolojisi kimilerince geleceğin ulaşım teknolojisi olarak görülse de sistemin maliyetli olaması ve vakum oluşturmadaki zorluklar gibi sebeplerle henüz istenilen seviyeye gelemedi. Geçtiğimiz aylarda ABD'li Hyperloop One şirketinin varlıklarını satarak kapandığı haberi gelmişti. Tabi Hyperloop üzerine çalışan başka şirketler de bulunuyor. Çin'deki bu gelişmenin hyperloop rüyasının gerçekleşmesi yönünde küçük ama önemli bir adım olduğunu söyleyebiliriz.



     




    Kaynak:https://www.scmp.com/news/china/science/article/3250723/china-track-ultra-high-speed-trains-hyperloop-test-setting-record?campaign=3250723&module=perpetual_scroll_0&pgtype=article
    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/chinas-new-maglev-hyperloop-train-project-crosses-387mph-in-testing







  • "Böylelikle projemizin tamamını 2028 yılında faaliyete geçirmiş olacağız. Halkalı-Kapıkule arasında toplam 229 km uzunluğundaki güzergâhta 200 km/s hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek yeni hızlı tren hattı inşa ediyoruz."

    "Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından hazırlanan 2007 yılı yatırım programına göre, bu yıl içinde Ankara-Sivas, Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-İzmir hızlı tren projeleri, Halkalı-Bulgaristan Demiryolu Projesi ile Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarına demiryolu bağlantısı projeleri başlayacak. Bu projelerin büyük bölümü 2011 yılına kadar tamamlanacak."

    Bizde saatte 200km hıza ulaşabilme ihtimali olan hat için 17 yıldır bekliyoruz, en az daha 4 yılı var...
  • "Böylelikle projemizin tamamını 2028 yılında faaliyete geçirmiş olacağız. Halkalı-Kapıkule arasında toplam 229 km uzunluğundaki güzergâhta 200 km/s hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek yeni hızlı tren hattı inşa ediyoruz."

    "Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından hazırlanan 2007 yılı yatırım programına göre, bu yıl içinde Ankara-Sivas, Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-İzmir hızlı tren projeleri, Halkalı-Bulgaristan Demiryolu Projesi ile Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarına demiryolu bağlantısı projeleri başlayacak. Bu projelerin büyük bölümü 2011 yılına kadar tamamlanacak."

    Bizde saatte 200km hıza ulaşabilme ihtimali olan hat için 17 yıldır bekliyoruz, en az daha 4 yılı var...

  • hyperloop için çok düşük hızlar. en az 1000km olmalı ki şu uçak belasından bir nebze kurtulalım. atmosferi mahvediyorlar.

  • 2 km’lik hatta nasıl 623 km/s hıza çıkmışta sonra durabilmiş ilginç valla.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Zor o iş :) 2030'dan önce bekleme

  • 2071 de yenikapı-kabataş hattını hyperloop yapacaz. Murat Kurum muradınız olacak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bizimkilerde hızlı tren adı altında yaptılar ama nedense Söğütlüçeşmeden Gebzeden sonrasına kadar 20 yada 50 km ile gidiyor niye Marmarayla aynı yolda gidiyoruz sebep bilinmiyor.Göstermelik Bilecik tarafında bir ara 250 falan çıkıyor oda ekranda öyle görünüyor gerçekte öylemi bilmiyorum.Ha bu arada internette çekmiyorki Google ile hıza bakalım zaten hızlı tren hattı haritada görünmüyor bile Google maps açtığın zaman tren hattında değilde abuk subuk yollarda gidiliyor gibi görünüyor.Galiba hızı ölçemeyelim diye trenin kendi interneti bile çekmiyor.Zaten bu internet ne otobüs firmalarında nede trende çekmiyor.Bu YHT dedikleri zımbırtıya dış ülkelerde banliyö treni diye binerler diye düşünüyorum

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.