Şimdi Ara

!...Çin Malı Halk Otobüsleri Artık Yollarda...!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu haberi daha yeni izledim haberlerde ve çin otomobilllerinin kalitesizliğini gördükten sonra yüzlerce insanın hayatını bile bile tehlikeye atmak ne derece doğru sizce?yoksa ben mi yanılıyorum?şimdilik 16 tane halk otobüsü yollara çıkmış...sadece ucuzluk uğruna bu yapılır mı?



  • güvenlik konusunda belli bir standart uygulamadan halkımızı bu araçlar taşıcak yani..

    bir şey diyemiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    güvenlik konusunda belli bir standart uygulamadan halkımızı bu araçlar taşıcak yani..

    bir şey diyemiyorum..
    bence bizim bmc lerimizde çok sağlam değil fakat bi yolunu bulur işadamlarımız rüşvet teşvik fln yemek filan ısmarlarlar.. sonuçta Türk firma olur biz üzüme bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    bence bizim bmc lerimizde çok sağlam değil fakat bi yolunu bulur işadamlarımız rüşvet teşvik fln yemek filan ısmarlarlar.. sonuçta Türk firma olur biz üzüme bakalım

    Alıntıları Göster
    denemek lazım belki işimize gelecek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    denemek lazım belki işimize gelecek...

    Alıntıları Göster
    şoförler gayet memnun görünüyo valla ama kaza yaptığı zamanı düşünemiyorum Allah korusun...Bi de ne kadar dayanacak bunlar o kadar yoğunluğa?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuss

    şoförler gayet memnun görünüyo valla ama kaza yaptığı zamanı düşünemiyorum Allah korusun...Bi de ne kadar dayanacak bunlar o kadar yoğunluğa?

    Alıntıları Göster
    Otomobiller için güvenlik ile ilgili detaylar çok önemli olmakla birlikte şehir içinde seyahat edecek bir otobüs için (daha doğrusu büyük araçların çoğu için) daha öncelikli özellikler aranmalı. Dayanıklılık, yakıt ekonomisi, sorunsuzluk, vs gibi. Şehirlerarası yollarda güvenlik çok önemli olmakla birlikte şehiriçinde oluşacak bir kaza büyük ihtimalle otomobile sürtünmekle sınırlı kalacağı için otobüsün umrunda bile olmayacaktır. Kaldı ki şu anda kullanılan otobüslerin de pek savunulacak tarafları olduğunu sanmıyorum.

    Şimdilik halk otobüsleri imiş ama şahsen belediyelerin de Çin malı otobüs almalarından hiç rahatsızlık duymam. Kalkıp Mercedes alsalar bu sefer de yarı fiyatına alternatif varken lüks otobüs alındı diye birileri ayağa kalkacak.

    Gerçi Çin malı otobüsten dayanıklılık veya sorunsuzluk ne derece beklenebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Otomobiller için güvenlik ile ilgili detaylar çok önemli olmakla birlikte şehir içinde seyahat edecek bir otobüs için (daha doğrusu büyük araçların çoğu için) daha öncelikli özellikler aranmalı. Dayanıklılık, yakıt ekonomisi, sorunsuzluk, vs gibi. Şehirlerarası yollarda güvenlik çok önemli olmakla birlikte şehiriçinde oluşacak bir kaza büyük ihtimalle otomobile sürtünmekle sınırlı kalacağı için otobüsün umrunda bile olmayacaktır. Kaldı ki şu anda kullanılan otobüslerin de pek savunulacak tarafları olduğunu sanmıyorum.

    Şimdilik halk otobüsleri imiş ama şahsen belediyelerin de Çin malı otobüs almalarından hiç rahatsızlık duymam. Kalkıp Mercedes alsalar bu sefer de yarı fiyatına alternatif varken lüks otobüs alındı diye birileri ayağa kalkacak.

    Gerçi Çin malı otobüsten dayanıklılık veya sorunsuzluk ne derece beklenebilir

    Alıntıları Göster
    İlerleyen zamanlarda çıkar foyası meydana. çin malı nede olsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cefiro

    İlerleyen zamanlarda çıkar foyası meydana. çin malı nede olsa.

    Alıntıları Göster
    gerçekten de şehir içi için önemli değil daha önce ölümlü bir kaza duymadım otobüslerin dahil olduğu
    dayanıklılıkdan ötürü elde patlamadığı sürece iyi bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fani Madida

    gerçekten de şehir içi için önemli değil daha önce ölümlü bir kaza duymadım otobüslerin dahil olduğu
    dayanıklılıkdan ötürü elde patlamadığı sürece iyi bence

    Alıntıları Göster
    Geçenlerde İstanbul'da bir belediye otobüsünün tıra arkadan çarptığı ölümlü bir kazayı hatırlıyorum da bu açıdan Şehir içinde de güvenlik önemli.Allah korusun kazanın ne zaman ne şekilde olacağı belli olmaz.
  • Almanlar, Fransızlar, ... çok nasiplendi, çok yedi, ve fiyat olarak da çok abarttılar.

    Biraz da Çin'liler yesin bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VEDAT_06

    Almanlar, Fransızlar, ... çok nasiplendi, çok yedi, ve fiyat olarak da çok abarttılar.

    Biraz da Çin'liler yesin bakalım.
    koltuklari çinlilere göre yapmislardır ben sigmam herhal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ytuna

    koltuklari çinlilere göre yapmislardır ben sigmam herhal

    Alıntıları Göster
    fotoğrafı falan yokmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    fotoğrafı falan yokmu?

    Alıntıları Göster
     !...Çin Malı Halk Otobüsleri Artık Yollarda...!

     !...Çin Malı Halk Otobüsleri Artık Yollarda...!


    Ucuz Çin otobüsü İstanbul’da yolcu taşımaya başladı
    Ucuz işgücü dolayısıyla bütün dünyanın kabusu haline gelen Çin’in otomotivde Türkiye’ye girip girmeyeceği tartışılırken, ilk parti Çin otobüsleri İstanbul’da yola çıktı.

    Zhonda marka çift katlı otobüslerin ilk ikisi sahiplerine teslim edildi. Özel halk otobüsü olarak plakalandırılan ve İstanbul’da deneme sürüşlerine çıkan iki otobüsün yanı sıra birçok otobüs işletmecisinden de kaparo alındı. Otomotiv Sanayi Derneği’nin ithaline karşı çıktığı otobüsler için uzmanlar “teknik açıdan yeterli değil” görüşünü dile getirmişti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de bu görüş doğrultusunda Çin otobüslerini defalarca geri çevirmişti. İşletmecilerin Çin otobüsünü tercih etmesinde fiyatı (80 bin Euro) etkili oluyor.

    Zhongda iki katlı otobüsler Türkiye pazarına 80-125 bin Euro arasında bir fiyatla girerken, Güleryüz marka otobüsler 150 bin, BMC ise 180 bin Euro’dan başlayan fiyatlara sahip. Çift katlı belediye tipi otobüs üretmeyen Mercedes Benz’in tek katlı modelleri bile en az 200 bin Euro’dan satışa sunuluyor. Çift katlılarla Türkiye pazarına giren Zhonda, ikinci etapta tek katlı otobüs getirmeyi planlıyor. İstanbul’da kullanılmaya başlanan, D 045 ve D 048 kodlarıyla İETT’ye kaydolan otobüsler Şişli-Kartal ve Kadıköy-Kaynarca hatlarında taşımacılık yapıyor. İlk partide getirilen ilk 10 otobüsten geri kalan sekizinin de önümüzdeki günlerde plakalandırılarak yola çıkacağı belirtiliyor. Bu araçlarda özürlü yolcuların inip binmesini sağlayacak lift sistemi de bulunuyor.

    Zhongda otobüsleri ilk olarak dış ticaretten sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in geçen ay 150’ye yakın işadamıyla yaptığı Çin ziyareti sırasında gündeme geldi. Çinli Zhongda Group, Türkiye’de montaj hattı kurmak için kolları sıvadığını açıklamış; ancak ortaklarının ismini gizli tutmuştu. Her iki tarafın temsilcilerinin yer alacağı heyetin İstanbul, Kocaeli, Yalova ve Tekirdağ’da fabrika için uygun arsa araştırması yapacağı duyurulurken, iki şirketin yarı yarıya ortak olacağı tesisin 2007 sonuna kadar tamamlanması bekleniyor. 50 milyon dolara mal olacak fabrikanın yıllık bin adet üretim yapması planlanıyor. Otobüslerin iç pazarın yanı sıra Ortadoğu ülkeleri ve Afrika’ya satılması hedefleniyor. Çin’in en büyük 500 şirketi arasında 92. sırada yer alan Zhongda Group, otobüsün yanı sıra oto tamiri, testi ve yıkama ekipmanları imal ediyor. Piyasa değeri ise 770 milyon dolar. Yasaların Çin malı otobüslere izin vermesinin mümkün olmadığını söyleyen bazı otomotiv ithalatçıları, “Bizler satış sonrası hizmetler konusunda büyük yükümlülükleri yerine getirip milyonlarca dolarlık yatırımlar yapıyoruz. Çinli Zhongda otobüslerinin ilk arıza hallerinde yedek parça ve servis sorunu yaşamaları kuvvetle muhtemel.” sözleriyle buna karşı çıkıyor.

    www.zaman.com.tr ekonomi bölümünden alıntıdır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    fotoğrafı falan yokmu?

    Alıntıları Göster
    hadi araba neyse ama toplu taşım araçlarında çin malları kullanılmamalı.

    sonuçta otobüsler karpuz değil can taşıyor.

    çok tehlikeli bir durum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    fotoğrafı falan yokmu?

    Alıntıları Göster
    aynı otobüsleri daha önce İETT ye satmak istemişler . ama teknik yetersizlikler gerekçe gösterilerek kabul edilmemiş . buyrun konuyla ilgili haber
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    İstanbul’a Çin malı otobüsler
    Ucuz ve kalitesiz Çin malları nedeniyle sıkıntı yaşayan Türkiye, şimdi de Çin malı belediye otobüsü ithal etti.10 Ekim 2006 13:56

    Bu otobüsleri, teknik yetersizliği nedeniyle daha önce kabul etmeyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşlarından İETT, bu kez onay verdi. Bunun üzerine Zhongda (Zonda) marka çift katlı 2 otobüs, Kartal-Şişli ve Kaynarca-Kadıköy hatlarında özel halk otobüsü olarak hizmet vermeye başladı.

    3 otobüse izin verdiklerini, otobüslerden birinin de yakında çalışmaya başlayacağını açıklayan İETT yetkilileri, söz konusu araçların Sanayi Bakanlığı, TSE ve emniyetten izinlerinin de olduğunu bildirdi. Otobüsleri tanesi 125 bin Avro'ya ithal eden İstanbul Motor Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Üstün , araçların yüzde 63'ünün Çin'de imal edildiğini belirterek yüzde 37'sini oluşturan montaj işlemlerinin ise Türkiye'de yapıldığını söyledi. Araçlarda hiçbir teknik kusur olmadığını anlatan Üstün, " İETT, araçları 28 günlük bir denemeye tabi tuttu" dedi. Üstün, İETT yetkililerinin '3 araca izin verdik' açıklamasına karşın 9 araç alındığını söyledi.

    Ucuz araçlara izin verilmemesini isteyen Taşıt Araçları Parça Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, izolasyon malzemeleri köpük olan bu araçların kolaylıkla yanabileceği uyarısında bulundu. TAYSAD Genel Sekreteri Özlen Gülşen , izin alınmış olmasının araçların tamamen güvenli olduğu anlamına gelmediğini vurguladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gendarme

    aynı otobüsleri daha önce İETT ye satmak istemişler . ama teknik yetersizlikler gerekçe gösterilerek kabul edilmemiş . buyrun konuyla ilgili haber
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    İstanbul’a Çin malı otobüsler
    Ucuz ve kalitesiz Çin malları nedeniyle sıkıntı yaşayan Türkiye, şimdi de Çin malı belediye otobüsü ithal etti.10 Ekim 2006 13:56

    Bu otobüsleri, teknik yetersizliği nedeniyle daha önce kabul etmeyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşlarından İETT, bu kez onay verdi. Bunun üzerine Zhongda (Zonda) marka çift katlı 2 otobüs, Kartal-Şişli ve Kaynarca-Kadıköy hatlarında özel halk otobüsü olarak hizmet vermeye başladı.

    3 otobüse izin verdiklerini, otobüslerden birinin de yakında çalışmaya başlayacağını açıklayan İETT yetkilileri, söz konusu araçların Sanayi Bakanlığı, TSE ve emniyetten izinlerinin de olduğunu bildirdi. Otobüsleri tanesi 125 bin Avro'ya ithal eden İstanbul Motor Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Üstün , araçların yüzde 63'ünün Çin'de imal edildiğini belirterek yüzde 37'sini oluşturan montaj işlemlerinin ise Türkiye'de yapıldığını söyledi. Araçlarda hiçbir teknik kusur olmadığını anlatan Üstün, " İETT, araçları 28 günlük bir denemeye tabi tuttu" dedi. Üstün, İETT yetkililerinin '3 araca izin verdik' açıklamasına karşın 9 araç alındığını söyledi.

    Ucuz araçlara izin verilmemesini isteyen Taşıt Araçları Parça Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, izolasyon malzemeleri köpük olan bu araçların kolaylıkla yanabileceği uyarısında bulundu. TAYSAD Genel Sekreteri Özlen Gülşen , izin alınmış olmasının araçların tamamen güvenli olduğu anlamına gelmediğini vurguladı.

    Alıntıları Göster
    www.zonda.com dan english versionu seçerek siteyi gezip otobüslere bakabilirsiniz...

    İzolasyonu köpükten yapmışlar... kolayca yanabilirmiş yani... bu açıklamadan sonra hala nasıl izin veriyolar anlayamıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pegasuss -- 12 Ekim 2006; 12:03:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuss

    www.zonda.com dan english versionu seçerek siteyi gezip otobüslere bakabilirsiniz...

    İzolasyonu köpükten yapmışlar... kolayca yanabilirmiş yani... bu açıklamadan sonra hala nasıl izin veriyolar anlayamıyorum...

    Alıntıları Göster
    Valla ben belediye başkanı olsam MAN veya Mercedes alırım. Tamam bunlar alman firması ama fabriklaları Türkiye'de ve türk işçileri ekmek yiyor bu işten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    Valla ben belediye başkanı olsam MAN veya Mercedes alırım. Tamam bunlar alman firması ama fabriklaları Türkiye'de ve türk işçileri ekmek yiyor bu işten.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: avdr

    Valla ben belediye başkanı olsam MAN veya Mercedes alırım. Tamam bunlar alman firması ama fabriklaları Türkiye'de ve türk işçileri ekmek yiyor bu işten.

    zaten şu anda son model mercedesler istanbul trafiğinde ama eski man ve ıkaruslar otobüsler hala kullanımda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profuzman -- 12 Ekim 2006; 12:30:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    quote:

    Orjinalden alıntı: avdr

    Valla ben belediye başkanı olsam MAN veya Mercedes alırım. Tamam bunlar alman firması ama fabriklaları Türkiye'de ve türk işçileri ekmek yiyor bu işten.

    zaten şu anda son model mercedesler istanbul trafiğinde ama eski man ve ıkaruslar otobüsler hala kullanımda

    Alıntıları Göster
    gördüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    gördüm

    Alıntıları Göster
    aRKADAŞLAR DAHA ÖNCE ŞÖFÖR ODALARI, YETKİLİ KURUMLAR TÜRKİYEDE BU ARAÇLAR İÇİN OLUMSUZ RAPOR VERMİŞLER , BELLİ STANDARTLARI TUTTURAMIYORLAR DEMİŞLER.SONRA SANAYİ BAKANLIĞI MI NE İTHALATINA İZİN VERMESİ GEREKİYORMUŞ, VERMEMİŞ...

    AMA UNAKITANIN O HANİ ÜNLÜ(!) OĞLUNUN KAYINPEDERİ İThAL EDİNCE İZİN ÇIKMIŞ... İŞTE KONUYLA İLGİLİ HABER...

    DAHA ÖNCE ORMAN YASASI , UNAKITANIN VİLLASI İÇİN, MISIRDA VERGİ OLAYI, SONRA SIVI YUMURTADA VERGİ İNDİRİMİ, UNAKITAN AFFI DERKEN SIRADA BU VAR... BAKALIM AKP UNAKITANI BU SEFER NASIL KORUYACAK? BİR DE SEÇİM ZAMANLARI , SEÇİMDEN SONRA FİLAN YOLSUZLUĞUN ÜZERİNE GİDECEĞİZ FİLAN DİYORLARDI... YOLSUZLUĞUN ALASINI UNAKITAN YAPIYOR...tAYYİP ERDOĞANIN ABİSİ...ABİM DİYOR...







    Otobüs İthalinde "dünür" krizi !
    Bir oldu bittiyle izin alan ithalatçı Oğul Unakıtan'ın kayınpederi çıktı...

    Çin, Hindistan ve İran gibi daha ucuza otomobil üreten ve satan ülkelerin ürünlerini Türkiye’ye getirmek için bazı ithalatçı firmalar kuyruğa girdi. Başvurular şimdilik Dış Ticaret Müsteşarlığı ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bürokrasisine takılmış görünüyor.

    Ancak bu bürokrasiyi delen bir grup var. İstanbul Motor Ltd. Çin’den bir çift katlı otobüs ithal etmeyi başardı. Birçok firma ithalat izni beklerken İstanbul Motor’un böyle bir izne ilk sahip olan firma olması dikkatleri üzerine çekti. Çünkü İstanbul Motor’un sahibi Ali Rıza Üstün Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’nın dünürü.

    İzni kim verdi?

    İstanbul Motor’un 9 adet iki katlı otobüs ithal etmesi Çin’den araç ithalatına uzun zamandır direnen Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Sanayi Bakanlığı “ bu izni kim verdi?” tartışmasına neden oldu. Bakanlıklar arasında izin konusunda topu birbirlerine atarken, İstanbul Motor’un sahibinin Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın dünürü olmasının bu izinde etkisi olup olmadığı kafaları karıştırdı.

    Sanayi Bakanlığı yetkilileri hiçbir şekilde İstanbul Motor’a tip onayı ve garanti belgesi vermedikleri açıklarken, Sanayi Bakanlığı Müşteşarı Adem Şahin, “ Bu araçların nasıl getirildiğini bende merak ettim, ben de araştırıyorum. Biz izin verdik mi, ya da kim nasıl izin verdi araştırmamızın sonunda size açıklayacağım” dedi.

    Sanayi bakanlığı yetkilileri, İstanbul İl Müdürlüğü’den alınmış olabileceğini ifade ederken, İstanbul İl Müdürlüğü yetkilileri bunu red ettiler. Bu konuda herhangi bir izin verme yetkilerinin olmadığı ve tüm izinlerin bakanlık tarafından verildiğini söyleyen bir yetkili “Biz ancak test için bir araçlık garanti belgesi muafiyet izni verebiliriz. Bunun dışında bir yetkimiz yok zaten vermedik de” dedi.

    DTM’ye danışılmadı?

    Konu hakkında DTM’nin nasıl bir tutum izlediğini sorduğumuz bir DTM yetkili, Sanayi Bakanlığı’nın bu konuda kendilerine hiçbir başvuruda bulunmadığını söyledi. Sanayi Bakanlığı’ın araç ithalatı izinleri için DTM’nin görüşlerine başvurduğunu ifade den yetkili, söz konusu ithalat için ise herhangi bir başvururun olmadığını söyledi.

    DTM’nin ithalat izni vermediğini hatırlatan yetkili “Sağlık bakanlığının ilgi alanına giren izni, sağlık bakanlığı, sanayi bakanlığınınkini sanayi bakanlığ verir. DTM sadece bu işleyişi sağlar. Ayrıca DTM bu ürünlerin Türkiye pazarına nasıl etki edeceğine dair danışmanlık yapar. İthalat izini verip vermeme yetkisi yok. Ancak bizi danışmaları gerekir de. Çünkü diğerlerinde danıştılar, bunda öyle bir talep gelmedi.” dedi.

    İETT dört defa red etti

    Devlet kurumlarının garinti belgesi almadan “garanti mufaiyet belgesi” ile ürün ithal etme hakkı bulunuyor. İthal edilen otobüslerinin İstanbul’da halk otobüsü olarak kullanılması “ Acaba belediyenin böyle bir talebi mi oldu” sorusunun sorulmasına neden oldu. İETT Genel Müdürlüğü yetkilileri bu duruma tamamiyle red ediyorlar. Belediyenin otobüs ihtiyacını ihale açarak karşıladığını ifade eden yetikliler, halk otobüsü kullanımında da çeşitli prosedürler uygulandığını söylediler.

    Bir yetkili, “Zonda otobüslerinin İETT hatlarında kullanılması için uzun zamandır İETT zorlanıyordu, İETT’de buna direniyordu. Çünkü bizim de halk otobüslerinde bazı kriterlerimiz var. O yüzden bu otobüsleri bazı testlerden geçirdik ve 4 defa red ettik. Ama onlar defasında eksiklerini tamamlayarak geldiler. Tip belgeleri ve TSE belgeleri ve emniyet müdürlüğünden ruhsatları var. Biz onlara herhangi bir muafiyet belgesi filan vermedik” dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 12 Ekim 2006; 13:24:15 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.