Şimdi Ara

Çinli Xpeng'den küresel atılım: Bu yıl 60 ülkeye açılacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli Xpeng'den küresel atılım: Bu yıl 60 ülkeye açılacak
    Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng Motors, 2035 yılına kadar küresel satışlarının yüzde 50’sini yurtdışı pazarlardan elde etmeyi hedefliyor. Şirketin CEO’su He Xiaopeng’in açıklamalarına göre, 2024’te yalnızca yüzde 10 olan yurtdışı satış oranı, önümüzdeki on yıl içinde beş katına çıkarılacak. Bu iddialı hedefin ilk adımı ise, Xpeng’in 2025 sonuna kadar 60 ülkeye giriş yapmasıyla atılacak.



    Volkswagen etkisi



    Xpeng’in bu küresel açılım planı, Alman otomotiv devi Volkswagen’in şirkete Temmuz 2023’te yaptığı 700 milyon dolarlık yatırımın ardından hız kazandı. VW, bu yatırım karşılığında Xpeng’in yüzde 4,99’luk hissesini alırken, iki şirket Çin pazarı için ortaklaşa iki elektrikli araç geliştirme konusunda da anlaşma yaptı. Bu iş birliği, üretim sürecinin 2026’da başlaması planlanan VW markalı elektrikli araçları kapsıyor.



    Xpeng açısından ise bu anlaşma, yalnızca sermaye desteği değil; aynı zamanda globalleşme motivasyonunu da beraberinde getirdi. Şirket, Avrupa, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Latin Amerika’da agresif bir büyüme stratejisi izlemeyi planlıyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli Xpeng, otonom sürüş için kendi çipini kullanmaya başlıyor



    Sadece araç satışıyla yetinmeyen Xpeng, global pazarlarda daha kalıcı bir varlık oluşturmak için yerelleşmeyi de merkeze alıyor. Ar-Ge, üretim ve satış sonrası hizmetlerde uluslararası operasyonlar kurmayı hedefleyen şirket, bu doğrultuda Polonya, Çekya, Slovakya ve İsviçre’ye resmi olarak giriş yaptı. Bu ülkelerde yerel distribütörlerle çalışılmaya başlandı.



    Xpeng’in gelecek planları arasında Avrupa'da üretim tesisi kurma seçeneği de değerlendiriliyor. Şirket, ayrıca Endonezya’da ilk denizaşırı montaj fabrikasını inşa ederek Asya pazarında üretim tarafını da yerlileştirmeye hazırlanıyor.



    Gelecek planları da heyecan verici



    Firma aynı zamanda 2025 sonunda Çin’de Seviye 3 otonom sürüş sistemini devreye sokmayı planlarken bu yıl yapay zekaya da yaklaşık 616 milyon dolarlık yatırım yapacak. Şirketin bir diğer iddialı girişimi ise uçan araçlar ve insansı robotlar. Xpeng’in alt markası AeroHT, 280 bin dolarlık “Land Aircraft Carrier” adlı uçan araç modeli için yıl sonuna kadar sertifikasyon almayı, 2026’da da üretime geçmeyi hedefliyor. İnsansı robot projesi IRON ise hâlihazırda test aşamasında; seri üretimin 2026’da başlaması bekleniyor.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/04/17/volkswagen-backed-xpeng-targets-50-overseas-sales-by-2035-expanding-to-60-countries-this-year/







  • Geç bile kaldı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bursa'da sanayi arazisi ayarlanır. İrtibat: setcom_2000

  • vw kısa dönem bilançoyu kurtarmak için elinde ne varsa altın tepside çine veriyor. Kendi yatırımcısı ve ülkesine bile sadakati yok

  • Şaka bir yana Çinli firmaların takdir edilesi teknolojik gelişiminin yanı sıra ABD'nin Çin ve Dünya ile bu kadar uğraşması Çinlilere rekabetçilikte o zorlu eşiği kırma motivasyonu veriyor ve kesinti ve gümrüklerle sıkıştırılmaları sonucu teknolojik inovasyon ve AR-GE'ye yoğunlaşan Çinli üreticilerle dünya pazarlarını birbirine yaklaştırıyor (Çinli firmaların teknolojik atılımının daha da kolaylaşmasını sağlayacak gelir ve fonlar meydana getirecek satışları yapmalarına olanak tanır şekilde).

    Aşağıda Harvardlı ekonomist Keyu Jin Çinlilerin otomotivde, uçaklarda ve başka teknolojilerde başta rekabet edemeyip çuvalladıklarını ama sıkıştırıldıkça bu teknolojilerde gelişmekte olan ülkeler arasında rekor seviyede ilerleme kaydedip en yüksek lige çıktıklarını ve son teknolojileri ürettiklerini belirtiyor. Jin Trump tarifelerinin aynen benim de savunduğum gibi Çin ile Avrupa'yı ve diğer ülkeleri birbirine yakınlaştırdığını ifade ediyor:



    ABD aslında kendi aleyhinde düşmanca bir tutum takınarak jeopolitik gerilimler ve bloklaşmaların gerisinde arka planda yürüyen küreselleşme sürecini Çin'e kaptırıyor. Küreselleşme giderek bir Çin projesi - genel ekonomi ve ticaret projesi - haline geliyor. Bunun gibi sayısız örnek bu söylediklerime ve Keyu Jin'in söylediklerine gösterge teşkil ediyor.

    Halbuki böyle olmak zorunda değildi. Keyu Jin'in anlatımı Çin'in dengesiz ekonomik gelişim ve tüketim/talep tarafında göreli zayıflığı gibi kırılganlıklarını da net biçimde ortaya koyuyor. Basitçe bir Çinli'nin Çin övgüsü değil. Ama orada bahsettiği gibi gelirlerin ve refahın kademeli artışı ve haliyle halkın artan güvenle Çin Hükümeti çevresinde konsolide edilişi Çin'in - ABD tarafından kışkırtılan - gelişimiyle yarattığı kaynakların içe kısmen kanalize edilmesi ile alakalı. Yani anlaşıldığı kadarıyla ABD Çin'i baskı altına alarak Çin'in normalde ciddi problemler yaratacak kırılganlıklarını idare etmesini de kolaylaştırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.