Şimdi Ara

Citroën C4 çarpışma testinde çuvalladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni Citroën C4 ve e-C4 Euro NCAP çarpışma testlerinden 4 yıldız aldı. Ancak 5 yıldız almanın yıllar önce olduğu kadar kolay olmadığını unutmamakta fayda var. biliyorsunuz ki 2019 yılında, Euro NCAP kuralları daha kısıtlayıcı olarak değiştirildi. Yeni testler eklendi ve güvenlik artırıcı sistemlere daha fazla odaklanıldı (AEB, LKA vb.)


    C4, teste yetişkin yolcu güvenliğinde %76 puan alarak çok fazla puanı kaybetti, ancak yakın zamanda test edilen yeni Teneke Sandero'nun %70 puan aldığını baz alırsak c4'ün çok daha iyi bir performans gösterdiğini anlayabiliriz. C4, yaya güvenliğinde ise %57 puan alarak tatmin edici bir sonuç elde edemedi. Bu durum yayaları ve arabaları algılamak için çok zayıf kalan acil durum fren sisteminden (AEB) dolayı kaynaklandı. Ek olarak, bisikletlere tepki vermemesi de puanın düşmesine sebep oldu. Güvenlik asistanlarının performansı ise, % 63 olarak derecelendirildi.

    Sonuç olarak Citroen C4, yetişkin korumasında %76 ve çocuk korumada %83 puan elde ederek, gayet iyi bir sonuç çıkardı diyebiliriz. Ancak ben Citroën'den daha başarılı sonuçlar beklerdim tıpkı Volkswagen tiguan'dan daha sağlam olan amiral gemisi Citroen C5 aircross gibi.

    Ve ayrıca Euro NCAP Genel Sekreteri Michiel van Ratingen Citroenin "daha dikkatli mühendislik ile çok daha iyi olabileceğine" inandığını belirtti.
    Euro NCAPyoutube
    Euro NCAP Crash & Safety Tests of Citroën C4 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=sqJnpCObxvM&feature=youtu.be


    Citroën C4 çarpışma testinde çuvalladı Citroën C4 çarpışma testinde çuvalladı Citroën C4 çarpışma testinde çuvalladı

    Çok yazık çok... Böyle güzel bir arabaya hiç yakıştıramadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mitokondri Kristası -- 26 Mayıs 2021; 17:53:34 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • Eski NCAP testleri ile şimdikileri kıyaslamayın. Şuanki sistemde 4 yıldız güzel bir değer.

    Günümüz araçlarda sac kaput çabuk dağılıyor ve motor kulaklardan ayrılıyor. Bunun nedeni darbenin aracın ön tarafında absorbe edilmesi ve kabin işine yani yaşam alanına mümkün olan en az şekli ile yansıtılması. Videoda dikkat ederseniz önden çarpmalarda kabinde en ufak bir deformasyon yok. Yanal darbelerde de kabul edilebilir düzeyde.

    Bu araç özelinde konuşursak teste giren aracın donanım seviyesini kontrol etmek gerek. Tüm güvenlik donanımları olan araç mı girdi teste yoksa daha düşük donanımdaki bir araç mı.

    Test sonuçlarında %57 yaya güvenliği sonucu çıkmış. Bu bakımdan başarısız gibi. Araç içindekini koruyor ancak dışardakiler için riski fazla.
    Sürüş destek sistemlerinden de 63 almış, çok iyi sayılmaz ama kötü de değil.

    EuroNcap testlerine bakarken teste giren araç ile alacağınız aracın donanım farklarını dikkate alın. Araçların genellikle tek bir donanım paketi teste girer.
    Sizin alacağınız donanım seviyesi daha yüksek ise çıkan test sonucundan daha güvendesiniz diyebiliriz. Ama daha düşük ise o zaman güvenlik riskiniz daha fazla demektir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroën C4x ve C4 Çarpışma Testlerinde Euro NCAP'ten Kötü Haberler

    Citroën C4x ve C4 modelleri, Euro NCAP'nin en son çarpışma testlerinde hayal kırıklığı yaratan sonuçlar elde etti. Her iki araç da, yetişkin yolcu koruması, çocuk yolcu koruması ve yaya koruması dahil olmak üzere çeşitli kategorilerde düşük puanlar aldı.

    C4x Euro NCAP testinde yetişkin yolcu koruması için sadece %71 puan aldı ve göğüs bölgesindeki koruma nedeniyle ceza aldı. Çocuk yolcu koruması da %69 ile düşük puanlandı ve yan çarpışma testinde kafa ve boyun yaralanmalarına karşı koruma eksikliği nedeniyle eleştirildi.

    C4 Euro NCAP testinde ise yetişkin yolcu koruması için biraz daha iyi bir %78 puan aldı, ancak çocuk yolcu koruması yine %69 ile düşüktü. Yaya koruması da %63 ile hayal kırıklığı yarattı ve kaputun yaya çarpışması sırasında kafayı ve bacakları yeterince korumadığı tespit edildi.

    Genel olarak, bu sonuçlar Citroën için endişe verici ve araçların güvenliği konusunda potansiyel alıcılarda soru işaretleri oluşturabilir. Euro NCAP'nin bulguları, Citroën C4x ve C4'ün önemli güvenlik özellikleri ve geliştirmeleri gerektiğini göstermektedir.

    Not: Bu metin, güvenilir kaynaklardan toplanan bilgilere dayanmaktadır ve kişisel görüşleri yansıtmamaktadır. Ayrıca, metinde belirtilen anahtar kelimeler farklı cümleler içinde yer almıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eski NCAP testleri ile şimdikileri kıyaslamayın. Şuanki sistemde 4 yıldız güzel bir değer.

    Günümüz araçlarda sac kaput çabuk dağılıyor ve motor kulaklardan ayrılıyor. Bunun nedeni darbenin aracın ön tarafında absorbe edilmesi ve kabin işine yani yaşam alanına mümkün olan en az şekli ile yansıtılması. Videoda dikkat ederseniz önden çarpmalarda kabinde en ufak bir deformasyon yok. Yanal darbelerde de kabul edilebilir düzeyde.

    Bu araç özelinde konuşursak teste giren aracın donanım seviyesini kontrol etmek gerek. Tüm güvenlik donanımları olan araç mı girdi teste yoksa daha düşük donanımdaki bir araç mı.

    Test sonuçlarında %57 yaya güvenliği sonucu çıkmış. Bu bakımdan başarısız gibi. Araç içindekini koruyor ancak dışardakiler için riski fazla.
    Sürüş destek sistemlerinden de 63 almış, çok iyi sayılmaz ama kötü de değil.

    EuroNcap testlerine bakarken teste giren araç ile alacağınız aracın donanım farklarını dikkate alın. Araçların genellikle tek bir donanım paketi teste girer.
    Sizin alacağınız donanım seviyesi daha yüksek ise çıkan test sonucundan daha güvendesiniz diyebiliriz. Ama daha düşük ise o zaman güvenlik riskiniz daha fazla demektir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • C4 'te Yetişkin yolcu koruma %76 çok iyi bir değer değil.2 yıldızlı Logan da yetişkin yolcu koruma %70




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 26 Mayıs 2021; 15:25:17 >
  • Citroen çok ayıp etmişCitroën C4 çarpışma testinde çuvalladı 

  • Eski citroenler nerdeee yeniler nerde. Tasarımlar iyi olsa da malzeme zayıf olunca bi anlamı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön asistanları zayıf gibi, önüne çıkmamak lazım :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bijondan çalan Citroen güvenlikten de çalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir Citroen sahibi olarak ( daha önce de yine Citroen'in başka bir modelini 2.5 sene kullandım ) PSA tamamen pişmanlıktır. Bir daha kesinlikle almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ncap testinde kapısı açılan vw golfa 5 yıldız, bal gibi kapılarını kapalı tutan Citroen C4 e 4 yıldız çözemedim ben bu işi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakpinar1222 -- 26 Mayıs 2021; 15:44:36 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yakpinar1222 Y kullanıcısına yanıt
    Aynen, NCAP golf'ü kayırıyor. Aynı zamanda dünyayı siyonistler yönetiyor, İllüminati Türkiye'nin gelişmesini istemiyor, Almanya bizi kıskanıyor, ekonomi de çok iyi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Centre airbag olmadığından 4 yıldızda kalmış. Türkiye’de kaç araçta var?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alkgs A kullanıcısına yanıt
    Bu ay gördüğüm en boş yorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yeni dacia stepway 2 yıldız aldı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ncap broşürüne göre yan darbe koruması en yüksek puanları almış, önden darbelerde de iyi iş çıkarmış. @trexin in yazdığı gibi koltuk arasındaki airbag olmadığından puan kırılmış. Birde 2 ncil çarpışma önleme çalışmamış/işlevsiz kalmış sanırım, oradan puan alamamış. (Google çeviriden anladığım can alıcı noktalar bunlar)

  • İki havayastıklı arabaların pazarı Türkiye pazarında satılan en güvensiz araba ünvanını kapmak bu kadar kolay değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    İki havayastıklı arabaların pazarı Türkiye pazarında satılan en güvensiz araba ünvanını kapmak bu kadar kolay değil.

    +


    • 3/4 Yıldızlı (2016 kriterlerine göre, bugün girse belki 2/3 yıldız alırdı, bilemeyiz) Egea en çok satan araç halen ki HB olanı bahsettiğim, Sedan teste bile girmedi.
    • Dediğiniz gibi tonla teste girmeyen ya da çok eskiden girmiş olan ya da 4* altında kalmış araç satılıyor.
    • 2* Alan Dacia bu forumda övüldü, bu gözler bunu bile gördü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 26 Mayıs 2021; 16:50:59 >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    artıyorum: Teste Tipo girdi, Egea değil. Raporda Egea modeli geçmiyor, normalde geçmesi gerekir. Mesela, hem Skoda hem VW versiyonu olan modeller ayrı ayrı test edilmiyor, aynı yapıda oldukları görüldü ve ismi geçen modeller için de geçerlidir, aynı sonuçları vereceğine ikna olduk gibi bir ifade oluyor. Bunlar pahalı testler, bu ifadenin Egea için olmaması, TOFAŞ tarafından talep edilmemiş olması endüstride görmediğimiz tuhaf bir şey.


    NCAP seri üretimde belirli bir standardizasyon seviyesine de ikna olmak istiyor. Bu bir "asessment" programı, ismi öyle zaten. Firma aralıklarla üretimin numuneyi temsil ettiğini göstermeyi taahhüt ediyor. Bu yüzden testi olan model kontrol ediliyor demek. TOFAŞ burada bir şeyler çeviriyor gibi geliyor.

  • N-cap 20 sene önce zor kuralları olan ve nadiren araçların 5 yıldız alabildiği bir testi.

    Daha sonra giren her aracın 5 yıldız aldığı bir test oldu. Hangi aracın hangi araçtan daha güvenli olduğunu kıyaslayabilmemiz imkansız hale geldi.
    Bu durumu n-capte farkettiki koşullarını zorlaştırma kararı aldı.

    Bu karar ilk başlarda oldukça işe yarasada şuan gördüğüm kadarıyla testleri tam bir fiyasko. Çünkü test koşullarını çok sık değiştiriyorlar. Bu şekilde hangi aracın daha iyi olduğunu yine anlayamıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.