Şimdi Ara

Citroen C4 Şanzıman Dağıldı Acil Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 yılında sıfır km aldığımız 1.6ehd mcp confort plus citroen c4 ümüze severek biniyorduk yakıtı konforu yalıtımı perfonmansı herşeyi gayet iyiydi ama son zamanlarda arızalar çıkmaya başladı

    İlk önce ön sağ sol kapı kilidi bozuldu sürekli kapı açık uyarısı ötmesi oluyordu 1500 lira parça 300 işcilik 1800 e yaptırdık eyvallah

    Şimdide arabanın şanzıman dağıldı resmen 4 defa başıma geldi bugün sonuncusu oldu arac dur kalk yaptığında birden biri 1nci viteste kalıyor vites atmıyor bunu birde ana yolda ışıklardan kalkarken yaptı zar zor 15kmh hızla sağ şeride geçene kadar canım çıktı manuele alıp kullandım


    Bilgi ekranında abs eps geri gitme arızası vs birsürü arıza bildirimi geldide o muhtelemen bu vitesle bağlantılı şeyler


    Başınıza geldimi şanzımana ne olmuş olabilir


    sıfır araba kazası belası yok bakımları yapılıyor 8 yılda şanzımanın böyle yapması




  • Araç kaç km’de? Baskı balata değiştirdiniz mi? Değişim sonrası beyne tanıtımı ve kalibrasyonu yapıldı mi? Akü yeni mi?

    Aldığınız arızalar aracın genel olarak kendini korumaya aldığının göstergesi. Şanzıman değil de 10tl fren musuru arızası da olsa destek güvenlik sistemleri ne olur ne olmaz diye devre dişi kalır. Tüm uyarılar ekranda gösterilir.

    Gelelim şanzımanın bire atması meselesine, debriyaj balatasi ve şanzıman sisteminde bir sorun yoksa vites kolundan başlayarak kontrol edilmeli.

    Mcp şanzıman kolay kolay bozulmaz. Elektronik yönünden de ciddi bir sıkıntısını duymadık. Aktivatör zaten hidrolik prensiple çalışıyor bu nedenle hiç akla gelmeyen basit çözümlerle başlayın.

    Akü voltajı iyi olmalı. Düşük voltaj kendini başka arıza kodları olarak gösterir.
  • Geçmiş olsun hocam. C4 aracım olmadı fakat c4 alma niyetiyle çıktığım yolda megane 3 aldım 2019 sonunda. Kendi aracında da aynı benzer bir sorun yaşadım.mcp deki durumu tam bilmiyorum ama edc şanzımanlar akü konusunda çok hassas. Sürekli vites kutusu kontrol , o kontrol bu kontrol uyarıları vermeye başlayan aracımın sorununu akü değişimiyle çözdüm. Size nacizane tavsiyem yakınlarınızdaki bir akücü yada oto elektrik iye gidip akü ölçümü yaptırmanız. Zira bu kadar fazla hatayı arka arkaya vermesi elektronik bir problem olduğuna delalet gibi duruyor.

    Değilse de kış günü akü kontrolü yaptırmış olursunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Problem şanzımanda olmayabilir. Akü şarj dinamosuna baktırın.

  • PSA severler yardımcı olur birazdan sorun yoktur .Elhamdulillah 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç kaç km’de? Baskı balata değiştirdiniz mi? Değişim sonrası beyne tanıtımı ve kalibrasyonu yapıldı mi? Akü yeni mi?

    Aldığınız arızalar aracın genel olarak kendini korumaya aldığının göstergesi. Şanzıman değil de 10tl fren musuru arızası da olsa destek güvenlik sistemleri ne olur ne olmaz diye devre dişi kalır. Tüm uyarılar ekranda gösterilir.

    Gelelim şanzımanın bire atması meselesine, debriyaj balatasi ve şanzıman sisteminde bir sorun yoksa vites kolundan başlayarak kontrol edilmeli.

    Mcp şanzıman kolay kolay bozulmaz. Elektronik yönünden de ciddi bir sıkıntısını duymadık. Aktivatör zaten hidrolik prensiple çalışıyor bu nedenle hiç akla gelmeyen basit çözümlerle başlayın.

    Akü voltajı iyi olmalı. Düşük voltaj kendini başka arıza kodları olarak gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bencede akü kontrol edin şanzıman robotunda arıza olabilir en kötü ihtimal

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aküye ve fren müşürüne baktırın.

    Esp hatası diyorsa müşür olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yorumlardan anladığım kadarıyla mcp şanzıman kolay kolay hata vermez büyük olasılıkla elektriksel aksamda bi sıkıntıdır ilk önce akücüye sonra baskı balatacıya göster diyorsunuz yani

    Teşekkür ederim başka öneriniz varsa yazarsanız sevinirim çok anlamam sanayiden ustalar öpmesin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diğer arızaları şanzımanla beraber verdiyse sorun elektrik aksamında. akü alternatör vs. hepsine baktırın alternatör fazla ya da eksik voltaj üretirse voltaj farkından dolayı araç tüm elektronik arızaları veriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun öncelikle senin nezdinde konuşmuyorum ama bu araçlari foruma sorsan en sorunsuzu bu deyip aldirirlar sonra en ufak bir problemde bulamazsin bu tarz adamlari her yorumda psa guzellemesi yaparlar şimdi yoklar
    Neyse oncelikle ariza koduna bir baktir belki elektriksel bir problem olabilir baski balatasida olabilir şanzıman dislilerindede problem olabilir ama ilk olarak ariza kodlarina baktırmak onemli ona göre hareket et yoksa sanzimancilar dunden razi indirmeye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babajoe99

    Yorumlardan anladığım kadarıyla mcp şanzıman kolay kolay hata vermez büyük olasılıkla elektriksel aksamda bi sıkıntıdır ilk önce akücüye sonra baskı balatacıya göster diyorsunuz yani

    Teşekkür ederim başka öneriniz varsa yazarsanız sevinirim çok anlamam sanayiden ustalar öpmesin

    Ne akucuye gidin nede baskı balataciya, hangi sehirdesiniz bilmiyorum ama arıza tespit cihazı olan (muhtemeken hepsinde vardır) işinin ehli bir Citroen özel yada yetkili servisine gidin, hatta hangi sehirdesiniz yazın o şehirde bildiğimiz usta varsa yonlendirelim.

    Aracınız kaç km de?

    Bu km'ye kadar baskı balata değiştimi?

    Akünüz kaç yıllık?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü olabilir bence de.


    Sorun çözülünce sebebi konu başlığına yazın da biz de görelim bakalım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Geçmiş olsun öncelikle senin nezdinde konuşmuyorum ama bu araçlari foruma sorsan en sorunsuzu bu deyip aldirirlar sonra en ufak bir problemde bulamazsin bu tarz adamlari her yorumda psa guzellemesi yaparlar şimdi yoklar
    Neyse oncelikle ariza koduna bir baktir belki elektriksel bir problem olabilir baski balatasida olabilir şanzıman dislilerindede problem olabilir ama ilk olarak ariza kodlarina baktırmak onemli ona göre hareket et yoksa sanzimancilar dunden razi indirmeye
    Her marka da aynı sorunlar yaşanabilir ben 2012 model C4 kullanicisiyim aracımdan da çok memnunum yıllardır kullanıyorum hiç buyuk bir sorun yaşamadım yakıtı da çok az yakıyor maşallah . .PSA alma Fiat alma VW alma onu alma bunu alma foruma göre

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt

    Yalnız C4 ve mcp cidden sorunsuzdur. 7 yaşındaki araçta arada sorun çıkabilir.


    Mcp dediğiniz tek kavrama robotize şanzıman, tamamı bir kutudan ibaret sizin yerinize debryaja basan. Yani indirilecek bir şanzıman bile yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enson baski balatayi ne zaman degistirdiniz ? Gerci Baski balatada sorun olsaydi Manuel'de de kullanamazdiniz (manuele alip kullandim dediginze gore vites degisimlerini manuel olarak yaptiginiz anliyorum)

    Bence Ya baski balata degisimde resetlenmesi gereken bir ayar ya da baska elektrik mudehalesinde bir devre bozuldu.

    Tavsiyem Sudur,

    PSA araclarini (tum araclar icin gecerli) elletmeden OBD2 Hata okuyucusu alarak, problemin ne oldugu hakkinda internette arastirma yapin. Belli bir hata kodu atacaktir.
    Atilan hata kodunun olasi cozumlerini arastirin,

    Yoksa sanayiye hicbirsey bilmeden giderseniz, Sanziman dagildi gibi yuvarlak kelimeler ucu acik nereye gidecegi belli olmayan, gerekli gereksiz parca degisimi yaptiracak ustanin kucagina oturtacak laflar olur.

    Hic Hata kodu atmiyorsa, aku degistirerek baslayabilirsiniz problemi aramaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Ocak 2021; 10:3:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt

    Hocam 8 yıldır kullandığımız araba 8 yılda 2 sorun yaşadım onlarda bunlardı araçtan çok memnunuz biz zaten beğenmesek satıp değiştirirdik

    Kapı sorunu kronik çoğu c4 de 6-7 yılda çıkıyor 1800 liraya 2 kapıyıda hallettim 8 yıldır bindiğin arabaya 1800 masraf çok değil

    Bu şuanki sorununda kaynağını bilmediğimden bişey diyemiyorum olurda şanzıman inerse sıkıntı büyük ama burda denildiği gibi akü kaynaklıysa ki mantıklı geldi yukarıda bi arkadaş voltaj sorunu olduğunda çoğu arıza bildirimi çıkar vs demişti umarım akü kaynaklıdır


    Araba 225.000 kilometreden baskı balatada vs sorun yok yeni değiştiler 6 ay falan oluyot


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • citroene götüreyim bi bilgisayara taksınlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı araçtan bende de var. Kapı sorununu hiç yaşamadım. Fren müşürünü ve aküyü kontrol ettirin.

  • Aynı aracı kullanıyorum 2014 modelini, aracı ilk aldığımda aküsü bitikmiş start stop devreye girmeyince farketmiştim. Akü bitikken bu tarz arızalar vermemişti sadece start stop devreye girmiyordu. Akünüzün bitip bitmediğini bu şekilde anlayabilirsiniz. Kapı sorununu ilk kez duyuyorum gelişmelerden haberdar edin lütfen bizleride.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kansasdevil

    Geçmiş olsun hocam. C4 aracım olmadı fakat c4 alma niyetiyle çıktığım yolda megane 3 aldım 2019 sonunda. Kendi aracında da aynı benzer bir sorun yaşadım.mcp deki durumu tam bilmiyorum ama edc şanzımanlar akü konusunda çok hassas. Sürekli vites kutusu kontrol , o kontrol bu kontrol uyarıları vermeye başlayan aracımın sorununu akü değişimiyle çözdüm. Size nacizane tavsiyem yakınlarınızdaki bir akücü yada oto elektrik iye gidip akü ölçümü yaptırmanız. Zira bu kadar fazla hatayı arka arkaya vermesi elektronik bir problem olduğuna delalet gibi duruyor.

    Değilse de kış günü akü kontrolü yaptırmış olursunuz.

    EDC olarak değil de Renault grubunun bir çok aracı akü konusunda çok hassas.


    Akünüz yeni teknoloji değilse, soğuğa dayanıksızsa, kısa mesafe yol yapıyorsanız araç beyni anlık voltaj düşüklüğünden alakasız sensör arızaları oluşturuyor.


    Yetkili serviste çalışan aramın iyi olduğu bir ustaya bu durumu sorduğumda biz taş mı yiyelim bak sen bile gelip cihaza bağlattın demişti :)





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.