Şimdi Ara

Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
111
Cevap
7
Favori
15.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?

    Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.

    Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.

    Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.

    Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.

    Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.

    Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.

    Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.

    Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir

    BMW'nin 50 50 uygulamasını biliyorum da öyle bir anlatmışsınız ki bu denge olmayan araç yol tutmuyor..

    Yarış araçları ve pek çok super spor modeli bu dağılıma sahip değil.. Hatta arkadan itişli araçlarda ağırlığın arkada biraz fazla olması %55-65 arası viraj kabiliyetinde artışa sebep oluyor.

    Örneğin 911 yıllarca fren kabiliyeti ile meşhurdu.. Bunun en büyük sebeplerinden biri ağırlığın arka aksta biraz fazla olması ile açıkladı pek çok..

    İnternette zibille tuning forumu var.. BMW'nin düşüncesine katılmayan pek çok sürücü de mevcut..

    The big confusion about a 50-50 weight distribution is that it does not necessarily mean the car is going to have a well balanced feel. There are old muscle cars set up for road racing that have much more weight over the front axle, but if you drove one, you would swear that it handles better than a 50/50 Miata. The difference is, is how the suspension is tuned. Having a good weight distribution to begin with is the foundation for a fast car. But, how that car actually feels in your hands, and how it behaves around corner, is the result of tuning the suspension. With few exceptions, street cars are generally tuned to have understeer regardless of their weight distribution – they are just safer that way. When people tell you a car handles well, they may actually be referring to the tune of the suspension. It doesn’t really have that much to do with the weight distribution or how fast (lap times) the car is.

    Şu 350z sahibi kardeş burada çok güzel anlatmış..

    Yazının devamını da koyuyorum.. İlgilenirseniz okuyun..

    http://automotivethinker.com/chassis/stop-and-weight-a-5050-weight-distribution-is-not-optimal/

    Kısacası Citröen'in bazı araçları vardır. Özeldir. Ds serisi gibi.. C6 gibi.. çalışılmış araçlardır.. Başka modellerdeki malzemeyi işçiliği ve teknolojiyi kullanmaz.. Daha da önemlisi pazardak diğer araçların bile canı cehenneme der ve kendi standardını belirler..

    Bu BMW'yi MErcedes'i daha köt veya başarısız kılmaz.. Tam tersine herkes kendine bir yol çizse her marka belli alanlarda yenilik yapsa daha iyi olur.. Ama siz BMW'den başkası yol tutmaz. HB araçların arkası kolay atar gibi çok sığ yorumlar atarsanız size katılmam mümkün değildir.

    Yeniden ittida ediyorum.. Kimi motoru öyle yere koyar ki ağırlık yere yaklaşır, yol tutuş artar.. kimi daha ilerisini düşünür.. Motoru yolda giderken yola yaklaştırır.. Hesap kitabı baştan sona değiştirir..

    Kimileri de ikisini de yapmaz.. şasimiz 50 50 eşit der.. halbuki arkadan itişli bir araçta arkadaki ağırlık her zaman bir miktar avantaj olsa da..




  • Rahat olabilirde arkadas arac inanilmaz tipsiz en azindan c5 yakisikli bixenon deri sunroof jant fln olunca exclusive olunca oda yani bosuna yine binilmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?

    Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.

    Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.

    Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.

    Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.

    Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.

    Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.

    Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.

    Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir

    Tebrikler sadece fotoğrafa bakarak aracın bütün dinamiklerini analiz etmişsiniz. Bu yorumdan sonra c6'ları çöpe atabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adnn -- 16 Şubat 2016; 1:49:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • resim niye yok biz anamızın karnında c6 ile çıktık zaten
  • konu güzel araç mükemmel gerçekten saçma vergi sistemi olmasa çok düşünülecek araç.. ama 2.7 motor.....

    konuda bide gereksiz çakma mühendisler kirletme yapmasa daha güzel olacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Citroen eğer bu araçlarındaki süspansiyon sistemini C1'den itibaren bütün serilere entegre etseydi satış anlamında başarılı olurdu. Ama adamlar 60 sene önce geliştirdiği sistemi hala bütün araçlarına entegre edemeyecek kadar geri kafalı, yobaz ve karacahil.

    Yüksek hacim araçlarına zaten koyuyorlar sadece ekonomi odaklı araçlara bu sistemin kattığı ek ağırlık için yanaşmıyorlar. Sistemin tek dezavantajı ağır olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Özel sipariş bi c5 var. Sahibinden de.
    2.0 hdi
    Heryer dikisli deri. Konsol falan..
    Masajli koltuklar + hydraaktiv süspansiyon. ..
    160bg
    düşük yakıt


    Vallaha az kaldı dayanamayacam satacam grand picassoyu..
    Vurucam kirbaci vurucam kirbaci..

    O araç benim de kadrajımda😀 yalnız hydractive c5 i test ettim. Öyle aman aman bir yumuşaklık olayı yoktu açıkçası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citroen C6, Peugeot 607 3.0 V6, Volvo S80 2.9 T6, gibi arabalar zaman zaman benim de niyetimi bozuyor. Şöyle 2001-2004 arası, sonra diyorum ki benim harcım değil o arabalar.
  • Vakti zamanında Beykoz villalarinin önünde görürdüm bu araçtan. Değişik gelirdi. Binmek nasip olmadı, sadece villayı aldım.


    Düşümde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lagunamı satasım geldı wallaha hemde C6 buyuk motorlarlan duz vıteste oyle oluyor aynen ..
  • Citroen.Creative Technology
     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.) Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.) Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)




  • Lakabı Uçan Halı
  • Almanlarda buna denk süspansiyon yapacak teknoloji yok mu ? Çok enteresan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?

    Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.

    Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.

    Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.

    Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.

    Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.

    Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.

    Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.

    Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir

    ya öyle şeyler yazmışsın ki okuyan da gerçekten bilgili filan sanacak: "Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor." . ben bu konulardan hiç anlamam ama daha yeni bir otomobil dergisinde okudum; sedan araçların yapısı gereği hb'lere göre daha fazla arkadan kopmaya meyilli olduğunu, bmw'lerin de en çok bu sebepten arkadan itişli olduğunu filan yazıyordu. şimdi hangisine inanayım?




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Sattttt hemen al bir C6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    Almanlarda buna denk süspansiyon yapacak teknoloji yok mu ? Çok enteresan.

    Var, alası var hem de.

    Ama keyif alınan otomobil türevlerini bitirmeye and içmiş ve koca sektörü "maliyet" çizgisine indirgemiş bir toplum bu işe şeklinde güler.

    Ütopik fiyat etiketlerine sahip üst segment otomobilleri konu dışı tutuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    Almanlarda buna denk süspansiyon yapacak teknoloji yok mu ? Çok enteresan.

    Var, alası var hem de.

    Ama keyif alınan otomobil türevlerini bitirmeye and içmiş ve koca sektörü "maliyet" çizgisine indirgemiş bir toplum bu işe şeklinde güler.

    Ütopik fiyat etiketlerine sahip üst segment otomobilleri konu dışı tutuyorum.

    Yol tutuşa etkisi de belki almanların tercihlerini etkiliyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    Almanlarda buna denk süspansiyon yapacak teknoloji yok mu ? Çok enteresan.

    Var, alası var hem de.

    Ama keyif alınan otomobil türevlerini bitirmeye and içmiş ve koca sektörü "maliyet" çizgisine indirgemiş bir toplum bu işe şeklinde güler.

    Ütopik fiyat etiketlerine sahip üst segment otomobilleri konu dışı tutuyorum.

    Yol tutuşa etkisi de belki almanların tercihlerini etkiliyor olabilir.

    Ne anlamda mesela?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?

    Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.

    Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.

    Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.

    Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.

    Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.

    Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.

    Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.

    Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir

    ya öyle şeyler yazmışsın ki okuyan da gerçekten bilgili filan sanacak: "Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor." . ben bu konulardan hiç anlamam ama daha yeni bir otomobil dergisinde okudum; sedan araçların yapısı gereği hb'lere göre daha fazla arkadan kopmaya meyilli olduğunu, bmw'lerin de en çok bu sebepten arkadan itişli olduğunu filan yazıyordu. şimdi hangisine inanayım?

    BMW nin sedan olup arkada koptugundan dolayı arkadan cekisli olması cumlesine ne desem bos kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?

    Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.

    Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.

    Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.

    Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.

    Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.

    Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.

    Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.

    Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir

    ya öyle şeyler yazmışsın ki okuyan da gerçekten bilgili filan sanacak: "Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor." . ben bu konulardan hiç anlamam ama daha yeni bir otomobil dergisinde okudum; sedan araçların yapısı gereği hb'lere göre daha fazla arkadan kopmaya meyilli olduğunu, bmw'lerin de en çok bu sebepten arkadan itişli olduğunu filan yazıyordu. şimdi hangisine inanayım?

    BMW nin sedan olup arkada koptugundan dolayı arkadan cekisli olması cumlesine ne desem bos kalır.



    arkadan itişlilerde daha iyi bir yol tutuş olduğunu söylüyor adamlar. bmw'nin de bu sebepten arkadan itişli yapıldığını.

    cümlen biraz zorlamayla karışık aristo mantığı cümlesi gibi olmuş.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.