Şimdi Ara

Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
111
Cevap
7
Favori
15.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben hayatımda bir yolculuktan bu kadar fazla keyif aldığımı hatırlamıyorum.

    Açık ve net bir şekilde hangi kasa olduğu önemsiz E-5-A6 uzantılarını yok eder bu araç. Böyle konfor ancak F segmenti araçlar ile mümkün olabilir. Ağzım açık bir şekilde 460 km'nin yarısını sürücü koltuğunda geçirdim.

    C6'dan inip i20'ye binince kendimi bir takozun üstünde uçurumdan aşağı yuvarlanıyormuş gibi hissettim. Daha öncede binme fırsatım oldu fakat bu kadar yol yapmamıştık. Tipi resimlerde çirkin dursa da canlı görüldüğünde heybetinden dolayı çok ilgi çekiyor. Sakarya'dan Başakşehir tarafların gittik. Sanki arabanın asfaltla bağlantısı yok gibiydi. Şu araçların göremediği değerlere lanet olsun. :)



  • Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..



    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?
    BMW'nin 50 50 uygulamasını biliyorum da öyle bir anlatmışsınız ki bu denge olmayan araç yol tutmuyor..

    Yarış araçları ve pek çok super spor modeli bu dağılıma sahip değil.. Hatta arkadan itişli araçlarda ağırlığın arkada biraz fazla olması %55-65 arası viraj kabiliyetinde artışa sebep oluyor.

    Örneğin 911 yıllarca fren kabiliyeti ile meşhurdu.. Bunun en büyük sebeplerinden biri ağırlığın arka aksta biraz fazla olması ile açıkladı pek çok..

    İnternette zibille tuning forumu var.. BMW'nin düşüncesine katılmayan pek çok sürücü de mevcut..

    The big confusion about a 50-50 weight distribution is that it does not necessarily mean the car is going to have a well balanced feel. There are old muscle cars set up for road racing that have much more weight over the front axle, but if you drove one, you would swear that it handles better than a 50/50 Miata. The difference is, is how the suspension is tuned. Having a good weight distribution to begin with is the foundation for a fast car. But, how that car actually feels in your hands, and how it behaves around corner, is the result of tuning the suspension. With few exceptions, street cars are generally tuned to have understeer regardless of their weight distribution – they are just safer that way. When people tell you a car handles well, they may actually be referring to the tune of the suspension. It doesn’t really have that much to do with the weight distribution or how fast (lap times) the car is.

    Şu 350z sahibi kardeş burada çok güzel anlatmış..

    Yazının devamını da koyuyorum.. İlgilenirseniz okuyun..

    http://automotivethinker.com/chassis/stop-and-weight-a-5050-weight-distribution-is-not-optimal/

    Kısacası Citröen'in bazı araçları vardır. Özeldir. Ds serisi gibi.. C6 gibi.. çalışılmış araçlardır.. Başka modellerdeki malzemeyi işçiliği ve teknolojiyi kullanmaz.. Daha da önemlisi pazardak diğer araçların bile canı cehenneme der ve kendi standardını belirler..

    Bu BMW'yi MErcedes'i daha köt veya başarısız kılmaz.. Tam tersine herkes kendine bir yol çizse her marka belli alanlarda yenilik yapsa daha iyi olur.. Ama siz BMW'den başkası yol tutmaz. HB araçların arkası kolay atar gibi çok sığ yorumlar atarsanız size katılmam mümkün değildir.

    Yeniden ittida ediyorum.. Kimi motoru öyle yere koyar ki ağırlık yere yaklaşır, yol tutuş artar.. kimi daha ilerisini düşünür.. Motoru yolda giderken yola yaklaştırır.. Hesap kitabı baştan sona değiştirir..

    Kimileri de ikisini de yapmaz.. şasimiz 50 50 eşit der.. halbuki arkadan itişli bir araçta arkadaki ağırlık her zaman bir miktar avantaj olsa da..


    Arabanın süspansiyonu diğer modellerdekinden de gelişmiş. Titreşimler 16 farklı suzgecten geçiyor. Yok böyle birşey.

    Bir de arka cam fotolarda dikkat çekmiyor ama iç bukey. Arabanın arkasında dairesel yürüyen biri döner döner yine bakar. Muazzam.

    Ic dizaynı daha da asil olabilirdi. Ancak şu araçtaki ar ge mutlaka devam ettirilmeli diyorum.

    Yukarıdaki videoda o delik deşik yolda arabanın gidişi yok mu.. of ya..
    Araç 120.000 civarlarındaydı. En ufak çıtırtı, patırtı yok içeride. Elinizi attığınız her yer yumuşacık plastiklerle çevrili değil fakat kalite algısı çok yüksek. Kullanılan hiç bir malzeme ucuza kaçılmış basit malzemeler değil. Kapılarda, vites çevresinde kullanılan malzemelere, hoparlörlerin çerçevelerine vs bakınca kafada oluşan ilk izlenim Fransız aracından çok bir İngiliz Jaguar gibi.. Yürüyen Mobilya derler ya aynı öyle. Bej iç renk bu durumu zaten en üst seviyeye taşıyor. Burada yine gözüme takılan aslında kusur sayılmayacak şey çok oturulan koltuklarda derinin hafif dalgalanma yapmasıydı.. Bilmiyorum 120.000 için erken olabilir fakat kesinlikle göze batacak seviyede değil. Kapılarda sürgülü çekmeceler var. :) Açıp kapatası geliyor insanın sürekli. Arka koltukların sırt açıları çok iyi ayarlanmış. Citroen resmen "Al uyu." diyor. Bunu şöyle özetleyebilirim; bindiğim pek çok arabanın arka koltuğunda yolculuk yaparken kestirmeye çalışırken bin tane pozisyon denerim. Buna biniyorsunuz kıçınız iki sağ sol yapıyorsunuz her şey yerine oturuyor. :)

    Aracın boyutlarına göre performansı çok iyi. Sonuçta 2,7 makine var üstünde. Bu motor Jaguar, Range Rover, Peugeot, Citroen ve Ford tarafından kullanılmış. Detayları burada.https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17

    Yeni nesil yüksek hacimli dizeller gibi değil. Resmen içiyor yakıtı. Aynı hacimde ki benzinliler kadar yakıyor neredeyse.

    Konfor ise aşmış seviyede. Kesinlikle diğer E segment araçlara göre ilk 20 saniyede anlarsınız farkı. Hele hele benim gibi 1 senedir B segment araç üzerindeyseniz neye uğradığınızı şaşırıyorsunuz. Tam olarak şunları diyorum içimden. " Ya burda açıklığı epey fazla köprü bağlantısı vardı, burada çukur yok muydu ? NİYE TİTREMİYOR, NİYE SALLAMIYOR BU ARABA! " Yol, rüzgar yalıtımı üst seviyede. Biraz dizel sesli çalışıyor. Oda yılına göre normal. Bu arabanın üstünde şimdikiler gibi dizel olsa eyvah diyorum. :) Az yakıp çok kaçan, ses çıkarmayan.

    Arabaya binince "İkici eli yok, motoru büyük." gibi şeyleri unutuyorsunuz. Şuan param olsa koşa koşa gider alırım. :)

    Edit : Şunu da ibret olsun diye koyalım kenarı. :)

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroen C6 ile 460 KM: Böyle Bir Şey Yok

    Citroen C6, Citroen tarafından üretilen bir üst düzey sedan otomobildir. Mevcut nesil C6, 2016 yılında piyasaya sürülmüştür ve 1.6 litrelik benzinli ve 2.0 litrelik dizel motor seçenekleriyle satışa sunulmaktadır.

    En güçlü C6 modeli, 2.0 litrelik dizel motora sahip ve 180 beygir güç üreten versiyondur. Bu motor, 400 Nm tork üretmekte ve 0-100 km/s hızlanmasını 8,3 saniyede tamamlamaktadır.

    Citroen'in şu anda 460 beygir güç üreten bir C6 modeli bulunmamaktadır. Böyle bir modelin üretilmesiyle ilgili herhangi bir resmi açıklama veya spekülasyon da yoktur.

    Dolayısıyla, Citroen C6 ile 460 KM iddiası gerçeği yansıtmamaktadır. Mevcut C6 modelleri, 180 beygir güçten daha yüksek güç seçenekleriyle sunulmamaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • E sınıfı bir araç bildiğim kadarıyla.Sıradışı dizayna sahip.Yanlış hatırlamıyorsam zamanında Fatih Altaylı da test edip araca bayılmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende işyerinde kullandığım e-hdi C5 ten inip Getz'e binince kola kutusunun içindeymiş gibi hissederdim. Yüksek segment araçlardan inip b segment araçlara binince çok kötü bir his oluşuyor insanda. Aslında eski aracım Getz'i çok severdim ama yüksek kalitedeki araçlardan geçiş yapmak farklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu kadarcikmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eminim şimdi herkes bu başlıktan sonra malum siteden c6 lara bakmıştır.
  • Biz zamanında "C6, E Serisi'ni alır. S Serisi ile de kapışır" diyince millet gülüyordu

    Binmeyen bilemiyor işte. İnsan yapımı değil o C6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlan no alalım,

    Şaka bir yana c6 lar fena konforludur, süspansiyonun katkısı çok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Eminim şimdi herkes bu başlıktan sonra malum siteden c6 lara bakmıştır.

    baktim ,2.7 hdi motor var sasirdim dogrusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özel sipariş bi c5 var. Sahibinden de.
    2.0 hdi
    Heryer dikisli deri. Konsol falan..
    Masajli koltuklar + hydraaktiv süspansiyon. ..
    160bg
    düşük yakıt


    Vallaha az kaldı dayanamayacam satacam grand picassoyu..
    Vurucam kirbaci vurucam kirbaci..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun uzun anlatmıştır sonuna da bir iki foto atmıştır keyifle okurum diye girdim çıkıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herhalde gördüğümde etrafında dolandığım tek Citroen modeli. Sıradışı diğer araçlara benzemeyen bir yapı, konforlu üst segmentte bir araç olduğu her halinden belli olan bir araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Yakın çevreme hep demişimdir "Denemem için bir S serisi verecekler bir de C6, hiç düşünmez C6 yı seçerim" diye. Mercedes modellerine biniyorum arada zaten.

    Biraz daha detaylı yazsaydınız keşke, kalite hissi nasıl, çıtırtı var mı :) sürüş keyfi nasıl vb..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Eminim şimdi herkes bu başlıktan sonra malum siteden c6 lara bakmıştır.

    C6 yi arastirdim, sasirdim kaldim.

    Annesi tam 9 defa hacca gitmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konforu bilemem ama cok saçma bir araba açıkçası.

    Arabanin devasa ön kaput uzunluğu var en sevdigim seydir halbuki. Arabanin önü upuzun olacak arkasi kisa hb tipte olacak cok guzel.

    Ama on tekeri olabildigince en uca koymak yerine gelipte kabinin icine dayamak nedir. On tekerden sonra 40 50 cm tampon var. Hadi tasarimi geçtim abi arabada 2.7 dizel motor var hayvan gibi ağırdır. Motor ağırlığı direk ön tekere biniyor arabada zaten arka direk bitiyor hic bagaj yok dışarda bir de arka teker en sonda

    Arabanin ağrılı dağılımı %70 ön %30 arka ciksa bile valla sasirmam. Boyle bir arac nasil viraja girer o virajdan o arka taraf nasil döner hic aklim almiyor.

    Bence sırf marjinak olsun diye yapılmış cidden sacma bir araç.

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doctor I -- 15 Şubat 2016; 21:45:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahtalıKöyünMarangozu

    Uzun uzun anlatmıştır sonuna da bir iki foto atmıştır keyifle okurum diye girdim çıkıyorum

    Bunu yazicaktim siz benden once davranmissiniz :) ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Yakın çevreme hep demişimdir "Denemem için bir S serisi verecekler bir de C6, hiç düşünmez C6 yı seçerim" diye. Mercedes modellerine biniyorum arada zaten.

    Biraz daha detaylı yazsaydınız keşke, kalite hissi nasıl, çıtırtı var mı :) sürüş keyfi nasıl vb..


    O mercedes w221 veya w222 ise c6 ya dönüp bakmam bile ha eski s serileri olsa neyse de fantezi de bi yere kadar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e ve f segment standartlarında üretilen her araç marka fark etmeksizin aynı konforu yaşatır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: respect_89

    e ve f segment standartlarında üretilen her araç marka fark etmeksizin aynı konforu yaşatır diye düşünüyorum.

    Hayır. Çok fark eder. Citroenin süspansiyonu çok farklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Göz var nizam var s neree c6 neree. Kırk yılın konforlusu olsa o tiple hiç şansı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu arabanın tipine googledan bakıp tü kaka yapanlar canlı görseler ağzının suyunu toplayamaz ya neyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.