Bildirim
Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.) (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: TahtalıKöyünMarangozu
Uzun uzun anlatmıştır sonuna da bir iki foto atmıştır keyifle okurum diye girdim çıkıyorum
Bir anda oldu bitti her şey.. En kısa zamanda aynı yolculuğu bol resimli ve videolu tekrar yapacam. Araba hakkında yazılacak bir şey yok, anlatılmaz yaşanır diyorum. :D -
quote:
Orijinalden alıntı: Hellori Hazretleri
Şu arabanın tipine googledan bakıp tü kaka yapanlar canlı görseler ağzının suyunu toplayamaz ya neyse
Araç çok konforludur falan, orasına bir şey dediğim yok ama şu arabayı canlı görsek kaç yazar, ki gördüm de zaten. -
Citroen eğer bu araçlarındaki süspansiyon sistemini C1'den itibaren bütün serilere entegre etseydi satış anlamında başarılı olurdu. Ama adamlar 60 sene önce geliştirdiği sistemi hala bütün araçlarına entegre edemeyecek kadar geri kafalı, yobaz ve karacahil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
unutmuşum böyle bir aracın varlığını -
Arabanın süspansiyonu diğer modellerdekinden de gelişmiş. Titreşimler 16 farklı suzgecten geçiyor. Yok böyle birşey.
Bir de arka cam fotolarda dikkat çekmiyor ama iç bukey. Arabanın arkasında dairesel yürüyen biri döner döner yine bakar. Muazzam.
Ic dizaynı daha da asil olabilirdi. Ancak şu araçtaki ar ge mutlaka devam ettirilmeli diyorum.
Yukarıdaki videoda o delik deşik yolda arabanın gidişi yok mu.. of ya..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: doctor I
Konforu bilemem ama cok saçma bir araba açıkçası.
Arabanin devasa ön kaput uzunluğu var en sevdigim seydir halbuki. Arabanin önü upuzun olacak arkasi kisa hb tipte olacak cok guzel.
Ama on tekeri olabildigince en uca koymak yerine gelipte kabinin icine dayamak nedir. On tekerden sonra 40 50 cm tampon var. Hadi tasarimi geçtim abi arabada 2.7 dizel motor var hayvan gibi ağırdır. Motor ağırlığı direk ön tekere biniyor arabada zaten arka direk bitiyor hic bagaj yok dışarda bir de arka teker en sonda
Arabanin ağrılı dağılımı %70 ön %30 arka ciksa bile valla sasirmam. Boyle bir arac nasil viraja girer o virajdan o arka taraf nasil döner hic aklim almiyor.
Bence sırf marjinak olsun diye yapılmış cidden sacma bir araç.
Engineeringi MIT'de mi, Harvard'da mi aldiniz? Tasarim sizin oznel gorusunuz olmakla birlikte, aracin surus dinamigiyle ilgili yorumunuz asiri derecede yuzeysel olmakla birlikte sacma.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mercedes bunu süsleyip püsleyip iki de kamera koyup adına "Magic Body Control" diyince millet vaaoovv oluyor işte
Ey amblem sen nelere kadirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Yakın çevreme hep demişimdir "Denemem için bir S serisi verecekler bir de C6, hiç düşünmez C6 yı seçerim" diye. Mercedes modellerine biniyorum arada zaten.
Biraz daha detaylı yazsaydınız keşke, kalite hissi nasıl, çıtırtı var mı :) sürüş keyfi nasıl vb..
Araç 120.000 civarlarındaydı. En ufak çıtırtı, patırtı yok içeride. Elinizi attığınız her yer yumuşacık plastiklerle çevrili değil fakat kalite algısı çok yüksek. Kullanılan hiç bir malzeme ucuza kaçılmış basit malzemeler değil. Kapılarda, vites çevresinde kullanılan malzemelere, hoparlörlerin çerçevelerine vs bakınca kafada oluşan ilk izlenim Fransız aracından çok bir İngiliz Jaguar gibi.. Yürüyen Mobilya derler ya aynı öyle. Bej iç renk bu durumu zaten en üst seviyeye taşıyor. Burada yine gözüme takılan aslında kusur sayılmayacak şey çok oturulan koltuklarda derinin hafif dalgalanma yapmasıydı.. Bilmiyorum 120.000 için erken olabilir fakat kesinlikle göze batacak seviyede değil. Kapılarda sürgülü çekmeceler var. :) Açıp kapatası geliyor insanın sürekli. Arka koltukların sırt açıları çok iyi ayarlanmış. Citroen resmen "Al uyu." diyor. Bunu şöyle özetleyebilirim; bindiğim pek çok arabanın arka koltuğunda yolculuk yaparken kestirmeye çalışırken bin tane pozisyon denerim. Buna biniyorsunuz kıçınız iki sağ sol yapıyorsunuz her şey yerine oturuyor. :)
Aracın boyutlarına göre performansı çok iyi. Sonuçta 2,7 makine var üstünde. Bu motor Jaguar, Range Rover, Peugeot, Citroen ve Ford tarafından kullanılmış. Detayları burada.https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
Yeni nesil yüksek hacimli dizeller gibi değil. Resmen içiyor yakıtı. Aynı hacimde ki benzinliler kadar yakıyor neredeyse.
Konfor ise aşmış seviyede. Kesinlikle diğer E segment araçlara göre ilk 20 saniyede anlarsınız farkı. Hele hele benim gibi 1 senedir B segment araç üzerindeyseniz neye uğradığınızı şaşırıyorsunuz. Tam olarak şunları diyorum içimden. " Ya burda açıklığı epey fazla köprü bağlantısı vardı, burada çukur yok muydu ? NİYE TİTREMİYOR, NİYE SALLAMIYOR BU ARABA! " Yol, rüzgar yalıtımı üst seviyede. Biraz dizel sesli çalışıyor. Oda yılına göre normal. Bu arabanın üstünde şimdikiler gibi dizel olsa eyvah diyorum. :) Az yakıp çok kaçan, ses çıkarmayan.
Arabaya binince "İkici eli yok, motoru büyük." gibi şeyleri unutuyorsunuz. Şuan param olsa koşa koşa gider alırım. :)
Edit : Şunu da ibret olsun diye koyalım kenarı. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 15 Şubat 2016; 23:56:36 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer
Arabanın süspansiyonu diğer modellerdekinden de gelişmiş. Titreşimler 16 farklı suzgecten geçiyor. Yok böyle birşey.
Bir de arka cam fotolarda dikkat çekmiyor ama iç bukey. Arabanın arkasında dairesel yürüyen biri döner döner yine bakar. Muazzam.
Ic dizaynı daha da asil olabilirdi. Ancak şu araçtaki ar ge mutlaka devam ettirilmeli diyorum.
Yukarıdaki videoda o delik deşik yolda arabanın gidişi yok mu.. of ya..
Paris'te gordugumde cok hosuma gitmisti arac. Tasarimi kotu degil, aksine cok basarili. Suspansiyon harikaymis hocam. Sadece uzun vadedeki ariza potansiyeli benim dusunduruyor.
Her seye ragmen bu arac ikinci elde ucuz degil. 80.000-90.000TL 8 yasindaki Citroen C6'ya verilmez.
Isin oluru sifir km Insignia 1.6 CDTI 136 bg otomatik Cosmo+Flexride
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Bahsettiğiniz Insignia'yı 24 saat testinde kullandım. Flexiride bu sisteme göre çok zayıf..
Ben darbe emmesini çok beğensem de kaymak yolda (19 inç lastiklerin de etkisi ile) sabit hızda bile araçta titreme mevcuttu ki bu titremeler benim picassoda bile yok..
Ama tümseklerin üzerinden halı var gibi geçiyorsunuz ve araba yaylanmıyor o konuda yeterli..
Bence Hdraaktiv süspansiyon Flexiride ile aynı kategoride değil.. Çünkü flexiride 'ın diğerinin yanında yarı aktif kalıyor.. Viraj alma, arabayı terazi gibi dengede tutma gibi pek çok özellikten yoksun..
Hayallerden sıyrılıp gerçeklerle buluşunca tabii ki iyi bir tercih..
Ben Insignia testinde sedan araç ile de yapabilirim deseydim ye insignia 2.0 yada c5 2.0 dizel niyetim vardı..
-
Sevgili Gorod,
Eğer yeniden bu c6 ile yolculuk yapacağın zaman haber verirsen, seninle tanışmaktan büyük şeref duyarım. Dilediğin yerde yemek de ısmarlarım. GoPro ve DSLR ile çekimler de yapabilirim :) Yeter ki haber et :) -
Şanslısınız.
Muhterem hydropneumatic suspension olur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer
Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..
Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..
Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..
Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..
Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..
100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..
Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..
Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..
Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..
C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..
Yeter mi?
Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.
Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.
Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.
Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.
Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.
Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.
Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.
Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bunlar benim bildiğim 3.versiyon hdröpnomatik kullanıldı yani eski sistem gibi değil.
fransa cumhur reisi bile buna biniyor -
AMVAR sistemi 607de de vardi fakat onun suspansiyonlari hidrolik degildi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: xiamen
Bende işyerinde kullandığım e-hdi C5 ten inip Getz'e binince kola kutusunun içindeymiş gibi hissederdim. Yüksek segment araçlardan inip b segment araçlara binince çok kötü bir his oluşuyor insanda. Aslında eski aracım Getz'i çok severdim ama yüksek kalitedeki araçlardan geçiş yapmak farklı.
O nasil bir isyeriymis oyle c5 sirket araci kullaniyor ? Ya biz cok fakiriz ya diger is yerleri zengin c5 in fiyati,yurutme maliyeti ve bakimini dusunursek patronun parasi bol.Bosu bosuna dacialara biniyoruz ozel sektorun cani cehenneme millet bosu bosuna deli gibi kpss kasmiyormus.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: doctor I
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer
Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..
Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..
Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..
Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..
Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..
100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..
Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..
Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..
Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..
C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..
Yeter mi?
Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.
Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.
Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.
Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.
Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.
Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.
Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.
Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir
Ya kardeşim adamlar arka tekerleklerin oraya iki ağırlık koyar dengeler arabayi. Gözünüzü seveyim herr gördüğünüz seye Türk mantığıyla bakip yorum yapmayın. Firmanin en son teknolojilerini kullandığı araç bu viraji düzgün alamicak mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: batkent
quote:
Orijinalden alıntı: doctor I
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer
Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..
Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..
Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..
Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..
Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..
100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..
Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..
Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..
Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..
C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..
Yeter mi?
Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.
Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.
Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.
Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.
Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.
Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.
Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.
Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir
Ya kardeşim adamlar arka tekerleklerin oraya iki ağırlık koyar dengeler arabayi. Gözünüzü seveyim herr gördüğünüz seye Türk mantığıyla bakip yorum yapmayın. Firmanin en son teknolojilerini kullandığı araç bu viraji düzgün alamicak mi ?
Arka tekere iki ağırlık koymak !!!!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X