Şimdi Ara

Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
7
Favori
15.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim için tasarım önce geliyor malesef.

    bu araç asfaltla temas etmeden de gitse almam binmem üzgünüm yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ön tekerleklerin içeride olmasının sebebi, yolda gördüğünüz A-B-C-D-E-F sınıfı araçlardan çok farklı bir süspansiona sahip olması. Pek çok üretici arka süspansiyonu bağımsız yaptığında bunun bagaj alanından veya arka koltuk hizasında istenmeyen bir yer kaybına uğratır aracı..

    Citröen C6'daki ön süspansiyon diğer pek çok araçtakinden çok daha fazla parçaya, hareket alanına, hidrolik sistemlere sahip olduğu için lastiğin serbest hareket edebileceği geniş bir alana ihtiyaç duyar..

     Citroen C6 ile 460 KM. (Yok böyle bir şey.)

    Yukarıda vediğim video'yu izleseydin birşeyler öğrenebilirdin..

    Bir diğer husus. O beğenmediğiniz ön kaput yayalara en az zarar verilmesi için de o şekilde dizayn ediliyor.. Hatta ön kaputta otomatik bir yükseltme özelliği mevcut.. Kaza anında yaya ile motorun sert yğzeyi arasında boşluk oluşturmak için otomatik olarak alan açmakta..

    Viraja girdiği anda araçtaki uçaklardaki gibi kara/hava eğim sensörü sayesinde isterseniz yarım saniyeden daha az sürede sertlik otomatik ayarlanarak yanal hiçbir yatma olmadan, ağırlık transferini minimuma indirip araç sınıfında max viraj alma kabiliyeti sağlıyor..

    100km sonrası aracın arkadaki spolier kendisi devreye giriyor ve iç bükey camdan toplarnana havayı aracın arkasını bastırmak için kullanıyor..

    Araç belli bir hız sonrası ön şaseyi otomatik olarak indirerek yol tutuşunu artırıyor.. Aracın yere olan mesafesi ön ve arkada farklı oranlarda değiştirilerek rüzgar direnci düşürülüyor..

    Aracın içindeki işlemciler 0.1 ms aralıkla ön arka lastik arasındaki titreşim farkını gözlemleyip her bir tekerleğe 16 farklı türde sertlik kazandıabiliyor..

    Ön tekerleğin aldığı tepki arka tekere gönderiliyor ve darbe veya çukur gelmeden otomatik olarak tekeler kendini ayarlıyor..

    C6 sınıfında en kısa mesafede durabilen araçlardan biri çünkü aktif süspansiyon ile body roll denen kontrolsüz kütle yığılmasını sönümlendirme ile baş ediyor..


    Yeter mi?

    Sadece ön sertleştir arka bilmem ne olur falan filan.

    Lisede kaldiraç gören bir insan bile bu arabanin ağırlık merkezinin ön tekerlere cok yakin olduğunu anlar.

    Dönüşlerde merkez kac kuvveti ağırlık merkezinden etkiler. Ağırlık merkezi ön tekere yakın olacağından ön tekerler yeteri kadar surtunme kuvveti nedeniyle yere tutunabilirken arka tekerler daha az surtunme kuvvetine sahip olup merkez kactan daha fazla etkilenecektir.

    Dolayisiyla bu araba girdiği virajlarda arkadan kopma problemini her turlu yasamak zorunda kalacak.

    Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor.

    Bu yuzden ki BMW surekli bu ağırlık orani %50 %50 tutup surus dinamiği viraj performansi yuzunden BMW olabiliyor.

    Istedigin kadar suspansiyon sertligi değişsin yanal yatmayi azalatabilirsin fakat şase mecbur olarak arkadan kopmaya mecbur.

    Aracın konforunu kabul ettim dikkatli okursan! Bu aracin konforu herkes tarafindan bilinir. Benim yaklaşımımın konfor olmadigini umarim anlayabilmissindir

    ya öyle şeyler yazmışsın ki okuyan da gerçekten bilgili filan sanacak: "Bu yuzden ki sedanlar viraj icinde daha dengeli kaliyor. Bu yuzuden ki hb araçlar arkadan surekli kopuyor." . ben bu konulardan hiç anlamam ama daha yeni bir otomobil dergisinde okudum; sedan araçların yapısı gereği hb'lere göre daha fazla arkadan kopmaya meyilli olduğunu, bmw'lerin de en çok bu sebepten arkadan itişli olduğunu filan yazıyordu. şimdi hangisine inanayım?

    BMW nin sedan olup arkada koptugundan dolayı arkadan cekisli olması cumlesine ne desem bos kalır.



    Dostum, anlattığın şeyler tamamen senin düşüncelerin. Bilimsel bir gerçekliğe dayanmıyor. Tamam yol tutmanın bilimsel gerçeklikleri vardır, fakat bunu 50 tane veri etrafında yorumlarsın. Sen iki teker yerleşimine bakıp ahkam kesiyorsun. Hayatında kaç tane böyle viraj dönen araç gördün ?



    Şöyle hiç bir şey bilmeyip, çok şey biliyormuş gibi konuşmanız çok komik. Hayatınızda koltuğuna oturmadığınız arabaların iki tane teker yerleşimine bakarak "Yol tutmaz." demeniz tam olarak sanayi esnafı mantığının bir iki seviye üstü.




  • Top Gear bir de E60 kasa BMW ile kıyaslamış. BMW ve konfor...

    Bir de forumdakileri anlamıyorum, sanki herkes bir f1 pilotu, herkes rallilere katılıyor. Lan gittiğiniz en fazla duble yol, 80-90% düz. Virajların çoğu dışa meyilli, hiçbir mühendislik düşünülmeden uyduruk asfalt dökülmüş, altında m5 olsa kaç yazar? 3-5 tane otoyol virajına giriyorsunuz, kendinizi bir şey sanmayın.

    Türkiye'de aslolan konfor ve sessizliktir. 140 ile değil de 120 ile viraja gir, ama iğrenç yol sesini, korna sesini, trafik gürültüsünü, kamyon sesini en minimum şekilde duy.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 16 Şubat 2016; 15:02:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    Top Gear bir de E60 kasa BMW ile kıyaslamış. BMW ve konfor...

    Bir de forumdakileri anlamıyorum, sanki herkes bir f1 pilotu, herkes rallilere katılıyor. Lan gittiğiniz en fazla duble yol, 80-90% düz. Virajların çoğu dışa meyilli, hiçbir mühendislik düşünülmeden uyduruk asfalt dökülmüş, altında m5 olsa kaç yazar? 3-5 tane otoyol virajına giriyorsunuz, kendinizi bir şey sanmayın.

    Türkiye'de aslolan konfor ve sessizliktir. 140 ile değil de 120 ile viraja gir, ama iğrenç yol sesini, korna sesini, trafik gürültüsünü, kamyon sesini en minimum şekilde duy.

    "Top Gear bir de E60 kasa BMW ile kıyaslamış. BMW ve konfor..."

    Bu cümle hariç geri kalan her şeye katılıyorum. Sonuçta 5 kasa BMW'ye binen dayılar aksiyon için binmiyor. O test yapıldığı tarihlerde F10 yoktur, E90 koysalar daha berbat. 7 Serisine ayıp olmasın diye onuda koymamış olabilir. :)




  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Evet, bir de E60 5 serisinin en konforsuz arabalarından biridir. Özellikle E39'dan sonra tahta gibi gelir insana. Kaldı ki zaten BMW'nin amacı da konfor değil, sürüş dinamiği. 7 serisi hariç tabii :)

    7 serisi gerçekten ayrı bir BMW bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    AMVAR sistemi 607de de vardi fakat onun suspansiyonlari hidrolik degildi.

    Çok fena bir sistem. Biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sevgili Gorod,

    Eğer yeniden bu c6 ile yolculuk yapacağın zaman haber verirsen, seninle tanışmaktan büyük şeref duyarım. Dilediğin yerde yemek de ısmarlarım. GoPro ve DSLR ile çekimler de yapabilirim :) Yeter ki haber et :)

    Şu mesaja da bittim bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    O mercedes w221 veya w222 ise c6 ya dönüp bakmam bile ha eski s serileri olsa neyse de fantezi de bi yere kadar :)

    Araca sahip olmak adına değil de belirttiğim gibi denemek için C6 isterdim.

    Senede birkaç kez W221 e, pek çok kez E - C serilerine biniyorum zaten, W222 ye henüz binmedim.
  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Tam da istediğim gibi bir cevap oldu teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Arkadaşlar ben hayatımda bir yolculuktan bu kadar fazla keyif aldığımı hatırlamıyorum.

    Açık ve net bir şekilde hangi kasa olduğu önemsiz E-5-A6 uzantılarını yok eder bu araç. Böyle konfor ancak F segmenti araçlar ile mümkün olabilir. Ağzım açık bir şekilde 460 km'nin yarısını sürücü koltuğunda geçirdim.

    C6'dan inip i20'ye binince kendimi bir takozun üstünde uçurumdan aşağı yuvarlanıyormuş gibi hissettim. Daha öncede binme fırsatım oldu fakat bu kadar yol yapmamıştık. Tipi resimlerde çirkin dursa da canlı görüldüğünde heybetinden dolayı çok ilgi çekiyor. Sakarya'dan Başakşehir tarafların gittik. Sanki arabanın asfaltla bağlantısı yok gibiydi. Şu araçların göremediği değerlere lanet olsun. :)

    yav arkadaslar hıc arabaya bınmemıssınız anlasılan. Suspansıyonlar yumusak tabıkı konforlu olur. Broadwayede binin oda cok konforlu. Sendekı i20 sert suspansıyonlu ve yol tutusu iyi bir araç. Aynı zamanda cok uzun kmler gorevını yapar ve daha guvenlı viraj alır. Yay ve suspansıyon sıstemıyle alakalı bu ve basit bır olay. Yanı suspansıyon yumusaklıgıyla aracların kalıtesını karsılastırmayın. i20 ye yumusak ayarlı suspansıyon takın 800 tl masraf edın bu kadar basit




  • Demekkı suna binsenız kalpten dırek gıdersınız



    Yanı bu tip sarsıntısız bir sistemle arac surmenın zaten hıcbır tadı kalmaz. Siz biraz daha sursenız yolda zaten uyursunuz sonra suspansıyon avantaj degıl dezavantaj olur tabi hayatta kalırsanız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udmexpert -- 16 Şubat 2016; 22:46:46 >
  • C6 çok özel bir araç. Aracı kullanmayanlar boş boş konuşuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    Bu sistem de baya eskiden beri duyulan bir olay. 2012'de forumda 5000$ civarı diyorlardı teker başına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Arkadaşlar ben hayatımda bir yolculuktan bu kadar fazla keyif aldığımı hatırlamıyorum.

    Açık ve net bir şekilde hangi kasa olduğu önemsiz E-5-A6 uzantılarını yok eder bu araç. Böyle konfor ancak F segmenti araçlar ile mümkün olabilir. Ağzım açık bir şekilde 460 km'nin yarısını sürücü koltuğunda geçirdim.

    C6'dan inip i20'ye binince kendimi bir takozun üstünde uçurumdan aşağı yuvarlanıyormuş gibi hissettim. Daha öncede binme fırsatım oldu fakat bu kadar yol yapmamıştık. Tipi resimlerde çirkin dursa da canlı görüldüğünde heybetinden dolayı çok ilgi çekiyor. Sakarya'dan Başakşehir tarafların gittik. Sanki arabanın asfaltla bağlantısı yok gibiydi. Şu araçların göremediği değerlere lanet olsun. :)

    yav arkadaslar hıc arabaya bınmemıssınız anlasılan. Suspansıyonlar yumusak tabıkı konforlu olur. Broadwayede binin oda cok konforlu. Sendekı i20 sert suspansıyonlu ve yol tutusu iyi bir araç. Aynı zamanda cok uzun kmler gorevını yapar ve daha guvenlı viraj alır. Yay ve suspansıyon sıstemıyle alakalı bu ve basit bır olay. Yanı suspansıyon yumusaklıgıyla aracların kalıtesını karsılastırmayın. i20 ye yumusak ayarlı suspansıyon takın 800 tl masraf edın bu kadar basit

    Bu sadece yumuşaklık ile ilgili bir olay değil. Tabii ya konfor için arabalara o kadar para vermeye ne gerek var. 800 TL verelim iş çözülsün. Arabanın her anlamda sana sunduğu çok üst seviye. Biz burada süspansiyon yumuşaklığıyla araç kalitesi karşılaştırmıyoruz. Broadway ile C6 karşılaştırdınız ya daha ne diyeyim. Ben A6'dan E serisinden 5 serisinden açık ara konforlu diyorum siz Broadway diyorsunuz. :) Önceki sayfada C6'nın süspansiyon sistemi üzerine onlarca şey paylaşıldı gidin bir göz atın. Çok basit yazıyorsunuz. Ayrıca meslek gereği binmediğim çok çok az araba kaldı. Onuda belirteyim. Bugüne kadar S serisi dahil beni bu kadar heyecanlandıran bir araba olmadı. S serisine zaten yüksek beklenti ile binip tatmin oluyorsunuz.. Fakat siz C6'ya ilk adımınızı attığınız anda araba beklentilerinizin 150 kat üstüne çıkıyor. Biz salak ya da aptal değiliz. Süspansiyon yumuşaklığı ile araç kalitesini karşılaştıracaz. Siz önce gidin C6'ya binin sonra gelin konuşun bence. Araba her anlamda tepelere oynuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Özel sipariş bi c5 var. Sahibinden de.
    2.0 hdi
    Heryer dikisli deri. Konsol falan..
    Masajli koltuklar + hydraaktiv süspansiyon. ..
    160bg
    düşük yakıt


    Vallaha az kaldı dayanamayacam satacam grand picassoyu..
    Vurucam kirbaci vurucam kirbaci..

    Aile de 2 ufak çocuk var, C4 grand Picasso tavsiye eder misin?

    (1.88 boyundayım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veteriner69

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Özel sipariş bi c5 var. Sahibinden de.
    2.0 hdi
    Heryer dikisli deri. Konsol falan..
    Masajli koltuklar + hydraaktiv süspansiyon. ..
    160bg
    düşük yakıt


    Vallaha az kaldı dayanamayacam satacam grand picassoyu..
    Vurucam kirbaci vurucam kirbaci..

    Aile de 2 ufak çocuk var, C4 grand Picasso tavsiye eder misin?

    (1.88 boyundayım)

    Cocuklarin yaninda maas aclik sinirinin altinda dusukse araci yurutmek zor olur.Bir cocuk nereden baksan aylik min. Marjinalde 500 tl goturuyor,aracinda masrafi eklendiginde zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malum siteye girip c6 ya bakacak olanlar buradasınız biliyorum :D Türkiyede satılan 4 araç var :)
  • Ds5 premium diyorlar ama süspansiyon hidropnömotik değil sinir olmamak elde değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Demekkı suna binsenız kalpten dırek gıdersınız



    Yanı bu tip sarsıntısız bir sistemle arac surmenın zaten hıcbır tadı kalmaz. Siz biraz daha sursenız yolda zaten uyursunuz sonra suspansıyon avantaj degıl dezavantaj olur tabi hayatta kalırsanız

    Harika bir sistem. Bu bose, müzik sistemi yapan bose mu acaba. Engelin üstünden atlamayı nasıl yapti anlamadım, nasıl algıladı, hem ön tekerleri hem arka tekerleri temas etmeden geçmeyi nası hesapladı?

    Türkiye'de var mı acaba, kendi aracımıza taktırabilir miyiz, kaç paradır?

    Bu arada c6'ya hayran oldum. Ama 2008 modelleri bike 80-90 bin tl civarında, ayrıca 7-11 yaş arası 2700 motorun yıllık mtvsi 3.151 tl, hem fiyatı yüksek hem mtvsi. 50 bin civarı olsa alacaktım sırf konforu için, yalıtımı da süperdir bunun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.