Şimdi Ara

Clio 1.4 RNA Rölanti sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
4.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi forumlar. Uzun yıllardır kullandığım 1.4 2001 model Renault Clio aracımda rölanti dalgalanması sorunu var. İnternete ve forumda aramama rağmen çözüm bulamadım. Sanayideki 4-5 usta da çözüm bulamadı. Bir tanesi yapmaya uğraştı sorun bir süre olmadı, şimdi tekrar devam ediyor. Bu sorun kronik diyorlar ancak çözüm için kimse net birşey söylemiyor. Gaz kelebeğinin yenisi ile değişmesi lazım diyorlar fakat garanti vermiyorlar. Sorun duzelmezse gaz kelebeğinin iadesi de olmuyor dediler. Araç kendi kafasına göre gaz veriyor. Bazen hiç yapmıyor bazen ise sürekli yapıyor. Sorunun videosunu ekliyorum. Daha önce başına gelen yada çözümü bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

    İyi forumlar.

    Video linki ( )










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 58daging -- 27 Haziran 2021; 17:2:7 >







  • 2001 RTA kullandım hocam sırf bu sorun yüzünden sattım arabayı.... Geçmiş olsun...

    Ateşlemede bulunan her parçaya ek olarak rölanti motoru ( 3 kez) ve çıkma olarak boğaz kelebeği değişti. Boğaz kelebeği değiştikten sonra 1 2 hafta sonra düzeldi ama sonra yine başladı. Alıcıyı bilgilendirerek sattım arabayı.
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt

    Çıkma potansiyometre bulsam ben de ilk önce potansiyometreyi değiştirmeyi düşünüyorum ancak ustalar boğaz kelebeği arızalı diyorlar. Aracın bakımlarını yapalı 10 bin km olmadı daha bujiler buji kabloları falan değiştirdim. Bu sorundan önce de krank mili sensörü arızası yapıyordu. Arada kendim temizliyorum yada parçayı değiştiriyordum. O da kronik sorun ancak usta yeni araçların sensorunu taktım dedi rengi mavi. Onu hallettik. Aracımdan memnunum özellikle yakıt konusunda. Bu sorunu da halledip en az 2-3 sene daha binmeyi düşünüyorum.

  • Mabifold bir yerlerden kaçak hava aliyor olabilir.. buna baktirdiniz mi?
  • Lokey L kullanıcısına yanıt

    Baktırmadım hocam ancak gaz verip bırakınca biraz patlama yapıyor onun için manifolda baktıracağım. Yolda giderken kendi kendine düzelebiliyor onun için manifolttan hiç süphelenmedim. Bende.bir yerden hava aldığını rölanti motorunun bunu dengeleyemedigini düşünüyorum ancak vitesteyken de gaz veriyor. İkinci fikrim ise potansiyometrede sorun olduğu yönünde.

    Bu sorunu yaşayan çok diyorlar ancak hiç çözüm bulan yok mu merak ediyorum. Piyasada çok fazla Clio var illaki başına gelen ve çözümü bulan arkadaslar vardır.

  • 58daging 5 kullanıcısına yanıt

    @Lokey gibi ben de o ihtimali yazacaktım. manifolda su dökerek test edebilirsiniz.

  • Birçok yerden yapabilir, rolanti motoru, enjektörler, egr vs.

    Zamanında 1.6 Megane varken bende de olmuştu sanayideki ustalar pek anlamadı servise getirdim 50 lira değerinde plastik bir parça değişti düzeldi.

    Kısacası servise gösterin
  • Bakalım hocam en son servise gideceğim herhalde. Serviste çözüm bulurlarsa inşallah çözümü de dediğiniz gibi makul fiyatta olur. :)

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    Hocam manifold sıcak oluyor su dökünce nasıl anlayacağız acaba ? Köpüklü su falan yapsakta sıcaktan kurumazmı ?

  • Servis fiyatları hakkında bilgisi olan var mı arkadaşlar gitmisken fren balatalarını falan da değiştirmeyi düşünebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 58daging

    Bakalım hocam en son servise gideceğim herhalde. Serviste çözüm bulurlarsa inşallah çözümü de dediğiniz gibi makul fiyatta olur. :)

    10 yıl önce 50 liraydı, tabi o zamanlar dolar 1.5 lira :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    10 yıl önce 50 liraydı, tabi o zamanlar dolar 1.5 lira :)

    Alıntıları Göster

    Şimdi 8.5 ₺ desek 250 TL yapar :) Sanayide değiştirmek ile aynı fiyata geliyor diyebiliriz o zaman.

  • aynı sorun pederin 98 model 1.4 clio rta aracında da var hocam. ışıklarda beklerken 3 bin devire kadar kendi kendine gaz veriyor bağırıyor araba. lpg de yok araçta, ekstra benzin yiyor tabi bu yüzden. bazen de stop edip hiç çalışmadığı oluyor aracın. alalı bir seneyi geçti bir senedir uğraşıyor peder. 3-4 ustaya gösterdi hep geçici çözüm oldu. en son bir usta rolanti motorunu değiştirelim demiş. değiştikten sonra bir daha yapmış ve parçayı garantiden değişmişler. belli bir süre sonra tekrar yapmış şimdi yine parça bekliyor ve bu sürede aynı illet sorunu yaşıyor adamcağız.
    benim anladığım kesin bir çözümü yok sanırım. çok nalet bir sorun hele de stop edip çalışmayınca. trafiğin ortasında kalıyorsunuz..
    bir çözüme ulaşırsanız haberdar ederseniz memnun kalırım.
  • 58daging 5 kullanıcısına yanıt

    ustaya götür o halleder.

  • Qonrul kullanıcısına yanıt

    Bu haftadan itibaren tekrar uğraşmaya başlayacağım. Ustalar birşey yapmıyor ama 300-400 TL almaktan hiç cekinmiyorlar. Tabiki el emeği vereceğim hatta el emeği için pazarlık bile yapmam ancak sorunuma bir çözüm getirmiyorlar.

  • Konuyu biraz yukarıya atalım belki görüş belirtecek arkadaşlar çıkar.
  • Evet arkadaşlar şimdi de araç kendi kendine stop ediyor. Önceden gaz veriyordu şimdi gaz vermeyince stop ediyor.
  • Aracınız benim motordan mı bilmiyorum ama, 202 model 1.4 16v k4j kodlu motoru olan aracı 12 yıldır kullanıyorum.

    Clio 1.4 RNA Rölanti sorunu.


    Geçen ay tekleme ile bobin arızası, akabinde rölantide sapma, sonraki günlerde gaz vermeden çalışmama, tekleme vs. baş gösterdi.

    Bobinler ve bujiler değişti. Rölanti ve tekleme için;

    Clio 1.4 RNA Rölanti sorunu.


    Clio 1.4 RNA Rölanti sorunu.

    Eliniz yatkınsa, bizim ki gibi yaşlı arabaların kırmızı ok ile gösterdiğim yerlerde contalar var ve taş gibi olmuş olduğunu görürsünüz sökünce. Emme manifoldu için 4+1, boğaz kelebeği için 2, rölanti valfi nin alt plastiği (Kütük de deniyor sanırım) bir O ring var, contalar orjinal 20 şer tl, oring 2 tl. Takarken yağlamanızı tavsiye ederim. Her şeyi takınca kontağı birkaç defa açıp kapatmak gerekiyor (Videolarda öyle dedikleri için yaptım, resetleme için).


    Rölanti dalgalanması bunlardan sonra (Tabi rölanti valfini değiştiğinizi düşünerek yazdım) büyük ihtimal geçer. Ayrıca emme manifoldunun bize/yukarı bakan kısmında iki sensör var. Biri manifold sıcaklığını diğeri basıncını ölçüyormuş. Bu sensörlerin arızasını araba çalışırken soketlerini çıkararak deniyor ustalar. Ben de öyle denedim.


    Benim aracım için konuşuyorum, bunları yapıktan sonrada sabah gaz vermeden çalışmama, tekleme vs başladı. Enjektörlere kadar söktüm, sonuç olarak benzin pompası geri dönüş valfi arızalı. Araba 19 yaşında olduğundan tavsiye üzerine şamandıra değişimi yapıldı. Şimdi (nazar değmesin) sıkıntısız çalışıyor. Umarım yardımcı olmuşumdur.


    Bobin + buji 800 tl

    contalar 150 tl

    şamandıra 1100 tl ve usta parası. Bizi 19 yaşında eski arabalara mahkum edenlere yorum yok.





  • Hocam böyle ayrıntılı bir cevap hazırladığınız için teşekkür ederim. Araçların motorları maalesef aynı değil. Benim araçtaki motor k7j 8 valf olan versiyonu. Gaz kelebeğinin alt tarafındaki contaları usta ben değiştirdim dedi ancak üstteki conta yıpranmış ve pek sağlam durmuyor. Öncelikle contaları değiştireceğim. Bujileri falan önceki bakımda değiştirdik. Manifoldu bir ustaya gösterdikten sonra sorun düzelmezse diğer dediğiniz parçaları değiştireceğim ancak benzin pompasında bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Sorunu hem LPG de hem de benzinde yapıyor.

  • Buji + Bobin + Krank Sensörü + MAP Sensörü kontrol edilip düzgün çalıştığından emin olun.


    Emme manifolduna köpük veya pudra dökerek kaçak olup olmadığını kontrol edin.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.