Merhaba 2001 modelbenzin 1.4 8v clio marka araç sahibiyim. Aracımda bir sorun var ama ne olduğunu bilmiyorum. Sorunum ise kalkışta ön sağ tekerlekten tak diye bir ses ardından sürtme sesi geliyor. Bazen 2 ye attığımda da aynı ses geliyor. 3-4-5 viteslerde ses falan kalmıyor normal bir şekilde yürüyor araç. Ayrıca yokuş aşağı viteste gaz vermeden inişte araç hızlanmıyor. Misal 2500 devirde gazı bıraktıysam gaz vermeden 2500 devirle tamamlıyor yokuşu. Duyan bilen gören yardımcı olabilecek birileri varsa yardımcı olabilirlerse çok makbule geçer.
Tekerden gelen ses uğultu şeklinde ise rulman bozulmuştur, sadece tiz bir sürtme sesiyse fren balataları diske sürtüyordur. Ses sadece ön alttan vurma şeklindeyse motor veya şanzıman takozlarından geliyor olabilir.
Bahsettiğiniz yokuş aşağı inme esnasında hız kazanamama eğer düz yolda belli bir hızda debriyaja basıp aracı saldığınızda oluyorsa rulman veya balata ihtimali kuvvetleniyor. Rulman ise durum riskli haberiniz olsun, süratliyken rulman dağılır ve teker kilitlenirse araç savrulur.
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Tekerden gelen ses uğultu şeklinde ise rulman bozulmuştur, sadece tiz bir sürtme sesiyse fren balataları diske sürtüyordur. Ses sadece ön alttan vurma şeklindeyse motor veya şanzıman takozlarından geliyor olabilir.
Bahsettiğiniz yokuş aşağı inme esnasında hız kazanamama eğer düz yolda belli bir hızda debriyaja basıp aracı saldığınızda oluyorsa rulman veya balata ihtimali kuvvetleniyor. Rulman ise durum riskli haberiniz olsun, süratliyken rulman dağılır ve teker kilitlenirse araç savrulur.
Cevap için çok teşekkür ederim. Süratliyken herhangi bir ses veya uğultu yok. Sadece kalkışlarda ve 2. vitese taktığımda tak diye bir ses geliyor titreme oluyor hızlanınca kesiliyor ses ve titreme. Sanayi yolları gözüktü bize daha kötü olmadan baktıralım ozaman.
Arkadaşlar sorunum çözüldü.Bundan sonra da aynı sorunu yaşabilecek kişiler için sonucu yazıyorum. Rot balansçıya gidilip aracın sorunları tespit edildi. Sorun motor takozu ve şanzuman takozundan kaynaklanıyormuş. Motorcuya geçilip akslar takozlar söküldü. Yenileriyle değiştirildi. Ayrıca sesle alakalı olmasa da eskidiği için sağ aks değişti. Sağ ve sol aks körükleri değişti. İşçilik 150 TL parçalar 310 TL tuttu. Bilgilerinize.