Şimdi Ara

Clio RTE Otomatik Şanzuman Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Aracı yeni aldım, önceki sahibi şanzuman arızası yüzünden sanayide şanzuman revizyonu yaptırdı, volan dişlisi değişti, şanzuman beyni ve bütün elektrik tesisatı değişti, krank mili değişti fakat arıza ışığı halen sönmedi. Rolanti biraz yüksek çalışıyordu N ve D de dururken arıza ışığı yanıyordu.

    Araç durunca şanzuman arızası gösteriyor hareket halindeyken sönüyordu, bu gün yola çıktıktan bir dakika sonra 4. vitesten 5. e geçmek yerine bir vuruntu sesi ile 2 ye aldı vitesi ve devir çok yükseldi. Aracı kapayıp tekrar çalıştırdım yola yavaş yavaş devam ettim tekrar yapmadı.

    elektroknikçiye götürdüm bilgisayarda aşağıdaki arızalar çıktı

    1-Konvertör irtibatı kayması
    2-Vites kutusu çıkış devir kaptör devresi
    3-Enjeksiyon -> O.V.K (Tork) Bilgisi bağlantısı 1.DEF
    4-Motor tork bilgisi geçersiz

    Hataları silip aracı yolda denediler 4 den 5 e geçmedi yüksek devirde gitti.

    Akşam tekrar aracı kullanırken aynı şekilde vites şaşırmaları oluyor, kendiliğinden hızlanıyor araç frene dokununca vurma sesi geliyor.

    Elektronikçi motor beyninden diyor ama şanzumanda mekanik uyumsuzluk olabilirmi diye de düşünüyorum.

    Bu konuda fikrinizi paylaşırsanız memnun olurum.
    ------------------------------------------------------------------------
    güncelleme
    17.06.2015

    Yeni bir ustaya gittim şanzumanı söküp yeni bir tane taktıracaktım ki usta önce arızayı görelim dedi
    Motor soğukken bilgisayara bağlayıp gezerek kontrol etti ve sonrasında şanzuman altında bir sensör değiştirdim dedi ve sorun halloldu
    küt küt vuran şey motor kulağıymıış, sensörlerin dengesizliğinden oluyormuş. Volant sensörü de değişti yan sanayi varmış üstünde orjinali takıldı.

    arıza lambalarından buji ısıtma lambası yanıyordu oysa bu sadece dizellerde yanarmış, bu sorunuda kablolardan halletti, temas etmeyen kablolar varmış.

    250TL parça masrafı 250 işçilik ile sorunu hallettim. 1 aydır gezmediğim servis kalmamıştı Sakarya Marangozlar sanayi Sedat Şahin ve yanında her konuda çok uzman bir arkadaş daha vardı sağolsun sorunlarımı hallettiler. Özcan Oto Otomatik şanzuman Sedat ustanın yerini Sakaryalılara tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KiTaRo54 -- 17 Haziran 2015; 22:29:48 >







  • Fazla anlamam motorlardan ama ustaların yaptığı en büyük hata bence lpg de olsun beyinlerde olsun hep hata silip yeniden yüklüyorlar. Halbuki o hatayı vermesine sebep olan mekanik sorunla uğraşmaları gerekiyor.

    Konvertör irtibatı kayması hatası vermişse açıp o parçayı kontrol ettilermi?

    hata bence böyle düzeltilir.
  • Şanzumanı bugün açtılar şanzuman beynini değiştiriyoruz dediler, şanzuman içinde mekanik sorun yok dediler. Bakalım düzelecekmi sorun.

    Bende sizin gibi düşünüyorum, tork konvertörünü tamir ettirip geri takmışlardı bi önceki açtıklarında, ya uyumsuzluk oldu yada tamir olmadı diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KiTaRo54

    Şanzumanı bugün açtılar şanzuman beynini değiştiriyoruz dediler, şanzuman içinde mekanik sorun yok dediler. Bakalım düzelecekmi sorun.

    Bende sizin gibi düşünüyorum, tork konvertörünü tamir ettirip geri takmışlardı bi önceki açtıklarında, ya uyumsuzluk oldu yada tamir olmadı diye düşünüyorum
    aynı sorun benim 2001 scenic araçta da verdi nasıl yaptınız acaba?
  • Merhaba, sorun motor bağlantı takozundaymış, motor alt takozu kopukmuş devir aniden değişince motor şaseye vuruyormuş güm güm diye... değiştirdiler sorun çözüldü. Genelde bu gibi durumlarda sorun başka yer yüzünden oluyor, tabi benim araç kazalı bir araçtı travers ayarı felanda bozuktu. şaseyi tam düzeltememişler sağ sol akslar eşit mesafede değildi. Geri planda asıl sorun buydu bence, arabanın şasesinde yamulma varsa bu hareketli parçalarda soruna neden oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kitaro 54

    Merhaba, sorun motor bağlantı takozundaymış, motor alt takozu kopukmuş devir aniden değişince motor şaseye vuruyormuş güm güm diye... değiştirdiler sorun çözüldü. Genelde bu gibi durumlarda sorun başka yer yüzünden oluyor, tabi benim araç kazalı bir araçtı travers ayarı felanda bozuktu. şaseyi tam düzeltememişler sağ sol akslar eşit mesafede değildi. Geri planda asıl sorun buydu bence, arabanın şasesinde yamulma varsa bu hareketli parçalarda soruna neden oluyor
    ilk mesajımın altında güncelleme yapıp sorunu nasıl çözdüğümü o zaman anlatmışım zaten
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.