Şimdi Ara

Clio Symbol 1.5 Dci Bakım Rehberi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
8
Cevap
4
Favori
7.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar forumda her başlık altında ayrı ayrı sorulduğu için küçük bir derleme yapayım dedim.

    Aracım 2005 clio 2 sedan. Bu araçlarla ilgili isim karmaşasından dolayı bazı bilgilere ulaşılamayabiliyor. Eski aracım corsa b idi her türlü aramamama sonuç alabiliyordum ama bunda clio symbol mü desem yoksa clio 2 mi derken bazı noktalara ulaşmam zor oldu.

    Aracı alalı 6 ay oldu 65 beygirlik authentique donanım. (Gerçi pek bir donanımı yok )

    Önce farklı forumlarda sorulan belli başlı konulara değineyim:

    Lastik basıncı Ön 2,2 Arka 2,0 olarak geçiyor kılavuzda. Bunlar soğuk değerler diye tahmin ediyorum. Rot ayarı yaptırdığım yer diğer tamircilerden farklı olarak 32 çok abi buna biz 30 yapalım dedi. En azından hepsine 32 basanlara nazaran saygımı kazandı ve artık 30 olarak kullanıyorum.

    Lastik ebadı 175/65/R14

    Jant ebadı 5,5 J 14

    Kumanda pili değiştirme:
    Başka bir anahtarı anahtarlık takılan yuva sokun ve aşağı yukarı kanırtın açılıyor.

    Aldığımdan beri yaptırdığım şeyler ve kullandığım ürünler şu şekilde
    .

    Yağ değişimi: Marka tercihe göre değişebilir tabii ki ama kullanım kılavuzunda bana mantıklı gelen viskoziteler 5W40 ve 10W40 oldu. 5w40 tam sentetik ve 10W40 yarı sentetik. Aralarındaki ayrımı fiyatlarına ve kaç binde bir yağ değiştireceğinize göre yapabilirsiniz. Bence yılda 10bin km altı yapılıyorsa 10W40 daha fazla ise tam sentetik olan 5W40 düşünülebilir. Tercih sizin. Bir de ustam 5w30 çok güzel ince dedi ama kılavuzda verilmeyen bir değer olduğu için yanaşmadım .

    Ben elf 5W40 kullandım. Yağ kapasitesi 4.6 litre. O yüzden dışardan alacaksanız 5 litrelik paketlerde bulabilirseniz iyi olur. 4+1ler biraz pahalıya geliyor.

    Filtreler

    Orijinal almayacaksanız MANN önerebilirim. Araç fabrikalarına fason ürün yapan firmalardan. Çok dandik almamakta fayda var.

    Mazot filtresi diğerlerine göre pahalı ama kılavuzda iki bakımda bir olarak geçiyor. Önemli bir nokta şu, eğer değiştirilmeyecekse açılıp içindeki suyun boşaltılması gerektiği yazılmış. Bunu ustalar gereksiz olarak görüyorlar bence yapın. N11'de ve muhtelif parça sitelerinde setler bulunabiliyor.

    Fren hidroliği ve balatalar

    Fren hidroliği olarak dot 4 kullandım Marka Mobildi. Ne yazık ki sanayide hala bas frene metodu kullanılıyor.



    Şu tip sistemlere geçmemize daha var sanırsam.

    Balata olarak Valeo'nun uygun balataları kullanıldı. Daha ucuzları var. Tercih sizde.

    Devirdaim ve Triger

    Triger kayışını orijinal mais aldım biraz korkudan ama Gates marka da izlediğim videolarda oldukça popüler.
    Trigeri set olarak alın kesinlikle gergisi vs olsun.

    Devirdaim pompası için oldukça fazla marka vardı. İtalyandır bu diyerek magneti marelli aldım ama Tofaşınmış meğersem. Tofaşa lafım yok yanlız içindeki contayı usta beğenmedi ve bu sızdırır diyerek sıvı conta vs sürdü. Burda da yan sanayi olarak Graf markasının kabul gördüğünü sonradan araştırarak buldum.

    Orijinali minumum 150 Graf ise 70TL dolaylarında.

    Bunlar değişirken antifrizi es geçmedim ve saf suyla yüzde 50 oranla hazırladığım mavi antifrizi kullandım.

    Şu videodaki gibi önce bir süre temiz suyla çalıştırıp onu boşaltıp sonra soğutucu suyunuzu eklemenizi tavsiye ederim. Saf suyun ise şehir suyunun kirecinden vs kaçınmak için faydalı olduğunu düşünüyorum.

    Bu sıralar sanayide kırmızı antifriz modası var. Aslında videoda da gördüğünüz gibi araçların hangi tip antifrizi kullanması gerektiği kılavuzlarda belirtilmeli ama ne yazık ki böyle bir bilgi yok. Orijinali mavi olduğu ve kırmızının biraz daha aşındırıcı olduğunu duyduğum için mavi kullandım.

    Aksesuar kayışı (vantilatör kayışı) için bizim araçlarda iki seçenek var ve 6 kanallı ve 5 kanallı bunun da bilgisini netleştiremeyince ikisini de aldım. 5 kanallı çıktı. Bunun gergisi de gerekiyor onu da ihmal etmeyin.

    Bu kayışın, antifriz değişiminin ihmal edildiğini düşünüyorum ben bunları 60000 triger bakımında sabitlemeye karar verdim.

    En son yaptığım işlemse şanzıman yağı oldu.

    Değişmez diyenlere kulak asmadım. Elf tranself 75W80 (orijinal) kullandım. Tam 3 litre alıyor haznesi. Şanzıman yağının numarası vs kılavuzda yok. Elfin sitesinden ve yerli yabancı forumlardan anladığım kadarıyla ihtiyacımız olan no bu. Eski yağ kahverengi ve yer yer sütlü kahve görüntüsündeydi eminim 11 yıldır değişmemiştir.

    Baskı balata değiştirmediğim için bir şey diyemeceğim. Onun dışında bütün periyodikler bu şekilde sanırsam.

    İyi sürüşler herkese.







  • Hocam konuyu açalı baya zaman geçmiş ama bir kaç değerlendirme yapayım belki diğer arkadaşlara bir fikir verir.

    Yağ olarak kesinlikle 05-40 tır. 10-40 yağ koymak araca uzun dönemde zarar verir özellikle turboya. Marka olarak üst düzey yağlardan Lique molly (Benim tercihim), MOTUL, Shell Helix Ultra, bunların haricinde tam sentetik olma koşuluyla RN 0700 RN 0710 , DPF li motor ise RN0720 spefikasyonlarına uygun yağlarda olabilir (Petronas, LUBICO, ELF Castrol, Mobil vb)

    Ağır bakımda kullanacağınız hiç bir parçayı yan sanayi kullanmayın arkadaşlar zaten en az 4 yıl veya 60.000 km kullanacaksınız, bu yüzden 3-5 kuruşun hesabını yapmayın derim, yok Graff mış, yok Valeo ymuş, yok BOSCH muş hiç biri orjinalin yerini tutmuyor emin olun.

    Filtreler Mazot Filtresi kesinlikle orjinal olsun (Delphi) diğer markalar kesinlikle sorun çıkarıyor özellikle BOSCH. Hava filtresini sık değiştiriyorsanız yan sanayi değilse orjinal (Ben orjinal tercih ediyorum). Polen filtresi hiç bir yan sanayi orjinalinin yerini tutmuyor ama biraz pahalı benim aracımda 60 TL.

    Antifreeze yanlış kullanmışsınız, Renaultlarda kullanılan antifreeze sarı renkli organik antifreeze dir, başka renk kesinlikle kullanmayın derim.

    Baskı balata da kesinlikle LUK markası eniyisidir, onun haricin de Valeo.

    Şanzuman yağında ise MOTUL'U tek geçerim 75w80 hiç bir marka onun kalitesinde değildir, şiddetle tavsiye ederim.




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Katılımınız ve bilgi eklemeleriniz için teşekkürler.

    yağ olarak benim de son tercihim 5w40 oldu.

    Yan sanayi parçaları bu tip 6-7 yaşını geçmiş olgunlaşmış araçlarda yanlış bulmuyorum. Bütün o parçalar çoktan yıllarca denenmiş ve sorunları belirlenmiş oluyor.Yine de imkan varsa orijinal kullanımı daha sağlıklı olacaktır tabii ki.

    Antifriz olarak açıkçası o kadar kişiye danıştım, sarı antifriz hiç duymadım. Siz yazınca şöyle bir araştırdım mantıklıymış. Bir daha işimiz düşerse sarı olarak devam ederiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cabal_52

    Katılımınız ve bilgi eklemeleriniz için teşekkürler.

    yağ olarak benim de son tercihim 5w40 oldu.

    Yan sanayi parçaları bu tip 6-7 yaşını geçmiş olgunlaşmış araçlarda yanlış bulmuyorum. Bütün o parçalar çoktan yıllarca denenmiş ve sorunları belirlenmiş oluyor.Yine de imkan varsa orijinal kullanımı daha sağlıklı olacaktır tabii ki.

    Antifriz olarak açıkçası o kadar kişiye danıştım, sarı antifriz hiç duymadım. Siz yazınca şöyle bir araştırdım mantıklıymış. Bir daha işimiz düşerse sarı olarak devam ederiz.



    Rica ederim, fırsat buldukça yazmaya çalışacağım. Bu arada Clio 3 lerin iç aydınlatmasının yetersiz olduğundan şikayet eden arkadaşlar, eğer arka bölüme ışık taktırmayacaksanız, tavan lambasını Megane 2 lerin tavan lambası ile değiştirebilirsiniz, bu lambalar 3 ampüllü olduğu için gayet yeterli aydınlatma yapıyor, kendiniz değiştirebilirsiniz, gayet basit bir işlem tavsiye ederim.




  • 2010 Model Renault Symbol 1.5 dci authentique de partikül filtre var mı? 0710 mu yoksa 0720 mi mi olmalı motor yağı arkadaşlar?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3,14159265358979323846264

    2010 Model Renault Symbol 1.5 dci authentique de partikül filtre var mı? 0710 mu yoksa 0720 mi mi olmalı motor yağı arkadaşlar?

    Euro4 se, ki öyle görünüyor, DPF yok...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: websosyal

    Euro4 se, ki öyle görünüyor, DPF yok...

    Alıntıları Göster

    Teşekkür ederim hocam.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 3 1.5 Dci Motor Yaptırdım
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2014 symbol 1.5 90 bg için periyodik bakım seti arıyorum acaba hangisi daha randımanlı gider

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.