Şimdi Ara

Çok basit ancak atlanan, bilinmeyen çok faydalı bir araç bakımı. (Kişisel öneridir).

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Kendi aklıma gelen ve can sıkıntısından dolayı birşey denedim ve muazzam hissedilir bir sonuç aldım, sizlere de faydalı olması açısından paylaşmak istedim.

    Öncelikle bu yöntem daha çok eski yani seneleri devirmiş araçlarımızda veyahut motor bölümünü yıkatmış arkadaşlarımın araçlarında işe yarayacağını düşünmekteyim.

    Benim uygulama yaptığım aracım lpg ile kullandığım 11 senelic civic. Motoru hiçbir zaman yıkatmazdım ancak servisler arada kaşla göz arasında yıkar hepiniz bilirsiniz.

    Malum araçlarımızdaki motorun çalışmasını en fazla etkileyen unsurlardan birisi elektrik tesisatıdır, bu tesisatta bir çok fiş, soket, sigorta bulunur ve elektrik buradan temas yöntemi ile ilerler, bu temas bölgeleri yalıtımı hava ve nemi almaktadırlar, zamanla korozyona uğrar ve elektriği iletmekte zayıflamaktadırlar. Bir süre sonra elektrik yine iletilir ancak atlama yaparak yoluna ilerler buda motorun ilk günkü gibi stabil çalışmasını ve hatta çekişinin ilk günkü gibi olmasını engeller.

    Gözümün görebildiği ve elimin girebildiği bütün soketleri sigortaları hatta bujilere ulaşan soketleri motora monte olan bujiye ulaşan iletim çubuklarını hiç üşenmeden bir bir söktüm metal iletim uçlarına birer damla yağ damlattım ve soketi birkaç kez takıp çıkartarak hepsini bir bir taktım.

    Sadece ileride sorun çıkarmaması için yaptığım aracımın ilk günkü performansından hiç birşey kaybetmediğini düşünerek yaptığım bu işlem sonucu gördümki aslında arabam hiçte ilk günkü gibi değilmiş belki şuanda da öyle değil ancak bu uygulama öncesi ve sonrası muazzam bir fark var, motor resmen saat gibi çalışıyor daha sessiz çalışıyor ve çekiş kesinlikle psikolojik olmayacak kadar bariz bir şekilde arttı.

    Sizlere de faydalı olması dileklerimle bilgilerinize sunarım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 23 Ağustos 2012; 13:30:30 >







  • Birde insanlarda araba yıkandığında sanki yolda yağ gibi gidiyormuş hissi verir o takırtı tukurtu yok olmuş gibi olur tamamen psikolojik bir hissiyat...Ama araçlar yıkandığında gerçekten takırtı tukurtu gider kurumuş vidalı birleşim yerleri islanır nemlenir kısa süreli bir ses kesilmesi yaşanır. Ayrıca benim aracımdaki performans egsoz 160-170 gibi hızlarda uzun süre gittiğim zaman 4-5 cm dışarı çıkıyor buda garip
  • Güzel bir bakım yapmışsınız. WD40 kullanılabilir bu iş için. İmkan varsa Civic de debriyajın üstünde ve kapı içlerinde de soketler var. En çok oksitlenme sorunu oralardan çıkar 20 yaşındaki modellerde. Bahsettiğiniz bakımları o bölgelere de uygulayın, daha uzun yıllar problem yaşamazsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Güzel bir bakım yapmışsınız. WD40 kullanılabilir bu iş için. İmkan varsa Civic de debriyajın üstünde ve kapı içlerinde de soketler var. En çok oksitlenme sorunu oralardan çıkar 20 yaşındaki modellerde. Bahsettiğiniz bakımları o bölgelere de uygulayın, daha uzun yıllar problem yaşamazsınız.

    Ben 10-40 kullandım benimde sormak istediğim birşeydi bu, oksitlenmeyi giderecek en iyi ürün hangisi ise birdahakine onu yapayım diye... wd40 dediğiniz bu iş için en iyisi mi?
  • 10-40 sadece yağlama yapar, oksitlenme veya korozyon gibi olgular var ise temizleme yapmaz. WD40 genel anlamda hem temizleyici hem yağlayıcı olarak kullanılabiliyor. Bu yüzden önerdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    10-40 sadece yağlama yapar, oksitlenme veya korozyon gibi olgular var ise temizleme yapmaz. WD40 genel anlamda hem temizleyici hem yağlayıcı olarak kullanılabiliyor. Bu yüzden önerdim.

    çok teşekkür ederim, wd40 ın en dikkatimi çeken en büyük özelliği ise, hava ile su ile teması kesmesi, bu bir elektrik tesisatı için mucize üründür kanaatimce,

    motorda sanırım her aksam için mükemmel yararlı olacak bir ürün,

    bulduğum şu video sanırım ürünü kanıtlıyor:
    bu değerli bilgi için tekrar teşekkürler.




  • Uzmanlık alanlarında bu tip yağ katkılı ürünler iletim hatlarında kullanılmaz. Altın, bakır gibi iletken, akım noktaları bir katman biçiminde dışardan kaplanarak korunma sağlandığı düşüncesi doğrudur ancak buralarda yağ katkılı sıvılar kullanılmaz. Elektroniksel çürüme sadece dış ortamdan temas olunan o2 vs. neden olmaz elektroliz gibi elektrik akımından kaynaklanan iç çürüme de vardır yani bağlantı noktalarında transferden dolayı yıpranma mutlak vardır. İşte bunu da bu tip ürünler gerçekte önlemez, hızlandırır. WD40 vesairesi nemlenme, sıvı teması olan elektriksel noktalarda yoğun katman oluşturduğu için tavsiye edilir zaten bunun için başka çözümlerde vardır. Ancak WD40 bir contact sprey değildir!. "Salt temizleyici de değildir." Pas sökücü etkisi vardır.... Elektronik devrelerin üzerine katman koruma olarak başka şeyler kullanılır cila şeklinde. Üretimlerinde de böyledir. Temas noktalarında da iletken, koruyucu sıvılar kullanılır yada hiç kullanılmaz.
    WD40 herşeye çare gibi bir algı oluşturuluyor bu yanlış ürün iyi satıyor sonuçta.:)
    Tespitlerinizin çoğunluğu da uygulamayı bahsettiğiniz şekilleriyle psikolojik denebilir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Contact sprey elektronik malzeme satan yerlerde var daha çok. WD40 daha kolay bulunabilen bir malzeme, her şeye ilaç değildir tabi. Ama çok amaçla kullanılabilen bir ürün. En azından 10-40 tan çok çok iyi bu iş için ;)


    Evet.
    İşte yanlış olan herşeye ilaç algısının oluşturulması, bu tarz da birçok kişisel yazı ve video da var. 10-40 soketler için zaten yanlış bir ürün iken WD40'da yanlış. Biz teknik servisimizde de bahsetmeye çalıştığım şekilde kullanıyoruz. Devre kartı veya bağlantı noktasında paslanma, deliklenme var ise az bir miktarı ile temizlik yapılır sonra gerekliyse lehimleme ile güçlendirme yapılır ve contact ile temizlik, koruma sağlanır. Devre noktalarında gerekli görülürse kaplama olarak kullanılabilir tabi başka birşey bulunamıyor, cilalama yapılamıyorsa. Zaten hareketliliğin yüksek olduğu noktalarda WD40 kullanılmamalı 10-40 daha uygun denebilir. WD40 yağlama ürünü değildir ve fazla hareket varsa metal aşınmasını önlemez, önceki yağ kullanımını da akıtacağı, sıyıracağından fayda değil zarar sağlar tabi çok küçük, kısa süreli okunamayan tespitler bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 23 Ağustos 2012; 16:21:35 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uzmanlık alanlarında bu tip yağ katkılı ürünler iletim hatlarında kullanılmaz. Altın, bakır gibi iletken, akım noktaları bir katman biçiminde dışardan kaplanarak korunma sağlandığı düşüncesi doğrudur ancak buralarda yağ katkılı sıvılar kullanılmaz. Elektroniksel çürüme sadece dış ortamdan temas olunan o2 vs. neden olmaz elektroliz gibi elektrik akımından kaynaklanan iç çürüme de vardır yani bağlantı noktalarında transferden dolayı yıpranma mutlak vardır. İşte bunu da bu tip ürünler gerçekte önlemez, hızlandırır. WD40 vesairesi nemlenme, sıvı teması olan elektriksel noktalarda yoğun katman oluşturduğu için tavsiye edilir zaten bunun için başka çözümlerde vardır. Ancak WD40 bir contact sprey değildir!. "Salt temizleyici de değildir." Pas sökücü etkisi vardır.... Elektronik devrelerin üzerine katman koruma olarak başka şeyler kullanılır cila şeklinde. Üretimlerinde de böyledir. Temas noktalarında da iletken, koruyucu sıvılar kullanılır yada hiç kullanılmaz.
    WD40 herşeye çare gibi bir algı oluşturuluyor bu yanlış ürün iyi satıyor sonuçta.:)
    Tespitlerinizin çoğunluğu da uygulamayı bahsettiğiniz şekilleriyle psikolojik denebilir.

    Contact sprey elektronik malzeme satan yerlerde var daha çok. WD40 daha kolay bulunabilen bir malzeme, her şeye ilaç değildir tabi. Ama çok amaçla kullanılabilen bir ürün. En azından 10-40 tan çok çok iyi bu iş için ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    Ayrıca benim aracımdaki performans egsoz 160-170 gibi hızlarda uzun süre gittiğim zaman 4-5 cm dışarı çıkıyor buda garip

    Hakikatte garip değildir. Geçen bir arkadaşımızın makinesinde, uzun denebilecek performansların sonucunda egzoz kafalarının 15 cm kadar dışarı çıktığı tespit edildi. Aşırı ısınmadan kaynaklıdır. Hesaplanmazsa tüm performans makinelerinde görülür. Aracını lifte kaldırırsan boruların ne kadar şekil bozulmasına uğradığını görürsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uzmanlık alanlarında bu tip yağ katkılı ürünler iletim hatlarında kullanılmaz. Altın, bakır gibi iletken, akım noktaları bir katman biçiminde dışardan kaplanarak korunma sağlandığı düşüncesi doğrudur ancak buralarda yağ katkılı sıvılar kullanılmaz. Elektroniksel çürüme sadece dış ortamdan temas olunan o2 vs. neden olmaz elektroliz gibi elektrik akımından kaynaklanan iç çürüme de vardır yani bağlantı noktalarında transferden dolayı yıpranma mutlak vardır. İşte bunu da bu tip ürünler gerçekte önlemez, hızlandırır. WD40 vesairesi nemlenme, sıvı teması olan elektriksel noktalarda yoğun katman oluşturduğu için tavsiye edilir zaten bunun için başka çözümlerde vardır. Ancak WD40 bir contact sprey değildir!. "Salt temizleyici de değildir." Pas sökücü etkisi vardır.... Elektronik devrelerin üzerine katman koruma olarak başka şeyler kullanılır cila şeklinde. Üretimlerinde de böyledir. Temas noktalarında da iletken, koruyucu sıvılar kullanılır yada hiç kullanılmaz.
    WD40 herşeye çare gibi bir algı oluşturuluyor bu yanlış ürün iyi satıyor sonuçta.:)
    Tespitlerinizin çoğunluğu da uygulamayı bahsettiğiniz şekilleriyle psikolojik denebilir.

    wd40 tecrübe etmedim ancak 10-40 ile yaşadığım tecrübeden sonra buna psikolojik etki demeniz yazdıklarınıza olan itibarımı sonlandırdı. hani şu şu sebepten dolayı etki gördünüz, geçici etki vs deseydiniz belki acaba derdim... peki wd40 uygulanan elektronik oyuncağın suyun içinde dahi çalışmasını nasıl açıklarsınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    wd40 tecrübe etmedim ancak 10-40 ile yaşadığım tecrübeden sonra buna psikolojik etki demeniz yazdıklarınıza olan itibarımı sonlandırdı. hani şu şu sebepten dolayı etki gördünüz, geçici etki vs deseydiniz belki acaba derdim... peki wd40 uygulanan elektronik oyuncağın suyun içinde dahi çalışmasını nasıl açıklarsınız?

    Yukarda bunu ifade etmeye çalıştım zaten. WD40 yalıtkan bir malzemedir. Bir koruma katmanı vazifesi görür, doğru uygulandığında iletken sıvıların akım hatlarına ulaşmasında bir tampon vazifesi görür. Ancak ifade etmeye çalıştığım şudur. Bu tampon katının üstü yani yukarda herşey iyi gidiyorken, aşağıda sandığınız gibi değildir olaylar. İletkenliğe fayda sağlamaz, zamanla da aşınmayı güçlendirir bu sebeple bağlantı noktalarına uygulanmamalı dedim/demeye çalıştım. Bakın elektronik boardlara uygulandığını söyledim ancak bilgisayar anakartları gibi chipset, transistör bacaklarının çok yakın olduğu, mikron cinsinden iletim hatlarının olduğu birimlerde risklidir. Sebebi de şu böyle yağlar tam yalıtkanlık sağlasa bile toz, kir tutucudur. Tüm yağlar gibi WD40 da böyledir. Elektronikde ise toz istenmeyen bir durumdur çünkü kontrolsüz iletkenlik sağlar. WD40 kısa vadede daha az toz toplar ancak uzun vadede uyguladığınız da görürsünüz kirli bir katman elde etmiş olursunuz. İşte bu da akım atlamaları nedeniyle devrelerin bozulmasına yol açabilir. Bağlantı noktları, soketlerde ki durumu zaten farklı olarak izah etmiştim. Bunları da ek olarak yazıyorum.

    Birde otomobiller biliyorsunuz halen mekanik mantıkla çalışan ünitelerdir. Motorundan, yer temasına kadar böyledir. Artık elektronikler yardımcı birimler olmanın da ötesine geçiyor bu doğrudur. Enjeksiyon gibi birimlerin kontrolünü de elektronik/elektro mekanik birimler yapar malum. Ancak bunlar bile aracınız amiyane tabirle berbat bir durumda değilse performans kazanımı sağlamaz. Otomobilin özelliklerini ve sihhat durumunu bilemiyoruz tabi ki şayet şu yağmur yağdığında bizde çok olur köprü altlarında suyun içinde kalmadıysa aracınız soketlere bu uygulamanız verim kazandırmamış olmalıydı. Şöyle düşünüyorum pompa vesair gibi ECU tarafından kontrol edilen birimlerin çalışma verimi, aralarında ki iletim/iletişimi sağlayan soketler bu derece korozyona uğramış, standart iletimi sağlamıyorsa aracınızda zaten başka ve temel problemler meydana gelmeliydi. Şunu deseniz katılırdım; aracın farları çok küçük miktar bile olsa az ışık veriyor arkadaşlar yada korna kulağın çok dikkat gösterildiğinde algılanabileceği kadar miktarla kesik kesik ses çıkarıyor o zaman eyvallah. Mesela sizin yakıt harcamanız çok yukarda olmalıydı. Ateşleme ve enjeksiyon gibi zaafiyetler kolay tespit edilebilmeli tabi bunları biraz da ilgi seviyesinin yukarda artık teknik müdahale bilgisi nispetinde olabilir ancak.
    Unutmadan yağlama yaptığınız soketleri temizlemenizi tavsiye edeceğim, uzun vadede bu gerekli.

    İşte bunlar gibi tecrübelerle psikolojik olduğunu ifade ettim üzdüysem affola. Şöyle bir izah ile insanlar bir dünya para verip chiptuning uygulatıyorlar araçlarına ve verisel olanın dışında bir tatmin ile yola çıkıyorlar. Performanslar yukarı taşınmıyor aslında bir nevi var olan motorun frekanslarıyla oynayıp, aralıklarını değiştiriyorsunuz. Buda verisel olarak gösterge ilan edebiliyor ancak toplam bir uçma değil aralıkların değişimi sadece.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.