Şimdi Ara

Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
2
Favori
1.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Yok izledim. Sadece tümünü izleyemedim cunku gece 12'yi geçtiği için soğuktu (kombi düşüğe geçiyor) Sesi de uyuyanlardan dolayı çok açmadım.

    Videoyu es geçtiğim düşünülmesin diye böyle ayrıntılı anlattım. Şimdi videoyu izledim. WTC7 yıkılmadan saniyeler önce derinden bir patlama sesi geliyor.

    Benim maruzatım, o patlama sesinin termit patlayıcılardan olamayacağı (bunu önceki mesajlarımda da söylemiştim)

    4:35 sonrası görüntülerde spiker patlamanın olacağını önceden söylüyor, belli ki biliyor. Planlı bir patlatma oldugu çok net belli fakat sadece konuyu araştıranlara belli.

    Nüfusun çoğu araştırmıyor. 99% bu konuyu araştırmaz. Geriye kalan 1% çok araştırıp bilse de bir anlamı olmaz. O binalar teröristlerce yıkıldı diye bilinir.


    Jet uçak kanatlarında yakıt olup olmadığını %99.99 araştırmaz. Bu vesileyle benim konuya da atıfta bulunayım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Jet uçak kanatlarında yakıt olup olmadığını %99.99 araştırmaz. Bu vesileyle benim konuya da atıfta bulunayım 


    aslında vurgulamamda yarar var , belki daha önce net olarak söylememişimdir

    Kanatlarda yakıt olup olmaması beni hiç ilgilendirmiyor ,jet motorları yakıt ile çalıştığı için,kanatlarında yakıt olmaması veya bunu kullanmaması sadece şahsım için daha verimli motor anlamına gelir ,o kadar ...

    Çünkü gaz türbine teknolojisi aşırı verimsiz motorlardır ,çok fazla birim yakıt kullanırlar ama yüksek Hp veya trust elde ederler .

    Bu nedenle sürtünme az olacağı veya daha az yakıt kullanılacağı için oldukça yüksek irtifalara tırmanırlar ve 100 km/h bulan güçlü tek yönlü rüzgar yardımını kullanarak daha az yakıt tüketirler .

    Kıtalar arası roketler de az katı yakıtla uzun menzil sağlamak için atmosfer dışına çıkarak (atmosfer 100 km civarindadır ) 1000 km üstünde sıfıra yakın sürtünme ile çok yüksek mesafeler ,10000 km üstü, yol alarak bir kıtadan diğer kıtaya yarım saat civarında ulaşabilmektedir .

    Her şeyi bilmiyor olabiliriz ama şuanki teknolojinin nasıl inşa edildiğini ve performansını biliyoruz.

    Mesela ben şahsi olarak UFO seyir sisteminin nasıl çalıştığını bunu gerçekleştirecek teknolojinin insanlık yararına nasıl kullanılması beklenti olduğunu ve bunu kişisel olarak arzu ediyorum .

    Gezegenler arası yolculuk tamamen ayrı bir mevzuu ama bu araçlar seyir ,hızlanma ,ivmelenme yön değiştirme konularında nasıl bir teknolojisi var ,sınırları nasıl aşıyor ,izolasyonu nasıl sağlanıyor gibi yüzlerce yıllık birikimin ,bugün için kullanılması "star trek" tarzı gemilerin yapılabilmesi ve insanlık için büyük bir aşama olacaktır .

    Bilemiyorum ancak dünyayı 150 yılda yaşanamayacak duruma getirenler böyle bir şeyin getirilerini artı yönde olduğu gibi ,eksi yönde de getirebileceği için bu teknoloji bizlere sunulmuyor olabilir ...

    Dünya hakimiyeti isteyenler için gizlilik ve teknolojik ilerlemeler halkın kullanımına sunulmaması gereken bir şeymiş gibi kısıtlansa da ,uzun süre bu konuların gizli tutulamayacağını ifade edebilirim , taaa ki küresel bir yıkıma kadar !!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Aralık 2024; 0:46:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    18.yy kimya biliminin imza eserlerinden biri olan "An Essay Phlogiston" a baktım dün.

    1787'de İrlandalı kimyager Richard Kirwan'ın yazdığı bu eserin ilk 10 sayfası bile bayağı aydınlatıcı.

    Havanın oksijen 21% ve nitrojen 78% adında iki elementin karışımı olduğunu iddia eden Lavoisier ile suyun 2 hidrojen 1 oksijenin kimyasal bileşiği olduğunu iddia eden Cavendish'in çalışmalarını TARAFSIZ biçimde ele aldığı, çalışmaları ve iddialarında mantığa uymayan yönlerini anlatıyor o çalışmasında.

    Ben üniversite 1. sınıf kimya dersinde Lavoisier'in adını duymuştum fakat suyun H2O olduğunu iddia eden Cavendish'i pek duymamış, onların çalışmalarını kritize eden Kirwan'u ise hiç duymamıştım.

    Modern kimya = klasik kimyayı silip unutturmak mı? gibi bir soru işareti var.

    Jet motorlarının havada saklı enerjiyi nasıl açığa cıkardığının şifreleri bence Kirwan'ın bu eseri iyi analiz edildiğinde anlaşılabilir.

    Kirwan'ın o belgesi Google tarafından taratılıp ücretsiz yayınlanmış. Eski İngilizce alfabesinde yer alan f gibi görünen ancak s diye okunan bir tek harf, belgeyi okumayı baya bir güçleştiriyor.

    O yüzden belgeyi Word'e aktarıp o eski harfi düzelterek yeni bir versiyonunu oluşturacağım, bu da planlarım arasında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    günümüzdeki lab cihazları her gazı ve maddeyi analiz edebilmektedir .Bu nedenle olan bir şey varsa mutlaka bulunur idi !


    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Enerji kütle üzerinden analiz yapan cihazlarla saptanamayacak bir varlık.

    Dün gece yün fanila üstüne giydiğim polar switi çıkarırken yoğun elektrik atlaması oldu, karanlıkta bayagı gördüm.O elektriği tespit edebilecek mi o cihaz? Elektriğin kütlesi var mı? Yok.

    Hava içindeki enerji, normal hava ağırlığının sadece %8.4'ü.Bu bilgiyi Kirwan'ın 1787'deki çalışmasından ediniyoruz. Gönderdiğin linkteki cihazı kullanan teknisyen 18. yy kimyasından bihaber neyi bulabilir?

    Bu arada enerji, 9/11 gibi, konunun sadece alt konusu. Orada yapılacak çıkarımlar jet kanatlarında 10'larca hatta 100'lerce m3 sıvı yakıtın gerçekten olduğunu ispatlamaz.

    Lockheed Jetstar. Mürettebat dahil 12 yolcu, kargo taşıyor! Arkada 4 jet motoru! Kanatlarda yakıt yok! Kanat ortasına bir silindir koymuşlar yakıt orada.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Silindire alttan bakınca silindirin arkasının aşağı doğru inebilen flap olduğu görülüyor !
    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    Bu silindirin iç hacmini azalttığı gibi, silindirin sıvı yakıt taşmayıp görüntü amaçlı oraya konulduğunu düşündürüyor.

    Ancak diyelim ki silindir yakıt taşıyor. Arkasının flap olduğu bölüm hesap dışı bırakılınca hızlı ölçüm ile silindirin DIŞ hacmi 1.3m3.

    Ona düz 1.5m3 diyelim hadi. İki silindirden bu uçak toplam 3m3 yakıt alıyor. 4 jet motorunun her birine 0.75 m3 yakıt cok az değil mi.

    Kanatların içine neden yakıt koymamışlar ki. Ondan nispeten daha ince kanatlı Concorde kanatları içine kanat başı 61m3 yakıt alabiliyorsa

    bunun da kanat başı 3-5m3 alırdı, daha iyi olmaz mıydı. Bunun gibi daha çok soru var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Airbus A380 kanadı. 323,54 m3'ün yarısı 162m3 sıvı yakıt giriyor bu kanadın içine:

    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    İçerdeki 162 m3 yakıt , kanat 45 derece bükülse bile, kanadın içindeki binlerce delik, oluk, punta kaynak 'tan sızmıyor, güvenlik sorunu çıkarmıyor.

    Çok değişik bir mühendislik anlayışı uygulanıyor bu kanatlarda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Enerji kütle üzerinden analiz yapan cihazlarla saptanamayacak bir varlık.

    Dün gece yün fanila üstüne giydiğim polar switi çıkarırken yoğun elektrik atlaması oldu, karanlıkta bayagı gördüm.O elektriği tespit edebilecek mi o cihaz? Elektriğin kütlesi var mı?


    evet var tabii ki

    sizinle bir konuyu derinlemesine tartışabilmek için bazı detaylardaki bilgi derinliğinizi bilmem gerekiyor

    #Enerji maddede nerede depolanıyor ?

    #Enerji nedir ?

    #Elektrik nasıl üretiliyor

    #Enerji ölçümünde kulandığımız birim nedir ?

    #Kimyasal enerji nedir?

    #Elektronlar spin seviyesi yada proton dışındaki yörüngeleri değişimi enerji seviyesi bakımından ne anlam taşımaktadır .

    #Elektromagnetizma nedir

    #iyonosferde depolanan enerji var mıdır ve bu nasıl transfer edilir

    #maddedeki saklı enerji nedir bunun hakkında gülcel bilgilerimiz nedir 21 yy bilgisine göre ?

    #enerji maddeye ,madde enerjiye çevrilebilir mi .Bunun halkında hamgi bilim adamı çalışmıştır ve formülü nedir ?

    #havanın olmadığı atmosfer dışındaki uzayda enerji nasıl iletilir ,ısı enerjisi gezegenlere nasıl aktarılmaktadır ?

    not. Lütfen soruları hafife almayınız hepsi derin araştırmalar sonucu aşama aşama ilerleyerek günümüze kadar gelmiştir .Yani hepsinin detaylı bir geçmiş bilim tarihi söz konusudur .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Yukarda 2 soruyu (Lockheed Jetstar, Airbus A380 üzerine) hiç yanıtlamadan, yorum dahi yapmadan 10 15 tane soru ile gelmeniz tartışma kültürü açısından bir hayli manidar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    enerjiyi nasıl anladığınız önemli de ondan ,ben uçak kanadı ile ilgilenmiyorum demiştim zaten

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Duşakabin silikonu gibi demiştin ya, onun sayesinde sızdırmıyor kardeşim.

    Ayrıca yekpare bile olsa o kanat yine esner, bir mühendis olarak bunu bilirsin.

    İyi araştırmalar kardeşim, Allah sana hayırlı kapılar açsın.

  • vezir kullanıcısına yanıt
    Uçak kanadıyla ilgilenmiyorum dediniz fakat en önemli konu o. Enerji 2. başlık. Faili meçhul bir cinayet vakası düşünün. Cinayeti kimin işlediği en önemli konu değil mi?
    O cinayeti neden işlediği, nasıl planlandığı 2. önemdedir. Onun gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    uçakların yakıt ile gittiğinden eminim bu nedenle kanatlarda yakıt olmadan gidiyorsa benim açımdan daha verimli motor anlamına geliyor .

    ilgilendiğim konu cinayeti kimin işlediği değil ,kurbanın yemek yemeden nasıl 80 yıl yaşam sürdüğüdür !

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • limbesh kullanıcısına yanıt
    Kanat esner tabi ki. Sadece o esneyen kanadın içinde onlarca m3 yakıt nasıl güvenli durur onu sormuştum sadece.

    Jet uçak kanatları, kartal şahin gibi kuşların kanatlarından ilahm alınarak tasarlanmıştır. Kuşun kanatlarındaki kemiklerin içi boştur.

    Banyoda duşakabin alttan sızdırmasın diye cektiğim silikon, duşakabini esnetip durursam çok geçmeden yerinden ayrılıp su sızdırmaya başlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirme notu

    Her sanayyide kendine özelleştirilmiş ürünler kullanılır ,bunların vibrasyon ,izolasyon, ısı farkları için şartnameleri teknik çizimlerinde yer alır ve kalite kontrol bölümleri satınalma bölümü satınalmaları esnasında ,satın alınacak ürünün teknik olayını verir ,sonrasında ürün kabulü esnasında gerekli şartları sağlayıp sağlamadığını test etmektedir .Yani hiçbir şey özellikle kritik malzemeler onay almadan uygulama yapılmaz

    özellikle havacılık ve uzay alanındaki testler daha detaylı ve direk ürüne özel olabilir .inşaattaki ustaların uygulama felsefesi havacılık alanında kullanılamaz ,dışarıdan benzer gibi görünse bile ...

    www.trelleborg.com
    Wings Seals | Airframe Seals | Trelleborg
    https://www.trelleborg.com/en/seals/your-industry/aerospace/aircraft/wings#

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    link ticari bir firmanın ürün pazarlaması...

    kanat içinde coğu punto üzerinde silikon yok zaten.

    piston motorlu ufak tipte uçaklarda kanatlara yakıt konuluyor. nitekim o uçaklarda silikon içermeyen çelik bir yakıt tankı


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    bulunuyor, o kanatlardaki yakıt icabında 200-300lt'lik varile boşaltılabiliyor. Cessna 182P 'de yakıt boşaltma.


    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?


    Ancak büyük jet uçaklarıda yada jet savaş uçaklarında böyle bir olayı göremiyoruz.

    Örneğin bir A380'in kanatlarından 323 bin 546 litre yakıtın 10 tankere boşaltıldığını gösteren bir video göster, tüm iddialarımı geri çekeceğim fakat öyle videolar yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    çok merakın varsa havalimanında yakıt ikmali izleyebilirsin, size kimsenin video ile yakıt yüklenmesimi kanıtlaması gerekmiyor .

    benim sorularıma cevap almadan bana yan soru ile gelmeyin ,prosedürü izleyin

    ilk önde uçakların yakıtsız nasıl uçacağını kanıtlamalısınız ,sonra detay soru sormanınızın bir anlamı olabilir

    Halen AutoCAD çizimlerini iletemediniz ,iddianızı kanıtlamak için ...

    Turkish Fuel Servicesyoutube
    TFS Akaryakıt, İstanbul Havalimanı'nda Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) İkmaline Başladı
    https://www.youtube.com/watch?si=VwfgrMwwILsP_EjR&v=A8FMOgXkyfk&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Aralık 2024; 16:1:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    AutoCAD çizimleri eninde sonunda gelecek. AutoCAD mukabili program baktım belki kendim yapacağım. CAD çizimi yaptıktan sonra çizim dosyası, onu açabilecek program bilgilerini de ileteceğim ki kendi bilgisayarınızda deneyip kendiniz görün diye.

    Sizin videodan bir kare. Bunun da CAD çizimini yaparız ancak yapmadan önce: o tankerdeki 27 m3 yakıt, kanatlara --oran orantı-- olarak baktığınızda sığabilir mi ?



    Concorde kanatlarının içi ençok 85 m3 fakat 122 m3 yakıt alıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Ancak büyük jet uçaklarıda yada jet savaş uçaklarında böyle bir olayı göremiyoruz.


    illa detaya gireceğiz senin kavrayabilmen için yani...

    PR-1422 ve PR-1440 yakıt tankları izolasyonunda kullanılır

    PR-1422 Manganez dioksit ile kürlenmiş polisülfür bileşiği ile

    PR-1440 polisülfat sızdırmazlık maddesi yukarıdakine alternatif olabiliyor .

    -50 ile 120 C arasında çalışır .Daha yüksel sıcaklıkları kısa süre dayanabilir

    jet yakıtı ,petrol bazlı yağlayıcılar ve hidrolik sıvılara karşı dayanabilir

    1440 da yakıt tankları sızdırmazlığında kullanılabilir

    kürlendikten sonra direnç kazanır

    eğer daha da fazla detay arıyorsanız

    silmid ve PPG aerospace sealant olarak internnetten arayabilirsiniz ,linkleri de bulamazsanız iletebilirim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    quote:

    Sizin videodan bir kare. Bunun da CAD çizimini yaparız ancak yapmadan önce: o tankerdeki 27 m3 yakıt, kanatlara --oran orantı-- olarak baktığınızda sığabilir mi ?


    kanatlar ile ilgilenmediğimi daha önce iletmiş idim,ama yüklemne yakıtın pompalar vasıtasıyla diğer tanklarla aktarılabileceğini biliyorum ,özetle her tanka tek tek doldurulmuyor
    Çelik Kanatyoutube
    UÇAK YAKIT SİSTEMLERİ | ANLATIM | #1
    https://www.youtube.com/watch?si=xz_A-A1i1OQz-8M5&v=Xy1tibIg1hw&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Aralık 2024; 16:53:16 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Alıntı yaptığınız büyük jet uçaklarında yada jet savaş uçaklarında böyle bir olayı göremiyoruz derken oradaki olay kanat içi sızdırmazlığı (sealant) değil "yakıt boşaltımı" idi. Yani örneğin bir A321 'in depo fullendikten sonra (30m3) alttan o 30m3 yakıtı bir tankere geri boşaltılması olayını (örneğin Cessna 182P gibi küçük uçakta görebiliyoruz) neden göremiyoruz diye sormuştum.

    Ölçeği büyüterek, Airbus A380'in 323,5 m3 yakıtının boşaltılması olayını neden göremiyoruz diye de sorabilirim.

    Esas konu bu (örneğin A321'de 30m3, A380'de 323,5m3 yakıtı görmek) iken siz sealant 'In teknik özelliklerini ilettiniz, pek anlamı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.