Şimdi Ara

CONTA YAKMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
22.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba... araçta hararet olmuyor, soğutma suyunda eksilme olmuyor, yağ yakmıyor, güç kaybı yok, yağa su karışmamış, soğutma suyunda yağ tanecikleri yok. sabahları il çalıştırmada çalışıyor, yani conta yakma belirtilerinin hiçbiri yoksa... Ancak araca conta yakma testi (yedek su deposuna içi sıvı dolu bir cihaz sokularak yapılıyor rengi maviden yeşile dönüyor.)yapılarak soğutma suyuna egzoz gazı karışıyor denilirse bu araç conta yakmış mı demek oluyor. dikkat edilirse araçta conta yakmayla ilgili hiçbir belirti yok. usta bu testi yaptı senin araç conta yakmış dedi. kafam karıştı hiçbir belirtisi yokken de masrafa girmek istemiyorum. bu testler güvenilir mi acaba? conta yakma diye tabir edilen durumun ispatına bu test yeterli midir. bilgisi olanların yardımına ihtiyacım var tşk.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Conta Yakma: Nedenleri ve Önlenmesi

    Motorlu araç sahipleri, "conta yakma" terimini duymuş olabilirler. Conta yakmak, motorun düzgün çalışması için gerekli olan contaların hasar görmesi veya bozulması sonucu ortaya çıkan ciddi bir motordur.

    Contalar, motorun farklı bileşenleri arasındaki sızdırmazlığı sağlayan önemli parçalardır. Conta yandığında, bu sızdırmazlık bozulur ve yağ, soğutma sıvısı veya egzoz gazları gibi sıvılar motorun dışına sızabilir.

    Conta yakmanın en yaygın nedenleri şunlardır:

    • Motor aşırı ısınması
    • Yağ eksikliği
    • Yağ değişimlerinin ihmal edilmesi
    • Eski veya hasarlı contalar
    • Motorun aşırı zorlanması

    Conta yakmanın belirtileri şunları içerir:

    • Mavi veya beyaz duman egzozundan çıkması
    • Aşırı yağ tüketimi
    • Soğutma sıvısı seviyesinde düşüş
    • Motor performansında düşüş

    Conta yakmak, motoruna ciddi şekilde zarar verebilecek pahalı bir onarıma yol açabilir. Conta yakmayı önlemek için şu adımları atabilirsin:

    • Motorunu düzenli olarak bakım yaparak aşırı ısınmayı önle.
    • Yağ seviyesini düzenli olarak kontrol et ve gerekirse ekle.
    • Yağ değişimlerini üreticinin önerdiği sıklıkta yaptır.
    • Motorunu aşırı zorlamaktan kaçın.
    • Eski veya hasarlı contaları zamanında değiştir.

    Conta yakma, motorun sağlığı için ciddi bir tehdittir. Belirtilerini fark edersen, hemen bir oto tamircisine başvurman önemlidir. Bu sayede daha fazla hasarın önüne geçebilir ve motorunun uzun ömürlü olmasını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sıkıntı şurda başlıyor

    trafikte gördügümüz cogu aracın contası yanıktır. Contanın kendini ne zaman bırakacagı önemli. örnegin benim aracıma ayda 1 su koyarken bu gitgide 3 hafta 2 hafta 1 hafta 2 güne kadar düştü. conta iyice kendini bıraktı. belirtileri başlamadan motoru açtırmanızın bir anlamı yok. benim araçda conta için üst kapak taşlandı manifold contası vs. herşey değişti. 1000 tl tutmuştu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    sıkıntı şurda başlıyor

    trafikte gördügümüz cogu aracın contası yanıktır. Contanın kendini ne zaman bırakacagı önemli. örnegin benim aracıma ayda 1 su koyarken bu gitgide 3 hafta 2 hafta 1 hafta 2 güne kadar düştü. conta iyice kendini bıraktı. belirtileri başlamadan motoru açtırmanızın bir anlamı yok. benim araçda conta için üst kapak taşlandı manifold contası vs. herşey değişti. 1000 tl tutmuştu

    yani testin sonucu doğrudur ancak belirtileri şimdi değil sonra kesin görünecektir?
  • efelerr E kullanıcısına yanıt
    ilerleyen kmlerde görülecektir tabiki.
  • Ne demişler erken müdahale hayat kurtarır. Bence şimdi yaptırın daha iyi aracın nezaman elden gideceği belli olmaz belki sağlıkla ılgılı durumda kullanmanız gerektı yada uzun yola giderken yolda kaldınız ? Şimdi yaptırırsanız 1000 tl ılerde yaptırırsanız 3000 tl ye mal olucak bugunun işini asla yarına bırakmayın derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 6 Kasım 2013; 5:37:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    Merhaba... araçta hararet olmuyor, soğutma suyunda eksilme olmuyor, yağ yakmıyor, güç kaybı yok, yağa su karışmamış, soğutma suyunda yağ tanecikleri yok. sabahları il çalıştırmada çalışıyor, yani conta yakma belirtilerinin hiçbiri yoksa... Ancak araca conta yakma testi (yedek su deposuna içi sıvı dolu bir cihaz sokularak yapılıyor rengi maviden yeşile dönüyor.)yapılarak soğutma suyuna egzoz gazı karışıyor denilirse bu araç conta yakmış mı demek oluyor. dikkat edilirse araçta conta yakmayla ilgili hiçbir belirti yok. usta bu testi yaptı senin araç conta yakmış dedi. kafam karıştı hiçbir belirtisi yokken de masrafa girmek istemiyorum. bu testler güvenilir mi acaba? conta yakma diye tabir edilen durumun ispatına bu test yeterli midir. bilgisi olanların yardımına ihtiyacım var tşk.

    Geçen hafta contayı değiştirdim. Sebebi de geçen yıl aracıma hararet yaptırmıştırm (2 defa). radyatör su kaçırıyodu onu değiştirdim. neyse, ustam demişti ki "hayret, conta yakması gerekiyordu ama anlamadım? şanslısın".
    Ancak bikaç hafta önce araç teklemeye başladı. düşük devirlerde gaza basınca tekleme yapıyordu. motor ustasına gittim acaba bujiler mi yandı diye, sonra baktı
    "sen bu araca hararet yaptırdın mı" dedi.
    bujilerden biri pas gibi bişey olmuş. conta değişecek dedi.
    Conta değişimi
    buji takımının değişimi
    antifreeze,
    işçilik
    420 TL.
    Hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: russolini

    quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    Merhaba... araçta hararet olmuyor, soğutma suyunda eksilme olmuyor, yağ yakmıyor, güç kaybı yok, yağa su karışmamış, soğutma suyunda yağ tanecikleri yok. sabahları il çalıştırmada çalışıyor, yani conta yakma belirtilerinin hiçbiri yoksa... Ancak araca conta yakma testi (yedek su deposuna içi sıvı dolu bir cihaz sokularak yapılıyor rengi maviden yeşile dönüyor.)yapılarak soğutma suyuna egzoz gazı karışıyor denilirse bu araç conta yakmış mı demek oluyor. dikkat edilirse araçta conta yakmayla ilgili hiçbir belirti yok. usta bu testi yaptı senin araç conta yakmış dedi. kafam karıştı hiçbir belirtisi yokken de masrafa girmek istemiyorum. bu testler güvenilir mi acaba? conta yakma diye tabir edilen durumun ispatına bu test yeterli midir. bilgisi olanların yardımına ihtiyacım var tşk.

    Geçen hafta contayı değiştirdim. Sebebi de geçen yıl aracıma hararet yaptırmıştırm (2 defa). radyatör su kaçırıyodu onu değiştirdim. neyse, ustam demişti ki "hayret, conta yakması gerekiyordu ama anlamadım? şanslısın".
    Ancak bikaç hafta önce araç teklemeye başladı. düşük devirlerde gaza basınca tekleme yapıyordu. motor ustasına gittim acaba bujiler mi yandı diye, sonra baktı
    "sen bu araca hararet yaptırdın mı" dedi.
    bujilerden biri pas gibi bişey olmuş. conta değişecek dedi.
    Conta değişimi
    buji takımının değişimi
    antifreeze,
    işçilik
    420 TL.
    Hayırlı olsun

    sizin belirtiniz suyun eksilmesi olmuş ama ben de hiç belirti yok. araca hararet de yaptırmadım. ama ne hikmetse soğutma suyunda egzoz gazı çıkıyor. neyse yaptıracağım nihayetinde ancak ben hangi contayı değiştirmeliyim. egzoz gazı soğutma suyuna karışınca sibop contasını mı kapak contasını mı manifolt contasını mı değiştireceğim...




  • birkeresinde conta yakmadan dolayı otobanda kalmıştım. yolda kalmak çok kötü bir şey, o gün resmen rezil olmuştum.
    onun için vakit erkenken aracınızda varsa bir sorun hemen giderin, yoksa benim gibi motor yaparsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alaçatı

    birkeresinde conta yakmadan dolayı otobanda kalmıştım. yolda kalmak çok kötü bir şey, o gün resmen rezil olmuştum.
    onun için vakit erkenken aracınızda varsa bir sorun hemen giderin, yoksa benim gibi motor yaparsınız.

    cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar... yani şu sonuca vardım yazdıklarınızdan: araçta conta yakmasına dair hiç belirti olmasa bile conta yakma testi( soğutma suyuna konulan cihazla değişen renk) sonucu güvenilir bir sonuç veriyor... kısa zamanda yaptıracağım artık 400 tl gidecek yapacak bişi yok tşk.
  • motor bloğunuzda su ve yağın dolaşması için kananllar vardır. bu kanallar aynı şekilde bloktan, silindir üst kapağınıza doğru devam eder.

    blok ile silindir üst kağağının birbibine birleştiği yerde ise, silindir üst kapak contası dediğimiz conta bulunur. bu contanın işi, işte bu kendi kanallarında dolşaması gereken yağ ve suyun o kanallardan başka bir yere sızmasını önlemek ve bununla birlikte yine hem blokta hem de üst kapakta ortak alanı kullanan yanma odalarında pistonla oluşturulan sıkıştırma basıncını başka bir yere kaçmadan yanma odalarında tutmaktır.

    eğer bu contada bir sorun olursa (hararet ile zarar görebilir ya da hiç bir sebep olmadan ekonomik ömrünü tamamlar. bu ekonomik ömürde kullandığınız antifirizin de etkisi vardır. eskiden asit oranı daha yüksek olan mavi renkli antifirizler vardı. günümüzde artık asit oranı daha düşük kırmızı renkli antifirizler daha revaçta ama sonuçta hangisi olursa olsun, bu antifirizler de zamanla contayı aşındırır) contada deforme olan yerin durumuna göre ;

    * yağ kanalındaki yağ su kanalına kaçıp soğutma suyuna karışabilir,
    * su kanalındaki soğutma sıvısı yağ kanalına kaçıp yağa karışabilir,
    * su kanalındaki soğutma sıvısı yanma odalarına kaçıp oradan su buharı olarak eksozdan atmosfere atılabilir (kendini, hortum ve kelepçelerde herhangi bir su kaçağı olmamasına rağmen sürekli su eksiltme olarak gösterir),
    * ya da siz de olduğu gibi silindirdeki sıkıştırma basıncı (sizin ustanız eksoz gazı demiş) soğutma sistemine kaçıp sürekli hava yaptırabilir sisteme... (bu kaçak yüksek oranda olunca da zaten çekişten düşme, verimsiz çalışma vs. oluşmaya başlar)


    ERKEN TEŞHİS HER ZAMAN HAYAT KURTARIR :

    herşeyde olduğu gibi burda da erken teşhis ve tedavi ciddi oranda kurtarıcı olabilir. şöyle ki;

    * eğer soğutma sıvısı yağ kanalına kaçıp motor yağına karışırsa, yağın, yağlayıcı özelliğini bozar ve bu şekilde kullanılmaya devam ettikçe azalan yağlayıcılıktan solayı sürtünme ve aşınmalar artar. ayrıca motor yağınız da soğutma sistemine yardımcı bir elemandır ve motor içinde dolaşan yağ da, motorun ısısının bir kısmını üzerine alarak kartere indirir. yağ, özelliğini kaybedince de artık soğutma yardımcı olamaz ve hararet görünmeye başlayabilir. (aynı zamanda suyunuz eksilirken, yağınız da artar)

    * eğer yağınız soğutma sıvısına kaçarsa, bu sefer de soğutma sıvınız özelliğini ve akışkanlığını kaybedip, yeterli soğutma yapamaz. sonuç yine hararetin yükselmesi olarak görülür.

    * eğer soğutma suyunuz yanma odalarına kaçarsa, olayı siz sadece su eksilmesi ve eksozdan beyaz su buharı dumanı olarak görürsünüz ancak, yukarıdaki iki durumdan da tehlikelidir aslında. yanan ve sıvı halden birdenbire çok kısa sürede buhar haline dönen suyun hacmi ve basıncı artar. bu basınç artışı da eksozdan atılana kadar silindirlerde yüksek bir basınca sebep olacağından, başka bir çok elemana hasar verme riski doğar (pistomn kollarına aşırı basınç ve sonuçta kol kırmadan tutun, blok çatlaklarına, motor patlatmaya kadar gidebilir)

    * eğer silindir basınçlarınız soğutma sistemine karışırsa, soğutma sistemine hava yaptırır. dolayısıyla hem soğutma özelliği düşer ve hararet görünmeye başlar, hem de soğutma hortumlarında dolaşan hava basıncı hortumları patlatabilir.



    velhasılı iş, bu derecelere varmadan farkedilne conta problemleri hemen halledilmelidir, yoksa böyle kullanılmaya devam edilirse, ileride daha ciddi sorunlara ve masraflara yol açar. en basitinden, yanık contadan dolayı kontrol altına alınamayan motor ısısı zamanla periyodik olarak yükselir. sonuçta hararet gören silindir üst kapağının gönyesi kayar ve contaya her yüzeyden tam basamaz olur.

    bu duruma gelen silindir üst kapağı, conta değişiminde "taşlama" denen yüzey düzeltme ihtiyacı doğurur. bunun için silindir üst kapak yüzeyi tornalanarak düzleştirme yapılır. ancak bu işlem kapaktan yüzey aşındırma işlemi olduğundan kapak seviyesi düşer. o nedenle bu taşlama işleminin de belli bir marjı vardır (ortalama 2-3 mm gibi). eğer kapağınız çok hararet görür ve gönyesi çok kayarsa yani taşlama marjı kalmazsa yeni bir silindir üst kapağı almanız bile gerekebilir.


    o nedenle, erken yaptıracağınız conta değişimi, işleri bu safhaya getirmeden çok daha ucuza kurtarmanızı sağlayacaktır. o nedenle ERKEN TEŞHİS HAYAT KURTARIR...


    aşağıdaki resimde ;

    1 numaralı parça silindir üst kapak contasıdır ve altta görünen blok ile üstte görünen kapağı birbirine bağlayıp aradaki sızdırmazlığı sağlar...
     CONTA YAKMA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 7 Kasım 2013; 13:15:37 >




  • cevabınız için tşk ederim çok açıklayıcı olmuş... peki ben hangi contayı değiştireceğim. yani soğutma suyunda egzoz gazı karışınca hangi contayı değiştirmek gerekiyor. Bildiğim kadarıyla üst conta ,kapak contası ve manifolt contası var) Bir sorum da şu olacak bu sorun aracın motor sesinde artmaya neden olabilir mi acaba?
  • silindir üst kapak contası diye geçen contadan bahsediyoruz. resimdeki 1 numaralı conta...

    seste değişimlere az da olsa neden olabilir. ama çok bariz farketmez, ses ile ilgili duyumlar daha çok psikolojik olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    silindir üst kapak contası diye geçen contadan bahsediyoruz. resimdeki 1 numaralı conta...

    seste değişimlere az da olsa neden olabilir. ama çok bariz farketmez, ses ile ilgili duyumlar daha çok psikolojik olabilir...

    teşekkürler tekrar sağ olasınız..
  • Gecende aracım seyir halinde iken stop etti ve çalışmadı biraz bekledim sonra calıştı akü lambası yanıyordu.Eve kadar 2-3 kez aynı sey oldu,sonraki gün aküyü değiştim 1 gün sonra arac 15 km lik yolda hararet yukseldı hemen durum arac su kaynattı bıraz bekledım yola devam eetım tekrar durdum bekledım neyse eve varmıstım su nerdeyse hıc yoktu.Fan calısmıyormus yaptırdım.Suan su eksıltme yok ılk calıstırmada hemen calısıyor su normal renkde,yağ sutlu kahve rengınde tortu yok acaba arac conta yakmısmıdır?
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=36125380&p=4

    Yukarıdaki başlıkta sorunuza verilmiş bir cevap mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • russolini kullanıcısına yanıt
    Selam usta yıl 2020 olmuş ama 2013 için bile 420 lira iyi fiyat
    Nerede yaptırdığınızı söyleyebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EGR su soğutmalı olan 1.6 TDI gibi araçlarda conta testi renk değişimi EGR'den kaynaklanıyor olabilir.

    EGR su soğutmalı ise test yanlış bilgi verebilir, öncelikle EGR kontrol edilmelidir.

    EGR kontrol edilmeden conta yanık denilemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 7 Ekim 2020; 11:7:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım aynı konudan bende muzdaribim nasıl bir yol izlediniz sonuç ne oldu paylaşabilirmisiniz ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çetin_74

    Arkadaşım aynı konudan bende muzdaribim nasıl bir yol izlediniz sonuç ne oldu paylaşabilirmisiniz ?

    hararet mi yaptı acaba? yoksa rutin muayene mi hararet yaptıysa kapak bükülür veya çatlar evvela conta değişmeli pahalı bir işlem değil birden fazla yerden fiyat alın muhakkak ayrıca tork ile sıktıklarından emin olun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çetin_74

    Arkadaşım aynı konudan bende muzdaribim nasıl bir yol izlediniz sonuç ne oldu paylaşabilirmisiniz ?

    hararet mi yaptı acaba? yoksa rutin muayene mi hararet yaptıysa kapak bükülür veya çatlar evvela conta değişmeli pahalı bir işlem değil birden fazla yerden fiyat alın muhakkak ayrıca tork ile sıktıklarından emin olun


    2 yıl önce değiştirmiştim o zaman genleşme kabındaki antifiriz köpürme yapıyordu kaynatmada vardı.


    Antifiriz değişiminde hava yaptı 2 defa 100° oldu buhar duman gibi karışımı çıktı genleşme kabından süphelendim cs motor test aldım genleşme kabına koydum rengi kırmızı oldu yanı egzoz gazını suya karıştırıyor görünüyor, sonrasında würth conta testini yaptık onda da sonuç aynı çıktı ama usta lpg yi sogutma suyuna sızdırabilir dedi lpg regületörü iptal edip öyle denemek gerekiyor dedi uygun bir zamanda yaptıracam.

    Ama aracımda ne suya yag nede yaga su karıstırma var

    Çekişte problem yok

    tekleme yok

    hararet yok

    su eksiltme yok

    antifiriz rengi şimdilik aynı





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.