Şimdi Ara

Külbütör Conta Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımın külbütör contasını değiştircem usta yarım günlük işi var dedi bide itecekleri falan temizlerim dedi böyle bişey gerek varmı bide bunun maliyeti ne kadar tutar tahminen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Külbütör Conta Değişimi: Yağ Kaçağını Gidermek İçin Pratik Bir Kılavuz

    Külbütör kapağı contası, motorun üstündeki külbütör kapağı ile silindir kapağı arasında bulunan kritik bir parçadır. Bu conta, yağın motor bloğundan sızmasını önlemek için tasarlanmıştır. Ancak zamanla veya aşınma nedeniyle conta bozulabilir ve yağ kaçaklarına neden olabilir.

    Külbütör Kapağının Yağ Kaçırması Nedenleri:

    • Conta aşınması
    • Conta kuruması
    • Contanın yanlış takılması
    • Kapak cıvatalarının gevşemesi
    • Silindir kapağı birikimi

    Külbütör Kapağının Yağ Kaçırmasının Sonuçları:

    Yağ kaçakları, motor performansını ciddi şekilde etkileyebilir:

    • Motor yağ seviyesinin düşmesi
    • Motor hasarı
    • Çevre kirliliği

    Külbütör Conta Değişimi İşlemi:

    Külbütör conta değişimi, orta düzey mekanik beceriler gerektiren bir işlemdir. Adımlar şunlardır:

    • Aracını park et ve el frenini çek.
    • Motoru soğut ve aküyü çıkar.
    • Külbütör kapağı cıvatalarını gevşet.
    • Eski contayı dikkatlice çıkar.
    • Kapak yüzeylerini temizle.
    • Yeni contayı yerine tak.
    • Cıvataları önerilen torka sık.
    • Kapağı tekrar tak.

    Külbütör Kapağı Değişimi Ne Zaman Gereklidir?

    Aşağıdaki belirtiler, külbütör kapağı contasının değiştirilmesi gerektiğini gösterebilir:

    • Motor çalıştırıldıktan sonra külbütör kapağı çevresinde yağ sızıntısı
    • Motor yağı seviyesinin sürekli düşmesi
    • Yağ filtresi kapağında veya diğer motor parçalarında yağ birikintileri

    Önemli Hususlar:

    • Contanın doğru takılması çok önemlidir.
    • Değişim sırasında dökülen yağı toplamak için bir yağ kabı kullan.
    • Cıvataları aşırı sıkma.
    • İşlemi tamamladıktan sonra motor yağını kontrol et ve gerekirse ekle.

    Külbütör conta değişimini düzenli olarak kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek, aracınızın düzgün çalışmasını ve maliyetli onarımlardan kaçınmasını sağlar. Ancak bu konuda deneyiminiz yoksa, işlemi bir profesyonele yaptırmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 2017 yılında 250 lira ödemiştim conta değişimi ve sübap ayarına
    3 saat sürmüştü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    2017 yılında 250 lira ödemiştim conta değişimi ve sübap ayarına
    3 saat sürmüştü
    İtecekleri falan temizliycem dedi gerek varmı böyle bişeye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Conta neden değişiyor ki? Yağ mı kaçırıyor?

    Toplasan yarım saatlik işi yok ki? Ve iticiler ne alaka? Veya iticileri temizlemek ne demek

    Toplasan yarım saat sürer ve en en fazla 100 liralık işi var. İtici meselesine gelince bence temizleme falan yapmasın. Egzantriklerin sökülüyor olsa gerek iticiler İçin. Usta kendine iş arıyor olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Conta neden değişiyor ki? Yağ mı kaçırıyor?

    Toplasan yarım saatlik işi yok ki? Ve iticiler ne alaka? Veya iticileri temizlemek ne demek

    Toplasan yarım saat sürer ve en en fazla 100 liralık işi var. İtici meselesine gelince bence temizleme falan yapmasın. Egzantriklerin sökülüyor olsa gerek iticiler İçin. Usta kendine iş arıyor olabilir
    Conta kuruması gerekiyormuş yağ değişimi falanda yapılcak üst kapağı açmışken itecekleride temizlerim dedi bilmiyorum ne alakaysa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Niye kulbutor contayi degistiriyorsunuz terleme mi var? Kulbutor conta degisimi 1 saat surmez bile ama diger olayi bilemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorda yağ kaçırma terleme vb bisey yoksa kendinize masraf yaratmayın bence külbütör kapak contası yağ kaçırmıyorsa işlevini yapıyor demektir.

    Ama sübap ayarı yapılması gerekiyorsa yaptırabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    conta değişimi
    8 yıl önce açıldı
    Antifiriz Değişimi
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geleceginmühendisi

    Motorda yağ kaçırma terleme vb bisey yoksa kendinize masraf yaratmayın bence külbütör kapak contası yağ kaçırmıyorsa işlevini yapıyor demektir.

    Ama sübap ayarı yapılması gerekiyorsa yaptırabilirsiniz.
    Conta yağ kaçırıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaplannn14

    Niye kulbutor contayi degistiriyorsunuz terleme mi var? Kulbutor conta degisimi 1 saat surmez bile ama diger olayi bilemem
    Conta yağ kaçırıyor hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Conta kaçırıyorsa degistirin hocam ama iticilere falan ellemeye gerek yok bence işçilik olarak da 5 6 ay önce 150tl fiyat almıştım ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geleceginmühendisi

    Conta kaçırıyorsa degistirin hocam ama iticilere falan ellemeye gerek yok bence işçilik olarak da 5 6 ay önce 150tl fiyat almıştım ben
    Iticileri temizlemesinin faydası olmaz mı hangi mantıkla dedi acaba onu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Benim şu ana kadar öğrendiğim sanayide çalışan bir şeyi gerekmiyorsa kurcalatmamak hocam iticilerin temizlenmesini ilk defa duyuyorum usta hakkında kötü konuşmak gibi olmasın ama ekstradan iscilik olarak değerlendirip fiyat arttırmak istedi bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geleceginmühendisi

    Benim şu ana kadar öğrendiğim sanayide çalışan bir şeyi gerekmiyorsa kurcalatmamak hocam iticilerin temizlenmesini ilk defa duyuyorum usta hakkında kötü konuşmak gibi olmasın ama ekstradan iscilik olarak değerlendirip fiyat arttırmak istedi bence
    İtici sesi var biraz ondanmı öyle dedi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üst kapak contası değiştir 3 saat falan sürer motor soğuk olmalı lifterlerde temizlensin motor rahat çalışır 300 lira civarı tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çokta basit işlem değil triger kayışı vs sökülüyor yarım gün sürer tabi yağ falanda değişecekse maliyeti toplam 600 700ü bulur yağ değişimi ile beraber

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Aracınız japon Kore grubundan bir araç sanırım.
    Japon Kore grubunda çok zor değil bu işlemleri yapmak.
    Havalı somun sökme makinesi olsa ben rahatlıkla kendim yaparım.
    İticileri bozmadan nasıl yapacağını bilen bir usta ise, temizleyebilecekse faydası olur.

    İticiler çek valf gibidir. Tek yönde yağ girişine müsade eder, çıkışına izin vermez. Mengeneyle sıkıştırıp boşaltmaya çalışırsanız zarar verebilirsiniz, sağlam olan parça bile ses yapmaya başlayabilir, içerisindeki yaylar zarar görebilir. Yağ boşaltma işlemini iğne gibi sivri bir cisimle, iticinin iç pistonundaki dolum yerine bastırarak rahatça bosaltabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kostantin

    Aracınız japon Kore grubundan bir araç sanırım.
    Japon Kore grubunda çok zor değil bu işlemleri yapmak.
    Havalı somun sökme makinesi olsa ben rahatlıkla kendim yaparım.
    İticileri bozmadan nasıl yapacağını bilen bir usta ise, temizleyebilecekse faydası olur.

    İticiler çek valf gibidir. Tek yönde yağ girişine müsade eder, çıkışına izin vermez. Mengeneyle sıkıştırıp boşaltmaya çalışırsanız zarar verebilirsiniz, sağlam olan parça bile ses yapmaya başlayabilir, içerisindeki yaylar zarar görebilir. Yağ boşaltma işlemini iğne gibi sivri bir cisimle, iticinin iç pistonundaki dolum yerine bastırarak rahatça bosaltabilirsiniz.
    Aracım volkswagen iticilerin bazıları zaten bozuk 16 valf arabam iticiler şıkır şıkır ses yapıyor değiştirme gereği duymadım aracımın yağını falan erken değiştiriyorum zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1 saatlik iş diyenlerin mevzudan haberi yok.

    O arabanın motoru 1 saatte soğumaz zaten bu mevsimde. Motor soğuyacak ondan sonra işlem başlar. Motora göre işlem süresi 1 saat de olabilir 2 saat de olabilir. Ustan yarım günlük diye doğru konuşmuş yani. Bakma sen buradaki klavye ustalarına.

    Külbütör contası ya çok kaliteli bir marka kullan ya da mümkünse orjinal kullan. Yan sanayi ortalama malzemeler çoğunlukla 6 aya kalmaz yağ sızdırmaya başlar. Conta maliyeti hariç ustasına göre 50-100 TL hakkıdır.

    Ciddi bir rahatsızlığın yoksa lifterleri elletme. Sonradan çok pişman olabilirsin. Her temizlik iyi değildir. Ustan gerçekten çok iyiyse o zaman yapılabilir. Şimdiki arabamın eski sahibi sübap sesini kesmek için bir ustaya ayar yaptırayım demiş. Aylarca problem çözülmediği gibi birçok farklı usta sonrası mevzu yetkili servise ve üst kapak sökümüne kadar gitmiş. Ancak yetkili servis sonrası bir dünya masrafla iş çözülmüş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    1 saatlik iş diyenlerin mevzudan haberi yok.

    O arabanın motoru 1 saatte soğumaz zaten bu mevsimde. Motor soğuyacak ondan sonra işlem başlar. Motora göre işlem süresi 1 saat de olabilir 2 saat de olabilir. Ustan yarım günlük diye doğru konuşmuş yani. Bakma sen buradaki klavye ustalarına.

    Külbütör contası ya çok kaliteli bir marka kullan ya da mümkünse orjinal kullan. Yan sanayi ortalama malzemeler çoğunlukla 6 aya kalmaz yağ sızdırmaya başlar. Conta maliyeti hariç ustasına göre 50-100 TL hakkıdır.

    Ciddi bir rahatsızlığın yoksa lifterleri elletme. Sonradan çok pişman olabilirsin. Her temizlik iyi değildir. Ustan gerçekten çok iyiyse o zaman yapılabilir. Şimdiki arabamın eski sahibi sübap sesini kesmek için bir ustaya ayar yaptırayım demiş. Aylarca problem çözülmediği gibi birçok farklı usta sonrası mevzu yetkili servise ve üst kapak sökümüne kadar gitmiş. Ancak yetkili servis sonrası bir dünya masrafla iş çözülmüş.
    Aynen motorun tam soğuması lazım dedi itecekler ne alaka olabilir hocam ses yapıyor diye temizleyip takayım demiş olabilir mi bazılarında ses var ama problem etmiyorum temizlenip takılması yararlı olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Lifterler zamanla tıkanabiliyor, araç çalışırken çıt çıt çıt diye ses yapar tıkanınca. Ses harici bir problem yaratmaz. Sökmüşken temizleyeyim diye teklifte bulunması aslında iyi bir yaklaşım. Genellikle değiştirmeyi teklif eder ustalar. Temizlemekle uğraşmazlar pek. Gerçekten temizleyecekse ve işini düzgün yapacaksa, ücreti de sana makul geliyorsa temizletmek iyi olur. Ama bak tekrar uyarayım, usta iyiyse yaptır. İyi değilse yaptırma. Lifterlerin tam sökülüp parçalanıp temizlenip yağlanarak geri takılması lazım çünkü. Temizlikten sonra da sıfır ses olması lazım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.