Corolla 1.5. Klima motordan güç almıyor mu ?
-
-
Toyota'nın eski modellerinde dahi motor yük altında iken klima kompresörünün motordan alacağı gücü devre dışı bırakan bir sistemi var.
Yeni nesillerde klima kompresörünün bile devre dışı kalmayıp farklı bir yerden güç aldığı sistem olabilir.
Ama mesele klima sisteminin motordan ihtiyaç anında gücü çalıp çalmadığı ise, eski nesillerde dahi böyle bir durum yok diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sormak istediğiniz klima çekişten düşürüyor mu düşürmüyor mu ise sadece toyota değil; şu ana dek sahip olduğum hiç bir japon markasında klima çekişe etki etmez.(honda toyota mitsubishi) ışığı olmasa anlamazsınız bile klima çalışıyor mu çalışmıyor mu diye.
klima avrupa arabalarında mesele oluyor jaonlarda değil.
1.2 80 beygir atmosferik arabam da bile durum böyle.
-
1.5 Corolla kullanıyorum, klima kapalı ya da açık olması performansı değiştirmiyor. Eski arabam 1.4 fiestaydı klima açıkken 80 beygirden 55 beygire düşüyordu resmen. Ondan sonra 0.9 clio kullandım. Onda da gaza fazla basınca klima çok güç çalmasın diye soğutmayı bırakıyordu. Corollada ne soğutmayı bırakıyor ne de güçten çalıyor.
-
Klima kompressörü gücünü nereden alırsa alsın,akü de olabilir,sonuç olarak o güç motordan çıkar.İç kabini soğutmak yada sıcaklığı dengelemek için klima açıksa bu, motorun ürettiği gücün küçük de olsa bir kısmının klima kompressörüne harcanacağı anlamına gelir.Komresör aküden besleniyorsa motora etkisi dolaylı olacaktır (Alternatör).
Motor hacmi yeterince büyük yada motor yeterince güçlüyse diyelim,klima çalışırken motor gücündeki değişim hissedilmeyebilir.80 ps lik araçta hiçbir değişim hissedilmiyorsa o araçta klimanın varlığını kontrol etmek gerekir diye düşünüyorum.Çünkü Japon markalarında gücü etkilemez diye birşey yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Her markada etkiler. Japonlarda daha az zira adamların klima teknolojisi iyi,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
7 sene önce bu konuda bir yazı yazmışım ordan aktarayım.
“1-Klima, aracı ısıtmak değil (boyle sananlar var) soğutmak,kabin havasının nemini alarak buğulanmayı önlemek ve hava kalitesini yukseltmek amacıyla kullanılır.
2-Klimayla soğutma işleminde soğutucu bir tür gaz kullanılır ve çokca duyduğumuz klima komprasörü bu gazın basıncını ayarlamakta kullanılır.Soğutma işlemi kabaca dışarıdan yada kabinden alınan havanın klima gazının soguttuğu soğutucudan geçirilip tekrar kabine üflenmesiyle gerçekleşir.
3-Klima kompresörü gücünü motorun hareketinden aldığından klima çalıstırıldığında normal olarak motor gücünde hissedilir bir düsme olur.Motor hacmi büyüdükçe ve gücü yükseldikçe bu hissedilmede azalır.Bazı klima sistemleride gücünü direkt motordan değilde aküden aldığı için güç kaybı daha az hissedilir ancak güç kaybı yinede olur çünkü elektrikli klima kompresörünün etkisiyle akünün şarj edilmesi ihtiyacı artar ve dolaylıda olsa motorun gücüne yandan ek bir ihtiyaç duyulur(Alternatör).
Her halükârda klima açıkken yakıt tüketimi de klima kompresörünün bu güç ihtiyacı nedeniyle artar,çünkü mesela kalkışlarda gaza daha fazla baskı yapmak zorunda kalırız.
4-Aslında klima olan bir araçta en açık gösterge A/C (Air /Conditioner) dügmesidir.Klimayı aktifleştirmeye yarar.
5-Aracında aşağidaki resimdeki veya benzeri tipte kontrol paneli olanlar araçlarının belgelerinde iklimlendirme,klima vb terimler geçiyor olsa da aslında bildiğimiz klima sistemine sahip değildirler.Ancak çoğunun elektronik olarak kontrol edilen ısıtma ve havalandırma sistemleri vardır.
Araçlarda kullanılan klima-ısıtma-soğutma sistemleri
6-Bu resimdeki ısıtma ve havalandırma (soğutma) sistemlerinin çalışma prensibi, motor soğutma kanallarından geçerken ısınmış olan motor soğutma suyunun kalorifer radyatöründen geçirilerek radyatörün ısınmasına ve bu ısınan havanın da fan yardımıyla kabin içerisine üflenmesine dayanır.
Kırmızı ayar pozisyonunda kalorifer musluğu açılarak radyatörden sıcak su geçişi sağlanır (ısıtma) yada mavi pozisyonda musluk kapanarak sadece dişarıdan alınan soğuk yada serin havanın kabine üflenmesi sağlanır (soğutma).İsı derecesi de ayar düğmeleri yardımıyla radyatörden geçirilen su miktarının azaltılıp arttırılmasıyla ayarlanmış olur.”
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 23 Haziran 2024; 18:35:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Toyota’larda hybrid olanları hybrid bataryadan güç alarak kullanıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aküden güç alınca ne değişecek? Enerji yoktan var edilemeyeceğine göre akünün de bit enerji kaynağına ihtiyacı var. Bu da motor. Fren enerjisi geri kazanımı ile bazı araçlar buradan da az bir güç elde ediyor ama klimanın dişinin kovuğunu doldurmaz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Daha önceki araçlarım olan Renault (1.5 dci) ve Dacia (1.0 TCe) da klima açılınca, aracın az da olsa güçten düştüğünü hissederken, Mitsubishi L200 de hiç bir şekilde hissetmiyordum, bunu aracım 2500 Motor, 183 Bg ve 420 Nm torkuna bağlıyordum, ama şimdi ki aracım 1.5 atmosferik Motorlu Honda Cityde de klimanın motordan güç çaldığını hiç hissetmiyorum, sanırım Japonlar bu klima konusun da baya iyi.
-
toyota alj çekmeköy ile görüştüm biraz önce
son 1.5 modeli ile ilgili bir tecrübem yok...
akü+kompresör birlikte çalışıyor bilgisini paylaştılar
motordan çok fazla güç çekmez derler,
kullanırken bunu genelde hissetmiyorsun... özellikle 90'lı yılların ve 2000'li yılların başlarında üretilen
klima açıldığında arabanın canını alan sistemleri revize ettiler, çoğu klima artık verimli ve araca çökmüyorlar...
1.6 (2020) 40bin km kadar kullandım, herhangi bir güç kaybı gözlemlemek zor, CVT şanzıman hali hazırda :)
1.8 (2020) hybrid zaten elektrik besleme ile ilerliyor, motordan herhangi bir güç kaybı oluşmuyor...
www.toyota-industries.comCar Air-Conditioning Mechanisms and the Role of Compressors | Toyota Industries Corporationhttps://www.toyota-industries.com/products/relation/compressor_mechanism/index.html
-
Motordan güç alıyor tabiki, eğer klima açık/kapalı Cvt şanzımanın davranışını takip ederseniz, örneğin 60kmh hızda sabit klima kapalı 1200 devirde giden araç, klima açık iken 1400 devir civarında gidiyor. klima açık iken o devire çıkması gerekiyor.
yani 1200-1400 devir arasındaki güç farkını (misal 4hp) klima yiyor..
ama klimayı açtığınız anda devir yükselmiyor o şekilde anlayamazsınız. önce gaz biraz hissizleşiyor, hafif dokununca devir azıcık yükseliyor ve o devir civarında seyretmeye başlar araç.
Aynı motorlu Yaris 1.5'imiz var, çekiş olarak da özellikle alt devirlerde klimanın etkisini hissediyorum ama herkes anlamayabilir.
not: şöyle deneyin, aracı manuele alın öyle klimayı açın. gaz pedalındaki çekiş hissi kaybını, ekstra boşluğu anlayacaksınız. Cvt şanzımanlar sonsuz oran oldukları için bu tip kayıpları çok iyi module ediyorlar. bu kaybın D konumunda pek hissedilmeme nedeni Cvt'nin karakterinden ötürü aslında, klimanın başarısı değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 24 Haziran 2024; 12:21:53 >
-
Bu konu yıllar önce bu forumda tartışılmıştı. Hatırladığım kadarıyla Japonların kliması elektrik ile diğer araçlarınki motordan besleniyor. Elektrikli sistem daha konforlu çekişe etkisi pek hissedilmiyor. Fakat yakıt tüketimi motordan beslenene göre biraz daha fazla
-
Tam tersi. Motordan güç alan Klima Kompresörü bariz şekilde Motordan güç çalıyor ve bu yüzden daha fazla gaza basma ihtiyacı hissediyorsunuz ve bu da daha fazla yakıt tüketimi demek. Ama şarj dinamosu ve Akü den güç alan yeni nesil klimalar daha motordan daha az güç çalıyor ve bu da daha az yakıta etkisi demek.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X