Şimdi Ara

Corolla ile yaşadığım kaza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Uzun zamandır bu konuyu açmak istiyordum, bugüne nasip oldu.

    Makyajlı kasa Corolla'nın (Daddy Cool diye reklam yaptıkları) çıkacağını duyduğum gün siparişini verdim. İlk gelen sipariş ilede aracımı teslim aldım; 1 Temmuz 2016. Premium Multidrive S donanımdı.

    Neyse, araçtan zaten pek memnun değildim ama memnuniyetsizliğimle alaklı konuşya girmek yerine asıl konuya gelmek istiyorum. 14 Haziran 2018 Ramazan Bayramı Arefesi, bayramı aile büyüklerimizle geçirmek için memleketimize gidiyorduk. Arabayı süren ben, arka koltukta ise eşim, 3,5 yaşında ve 10 aylık olan kızlarım vardı. Aracı 110km/s sabitledim. Arefe günü yarım gün tatil olduğu için iş çıkışı öğlen vakti memlekete doğru yola çıktık. Çocukların rahatsız olması sebebiyle geceyide uykusuz geçirmiştim, güneşte karşımdan vurunca uyuklamışım. 2 saniye gözümü kapatmamın hatası aşağıda ki gibi oldu;

    110km/s ile 2 metre aşağı uçuyorum, 3-4 tane orta boy ağaç deviriyorum, en son büyük bir ağaca çarpıp duruyorum. Araç durduğunda hala çalışıyordu. Ağaçların devrilme seslerini çevrede bulunan bir kaç çiftçi duyup geldi. Araba aşağıda kaldığı için yoldan geçen hiç kimse bizi durmadı bizi görmediği için. Bu kazayı gece geçirmediğimiz için şanslıyız. Allahtan ki bize bir sıkıntı olmadı ufak tefek yaralanmalardan başka.

    3,5 yaşında ki kızımı ön koltuğun altından çıkarttım. Çocuk koltuğu olmasına rağmen rahatsız oluyor diye kemerini bağlamadan oturtuyorduk. Sakın arkadaşlar, ne olursa olsun bağlayın kemerini takın. Eğer kemerini takmadığım için başına bir şey gelseydi kendimi asla affetmezdim.

    Ve bir anne... Kendi canını hiçe sayarak 10 aylık bebeğini kucağına alıp, arkasına saklamaya çalışan bu yüzden kendini koruyamayan bir anne. Allah, annelerimizden razı olsun.

    Evet geldik asıl konuya. Bu görmüş olduğunuz aracın airbag sistemi çalışmadı. Aracı yetkili servise çektirmiştim. Bayramdan sonra hemen yetkili servise gittim. Serviste bana çarpma noktasının airbag sensörüne gelmezse açılmayacağını söylediler. Hatta açılması için 25km/s lik ani ivme düşmesi olması gerekiyormuş. Ben 110km/s ile girdiğimi söylesemde adam konuşmasında ısrarcıydı. Konuşmalardan sonra aracı görmeye gittim. Sensör bildiğiniz ters dönmüş olduğu yerde, yani sensöre gelmeme gibi bir durum söz konusu değil, zaten araç motora kadar indi, ön diye bir şey kalmadı. Airbag sisteminin açılmamasının sebebi airbag kablosunun kopmuş olması. Koyduğum fotoğraflarda airbag sensörü ve kopan kablo mevcut.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igneli -- 10 Mart 2019; 0:47:4 >







  • Öncelikle geçmiş olsun, ailenize ve size zarar gelmemiş olması sanırım en iyi teselli kaynaklarından birisi olacaktır bu kaza için.

    Airbag sensörünün kablosunun kopması acaba üretim hatası mı, kullanıcı hatası mı yoksa kaza anında mı oluşmuş? Eğer üretim hatası ise firmanın sizinle ilgilenmesi gerekli bu konuda. 110 ile ağaca çarpmışsınız bu hıza sensör mü dayanır?

    Ayrıca araçta kasko var mıydı, eğer varsa perte mi çıktı? Eğer kaskonuz yoksa aracınızın şu anki hali ne?
  • cıyanogen C kullanıcısına yanıt
    Teşekkurederim. Evet, hayatımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz çok şükür.

    Bilmiyorum nerede nasıl koptuğunu. Kazadan sonra bir iş avukatı ile görüştüm. Bana “sensöre gelmezse air bag açılmaz”dedi. Bende airbag’e gelmemesinin söz konusu olmayacağını söyledim. “O zaman airbag açılmamasından dolayı sizde bir hasar meydana geldi mi” diye sordu. Bende iyi olduğumuzu söyledim. “O zaman dava açacak birşey yok. Araç görevini yapmış” dedi. Bende daha sonra üstüne gitmedim konunun. Belkide yanlış yaptım bilmiyorum.

    Yıllardır araba kullanıyorum ufak bir kaza bile yapmamıştım. Buna güvenerek kasko yaptırmamayı düşüdüm. Daha sonra elimde ki kasko teklif poliçesini okurken “sıfır araç klozu” diye bir kloza rastladım. 15 gün içinde yaptırırsan bu kloz geçerli olacaktı. Bende yaptırdım. Aracım perte çıktı ve bu klozdan yararlandım. Yalnız bir kaç madde altta faturanın %20’sini geçemeyeceği yazıyordu. Fatura bedelimin tam %20 fazlasını ödediler. Sıfır ücretini alamadım ama ikinci el piyasasının üstünde bir rakam aldım. Bedelin bir kısmını ikinci el araç alan firma yaptı, kalanını sigorta şirketi ödedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dostum çok çok geçmiş olsun, umarın tekrarını birdaha yaşamazsın kimse yaşamaz.

    Teknik konularda uzman birisi değilim, fakat tecrübelerime dayanarak söylüyorum araç üzerine düşeni fazlasıyla yapmış.

    Şu kazadan ağır yaralı vs bile çıkabilirdi.

    Kazasız günler dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • pro-black kullanıcısına yanıt
    Amin, inşaallah.

    Benim takıldığım nokta şu; eğer bu kablo önceden kopuk ise neden ikaz vermedi. Eğer kaza esnasında koptu ise neden airbag açılmadı.
  • Çok geçmiş olsun

    Bu kazada airbag açılmaması söz konusu olamaz, bariz kusur mevcut. Araç içindekilere bişey olamaması önemli olan ama bu kazada açılmayan hava yastığının mazereti olamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 25 Şubat 2019; 20:58:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3,5 yaşında ki kızımı ön koltuğun altından çıkarttım. Çocuk koltuğu olmasına rağmen rahatsız oluyor diye kemerini bağlamadan oturtuyorduk.

    kusura bakmayın ama büyük cahillik. ne demek çocuk rahatsız oluyor diye kemerini bağlamadan oturtmak !!! ve şunu da ayrıca söyleyeceğim, ben uykusuz halimle bile 90'ı pek geçmiyorum. uykusuzdum diyorsunuz ve ailenizle (!!!!) birlikte risk alıp yola çıkıp 110'la gidiyorsunuz !!!

    Allah korumuş, o kadarını söyleyeyim. geçmiş olsun. İnşallah bir daha böyle bir kaza yaşamazsınız. Ama yukarıda yazdıklarımı da okuyun lütfen. Her şeyden önce, 3.5 yaşında çocuğum rahatsız oluyor emniyet kemeri takmadık böyle bir mazeret olmaz. o çocuk ağlasa bile emniyet kemeri takılacak. 11 yaşında bir kız kardeşim var, valla 1 aylıkken bile emniyet kemeri bağlı olarak çocuk koltuğunda oturuyordu. hala daha arka koltukta otururken yaptığı ilk iş emniyet kemerini takmaktır. araçta ailecek daima 4 kişi emniyet kemeri takmayı ilke haline getirdik. Arka koltukmuş bilmem neymiş fark etmez. Hayat kurtarıyor. bu yaz haziran ayında istanbul'dan antalya'ya gittik. bizzat ben kullandım arabayı, 800 küsür kilometre yok. gördüğüm maksimum (!) hız 110 idi. yeri geldi 80'e yeri geldi 90'a sabitledim hızımı. ne sakat yollardan geçtik, hele antalya'nın virajlı dağ yollarında çalışmalar da vardı.

    Lütfen biraz daha yavaş, biraz daha dikkat... Amacım sizi üzmek, sizi kızdırmak veya laf sokmak değil. Sadece gerçekleri anlatmaya çalışıyorum. Ne kazalar gördüm, duydum, işittim. Ben öğlen birlikte olduğum adamın akşam e5'te ölüm haberini aldım trafik kazasında. Bana da mesela dedem gibi kullanıyorsun derler de, bu dede gibi kullanışımla maşallah bir tanecik kazam bile yok. Kazayı bırak arabamı bile çizmedim. Demek ki dede taktiği işe yarıyor

    Çok geçmiş olsun, Allah size ve sevdiklerinize uzun ömürler versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 27 Şubat 2019; 19:10:3 >




  • İyi dileklerin için teşekkürler.

    Ben zaten pişmanlığımı dile getirdim ve okuyan arkadaşlara uyarıda bulundum. Yinede duyarlı davranışın teşekkurederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın ön kısmına baktığımda tampon demiri katlanıp radyatöre kadar girmiş, bu şekilde airbag açmaması olanaksız, kaldı ki motor da yerinden oynamış gibi. Airbag kablosu çıksa uyarı çıkar mutlaka(eğer pert bir araç olup da direnç ile kandırılmamış ise)

    Konunun üzerine gitmenizi öneririm, muhtemelen ağaca 40-50 gibi bir hızla vurulmuş ancak yine de en azından ön 2 hava yastığının açılması gerekirdi.
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle aynı fikirdeyim. Satarken bilmem kaç hava yastığı var diye satıyorlar kaza sırasında kullanamıyorum.
  • Öncelikle büyük geçmiş olsun. Canınıza bir şey gelmemiş olması sevindirici.

    Şimdi hava yastığı konusunda eğer o kablo önceden kopuk olsaydı kesinlikle hava yastığı ışığı yanardı. Koltuğu ayarlarken soket oynadı diye ışık yakıyor arabalar. Burada şöyle bir husus var, darbe sensöre gelsin veya gelmesin, sizin yaşamanız gereken bir yavaşlama ivmesi var. Mesela yukarıda saniyede 25 km/s rakamı geçmiş. Diyelim ki 110 ile ağaca vurdunuz ve ağaç kırıldı, hızınız 90'a düştü. Sonraki ağaca vurdunuz, ağaç kırıldı aracın hızı 2 saniyede 50'ye düştü. 3. Ağaca vurdunuz 2 saniye içinde 30'a düştü ve sonra da 3-4 saniye içinde durdunuz. Bu durumda hava yastığı açılmamış olabilir. Zaten sizin de ciddi bir baş travması geçirmemiş olmanız bunu doğruluyor.

    Ama yan hava yastığı varsa açılması gerekirdi diye düşünüyorum. Çünkü araç bayağı bir yan yatmadan inemez oradan. Varsa sistem takla şüphesi ile açabilirdi.

    Emniyet kemer fişekleriniz ne durumda? Onlar kemerleri germiş mi yoksa onlar da mı çalışmamış?




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hiç hatırlamıyorum hocam. Kaza anında aklım hep arka koltuktaki ailemdeydi. Durur durmaz hemen inip onları çıkarttım. Yalnız durduğumda araba çalışıyordu.

    Birde şunu sorayım madem bu söylediğinizden sonra. 25km/h hızın altında bir çarpışmada tampon bariyerinin kırılması normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • igneli kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi araç hızlandıkça üzerinde bir enerji birikir. Durması için de bu enerjinin tamamen boşalması gerekir.

    Kaza anında aracın üzerindeki enerji kısmen aracı parçalayarak, kısmen ısı enerjisi, kısmen aracın kasılması ve zıplaması gibi farklı yollarla boşalıyor.
    Kaza anında ise aracın olabilecek en uzun mesafede durması istenir. Böylece maruz kalacağınız ivme düşürülmüş olur.

    Hava yastığı da aracın maruz kaldığı ivmeye bağlı olarak kademeli çalışır.
    Düşük bir ivmede sadece kemer gergilerini patlatırken, biraz daha şiddetli bir ivmede hava yastığını düşük bir hızla şişirebilir. Ya da çok şiddetli bir darbede hava yastığını çok hızlı şişirebilir. Bunların hepsi öngörülmüş durumlar. Mesela öyle bir kaza yaparsınız ki, sadece 20 km/sa hızla aracın altını rögar kapağına takarsınız ama araç o kadar ani durur ki, sistem o kadar yüksek ivme yakalar ki, araç bütün hava yastıklarını en yüksek hızla patlatır. Veya öyle bir kaza yaparsınız ki, 110 km/sa hızdan durmanız belki 40 metreyi bulur, emniyet kemer gergisine dahi gerek duyulmadan araçtan sağ salim inersiniz.

    Mesela vurduğunuz ağaçlar kırılmış, aracın üzerindeki enerji ağacı yıkmaya ve aracın burnunu ezmeye harcanmış ama araç seyrine devam etmiş. Yani harcanan enerji az, dolayısı ile yavaşlama ivmesi de düşük.

    Zaten size karşı "Araçtan sağ salim inmişsiniz, hava yastığının kurtaracağı bir yaralanmanız da mevcut değil" şeklinde bir argümanla gelecekler. Bu argümana karşı kullanabileceğiniz tek argüman eğer teknik olarak böyle bir olay mümkünse bilgisayar ile aracın beynine bağlanıp ivme ölçerin kaydettiği ivmeyi bulmak ve bu ivmenin hava yastığını açmaya yetip yetmeyeceğini araştırmak. Belki de ilk darbe anında hava yastığı soketi koptu, ikinci darbede aracın hava yastığı açması gerekiyordu, bunu tespit ederseniz aracın ikinci darbede sizi korumak için hiç bir şey yapmadığını, sizin yara almamanızın araçla alakası olmadığını öne sürebilirsiniz.

    Yalnız araçta perde hava yastığı var mıydı? Araç düşerken yana hareketlenmiş olmalı perde hava yastığını tetiklemesi gerekirdi diye düşünüyorum.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Fizik bilgilerimizi tazelediğiniz için teşekkürler hocam :)

    Maalesef araca bağlanıp değerleri alma konusu aklıma gelmedi. Zaten gelemezde çünkü böyle bir bilgiyi aracın kaydettiğini bilmiyordum.

    Aracı satarken 7 hava yastığı var diye sattılar. Bu 7 taneden ikisi mutlaka perde hava yastığı olmalı.

    Birde sorumu tekrar yineleyeyim. Varsayımlarınızdan yola çıkarak düşük ivme ile yavaşladığımızı kabul edelim. Bu değer 25km/h’nin altında oluyor. Sizce tampon bariyerinin kırılması normal mi? İnanın tampon bariyerinin dayanma gücünü bilmedigimden soruyorum. Yalnız bana mantiken daha dayanıklı olması gerekiyor gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igneli

    Fizik bilgilerimizi tazelediğiniz için teşekkürler hocam :)

    Maalesef araca bağlanıp değerleri alma konusu aklıma gelmedi. Zaten gelemezde çünkü böyle bir bilgiyi aracın kaydettiğini bilmiyordum.

    Aracı satarken 7 hava yastığı var diye sattılar. Bu 7 taneden ikisi mutlaka perde hava yastığı olmalı.

    Birde sorumu tekrar yineleyeyim. Varsayımlarınızdan yola çıkarak düşük ivme ile yavaşladığımızı kabul edelim. Bu değer 25km/h’nin altında oluyor. Sizce tampon bariyerinin kırılması normal mi? İnanın tampon bariyerinin dayanma gücünü bilmedigimden soruyorum. Yalnız bana mantiken daha dayanıklı olması gerekiyor gibi geliyor.
    Hocam estağfurullah fizik dersi vermek gibi bir niyetim yoktu, öyle anlaşıldıysam özür dilerim. :)

    7 hava yastığı deniliyorsa perdeleri açmasını beklerdim şahsen. Çünkü onlar ivmeden ziyade aracın takla hareketine başlaması ya da yanal bir ivmeye maruz kalması ile çalışıyor. Yani araç bankete düşerken sağ tekerlekler yoldan düştüğü anda tahminim araç hızlı bir şekilde yana yatmıştır. Bu yeterli gelmediyse açmamış olabilir ama drift atarken perde hava yastığını patlatan arabalar var.

    Araç normal şartlarda ivme değerlerini kaydetmiyor olsa bile emniyet kemer gergilerini patlatacak kadar bir ivme olduysa, bunun kaydını mutlaka tutmuştur. Zaten emniyet kemerlerini dirençle kandırdıklarını düşünürsek, emniyet kemer gergisi çalıştı ise aracın yol bilgisayarına bile bir hata düşecektir.

    Tampon bariyerleri önceden çok sağlam çelikten falan oluyordu, şimdi alüminyumdan yapıyorlar hocam o bariyer zayıf ne yazık ki.

    Ama dediğim gibi, karşı taraf sizin araçtan yara almadan inmenizi öne sürerek aracın görevini yaptığını öne sürecektir. Siz de buna karşı bir argüman sunarsanız mesela hava yastığı sensörünün kablosunun kopması, bunun kopmaması lazım. Demek ki daha ciddi bir kaza geçirseniz sensör koptu diye hava yastığı gerekli olduğu halde patlamayacak.




  • Ama şu var, öndeki hava yastığı sensörleri genelde sisteme yardımcı olarak konur. Mesela volvonun eski modellerinde hava yastıkları aracın içindeki ivme sensörüne göre tetiklenir, ön tarafta sensör yok. Yenilerinde tamponun arkasına sensör koymuşlar ama airbag sistemi onlara göre çalışmıyor. Asıl karar verme işini yine arabanın içindeki ivme ölçer yapıyor. Ön taraftaki sensörler sadece ECU'nun daha detaylı bilgi almasını sağlıyor. İşte asıl darbe sağdan mı geldi soldan mı, ona göre bir tarafın hava yastığını daha kuvvetli açacak vs.
    Zaten önden darbe almamasına rağmen sadece alttan vurmayla hava yastığı açan araçlar da görüyoruz.

    Bence burada böyle bir durum söz konusu. Yoksa düşünsenize ön hava yastıklarının sadece tamponun arkasındaki 2 sensöre göre açıldığını. Kazalarda çok ciddi problemler ortaya çıkardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Mart 2019; 16:22:48 >
  • Aldin mi toyota opel alacan bu kazayi allah gostermesin kus serisi veya lada veya broadway olsaydi arac 2 buklum olmustu on koruma bari gayet isini yapmis okadar basarili olmuski darbeyi absorbe ederek motorun geriye kaymasini engellemis onun disinda hava yastigi acmasi kesinlikle lazimdi ustune dusun bence
    Sonra gidin bi kurban falan kesin yiyecek ekmeginiz varmis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun umarım tekrar yaşamazsınız.

    Hava yastığı her kazada açılacak diye kaide yok bu kazada yastığınız açılsa da açılmasa da değişen bir şey olmaz, şayet bir duvara vursaydınız ve araç duvara çakılsaydı hava yastığı patlamalıydı, zaten kemerleri takılı yolcular için ön hava yastığının amacı cam kırıklarından felan korumak.
    Yapmış olduğunuz kaza çok büyük çaplı kaza değil ( Kızınızın çocuk koltuğu kemeri dışında) siz önlemlerinizi zaten almışsınız araba güvenliği demek sadece hava yastığı değildir kabin içerisine darbeyi az ilettiyse o araba görevini yapmış demektir.

    Araç karoserindeki hasarların fazla olması ağır bir kaza yaptığınızı değil, kaporta parçalarının darbeyi absorbe ederek kabin içerisini güvenli tutmasından sebeptir.

    Kesik kabloya gelecek olursak, Volkswagen, Audi ve Mercedes yetkili servislerinde çalıştım araç üzerindeki kabloların fareler tarafından kemirilerek koparıldığı gibi durumlarla çok karşı karşıya gelmiştim öyle bir durum olabilir ama neden arıza ışığı yakmadı? Eğer kaza anında koptuysa bilemem ama kaza öncesi kopuksa o kesiğin neden arıza ışığı yakmadı sorusu ile meşgul olmanızı öneririm.

    Tekrar geçmiş olsun.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.