Şimdi Ara

CORSA 1.3 CDTİ aldım.ESP varmı emin değilim.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
8.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aranıza yeni katıldım.2004 model corsa 1.3 cdti njoy aldım.araçta 4 airbag,elektrikli ayna, ABS filan var ama ESP varmı emin değilim.Satın aldığım kişi arkadaşım ve o da pek emin değil,bu konulara ilgisiz.Servise sordum pek açıklayıcı cevap veremediler.Acaba ESP olup olmadığını nerden anlarım?Teşekkürler.



  • yok öle bişi 2004 cdti larda esp falan.zaten esp olması için 4 disk fren olması lazımki ordan bile direk esp olmadığını anlıyabilirsin. hoş 70 hp bi araç için bence espye de gerek yok çok rahat kontrol ediliyor corsa. şu aralar esp li gtc kullanıyorum onda bile esp anca yokuş çıkarken virajlarda devreye girio araba patinaj çekmeye başlayınca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiFoSi_BJK -- 20 Şubat 2007; 21:10:17 >
  • ESP yok 2004 corsa'larda..
    hatta corsa C'de hiç bi modelde yok..

    bazı ilanlarda ESP var yazıyolar, ama karıştırıyolar:

    EPS var, elektronik servo direksiyon..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fircam

    ESP yok 2004 corsa'larda..
    hatta corsa C'de hiç bi modelde yok..

    bazı ilanlarda ESP var yazıyolar, ama karıştırıyolar:

    EPS var, elektronik servo direksiyon..



    abi ilanlarda sallıyolar sayıyoda sayıyo adam....konuyu açan kardeş sana gelince ESP yok muş..araç hızlanınca direksiyon kazzık gibi oluyosa vardır ESP..ama yokmuş...




  • araç hızlanınca direksiyonun kazık gibi olmasıyla esp'nin bi alakası yok..

    ESP sistemi, savrulmayı önleyici bi sistem..
    viraja hızlı girdiğinde araç kaymaya başlarsa, gerekirse 3 tekere kadar fren yaparak aracı yola sokar..

    tabi aşırı hızlıysan o bile kar etmez...
  • 2004 corsada ne esp'si??
  • Arkadaşım patinaj çekmeyi engelleyen sistem opelde TC, genel otomotiv terimiyle ASR'dir. ESP sadece sert virajda aracın çizgisini bozmadan ilerlemesini sağlayan, savrulmasını önleyen elektonik sistemdir.

    Not: Hızlı araç kullanıyorsanız ESP şart!

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    yok öle bişi 2004 cdti larda esp falan.zaten esp olması için 4 disk fren olması lazımki ordan bile direk esp olmadığını anlıyabilirsin. hoş 70 hp bi araç için bence espye de gerek yok çok rahat kontrol ediliyor corsa. şu aralar esp li gtc kullanıyorum onda bile esp anca yokuş çıkarken virajlarda devreye girio araba patinaj çekmeye başlayınca.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.6 gtcler tc yok onun yerie araç patinaj çektiği için öndenkayma eğilimine girince esp devreye gripi aracı çizgisine getirmeye çalışıyo buda yokuş çıkışlarında ciddi güç kayıplarına neden oluyo
    quote:

    Orjinalden alıntı: hakkinenk

    Arkadaşım patinaj çekmeyi engelleyen sistem opelde TC, genel otomotiv terimiyle ASR'dir. ESP sadece sert virajda aracın çizgisini bozmadan ilerlemesini sağlayan, savrulmasını önleyen elektonik sistemdir.

    Not: Hızlı araç kullanıyorsanız ESP şart!

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    yok öle bişi 2004 cdti larda esp falan.zaten esp olması için 4 disk fren olması lazımki ordan bile direk esp olmadığını anlıyabilirsin. hoş 70 hp bi araç için bence espye de gerek yok çok rahat kontrol ediliyor corsa. şu aralar esp li gtc kullanıyorum onda bile esp anca yokuş çıkarken virajlarda devreye girio araba patinaj çekmeye başlayınca.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    yok öle bişi 2004 cdti larda esp falan.zaten esp olması için 4 disk fren olması lazımki ordan bile direk esp olmadığını anlıyabilirsin. hoş 70 hp bi araç için bence espye de gerek yok çok rahat kontrol ediliyor corsa. şu aralar esp li gtc kullanıyorum onda bile esp anca yokuş çıkarken virajlarda devreye girio araba patinaj çekmeye başlayınca.


    aracta esp olup olmadığını aracta 4 disk fren olunca anlaşılmaz.Arkaları kampana olan araclarda bile esp olabilir bilginizee..
  • 2005 cdti njoyum vardı onda yoksu esp. 2004de yoktur herhalde. yanlız esp çok güzel işe yaran birşey özellikle yüksek ccli motorlarda viraj çıkarken işe yarıyor. şu andaki aracım passat onun espyi kapatıp gaza yüklenidğimde o agır araba bile savuruldu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hakkinenk

    Arkadaşım patinaj çekmeyi engelleyen sistem opelde TC, genel otomotiv terimiyle ASR'dir. ESP sadece sert virajda aracın çizgisini bozmadan ilerlemesini sağlayan, savrulmasını önleyen elektonik sistemdir.

    Not: Hızlı araç kullanıyorsanız ESP şart!

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    yok öle bişi 2004 cdti larda esp falan.zaten esp olması için 4 disk fren olması lazımki ordan bile direk esp olmadığını anlıyabilirsin. hoş 70 hp bi araç için bence espye de gerek yok çok rahat kontrol ediliyor corsa. şu aralar esp li gtc kullanıyorum onda bile esp anca yokuş çıkarken virajlarda devreye girio araba patinaj çekmeye başlayınca.




    ESP profesyonel olmayan sürücüler için çok iyi bi sistemdir, ama gerçek iyi sürücüler için gereksizdir...

    şunu demeliyim ki, eğer ki iyi bi sürücü değilseniz, esp'ye güvenip de hızlı kullanmayın, eğer iyi bi sürücüyseniz, esp zaten çok gerekli değil...

    hızlı kullanıp da esp'yi devreye sokan biriyseniz bence hızı azaltın bi an önce, esp bile bi yere kadar...




  • arkadasım arabada esp varsa konsolda tusu olması lazım zaten tusu varsa esp aktıf konumdadır eyer kaldırmak ıstersen tusa basınca hız gostergesınde bu ısık yanacaktır bende 2004 model skoda octavıa var bızımkısı ole yardımcı olabıldıysem ne mutlu bana
  • bazı opel modellerinde esp kapatılamıyor. bildiğim kadarıyla yeni corsa da da öyle. opc versiyonunun özelliklerinde kapatılabilir esp diye yazıyo çünkü.
    eski kasa astra coupe lerde de kapatılamıyordu esp. ids plus olmayan astralar da da esp kapatılamıyor diye biliyorum ama yanlış olabilirim. gtclerde esp kapatılabiliyor ama kapatma ihtiyacı hiç hissetmedim şimdiye kadar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: İnsan_SARRAFI

    arkadasım arabada esp varsa konsolda tusu olması lazım zaten tusu varsa esp aktıf konumdadır eyer kaldırmak ıstersen tusa basınca hız gostergesınde bu ısık yanacaktır bende 2004 model skoda octavıa var bızımkısı ole yardımcı olabıldıysem ne mutlu bana
  • Ne kadar iyi araç kullanırsanız kullanın elektronik bir sistemin yapacağını hiçkimse yapamaz....fiziksel olarak mümkün değil...
    Esp nasıl bir araçta gereksiz olabiliyor anlamıyorum...
    Kesinlikle her araç ta olması gerekir....
    Aracın 70 hp olması onu 50 -60 km hızla gidiceği anlamına gelmez tabiki...o araçtada giderken esp devreye girebilir...hayat kurtarabilir...

    Malesef markalar esp yi daha çok performansı yüksek otomobillerde standart yapıyor.....
    Esp ye güvenip hız yapmak cahillikten öte birşey değildir bence....ki üreticilerde bu konuda uyarılarını yapıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 23 Şubat 2007; 16:47:54 >
  • Arabayı kullanan kişi Schumacher bile olsa, ESP' nin yapabileceklerini kesinlikle ve kesinlikle yapamaz. ESP, (Electronic Stability Program) sahip olduğu çok hassas sensörler sayesinde, milisaniyeler bazında ne yapacağına karar verir ve yapar. Hiçbir şöför, her bir tekere ayrıca hükmetme şansına sahip değilken ESP bu yeteneğe sahiptir. Örneğin esp, siz frene bastığınızda arka sol teker kilitlenirse sadece o tekere uygulanan freni birkaç milisaniyeliğine kaldırıp tekerin tekrar dönmesini sağlayabilir ya da aracınızın arkası sola doğru savrulduğunda gerekli tekerleklere yine milisaniyeler bazında hükmedebilir. Sürücünün böyle bir şansı yoktur. Biraz açmak gerekirse; ESP sisteminde yanal hız algılayıcıları; direksiyon açısı algılayıcıları, tekerlek hız algılayıcıları ve elektronik kontrol üniteleri birbirlerine bağlı olarak çalışır ve elektronik kontrol ünitesi; direksiyon açısı, tekerlek hızı ve yanal hız arasında bir uyumsuzluk olduğu anda gerekli düzeltmeyi yapar. Sürücünün istekleri ve aracın tepkileri devamlı analiz edilmekte ve bir sorun/uyumsuzluk olduğu anda esp devreye girmektedir. Yani sadece virajlada yokuşlarda ya da yüksek hızlarda gibi bir kısıtlamadan bahsedilemez. ESP, aracınızdaki aktif güvenlik önlemlerinin bir bütünüdür.. Yine tekrarlamak gerekirse bir sürücünün bunları yapması imkansızdır. ESP' nin devreden çıkarılmasındaki tek amaç, aracı kaydırarak, patinaj çektirerek, savurarak; yani kısacası zevkli sürmek içindir.
    -Ayrıca hiç bir insan refleksi, yüksek hızlarda araç savurduğunda birkaç milisaniye içinde ne yapacağına karar verip uygulayamaz.
    -
    --Yine genel olarak yanlış bir kanı var ki o da şu; ESP sistemi tek başına çalışan bir sistem değildir. ESP sistemi ABS ve ASR (veya TCS) sistemlerinden destek alarak çalışır. Bundan dolayı ABS ve ASR sistemi olmayan bir araçta ESP' nin varlığından söz edilemez. Yani aslında ABS-ASR ve otomobil beynindeki programların birleşimiyle ESP oluşur. ESP, ASR' nin görevini yapıyor ya da ikisi farklı şeyler demek yanlış.
    (2004- Corsa' larda ESP bulunmuyor.)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    Arabayı kullanan kişi Schumacher bile olsa, ESP' nin yapabileceklerini kesinlikle ve kesinlikle yapamaz. ESP, (Electronic Stability Program) sahip olduğu çok hassas sensörler sayesinde, milisaniyeler bazında ne yapacağına karar verir ve yapar. Hiçbir şöför, her bir tekere ayrıca hükmetme şansına sahip değilken ESP bu yeteneğe sahiptir. Örneğin esp, siz frene bastığınızda arka sol teker kilitlenirse sadece o tekere uygulanan freni birkaç milisaniyeliğine kaldırıp tekerin tekrar dönmesini sağlayabilir ya da aracınızın arkası sola doğru savrulduğunda gerekli tekerleklere yine milisaniyeler bazında hükmedebilir. Sürücünün böyle bir şansı yoktur. Biraz açmak gerekirse; ESP sisteminde yanal hız algılayıcıları; direksiyon açısı algılayıcıları, tekerlek hız algılayıcıları ve elektronik kontrol üniteleri birbirlerine bağlı olarak çalışır ve elektronik kontrol ünitesi; direksiyon açısı, tekerlek hızı ve yanal hız arasında bir uyumsuzluk olduğu anda gerekli düzeltmeyi yapar. Sürücünün istekleri ve aracın tepkileri devamlı analiz edilmekte ve bir sorun/uyumsuzluk olduğu anda esp devreye girmektedir. Yani sadece virajlada yokuşlarda ya da yüksek hızlarda gibi bir kısıtlamadan bahsedilemez. ESP, aracınızdaki aktif güvenlik önlemlerinin bir bütünüdür.. Yine tekrarlamak gerekirse bir sürücünün bunları yapması imkansızdır. ESP' nin devreden çıkarılmasındaki tek amaç, aracı kaydırarak, patinaj çektirerek, savurarak; yani kısacası zevkli sürmek içindir.
    -Ayrıca hiç bir insan refleksi, yüksek hızlarda araç savurduğunda birkaç milisaniye içinde ne yapacağına karar verip uygulayamaz.
    -
    --Yine genel olarak yanlış bir kanı var ki o da şu; ESP sistemi tek başına çalışan bir sistem değildir. ESP sistemi ABS ve ASR (veya TCS) sistemlerinden destek alarak çalışır. Bundan dolayı ABS ve ASR sistemi olmayan bir araçta ESP' nin varlığından söz edilemez. Yani aslında ABS-ASR ve otomobil beynindeki programların birleşimiyle ESP oluşur. ESP, ASR' nin görevini yapıyor ya da ikisi farklı şeyler demek yanlış.
    (2004- Corsa' larda ESP bulunmuyor.)




    acıklama yerinde olmuş arkadaşım sana katılıyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    Arabayı kullanan kişi Schumacher bile olsa, ESP' nin yapabileceklerini kesinlikle ve kesinlikle yapamaz. ESP, (Electronic Stability Program) sahip olduğu çok hassas sensörler sayesinde, milisaniyeler bazında ne yapacağına karar verir ve yapar. Hiçbir şöför, her bir tekere ayrıca hükmetme şansına sahip değilken ESP bu yeteneğe sahiptir. Örneğin esp, siz frene bastığınızda arka sol teker kilitlenirse sadece o tekere uygulanan freni birkaç milisaniyeliğine kaldırıp tekerin tekrar dönmesini sağlayabilir ya da aracınızın arkası sola doğru savrulduğunda gerekli tekerleklere yine milisaniyeler bazında hükmedebilir. Sürücünün böyle bir şansı yoktur. Biraz açmak gerekirse; ESP sisteminde yanal hız algılayıcıları; direksiyon açısı algılayıcıları, tekerlek hız algılayıcıları ve elektronik kontrol üniteleri birbirlerine bağlı olarak çalışır ve elektronik kontrol ünitesi; direksiyon açısı, tekerlek hızı ve yanal hız arasında bir uyumsuzluk olduğu anda gerekli düzeltmeyi yapar. Sürücünün istekleri ve aracın tepkileri devamlı analiz edilmekte ve bir sorun/uyumsuzluk olduğu anda esp devreye girmektedir. Yani sadece virajlada yokuşlarda ya da yüksek hızlarda gibi bir kısıtlamadan bahsedilemez. ESP, aracınızdaki aktif güvenlik önlemlerinin bir bütünüdür.. Yine tekrarlamak gerekirse bir sürücünün bunları yapması imkansızdır. ESP' nin devreden çıkarılmasındaki tek amaç, aracı kaydırarak, patinaj çektirerek, savurarak; yani kısacası zevkli sürmek içindir.
    -Ayrıca hiç bir insan refleksi, yüksek hızlarda araç savurduğunda birkaç milisaniye içinde ne yapacağına karar verip uygulayamaz.
    -
    --Yine genel olarak yanlış bir kanı var ki o da şu; ESP sistemi tek başına çalışan bir sistem değildir. ESP sistemi ABS ve ASR (veya TCS) sistemlerinden destek alarak çalışır. Bundan dolayı ABS ve ASR sistemi olmayan bir araçta ESP' nin varlığından söz edilemez. Yani aslında ABS-ASR ve otomobil beynindeki programların birleşimiyle ESP oluşur. ESP, ASR' nin görevini yapıyor ya da ikisi farklı şeyler demek yanlış.
    (2004- Corsa' larda ESP bulunmuyor.)




    ESP'nin ne olduğunu çok güzel açıklamışsın, ama bi yerde yanılıyosun:
    İyi bi sürücü, araç kontrolden çıktıktan sonra belki bişey yapamayabilir, ama o kontrolünde tutmak için çok çok fazla şey yapabilir..

    yada, bilinçli bi şekilde kaydırmak için...

    yarış tekniklerini yazıyla anlatmam mümkün değil, ama şunu çok rahat bi şekilde söyleyebilirim ki, aynı marka iki aracın ESP'li olanını acemi bi sürücüye, ESP'sizini de profesyonel bi sürücüye (hayat tecrübeli değil, yarış tecrübeli) verip de, aynı viraja, viraja girilmesi gerekenden çok daha yüksek bi hızda sokarsanız ESP'li araç ya kaza yapar, yada çok yavaşlar;
    ESP'siz araç girdiği hıza çok yakın bi hızla o virajdan çok rahat bi şekilde çıkar..

    ha bu arada ESP'siz araç kaymaz demiyorum, kaymadan böyle bişey imkansız..
    işte kaydığı için de profesyonel sürücünün işini zorlaştırır ESP...

    sürücü kendini ayarlayıp belli bi hızda aracın arkasını çok hafif kaydırarak aracı çizgisine sokmaya çalışcakken ESP devreye girip hem onun istediği çizgiyi bozup, hem de hızını azaltıcaktır...

    dediklerimi yanlış anlamayın, benim bahsettiğim ileri sürüş teknikleri eğitimi almış ve gerçekten tecrübesi olan sürücüler için...


    bahsettiğim teknikleri yazmak istemiyorum, etrafımda bunların adını duyup da denemeye çalışıp aracını pert eden bikaç insan var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fircam -- 23 Şubat 2007; 23:52:47 >




  • fircam sizin dediğiniz durum çok çok optimum bir şekilde gerçekleşir....diğer bütün unsurlarda esp üstündür...ztn panik sırasında fiziksel olarak ta milisaniyeler önemli olduğu için en refleksli insan bile esp kadar çabuk tepki veremez...
    aslında konumuz güvenlik pistte olsa esp siz daha iyi dereceler elde edilir ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 24 Şubat 2007; 1:32:13 >
  • Arkadaşlar nerdeyse tamamını okudum...
    Şimdi size birşey söyleyeceğim.

    Konu Başlığı: KÜRESEL ISINMA!
    Başlık ilgisini çekmemiş olan arkadaşlar bundan sonra okumaya devam etmesin çünkü geriside muhtemelen ilginizi çekmeyecek!

    Evet artık yağmur bile yağmuyor!
    Akşam yatağa girerken "kesin yarın kar yağar bırrr çok soğuk" diye yatarsınız,sabah aaaa hava günlük güneşlik.
    Şaşırırsınız ama konu ile biraz bile ilgileniyorsanız sıkılmaya başlarsınız.
    Beyler kışın kar yağmayacaksa,İlk ve sonbaharda yağmur yağmayacaksa ne zaman yağacak?
    Doğanın dengesini bozuyoruz ve buna ısrarla devam ediyoruz...

    Ha ben ne yaptım? deniz yıldızlarından birisini denize attım.(hikayeyi bilenler bilir)
    Aracım 2004 corsa benzinli, Dizel alsam da lpg yapsamda aynı tasarrufa ulaşacağım.
    LPG yaptım ve Mutlulukla söyleyebilirimki emsalim bir dizel aracın 10 kat hatta belkide daha azı çevreyi kirletiyorum.
    Belkide hiç kirletmiyorum.

    Çünkü 0 karbonmonoksit değerine yakın egzost emisyon değerlerine sahip.

    Evat vicdanım rahat artık.Doğaya saygılı olmanın verdiği bir rahatlık bu...

    Bizden sonraki insanlarda bu dünyada bu havayı soluyacak.Ve onların üzerimizde olan hakları yarın bizi MAHŞERDE rahatsız etmesin.

    Gerçi dizel çılgınlığı böyle devam ederse işimiz mahşerede kalmayacak...

    Minicik bir dizel aracın bile arkasında baksanız biraz gaza yüklendiğinde çıkardığı kapkara zehiri görmemek için kör olmak gerek.
    Herkes üzerine düşeni yapmalı,kendi kapısının önünü temiz tutmalı.
    Bir bölgede kuraklık varken başka bir yeri sel götürdüğü zaman tv başında acaba sizin aracınızın bunda bir sorumluluğu varmı diye düşünün...
    Saygılar...




  • Öncelikle belirtmeliyim 2006 spor dti corsa kullanıyorum ESP, EPS VE TC araçta mevcut, burada bir ayrıma varmak gerek, kitapçığınada özellikle baktım ve defalarca okudum istiyene fotoğrafını gönderebilirim kitapçığındaki yazının servisede sordum CORSALARDA BU ÖZELLİKLER VARDIR BELKİ BAKTIĞINIZ MODELİN 2004 VE 2005 İNDE yoktur. kullandığım araçta mevcut ve merak edenlere belirteyim ege üniversitesi önünde araba viraj içinde kaydı başıma geldi bizzat gördüm ESP devreye girdi direk! CORSA C de ESP BULUNUR!!! yazılarınızı copy paste yapan arkadaşlar iddialaşmışlar bu şekilde bilgilendireyim! yukarıda çok iddialı yazmışsınız merak eden varsa spor paket bir corsada denesin özellikle 2006 , 2007 modellerinde :D haydi geçmiş olsun yazınız çürüdü! bizzat denedim :D
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.