Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.222
Cevap
33
Favori
227.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Hocam aynı sorun bende de var,. Ben bobini değiştirdim,fakat tekleme sizin tarif ettiğiniz gibi hala var. Sorunu bulursanız paylaşırsanız sevinirim.

    Ah bir bilen tecrübe eden yol gösterse tecrübelerini aktarsa çok iyi olacak halil tuyun. Sizin araba nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Hocam aynı sorun bende de var,. Ben bobini değiştirdim,fakat tekleme sizin tarif ettiğiniz gibi hala var. Sorunu bulursanız paylaşırsanız sevinirim.

    Ah bir bilen tecrübe eden yol gösterse tecrübelerini aktarsa çok iyi olacak halil tuyun. Sizin araba nedir

    Corsa b 99 model Gls, kalkışta ve geri giderken de sık yapıyor gaza basıyorum yemiyor, ama şunu fark ettim sanki havanın durumuna göre azalıp çoğalıyor gibi geldi, sabahları daha az yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Hocam aynı sorun bende de var,. Ben bobini değiştirdim,fakat tekleme sizin tarif ettiğiniz gibi hala var. Sorunu bulursanız paylaşırsanız sevinirim.

    Ah bir bilen tecrübe eden yol gösterse tecrübelerini aktarsa çok iyi olacak halil tuyun. Sizin araba nedir

    Corsa b 99 model Gls, kalkışta ve geri giderken de sık yapıyor gaza basıyorum yemiyor, ama şunu fark ettim sanki havanın durumuna göre azalıp çoğalıyor gibi geldi, sabahları daha az yapıyor

    Çok komplike bir sorun bu yüzden kesin çözüm sadece para harcayarak bulunacak anlaşılan. Artık deneme yanılma usülü sorunu giderene kadar uğraşacağız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Bu sorun bendede var usta subap yanmış dedi daha değiştirmedim trigerle beraber 1000 tl dedi bakalım bikaç yere daha götürcem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Hocam aynı sorun bende de var,. Ben bobini değiştirdim,fakat tekleme sizin tarif ettiğiniz gibi hala var. Sorunu bulursanız paylaşırsanız sevinirim.

    Şimdi siz bobini de değiştirdim düzelmedi diyorsunuz burada özel konuşacak olursam şahsım adına arabam benzin çizgisi kırmızı ışığı yanarken binmiştim bir müddet zannımca sorun buradan sonra başladığı izlenimi mevcut bende hani acaba benzin pompasının çalışma randımanı bozulmuş olabilirmi diye düşünüyorum. Burada aklıma takılan pompa randımanı bozulmuş olsa benzinde ne gibi bir belirtisi olur tekleme yapması marş almaması vb gibi. Çünkü bende benzinde hissedilebilir herhangi bir sorun yok. Bunuda yine forumda kullanıcıların yaptığı bir yorumda okumuştum benzin kırmızı çizgide binilmesi corsalarda tekleme yapabilir gibi bir yorumdu... Şimdi sizin probleme gelecek olursak dediğim şekilde hiç kullandınızmı aracı benzin kırmızıdayken. Çünkü anladığım kadarıyla siz buji buji kablosu ateşleme bobini de dahil hepsini değiştirmişiniz. Birde sizden ricam arızaları karşılaştırmak bakımından tam teferruatlı sizdeki problemi yazarsanız ikimizind problemlerinin ne kadar benzer olduğunu öğrenmek adına iyi olurdu. Belki forumda tecrübeli bir arkadaş ikimizede farklı yollar gösterebilir yorum yapma bakımından diyorum...




  • absurde A kullanıcısına yanıt
    Her zaman yapmıyor, ama genelde sorun var, sanki pislik varmış gibi tekliyor, fakat şuan 3 yıldır yakıt aldığım yeri değiştirdim ve depoyu mümkün olduğunca çeyreğin üstünde tutmaya çalışıyorum. Dedim gibi bazen teklemiyor. Sorun bana kalırsa basit birşey ama çözebilen yok, usta cihaza taktığında boğaz kelebeği arızası veriyordu fakat ustalar temizlemeye yanaşmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crasy


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Bu sorun bendede var usta subap yanmış dedi daha değiştirmedim trigerle beraber 1000 tl dedi bakalım bikaç yere daha götürcem

    Subap erimesi teklemeye nazaran çok ciddi bir sorun değilmi... Teklemenin sebebi olabilir mi bilemiyorum lakin forumda subap erimesi ile ilgili şöyle bir yazı var..

    "Subaplar erimesi durumunda sorunlar birdenbire değil yavaş yavaş doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur. " Siz aracı ustaya götürdüğünüzde temel sorununuz tam olarak neydi tekleme miydi. Çünkü subap erimesi genellikle 2000 sonrası araçlarda kullanılan subaplarda magnezyum karışımın olmasıyla açıklanmış. Ve bu sorun teklemeye nazaran çok daha ciddi bir sorun gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    Her zaman yapmıyor, ama genelde sorun var, sanki pislik varmış gibi tekliyor, fakat şuan 3 yıldır yakıt aldığım yeri değiştirdim ve depoyu mümkün olduğunca çeyreğin üstünde tutmaya çalışıyorum. Dedim gibi bazen teklemiyor. Sorun bana kalırsa basit birşey ama çözebilen yok, usta cihaza taktığında boğaz kelebeği arızası veriyordu fakat ustalar temizlemeye yanaşmıyor

    Şu an sizdeki sorun araçta ateşleme üzerindeki bakımı yaptırdığınız için sanki söylediklerinizede bakarak yakıt pompası kalıyor geriye. İnternette yakıt pompası arızaları hakkında biraz araştırırsanız sorununuza uyup uymadığı hakkında bilgi edinebilirsiniz. Ben geçmiş dönemde elazığda türk petrollerinden lpg almıştım fiyat uygun diye tabi markada bilinen marka diye ama o yakıttan sonra sorun belirgin düzeyde arttmıştı şu an tedbir amaçlı sadece bp den alıyorum aldığım fiyatta 2.58 çokta fark yok maddi yönden... Dediğim gibi tekleme ne yazıkki komplike bir sorun ve şu aşamada bence işin içinde benzin pompasıda var gibi düşünüyorum. Zaten aracın bakımı yaklaştı bayram dönüşü standart bakımının yanında egr valfi ve boğaz kelebeği temizletme, buji ve buji kablosu değişimi tüp filtresi değişimiki zaten standart ve tüp ayarı yaptıracağım inşallah iyi sonuç alırım ha olmadı bir sonraki adım ateşleme bobini ve benzin pompası değişimi olacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: crasy


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde

    Ah şu tekleme sorununun kesin çözümü olsa araba on numara olacak amma işte... Araç 2000 opel corsa b 1.4. Aracımda lpg var ve lpg de iken 2. 3. ve üzeri viteslerde arada sırada olmak kaydı ile1500 devir üstüne çıkarken tekleme yapıyor sanki güç isterken gaz yetmiyormuşcasına ve sonradan 3000 devire yaklaşınca sorun çözülüyor. Bir süre benzinde kullandım fakat sorun ya çok az olduğundan yada hiç olmadığından hissedilecek bir tekleme olmadı. Tüp tankı hariç LPG kitini komple değiştirdim atiker taktırdım bir süre sonra sorun yine nüksetti. Neredeyse her bakımda bujiler ve kablolar değiştirdim şu an usta yine buji kablosu olabilir diyor. Birde lpg yi aldığım benzin istasyonuna görede sorun çok artabiliyor. Şimdi bu konu hakkında ne yaparsam doğru sıralamada olmuş olur.



    1-yine bujiler ve buji kablosu değiştir (o allahın emri zaten😁) 2-Bobin değiştir (2010da aldım aracı hiç değişmedi) 3-Lpg kiti beslenmesi bobinden mi kontrol ettir (bazı arkadaşlar bunun bobine zarar vermeyeceğini söylemişler siz ne diyorsunuz) 4-Kelebek boğazı temizlet (aracın teklemesine katkısı nedir) 5-Egr valfini temizlet yada iptal et (mantıklı olan nedir) 6- Kurum bağlama ihtimaline karşı subapları temizlet (Bunu yaptırmak zorunluluğu nedir zira bunu yaptırmak istemiyorum) 7- Benzin Enjektörlerinde sorun olursa böyle tekleme yaparmı (Yarım depo benzine würt enjektör temizleyici ile kullanıldı fakat lpgde teklemede bir değişiklik olmadı) 8-Benzin pompası araçta tekleme yaparmı (sorun benzin kırmızı çizgide bir süre binince başgösterdi diye düşünüyorum) 8-Hepsi 9-Arabayı satamam bir süre daha mecburiyet diyelim. 10-Bu şekliyle binmeye devam etmekte istemiyorum açıkçası Not:Bu halde aracım klima kapalı uzun yolda 170 kuruş yaktı...





    Bu sorun bendede var usta subap yanmış dedi daha değiştirmedim trigerle beraber 1000 tl dedi bakalım bikaç yere daha götürcem

    Subap erimesi teklemeye nazaran çok ciddi bir sorun değilmi... Teklemenin sebebi olabilir mi bilemiyorum lakin forumda subap erimesi ile ilgili şöyle bir yazı var..

    "Subaplar erimesi durumunda sorunlar birdenbire değil yavaş yavaş doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur. " Siz aracı ustaya götürdüğünüzde temel sorununuz tam olarak neydi tekleme miydi. Çünkü subap erimesi genellikle 2000 sonrası araçlarda kullanılan subaplarda magnezyum karışımın olmasıyla açıklanmış. Ve bu sorun teklemeye nazaran çok daha ciddi bir sorun gibi.

    Ben frenleri yaptırmaya götürmiştüm usta kendi farketmiş sürdüğünde açmış bakmış motora benim gözlemim özellikte soğukta arkadaşların dediği gibi tekleme var kalkışlarda zorlanma var sestende fark ediyo araba zorlandığını ben acemiyim ilk araba olduğundan pek anlamıyorum




  • Bende de 2000 model gls var. Düsük devirde, seninde bahsettiğin gibi özellikle kalkışlarda tekleme sorunu yaşıyorum. Ama yalnızca lpgde arac 112000 kmde lpg daha 5-6 ay önce takıldı. Yukarda diğer arkadaşların dediği gibi egr valfinden tutun buji, kablolar atesleme bobini krank sensörü, aklınıza ne gelirse yapıldı. Halen aynı.



    Birde sabahları ilk calıstırmada lpgye gecerken rolanti dalgalanması oluyor, ısınınca geçiyor.



    Anlamak istediğim konu şu. Bu sadece 2000 modellere özgü bişeymi yoksa diğer alt modellerdeki 16 valflerde de aynı sorun varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Bende de 2000 model gls var. Düsük devirde, seninde bahsettiğin gibi özellikle kalkışlarda tekleme sorunu yaşıyorum. Ama yalnızca lpgde arac 112000 kmde lpg daha 5-6 ay önce takıldı. Yukarda diğer arkadaşların dediği gibi egr valfinden tutun buji, kablolar atesleme bobini krank sensörü, aklınıza ne gelirse yapıldı. Halen aynı.



    Birde sabahları ilk calıstırmada lpgye gecerken rolanti dalgalanması oluyor, ısınınca geçiyor.



    Anlamak istediğim konu şu. Bu sadece 2000 modellere özgü bişeymi yoksa diğer alt modellerdeki 16 valflerde de aynı sorun varmı?

    Bende 99 Gls var, anlattığınız sorun birebir bende de var. Ama bazı zaman düzeliyor. Arkadaşın dediği gibi bence yakıtla alakalı olabilir,çünkü gözlemlediğim kadarıyla usta fakir yakıt yakıyor demişti ve egzoz emisyonunda fazla düşük çıkmıştı, bu nedenlerle bağlantılı olduğunu düşünüyorum.




  • Merhabalar Corsadaşlar :)

    Benim aracımın distribütörünün egzantirik miline bağlandığı yerdeki ara parçanın tırnağı kırıldı.

    Kırılan parça bu:
     Corsa B Kulübü

    Orijinal parça da bulamadım yan sanayi çin malı parça ile distribütörü motora taktım. Ama kırıldıktan sonra mil doğal olarak dönmeye devam ettiği için doğru konumu tutturamıyorum. Yani hangi pistonun ateşleme sırasında kaldığını çözemedim.

    Tevzi makarasının başlığının doğru buji çıkışına denk gelmesini nasıl sağlayabilirim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Bende de 2000 model gls var. Düsük devirde, seninde bahsettiğin gibi özellikle kalkışlarda tekleme sorunu yaşıyorum. Ama yalnızca lpgde arac 112000 kmde lpg daha 5-6 ay önce takıldı. Yukarda diğer arkadaşların dediği gibi egr valfinden tutun buji, kablolar atesleme bobini krank sensörü, aklınıza ne gelirse yapıldı. Halen aynı.



    Birde sabahları ilk calıstırmada lpgye gecerken rolanti dalgalanması oluyor, ısınınca geçiyor.



    Anlamak istediğim konu şu. Bu sadece 2000 modellere özgü bişeymi yoksa diğer alt modellerdeki 16 valflerde de aynı sorun varmı?

    Dostum bu sorun için benzin pompası olayınıda göz önünde tutmakta fayda olmakla birlikte bir lpg servisinede gösterdinmi çünkü rolanti sorunu ile ilgili lpg ustasından bir fikir alabilirsin. Bende dediğin değişiklikleri yapmak için bu hafta ustanın yanına gideceğim. Bakalım düzelecek mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Bende de 2000 model gls var. Düsük devirde, seninde bahsettiğin gibi özellikle kalkışlarda tekleme sorunu yaşıyorum. Ama yalnızca lpgde arac 112000 kmde lpg daha 5-6 ay önce takıldı. Yukarda diğer arkadaşların dediği gibi egr valfinden tutun buji, kablolar atesleme bobini krank sensörü, aklınıza ne gelirse yapıldı. Halen aynı.



    Birde sabahları ilk calıstırmada lpgye gecerken rolanti dalgalanması oluyor, ısınınca geçiyor.



    Anlamak istediğim konu şu. Bu sadece 2000 modellere özgü bişeymi yoksa diğer alt modellerdeki 16 valflerde de aynı sorun varmı?

    Dostum bu sorun için benzin pompası olayınıda göz önünde tutmakta fayda olmakla birlikte bir lpg servisinede gösterdinmi çünkü rolanti sorunu ile ilgili lpg ustasından bir fikir alabilirsin. Bende dediğin değişiklikleri yapmak için bu hafta ustanın yanına gideceğim. Bakalım düzelecek mi

    Sonucu bende bekliyorum hocam, bu ara az yapıyor ama geri ve kalkışlarda boğulma devam ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Bende de 2000 model gls var. Düsük devirde, seninde bahsettiğin gibi özellikle kalkışlarda tekleme sorunu yaşıyorum. Ama yalnızca lpgde arac 112000 kmde lpg daha 5-6 ay önce takıldı. Yukarda diğer arkadaşların dediği gibi egr valfinden tutun buji, kablolar atesleme bobini krank sensörü, aklınıza ne gelirse yapıldı. Halen aynı.



    Birde sabahları ilk calıstırmada lpgye gecerken rolanti dalgalanması oluyor, ısınınca geçiyor.



    Anlamak istediğim konu şu. Bu sadece 2000 modellere özgü bişeymi yoksa diğer alt modellerdeki 16 valflerde de aynı sorun varmı?

    Dostum bu sorun için benzin pompası olayınıda göz önünde tutmakta fayda olmakla birlikte bir lpg servisinede gösterdinmi çünkü rolanti sorunu ile ilgili lpg ustasından bir fikir alabilirsin. Bende dediğin değişiklikleri yapmak için bu hafta ustanın yanına gideceğim. Bakalım düzelecek mi

    Sonucu bende bekliyorum hocam, bu ara az yapıyor ama geri ve kalkışlarda boğulma devam ediyor

    Halil tuyun forumu baştan sona okudum iki kanaata vardım. Birincisi herkes üç aşağı beş yukarı kronik tekleme sorunundan bahsetmiş çok az bir kısmı buji kablosu ile düzeltmesine rağmen benimde dahil olduğum %90 lık diyeceğim bir kesim tüm tüm ateşleme sistemini değişmesine rağmen çözüm bulamamış ya da çözümü paylaşmamış. İkincisi ise corsa b kullanıcıları arasında forumun bir üyesi olarak en iyi bilgilendirmeyi senin yaptığını gördüm. Forum sayende amacına ulaşmış. Tebrik ederim. Şimdi tekleme sorununu ateşleme sisteminin yenileyerek geçiremeyenler için sadece bir yorum olarak sizin ve sorunu yaşayanların bilgi ve tecrübeleri ışığında forum mantığına uygun olarak tekleme sorunu ile ilgili iki varsayımda bulunacağım bunu da birşey bildiğimden değil okuduklarım ve tecrübelerimden yola çıkarak yazacağım. Acaba diyorum bu tekleme sorunu bujilerin tek ya da çift tırnak olması ile alakası olabilir mi? Yani en azından tek tırnak buji kullanıpta tekleme sorunu yaşayan corsa kullanıcısı varmı yada tam tersi tekleme sorunu varken tek tırnak buji takıpta sorunu gideren arkadaş varmı? Bir diğeride sorun eğer ateşleme değilse opel corsa b ler başka hangi sebepten tekleme yapabilir? Teklemeyi ateşleme dışında başka çözümler ile gidernler oldumu. Burada şuda önemli tekleme dediğimiz sorun egr valf sorunu yada boğaz kelebek sorunundan da kaynaklanmadığını belirtelim. Son olarakta herhalde o kadar corsa b kullanıcısı arasından sanayide oto tamir işi yapıpta corsa b kullanan hiç yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absurde -- 9 Eylül 2017; 1:57:25 >




  • absurde A kullanıcısına yanıt
    @absurde güzel ve bilgilendirici yorumun için teşekkür ederim. Bu benim ilk arabam çok fazla bilgim yok fakat seninde yaptığın gibi forumlarda çok araştırdım, teklemeyi hep yapıyorsa denediğim bir kontrol yöntemi var. Buji kablolarını sırayla bujinin bağlı olduğu yerden çıkarıp Motora veya buji ye doğru tutup ateşleme ne durumda kıvılcım atışına göre kontrol ediyorum.Basit bir işlem, zaten sorun varsa kabloyu çıkardığında motorda değişiklik olmuyor. Bende böyle bir sorun oldu bobin değişince düzeldi, şimdi arada yapıyor buji ve kablo değişim zamanı geldi, parçaları aldım ustanın değiştirmesini bekliyorum. Tekleme benim benzinde de gazda da yapıyor. Birde kalkışlarda motor duracak gibi oluyor, yavaştan kalkarsam hissetirmiyor sanki gaz tepkisi geç geliyormuş gibi. Bunun sebebini bulamadım. Bulunduğum yerde iyi usta yok, parçaları alıp münibüs tamircisi arkadaş var ona taktırıyorum işçiliği iyi ama opelden fazla anlamıyor diğer ustalar gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    @absurde güzel ve bilgilendirici yorumun için teşekkür ederim. Bu benim ilk arabam çok fazla bilgim yok fakat seninde yaptığın gibi forumlarda çok araştırdım, teklemeyi hep yapıyorsa denediğim bir kontrol yöntemi var. Buji kablolarını sırayla bujinin bağlı olduğu yerden çıkarıp Motora veya buji ye doğru tutup ateşleme ne durumda kıvılcım atışına göre kontrol ediyorum.Basit bir işlem, zaten sorun varsa kabloyu çıkardığında motorda değişiklik olmuyor. Bende böyle bir sorun oldu bobin değişince düzeldi, şimdi arada yapıyor buji ve kablo değişim zamanı geldi, parçaları aldım ustanın değiştirmesini bekliyorum. Tekleme benim benzinde de gazda da yapıyor. Birde kalkışlarda motor duracak gibi oluyor, yavaştan kalkarsam hissetirmiyor sanki gaz tepkisi geç geliyormuş gibi. Bunun sebebini bulamadım. Bulunduğum yerde iyi usta yok, parçaları alıp münibüs tamircisi arkadaş var ona taktırıyorum işçiliği iyi ama opelden fazla anlamıyor diğer ustalar gibi.

    Aracın hayırlı olsun bende 2010 yılından bu yana kullanıcısıyım aslında 2002 de diyebiliriz bir nevi 2010dan sonra anahtar bende duruyor artık gibi yani. Corsa b ile ilgili şunu söylesem yeterlidir sanırım şu an bendeki aracın sıfırı olsa gider hiç tereddüt etmeden alırdım. Tekleme sorunu ile ilgilide senin teknik bilgin bariz şekilde daha iyi benden. Şöyle bir varsayım düşünüyorum problem ile alakalı. Araç aslında lpg uyumlu değil zaten dolayısıyla lpg ile çalışırtırırken ateşleme sorunu olabiliyor ama sebebi tam net değil acaba diyorum bu bujiler orjinalde (yanlışsam arkadaşlar düzeltsin lütfen) tek tırnakken ilerleyen süreçte piyasada uyumlu olarak söylenen çift tırnağa dönüştü ve çift tırnakta bir sebepten lpgde ateşleme de tam randımanlı çalışmadığı için önce ufak ufak alttan alttan bujilerden dolayı teklemeyle başlayan sorun gitgide artarak tüm ateşleme sistemine yayılıyor ve en son nihayetinde ateşleme bobinini bozuyor olabilir mi. böylece biz ustaya gittiğimizde de usta bize aslında sebebi değilde direkt sonucu söyleyerek sizin ateşleme bobini bozuk diyor. Yani aslında bobin bujilerin lpg uygunsuzluğundan randımanlı çalışmamasının sonucu olarak bozuluyor olabilirmi. Bunu anlamanın tek yolununda orjinal ilk üstündeki bujilerin aynısından alıp takarak ortaya çıkacağını düşünüyorum ve emin olmamakla birlikte bildiğim kadarıyla orjinal bujiler tek tırnaklıydı. Sorun sıralamasıda şöyle olabilir anladığım kadarıyla ilk olarak bujilerin sorunu ve bunun neticesi ilk başlarda sadece sürücünün hissettiği ufak tekleme daha sonra bu sorun kablonun veriminide düşürüp yada direkt olarak bozup teklemenin tüm yolcuları hissedeceği şekilde bir artış göstermesi. Burada da corsa b ciler buji ve buji kablolarını değiştirerek sorunu giderdiklerini düşünüyorlarki aslında bence sorunu sadece öteliyorlar böylece saatli bir bomba gibi bir dahaki buji ve buji kablolarının ne zaman değişeceği zamanı bekliyorlar ve bir süre sonrada zaten ister istemez ateşleme bobini arızalanıyor bu kısır döngü böyle sürüp gidiyor. Burada da devereye alınan ucuz lpgnin kötü olmasıda insanların aklına önce kirli yakıttan olduğu fikrini uyandırıyor evet buda sorunda bir etken belki ama direkt sebep değilde yan faktör olduğu düşünülebilir ki bu da bizim sorunun artmasında kötü yakıt sebep olduğu şeklinde düşünmemizi açıklıyor aslında. Olabilir mi😕



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absurde -- 9 Eylül 2017; 12:3:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    @absurde güzel ve bilgilendirici yorumun için teşekkür ederim. Bu benim ilk arabam çok fazla bilgim yok fakat seninde yaptığın gibi forumlarda çok araştırdım, teklemeyi hep yapıyorsa denediğim bir kontrol yöntemi var. Buji kablolarını sırayla bujinin bağlı olduğu yerden çıkarıp Motora veya buji ye doğru tutup ateşleme ne durumda kıvılcım atışına göre kontrol ediyorum.Basit bir işlem, zaten sorun varsa kabloyu çıkardığında motorda değişiklik olmuyor. Bende böyle bir sorun oldu bobin değişince düzeldi, şimdi arada yapıyor buji ve kablo değişim zamanı geldi, parçaları aldım ustanın değiştirmesini bekliyorum. Tekleme benim benzinde de gazda da yapıyor. Birde kalkışlarda motor duracak gibi oluyor, yavaştan kalkarsam hissetirmiyor sanki gaz tepkisi geç geliyormuş gibi. Bunun sebebini bulamadım. Bulunduğum yerde iyi usta yok, parçaları alıp münibüs tamircisi arkadaş var ona taktırıyorum işçiliği iyi ama opelden fazla anlamıyor diğer ustalar gibi.

    Aracın hayırlı olsun bende 2010 yılından bu yana kullanıcısıyım aslında 2002 de diyebiliriz bir nevi 2010dan sonra anahtar bende duruyor artık gibi yani. Corsa b ile ilgili şunu söylesem yeterlidir sanırım şu an bendeki aracın sıfırı olsa gider hiç tereddüt etmeden alırdım. Tekleme sorunu ile ilgilide senin teknik bilgin bariz şekilde daha iyi benden. Şöyle bir varsayım düşünüyorum problem ile alakalı. Araç aslında lpg uyumlu değil zaten dolayısıyla lpg ile çalışırtırırken ateşleme sorunu olabiliyor ama sebebi tam net değil acaba diyorum bu bujiler orjinalde (yanlışsam arkadaşlar düzeltsin lütfen) tek tırnakken ilerleyen süreçte piyasada uyumlu olarak söylenen çift tırnağa dönüştü ve çift tırnakta bir sebepten lpgde ateşleme de tam randımanlı çalışmadığı için önce ufak ufak alttan alttan bujilerden dolayı teklemeyle başlayan sorun gitgide artarak tüm ateşleme sistemine yayılıyor ve en son nihayetinde ateşleme bobinini bozuyor olabilir mi. böylece biz ustaya gittiğimizde de usta bize aslında sebebi değilde direkt sonucu söyleyerek sizin ateşleme bobini bozuk diyor. Yani aslında bobin bujilerin lpg uygunsuzluğundan randımanlı çalışmamasının sonucu olarak bozuluyor olabilirmi. Bunu anlamanın tek yolununda orjinal ilk üstündeki bujilerin aynısından alıp takarak ortaya çıkacağını düşünüyorum ve emin olmamakla birlikte bildiğim kadarıyla orjinal bujiler tek tırnaklıydı. Sorun sıralamasıda şöyle olabilir anladığım kadarıyla ilk olarak bujilerin sorunu ve bunun neticesi ilk başlarda sadece sürücünün hissettiği ufak tekleme daha sonra bu sorun kablonun veriminide düşürüp yada direkt olarak bozup teklemenin tüm yolcuları hissedeceği şekilde bir artış göstermesi. Burada da corsa b ciler buji ve buji kablolarını değiştirerek sorunu giderdiklerini düşünüyorlarki aslında bence sorunu sadece öteliyorlar böylece saatli bir bomba gibi bir dahaki buji ve buji kablolarının ne zaman değişeceği zamanı bekliyorlar ve bir süre sonrada zaten ister istemez ateşleme bobini arızalanıyor bu kısır döngü böyle sürüp gidiyor. Burada da devereye alınan ucuz lpgnin kötü olmasıda insanların aklına önce kirli yakıttan olduğu fikrini uyandırıyor evet buda sorunda bir etken belki ama direkt sebep değilde yan faktör olduğu düşünülebilir ki bu da bizim sorunun artmasında kötü yakıt sebep olduğu şeklinde düşünmemizi açıklıyor aslında. Olabilir mi😕

    Dediğin doğru, bir yerde okumuştum lpgde araç benzine göre daha fazla ateşleme yaparmış buda ateşleme sistemini daha fazla yük altında bırakıyor bundan dolayı ya arıza meydana geliyor yada ömrü daha kısa oluyor, işin açıkçası şimdi sen yazınca aklıma geldi bu bujileri anahtarı olduktan sonra ampul sökmek kadar kolay, bir tane buji anahtarı alıp haftada veya iki haftada bir temizlemek, bence faydası olacaktır. Benim araştırdığıma göre orjinalleri çift tırnak diye okumuştum. İnternette çift tırnaklı olarak satılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48


    quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: halil_tuyun48

    @absurde güzel ve bilgilendirici yorumun için teşekkür ederim. Bu benim ilk arabam çok fazla bilgim yok fakat seninde yaptığın gibi forumlarda çok araştırdım, teklemeyi hep yapıyorsa denediğim bir kontrol yöntemi var. Buji kablolarını sırayla bujinin bağlı olduğu yerden çıkarıp Motora veya buji ye doğru tutup ateşleme ne durumda kıvılcım atışına göre kontrol ediyorum.Basit bir işlem, zaten sorun varsa kabloyu çıkardığında motorda değişiklik olmuyor. Bende böyle bir sorun oldu bobin değişince düzeldi, şimdi arada yapıyor buji ve kablo değişim zamanı geldi, parçaları aldım ustanın değiştirmesini bekliyorum. Tekleme benim benzinde de gazda da yapıyor. Birde kalkışlarda motor duracak gibi oluyor, yavaştan kalkarsam hissetirmiyor sanki gaz tepkisi geç geliyormuş gibi. Bunun sebebini bulamadım. Bulunduğum yerde iyi usta yok, parçaları alıp münibüs tamircisi arkadaş var ona taktırıyorum işçiliği iyi ama opelden fazla anlamıyor diğer ustalar gibi.

    Aracın hayırlı olsun bende 2010 yılından bu yana kullanıcısıyım aslında 2002 de diyebiliriz bir nevi 2010dan sonra anahtar bende duruyor artık gibi yani. Corsa b ile ilgili şunu söylesem yeterlidir sanırım şu an bendeki aracın sıfırı olsa gider hiç tereddüt etmeden alırdım. Tekleme sorunu ile ilgilide senin teknik bilgin bariz şekilde daha iyi benden. Şöyle bir varsayım düşünüyorum problem ile alakalı. Araç aslında lpg uyumlu değil zaten dolayısıyla lpg ile çalışırtırırken ateşleme sorunu olabiliyor ama sebebi tam net değil acaba diyorum bu bujiler orjinalde (yanlışsam arkadaşlar düzeltsin lütfen) tek tırnakken ilerleyen süreçte piyasada uyumlu olarak söylenen çift tırnağa dönüştü ve çift tırnakta bir sebepten lpgde ateşleme de tam randımanlı çalışmadığı için önce ufak ufak alttan alttan bujilerden dolayı teklemeyle başlayan sorun gitgide artarak tüm ateşleme sistemine yayılıyor ve en son nihayetinde ateşleme bobinini bozuyor olabilir mi. böylece biz ustaya gittiğimizde de usta bize aslında sebebi değilde direkt sonucu söyleyerek sizin ateşleme bobini bozuk diyor. Yani aslında bobin bujilerin lpg uygunsuzluğundan randımanlı çalışmamasının sonucu olarak bozuluyor olabilirmi. Bunu anlamanın tek yolununda orjinal ilk üstündeki bujilerin aynısından alıp takarak ortaya çıkacağını düşünüyorum ve emin olmamakla birlikte bildiğim kadarıyla orjinal bujiler tek tırnaklıydı. Sorun sıralamasıda şöyle olabilir anladığım kadarıyla ilk olarak bujilerin sorunu ve bunun neticesi ilk başlarda sadece sürücünün hissettiği ufak tekleme daha sonra bu sorun kablonun veriminide düşürüp yada direkt olarak bozup teklemenin tüm yolcuları hissedeceği şekilde bir artış göstermesi. Burada da corsa b ciler buji ve buji kablolarını değiştirerek sorunu giderdiklerini düşünüyorlarki aslında bence sorunu sadece öteliyorlar böylece saatli bir bomba gibi bir dahaki buji ve buji kablolarının ne zaman değişeceği zamanı bekliyorlar ve bir süre sonrada zaten ister istemez ateşleme bobini arızalanıyor bu kısır döngü böyle sürüp gidiyor. Burada da devereye alınan ucuz lpgnin kötü olmasıda insanların aklına önce kirli yakıttan olduğu fikrini uyandırıyor evet buda sorunda bir etken belki ama direkt sebep değilde yan faktör olduğu düşünülebilir ki bu da bizim sorunun artmasında kötü yakıt sebep olduğu şeklinde düşünmemizi açıklıyor aslında. Olabilir mi😕

    Dediğin doğru, bir yerde okumuştum lpgde araç benzine göre daha fazla ateşleme yaparmış buda ateşleme sistemini daha fazla yük altında bırakıyor bundan dolayı ya arıza meydana geliyor yada ömrü daha kısa oluyor, işin açıkçası şimdi sen yazınca aklıma geldi bu bujileri anahtarı olduktan sonra ampul sökmek kadar kolay, bir tane buji anahtarı alıp haftada veya iki haftada bir temizlemek, bence faydası olacaktır. Benim araştırdığıma göre orjinalleri çift tırnak diye okumuştum. İnternette çift tırnaklı olarak satılıyor

    Senin söylediğin buji takma sökme işleminin de sürekliliğine bağlı olarak buji yatağında aşınmaya yol açabilir bir ihtimal. Eğer tekleme bujilerdense geriye dönük farklı platformlarda şu bilgi paylaşımına rastladım ki bu paylaşım 2009 yılında yapılmış.

    "dünyanın önde gelen buji üreticileri bosch ve ngk lpg kullanan aracların bujiyi cabuk bitirdigini tespit etti ve lpg ye uygun aşınmayan bujilerin üretimine gectiler bosch firması Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.ngk firması İridium buji kullanılmasını tavsiye ediyor.bu iş daha dünyada tam oturmadı arge aşamasında katologlar yıl sonu gibi cıkacak fakat kullanmak isterseniz ürünler in kod noları su an var tek eksik ülkemizde ürünler yok ."

    Yazının devamında ise yine 2009 yılında şu bilgi paylaşılmış.

    "her arac orjinal bujisinle verimli calışır ,birinden duydum ,falan söyledi bende 2 tırnak 4 tırnak taktım diyebilen cok arkadaşımız var aramızda bunlar hep yanlış bilgilenmeden ve bilgi kirliliginden oluşan hataları mız dır amacım bunları önlemek kendi capımda.sıralı sistem lpg nin arac gibi 10 000 km de bir bakımı vardır + olarakta lpg ile kullandıgınız buji orjinal buji ise elektrod acıklıgını sentil celikle sıkı bi takibe alın devamlı aranın acıldıgını göreceksiniz buji nın mum gibi eridigini fark edeceksiniz ,10 000 - 20 000 kullanım aralıgındaki aracınızda hafif bi tekleme hissediyorsanız ilk bakıcagınız buji aralıgıdır buji ömrü lpg ile nerde işe yarıya iniyor bundan kurtulmak için yeni nesil bujilerden kullanmamız gerekiyor." " bazı forumlarda bu tip bujileri kullanabilmek için bu tip bujilerin yüksek amperli akım ihtiyacına cevap verecek bobinlerin de değişmesi gerektiği söylenmekte. bu bujilerin yani iridyumlu bujilerin bobinlere zarar verme durumu var mı"

    Benim anladığım bizim araçlar ve kullanıcılar isteyerek yada istemeden bu yeni teknolojik gelişmelerin üzerinde denendiği kullanıcılar oluyoruz. Sonuçta yedek parça satanlar memnun sanayi esnafı memnun bize ne oluyor ki yani😂... Şu anda 2009 yılında bahsedilen bujilerde piyasada satılıyor ama yinede bizim araçların ateşleme altyapısı bu verimliliği kaldırabilir mi emin değilim doğrusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absurde -- 9 Eylül 2017; 13:42:15 >




  • absurde A kullanıcısına yanıt
    Buji ilgili buna benzer yazıyı okumuştum.Birisi faydası yok diyince üstüne düşmedim.Bu aralar az yapıyor tekleme onuda çok hafif,ama hatırlıyorum bazen buji değişeli 2-3 hafta olmasına rağmen baya tekliyordu.Arbanın şuan ki durumu buji 10000 km önce, buji kablosu 20000 veya 25000km önce,bobin 20000 km önce delpi yan sanayi taktım.Keçeden biraz yağ kaçırıyor,usta zararı olmaz,yaptığın masrafa değmez dedi,bende 5000km de 1lt yakın yağ ekliyorum.Yakıt aldığım yeri değiştirdim.Şuanda durum böyle bakalım bakımdan sonra nasıl olacak.Bu arada sabah ustaya uğradım araba sıcaktı araba dükkan girişinin orada az meyilli yerde 1 saate yakın durdu,sonra çalıştırdım siyah duman attı 4,5 saniye kadar sonrasında birşey yok usta karşıdan motor istiyor araba bakalım bi ara dedi.Buna benzer durum 2 yılda birkaç defa oldu ama fazla önemsemedim.Normalde siyah duman atmıyor.Motor istese hep atmaz mı? Yakıt 2.65ten alıyorum şuan,klima hep açık,25 kuruş civarı yaktı en fazla,bana normal geldi.motor istese daha fazla yakmaz mı?birde yağı zaten değişecek pazartesi diye yağı şuan baya az yağ eklemedim.Buda neden olur mu acaba?




  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.