Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.222
Cevap
33
Favori
227.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün buji kablosunuda değiştirmiş bulunuyorum böylece tüm ateşleme sistemi komple değişti ustaya bu durumda da ya tekleme yaparsa diye sordum bana duymak istemediğim cevabı söyledi o zaman motor üst kapağı açmamız gerekir dedi maliyette 1200 lira tutar dedi inşallah öyle birşey olmaz zira ustamın teşhisleri geçmiş dönem arızalarını yaptığı tespitle gördüm ki tespitlerine yanılma payı çok az oluyor şimdi deneme zamanı bakalım inşallah sıkıntı gitmiş olur...
  • absurde A kullanıcısına yanıt
    İnşallah hocam sorunun çözülmüştür.Anladığm kadarıyla bu sorundan emin olmanın yolu yok. Yani tekleme sorunun bir çok nedeni var. Nokta atışı yapmak zor. Eğer düzelmez ise forumda araştırdığımız sebepler;

    Oksijen sensörü

    Rolanti valfi

    Yakıt pompası

    Üst kapak contası

    Buji

    Buji kablosu

    Bobin

    Boğaz kelebeği temizliği

    Başka varsa hatırlayamadım, kendi aracım için konuşacak olursak, geçen yaz bir hararet tehlikesi atlattım, usta birşey olmamış demişti ama üst kapak contası zarar görmüş olabilir, absurde senin ustaylada teyit etmiş oldum. İleriyen zamanda işinin ehli bir usta bulursam motoru bende açtırmayı düşünüyorum. Sonuçta 240000de araba, sanırım daha önce açılmamış motor.
  • Merhaba arkadaşlar klasik tekleme problemim var herkes gibi, bunu geçiyorum o yüzden. Daha önce bir yağ sızma olayı vardı ama damlama yok. Usta üst kapak yani külbütör kapağısın geliyor dedi conta değişti. Gittim arabanın altını üstünü güzel yıkattım. Geçenlerde bir daha eğilip altına bakim dedim. Ne göreyim yine yağ geliyor biryerden. Üstten bakıyorum tertemiz ara ara ara bulamadım geldiği yeri. Ustaya gittim altına girdi 2 dakika baktı silindir üst kapağından geliyor dedi. Olduğum yere yıgılacaktım nerdeyse. Dedim ne yapıcaz. Öyle ahım şahım bir kaçırma Yok sen bir dahaki yağ değişimine kadar bin, geldiğimde sökeriz sökmüşken, Boğaz kelebeği, trigeri değiştiririz dedi. Usta be tutar dedim 1000 e yakın dedi.



    Şimdi ben herkese soruyorum herkes farklı bişey söylüyor. Ben araca bu şekilde 8000 km daha binsem başka bir zararı olurumu. Araç yağ eksiltmiyor. Ama 1000 km de bir 1 parmak su eksiltiyor. Acaba diyorum eksilen su silindirimi karışıyor aracım ondanmı tekleme yapıyor?



    Tecrübeli arkadaşlar cevaplarını esirgemesin lütfen çok zor durumdayım.



    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silent_melody -- 21 Eylül 2017; 21:13:30 >




  • silent_melody kullanıcısına yanıt
    absurde A kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam,işin açıkcası araban kaç kmde bilmiyorum ama fazla yağ koymaktan veya zaman içinde deforme oluyor contalar.Sökülmüşken hepsini değiştirirsen daha sağlıklı olur bence,birde lpgli olduğu için çelik conta daha iyi olcaktır.Tekleme dediğin gibi conta olasılığı yüksek ,absurde arkadaşımızla hemfikir olduk bu konuda.Ustanın dediğine bakılırsa fazla sorun olmaz dikkat edersen.Arabayı fazla sıkıştırma,suyu daha sık kontrol edersin,gözün hararette olur.

    Benim başıma şöyle bir durum geldi,arabanın su hortumu çıkmış altan o şekilde farketmeden 15 km belki daha fazla sürdüm.Hararet sona dayanmış farketmedim,gaz ışığına baktım devreden çıkmış lpgciye gittim bi açtı kaputu su yok neyse ,suyu koydu aşağıdan biryerden boşaldı.Ustaya bıraktım gittim işe.Boru çıkmış,o günden beri biniyorum ama conta deforme olmuş sanırım,bana göre teklemenin nedeni bu.Şimdi harareti sık sık kontrol ederim




  • Valla Halil tuyun ve absürde sizden Allah razı olsun içim rahatladı biraz.



    Aracım 113000de gls 2000 model ben 111400 de aldım arabayı. Aldığım günden beri bu sorun var ve yağ kaçağında var. Demekki tekleme hep bu yüzdenmiş. Bana biri dedi ki bu gls ler 3,5 litre yağ alıyormuş. Ben yağı aldığımda bilmediğim bir yere değiştirttim. 4 lt yağ kondu. Şimdi bu yağ fazla konduysa silindir kapağındanmı atıyor?



    Birde bu araca daha önce kırmızı antifriz konmuş. Ustanın dediğine göre kırmızı antifriz ufak tefek su kaçaklarını tıkıyormuş. Elimi termostatın borusunun birleşim yerine ve radyatörün bağlantı yerine attığımda böyle ufak ufak kırmızı bişey bulaşmıştı. Ustaya sordum oda bunu dedi. Acaba diyorum ben bu arabaya antifriz koymalımıyım. Koyarsam çatlakları açarmı acaba? Yada hiç dokunmayayımda yağ değişiminde hepsini bir mi yapalım?



    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Valla Halil tuyun ve absürde sizden Allah razı olsun içim rahatladı biraz.



    Aracım 113000de gls 2000 model ben 111400 de aldım arabayı. Aldığım günden beri bu sorun var ve yağ kaçağında var. Demekki tekleme hep bu yüzdenmiş. Bana biri dedi ki bu gls ler 3,5 litre yağ alıyormuş. Ben yağı aldığımda bilmediğim bir yere değiştirttim. 4 lt yağ kondu. Şimdi bu yağ fazla konduysa silindir kapağındanmı atıyor?



    Birde bu araca daha önce kırmızı antifriz konmuş. Ustanın dediğine göre kırmızı antifriz ufak tefek su kaçaklarını tıkıyormuş. Elimi termostatın borusunun birleşim yerine ve radyatörün bağlantı yerine attığımda böyle ufak ufak kırmızı bişey bulaşmıştı. Ustaya sordum oda bunu dedi. Acaba diyorum ben bu arabaya antifriz koymalımıyım. Koyarsam çatlakları açarmı acaba? Yada hiç dokunmayayımda yağ değişiminde hepsini bir mi yapalım?



    Saygılar

    Bu yağ olayı benim iki kez başıma geldi. Her iki olayda da uzun yola çıkacaktım ve araç soğukken kontrol edeyim de sorun olmasın dedim alelacele kontrol etmek zorunda kalıp aracın yol eğiminin önemini dikkate almadan yağ çubuğunu kontrol ettim ve 2 diş olduğunu gördüm. Bende eksik olduğunu düşünüp yağ ekledim. Her iki olayda da daha sonra yağ değişim vidasından sızma oldu. Allahtan conta vs ile düzelecek bir durum olduğu için çok büyük sorun olmadı. Tekleme problemi kesin ateşleme kaynaklı eğer ateşleme tamamen değiştiyse ve çözüm olmadıysa zaten yukarıda yazılı olan sebebe bağlı sorun. Kırmızı antifirize de gelince ben geçen bakıma kadar hiç kırmızı renk koymamıştım ve geçen kış bir ısınma problemi yaşamıştım oda şu ki eskiden soba gibi ısıtan kalorifer ısıtmayınca radyatör su deposunu temizlettim ve petekleri porçözle açtırdım ama yine ısıtmayı çözemeyince peteği açamadığımızı düşünerekten temizletmek için tam göğüsü açtırmak üzereyken sağolsun sanayideki tanıdığın yönlendirdiği radyatörcü usta sorunun petek vs değil tüpten gelen su hortumunun hatalı bağlandığını söylemesiyle ısıtma problemini çok şükür basitce çözdüm. Tabi bu temizletme riskli bir durum çünkü petek yıprandığı noktalardan patlamada yapabilir bu durumda zaruri olarak gögüs söktürülecektir ki hiçkimse araçların göğüs sökülmesine sıcak bakmıyor çünkü en zor işin gögüs sökme olduğunu eğer usta iyi değilse sökülen göğüsten çok fazla ses geldiğini ve asla orjinali gibi olmadığını söylüyorlar. ben ısıtmadığı için mecbur kalmıştım açıkcası ama allahtan sorunu basitçe çözdümde çok şükür sökmek zorunda kalmadım. daha sonrada temizlenen radyatör su deposuna kırmızı antifiriz koydum bir müddet sonra aracın alt karter korumasında daha önce hiç görmediğim hafif pembemsi bir katı yağ gibi bir sıvı olduğunu görünce ne olduğunu ustama sordum. Sonrada araştırınca su deposundan geldiği konusunda mutabık kaldık egr valf temizliği için de su deposu çıkınca en iyisinin değişmek olduğuna karar verdim bu dediğim olay geçen ay içindeydi ve tam markasını hatırlamadığım 40 tl ye yan sanayii bir su deposu ile orjinalini değiştirdim. Bu arada şunu kendi tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki kırmızı antifiriz çok kuvvetli bir aşındırıcı aynı zamanda bence çünkü deponun temizlenmesinden bayağı bir süre sonra kırmızı antifiriz koymuştum ve su deposu bundan sonra kaçırmaya başlamıştı bence antifiriz koyulacağı zaman parçaların yıprandığını varsayarsak kırmızı değilde yeşil daha az zarar verebilir diye düşünüyorum. Biraz uzun oldu ama atalarında dediği gibi söz uçar yazı kalır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absurde -- 23 Eylül 2017; 23:40:3 >




  • absurde A kullanıcısına yanıt
    tekrar merhabalar kardeşim

    bütün paramı zar zor aldıgım bu araca harcadıgım icin 4 gundur binemiyorum. o yüzden sizin verdiginiz cevaplar benim için çok büyük önem arz ediyor. açıkcası sorunsuz oldugunu düşünerek aldım. o yüzden canım çok sıkılıyor. şimdi dedigin gibi yesil antifiriz koyacagım arabaya. acaba koymadan önce yapmam gereken bir temizlik var mı? radyatör yada yedek su deposunu temizlesem mesela? temizlenecekse bunu nasıl yapmalıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    tekrar merhabalar kardeşim

    bütün paramı zar zor aldıgım bu araca harcadıgım icin 4 gundur binemiyorum. o yüzden sizin verdiginiz cevaplar benim için çok büyük önem arz ediyor. açıkcası sorunsuz oldugunu düşünerek aldım. o yüzden canım çok sıkılıyor. şimdi dedigin gibi yesil antifiriz koyacagım arabaya. acaba koymadan önce yapmam gereken bir temizlik var mı? radyatör yada yedek su deposunu temizlesem mesela? temizlenecekse bunu nasıl yapmalıyım?

    Benim radyatörü temizletme sebebim tüp takılırken yapılan bağlantı hatasından sebebiyle kaloriferin iyi ısıtmamasıydı. Durup dururken yaptırmadım yani. Hiçkimsede aslında yaptırmamı tavsiye etmedi ama sorunu çözmek için mecbur olduğumu söylediler. Ama siz durup dururken neden bunu dert ettiğinizi anlamadım doğrusu. Neticede bu araba geçen kışıda birşekilde antifirizle atlattığını varsayarsak geçen sene ne koyulduysa yine o koyulabilir. Ha temizletmek faydalı mı dersen fayda ile risk orantısına bakmak gerek diye düşünüyorum. Temizletmenin faydasındansa zarar riski bence daha çok. Tabi halil tuyun ustanın da fikrini almakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    tekrar merhabalar kardeşim

    bütün paramı zar zor aldıgım bu araca harcadıgım icin 4 gundur binemiyorum. o yüzden sizin verdiginiz cevaplar benim için çok büyük önem arz ediyor. açıkcası sorunsuz oldugunu düşünerek aldım. o yüzden canım çok sıkılıyor. şimdi dedigin gibi yesil antifiriz koyacagım arabaya. acaba koymadan önce yapmam gereken bir temizlik var mı? radyatör yada yedek su deposunu temizlesem mesela? temizlenecekse bunu nasıl yapmalıyım?

    Benim radyatörü temizletme sebebim tüp takılırken yapılan bağlantı hatasından sebebiyle kaloriferin iyi ısıtmamasıydı. Durup dururken yaptırmadım yani. Hiçkimsede aslında yaptırmamı tavsiye etmedi ama sorunu çözmek için mecbur olduğumu söylediler. Ama siz durup dururken neden bunu dert ettiğinizi anlamadım doğrusu. Neticede bu araba geçen kışıda birşekilde antifirizle atlattığını varsayarsak geçen sene ne koyulduysa yine o koyulabilir. Ha temizletmek faydalı mı dersen fayda ile risk orantısına bakmak gerek diye düşünüyorum. Temizletmenin faydasındansa zarar riski bence daha çok. Tabi halil tuyun ustanın da fikrini almakta fayda var.

    Estağfurullah hocam ustalık yok bende sadece yaşadığım bazı deneyimleri paylaşmaya çalışıyorum, çünkü bende az masraf etmedim corsaya, gereksiz yere yaptığım masraflarda oldu ve arabada hala tekleme var, bakalım sorunun kaynağı nereden çıkacak.

    Antifiriz konusunda, geçen kış arabada bir süre antifriz yerine su vardı bu konuda ben birşey demesen daha iyi. Absurde hocam bu temizlik konusunda hem fikiriz, belli km üzerindeki araçlarda sorun olmuş, bu durumu yaşayanlar forumda var.

    silent_melody sanırım Muğla da yaşıyordun, eğer merkezde isen yardımcı olabilirim. Mesela Bobin ömrü azalmıştır veya buji kabloları benim araçtan alıp deneyebilirsin. Aslında corsalar emsallerine göre daha az sorunlu, çoğu arabada olduğu gibi zamanında bakım ve iyi bir usta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    tekrar merhabalar kardeşim

    bütün paramı zar zor aldıgım bu araca harcadıgım icin 4 gundur binemiyorum. o yüzden sizin verdiginiz cevaplar benim için çok büyük önem arz ediyor. açıkcası sorunsuz oldugunu düşünerek aldım. o yüzden canım çok sıkılıyor. şimdi dedigin gibi yesil antifiriz koyacagım arabaya. acaba koymadan önce yapmam gereken bir temizlik var mı? radyatör yada yedek su deposunu temizlesem mesela? temizlenecekse bunu nasıl yapmalıyım?

    Aslında şimdi anladım sorununu. Yani antifiriz koyarsam arabada kaçak varsa ne olur diyorsun. O zaman sen şöylemi yapsan acaba. Önce aracın antifirizini bir ölçtür eğerki derecesi bulunduğun şehrin iklimini kaldırabiliyorsa bir dahaki bakıma kadar antifiriz seviyen iyiyse antifiriz koymadan ama hergün radyatördeki suyu kontrol etmek kaydıyla o şekilde biner bir dahaki bakımda kaçak neredeyse onu tespit ederek sorunu çözmeye çalışırsın. Ama şu an kaçağın nerede olduğunu tespit edebildiysen ustanın seni yönlendirmesi gerekli şöyle giderilir bu kaçak falan diye öyle değilmi. Kaçaklar giderilincede derecesi iklime uygun hangi antifirizse onu koyarsın aracına... Halil tuyun bu tekleme malesef ateşlemeyi tamamen değiştirdinde gitmediyse senin tamircin haklı gibi görünüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absurde


    quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    tekrar merhabalar kardeşim

    bütün paramı zar zor aldıgım bu araca harcadıgım icin 4 gundur binemiyorum. o yüzden sizin verdiginiz cevaplar benim için çok büyük önem arz ediyor. açıkcası sorunsuz oldugunu düşünerek aldım. o yüzden canım çok sıkılıyor. şimdi dedigin gibi yesil antifiriz koyacagım arabaya. acaba koymadan önce yapmam gereken bir temizlik var mı? radyatör yada yedek su deposunu temizlesem mesela? temizlenecekse bunu nasıl yapmalıyım?

    Aslında şimdi anladım sorununu. Yani antifiriz koyarsam arabada kaçak varsa ne olur diyorsun. O zaman sen şöylemi yapsan acaba. Önce aracın antifirizini bir ölçtür eğerki derecesi bulunduğun şehrin iklimini kaldırabiliyorsa bir dahaki bakıma kadar antifiriz seviyen iyiyse antifiriz koymadan ama hergün radyatördeki suyu kontrol etmek kaydıyla o şekilde biner bir dahaki bakımda kaçak neredeyse onu tespit ederek sorunu çözmeye çalışırsın. Ama şu an kaçağın nerede olduğunu tespit edebildiysen ustanın seni yönlendirmesi gerekli şöyle giderilir bu kaçak falan diye öyle değilmi. Kaçaklar giderilincede derecesi iklime uygun hangi antifirizse onu koyarsın aracına... Halil tuyun bu tekleme malesef ateşlemeyi tamamen değiştirdinde gitmediyse senin tamircin haklı gibi görünüyor...

    Absurde, malesef haklı sanırım ama eskisi kadar hissedilir değil, iyi bir usta bulursam motoru açtırcam, siboplara, contaya filan baksın bakalım. Fethiye de varmış ama yeni masraf yaptım daha, biraz geçsin götürcem olmadı.




  • absurde A kullanıcısına yanıt
    Aslında benim sorun ettigim mesele o kaybolan suyun silindire gidip gitmedigi hocam. Yarın bi baktırayım o zaman. Be bu arabada anti giriş olduğunu sanmıyorum çünkü radyatör yedek su deposunun kapağını ilk götürdüğüm usta açmıştı bve kapak pas baglamış vaziyetteydi. Oda ici ne hortumu soktu çeşmeyi tam gaz açıp içinde ki pası attırdı. O çıkan pası görünce zaten içinde antifiriz varsa oda boşaldı gitti kanımca
  • halil_tuyun48 kullanıcısına yanıt
    Valla halil ustam ben ortacada yaşıyorum. Fethiyedeki adamı bende duydum. Burada da var bi r usta aslında. Bana dediği şimdilik böyle bin bi r sonraki bakımda ben gereken neyse onu yapacağım dedi. Hatta birgün şu fethiyedeki ustaya birlikte gidelim istersen.



    Bekleme olayına gelince. Bujiler buji kabloları, ateşleme bobini değişmiş ama biz bitene takıp denedik sorun çözülmedi. (Şu aralar tek tırnaklı bunu arıyorum bizim arabaya uygun).



    Arabayı sabah calıştırıyorum. Lpgye geç iş süresi bende biraz uzun 3 dakikaya falan geçiyor. Lpgye geçer geçmez stop edecekmiş gibi rol anti çıkıp iniyor. Gaz verinceye gaz yemiyor stop ediyor. Bende ilk calıştırdıgımda hemen benzine alıp yaklaşık 1 km sonra yada 5 dakika benzinde çalıştırarak lpgye alıyorum rol anti düzeliyor fakat bu seferde alt devirlerde lpgde york silkeleme yapıyor. Taa ki araç tam anlamıyla ısınana kadar. Isındıktan sonrada devam ediyor ama sadece ben hissediyorum.



    Yarın sanayiye gidip şu antifiriz olayı ile bir de lpgciye gidip. Bir daha baktırayım belki bir sonuç elde ederim ama umutsuzum şansını deneyeceğim. Artık gereksiz yere para harcamaktan sıkıldım halil ustam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Valla halil ustam ben ortacada yaşıyorum. Fethiyedeki adamı bende duydum. Burada da var bi r usta aslında. Bana dediği şimdilik böyle bin bi r sonraki bakımda ben gereken neyse onu yapacağım dedi. Hatta birgün şu fethiyedeki ustaya birlikte gidelim istersen.



    Bekleme olayına gelince. Bujiler buji kabloları, ateşleme bobini değişmiş ama biz bitene takıp denedik sorun çözülmedi. (Şu aralar tek tırnaklı bunu arıyorum bizim arabaya uygun).



    Arabayı sabah calıştırıyorum. Lpgye geç iş süresi bende biraz uzun 3 dakikaya falan geçiyor. Lpgye geçer geçmez stop edecekmiş gibi rol anti çıkıp iniyor. Gaz verinceye gaz yemiyor stop ediyor. Bende ilk calıştırdıgımda hemen benzine alıp yaklaşık 1 km sonra yada 5 dakika benzinde çalıştırarak lpgye alıyorum rol anti düzeliyor fakat bu seferde alt devirlerde lpgde york silkeleme yapıyor. Taa ki araç tam anlamıyla ısınana kadar. Isındıktan sonrada devam ediyor ama sadece ben hissediyorum.



    Yarın sanayiye gidip şu antifiriz olayı ile bir de lpgciye gidip. Bir daha baktırayım belki bir sonuç elde ederim ama umutsuzum şansını deneyeceğim. Artık gereksiz yere para harcamaktan sıkıldım halil ustam

    Bende de aynı sorun neredeyse, yan komşu Aydın sanayiden emekli conta ustası, o söyledi Fethiye'de Avrupa oto var işini çok iyi yapar diye, aynı yerden mi bahsediyoruz bilmiyorum. İşin açıkçası yeni masraf yaptığım için bir müddet bu şekilde bineceğim ama sanki araba çekiştende düştü, dediğim gibi yaşlı araba sonuçta sorunları bitmiyor. Yıllık 1000lira sanayi maliyeti oluyor ortalama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil_tuyun48 -- 28 Eylül 2017; 11:52:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silent_melody

    Valla halil ustam ben ortacada yaşıyorum. Fethiyedeki adamı bende duydum. Burada da var bi r usta aslında. Bana dediği şimdilik böyle bin bi r sonraki bakımda ben gereken neyse onu yapacağım dedi. Hatta birgün şu fethiyedeki ustaya birlikte gidelim istersen.



    Bekleme olayına gelince. Bujiler buji kabloları, ateşleme bobini değişmiş ama biz bitene takıp denedik sorun çözülmedi. (Şu aralar tek tırnaklı bunu arıyorum bizim arabaya uygun).



    Arabayı sabah calıştırıyorum. Lpgye geç iş süresi bende biraz uzun 3 dakikaya falan geçiyor. Lpgye geçer geçmez stop edecekmiş gibi rol anti çıkıp iniyor. Gaz verinceye gaz yemiyor stop ediyor. Bende ilk calıştırdıgımda hemen benzine alıp yaklaşık 1 km sonra yada 5 dakika benzinde çalıştırarak lpgye alıyorum rol anti düzeliyor fakat bu seferde alt devirlerde lpgde york silkeleme yapıyor. Taa ki araç tam anlamıyla ısınana kadar. Isındıktan sonrada devam ediyor ama sadece ben hissediyorum.



    Yarın sanayiye gidip şu antifiriz olayı ile bir de lpgciye gidip. Bir daha baktırayım belki bir sonuç elde ederim ama umutsuzum şansını deneyeceğim. Artık gereksiz yere para harcamaktan sıkıldım halil ustam

    Anlattığınız sorunun belirtileri malesef motoru işaret ediyor ateşlemeden ziyade... Bence tek tırnak buji içinde masraf yapmayın derim eğer bujileriniz yeniyse usta açsın baksın ondan sonra masrafa girin derim. İnşallah dediğimiz gibi değildir sorununuz ama öyle olma ihtimali dahilinde arıza tespiti ve giderilmesi için mutlaka konuya vakıf bir usta olması sizin lehinize olur çünkü motor açılması durumunda yapılan işin kalitesi önem arz ediyor...




  • silent_melody kullanıcısına yanıt
    Senin motordaki su eğer yağa karışıyorsa yağın köpüklü ve kremli olması gerekir böyle bir durum varmı ,yada genleşme kabındaki su paslı su görünümünde olur ,pas çıktı diyorsunya o pas olmayabilir yağlı sudur belki ,bir ihtmalde bendede oluyordu radyatör delindiğinde genleşme kabındaki suda kayıp oluyo ama asla aşşağı su akmıyor buharlaşıyordu şans eseri ustam fark etmişti 200 liraya 5 yıl önce değiştirmiştim o günden itibaren 1 cm bile oynamadı su ,buradaki ustalarda bana başlarda bu araç conta yakmış diyip duruyorlardı hiç aldırış etmedim sebep hep yağın 4 litre konmasından dolayı çıktı fazla olan yağı hep dışarı attı araç bunu görenlerde ezbere bu araç conta yakmış diyip durdu hemde 10 yıldır diyip duruyorlar ne contası ne bişey benim araç susuz gitti 600 kmden fazla hiç birşey yakmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geberit

    Senin motordaki su eğer yağa karışıyorsa yağın köpüklü ve kremli olması gerekir böyle bir durum varmı ,yada genleşme kabındaki su paslı su görünümünde olur ,pas çıktı diyorsunya o pas olmayabilir yağlı sudur belki ,bir ihtmalde bendede oluyordu radyatör delindiğinde genleşme kabındaki suda kayıp oluyo ama asla aşşağı su akmıyor buharlaşıyordu şans eseri ustam fark etmişti 200 liraya 5 yıl önce değiştirmiştim o günden itibaren 1 cm bile oynamadı su ,buradaki ustalarda bana başlarda bu araç conta yakmış diyip duruyorlardı hiç aldırış etmedim sebep hep yağın 4 litre konmasından dolayı çıktı fazla olan yağı hep dışarı attı araç bunu görenlerde ezbere bu araç conta yakmış diyip durdu hemde 10 yıldır diyip duruyorlar ne contası ne bişey benim araç susuz gitti 600 kmden fazla hiç birşey yakmadı.

    suyun yağa karışması söz konusu değil. pas dediğim su kapağı pastan tortu bağlamıştı. benim aracada gözlemlerime dayanarak söylüyorum fazla yağ kondu. anlamadıgım nokta bu fazla yag tam olarak nereden atıyor?

    kaybolan suyun aktıgı yer yok bende de. kanımca daha once konulan kırmızı antifirizde bunu engellemek amacı ile konulmuş. ben en kısa zamanda foto çekip yukleyecegim

    bu arada dün arabayı tekrar lpgciye goturdum, adam ısrarla gaz kelebegini temzlet diyor. bende sonunda temizleyecek birini buldum ama 200 tl ye yakın tutar dedi. pazartesi günü temizletip size sonucu bildirecegim. insallah teklemeyide o şekilde cozecegim

    saygılar




  • silent_melody kullanıcısına yanıt
    Fazla koyunca bujilerin ordan atıyor üst kapak yağ içinde kalıyor hatta yazın motor çok ısındığında dışarıdan kaputtan duman çıktığını ve koku yaptığını gördüm fazla yağ ısıdan dolayı motorun üstünde kavruluyordu daha sonraki değişimlerde hep 3.5 litre koydurdum yağdan eser kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geberit

    Fazla koyunca bujilerin ordan atıyor üst kapak yağ içinde kalıyor hatta yazın motor çok ısındığında dışarıdan kaputtan duman çıktığını ve koku yaptığını gördüm fazla yağ ısıdan dolayı motorun üstünde kavruluyordu daha sonraki değişimlerde hep 3.5 litre koydurdum yağdan eser kalmadı.

    Hımmmm benim yap değişimimden sonra ilk üst kapaktan geldi yağ. Conta değişti, şimdide silindir üst kapaktan yağ geliyor dedi usta. O zaman fazla yağı silindir üst kapaktanmı atmaya devam ediyor acaba?
  • halil_tuyun48 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim biraz zorlamak gerekiyormuş . Bir tane tornavida ile halledebiliyorsun . Sonra elinle çekiyorsun baya sert çekmen lazım .
  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.