Şimdi Ara

'Corsa' Yakıt tüketimi (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.044
Cevap
6
Favori
95.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bağlantılı sayılır abi, chiptuning yakıt tüketiminide etkiliyorya ondan olsa gerek

    Zaten alakasız konulara alakasız şeyler yazanlarla yada yeni konu açanlarla artık dalga geçiyorum. Görmüşsünüzdür zaten sizde.
    En iyisi bu bence, çünkü başka türlü yapınca yöneticilerle papaz oluyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Zaten alakasız konulara alakasız şeyler yazanlarla yada yeni konu açanlarla artık dalga geçiyorum. Görmüşsünüzdür zaten sizde.
    En iyisi bu bence, çünkü başka türlü yapınca yöneticilerle papaz oluyoruz..


  • quote:

    Orijinalden alıntı: 70431


    quote:

    Orijinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe


    quote:

    Orijinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe

    bende 2003 model 1.2 enjoy otomatik (easytronic) var. Araba 45.000km' de.

    arabayı %90 manuel kullanıyorum ve hep şehir içi kullanıyorum.

    bir depo ile 500km' yi görürsem öpüp başıma koyacağım.

    sorun bende mi? :)


    millet 4.5 - 5.0 lt' den bahsediyor. bizim halimize bak..


    sorun benim arabada zannediyordum. sevinsem mi üzülsem mi bilemedim


    öncelikle herkese selamlar;

    2004 model 1.2 corsa-c sahibiyim. araç manuel ve 85.000 km de. servis bakımlı. sıfır aldığım için ve severek de aldığım için hiç ustaya götürmedim. genelde şehiriçi kullanıyorum ama sıkışık trafiğe pek girmiyorum... son bir yıldır 100 tl lik yakıtla 450 km'nın altına hiç düşmedim. en iyi mesafe ise 540 km. yani kaba bir hesapla şehiriçi kullanımda bir depo ile 700-750 km yi çok rahat görebileceğiniz bir araç. easytronic in bu kadar farklı olmasına şaşırdığımı belirtmek isterim. easytronic genelde sorunlu bir sistemdi aslında. corsa-d de durumu nedir bilmiyorum.




  • bende şaşırıyorum 1.2 motor ile bu kadar benzini nasıl yakıyorum diye.

    bilen bir arkadaş anlatır belki diye bekliyorum :)
  • ancak bu söylediğim rakamlar sakin kullanım ve araçta sadece sürücü varken geçerli. tüketimi artırıcı unsurlardan özellikle aracın dolu olması maddesinden en çok etkilenen araçlar küçük motorlu araçlardır. araç tam dolu ve nispeten devirli kullanımda yukarıda belirttiğim 700-750 km, 600km ye çok rahat düşmektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe

    bende şaşırıyorum 1.2 motor ile bu kadar benzini nasıl yakıyorum diye.

    bilen bir arkadaş anlatır belki diye bekliyorum :)


    bende 1.2 motorla sakin kullanımda 700 kmyi gördüm.. arkadaşın 750 kmyi görmesini Corsa C'lerin Corsa D'lerden hafif olmasına
    bağlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco


    quote:

    Orijinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe

    bende şaşırıyorum 1.2 motor ile bu kadar benzini nasıl yakıyorum diye.

    bilen bir arkadaş anlatır belki diye bekliyorum :)


    bende 1.2 motorla sakin kullanımda 700 kmyi gördüm.. arkadaşın 750 kmyi görmesini Corsa C'lerin Corsa D'lerden hafif olmasına
    bağlıyorum


    her nekadar pratikte uygulamak mümkün olmasa da yeterince uzun bir yolda sürekli saatte 80 km hızla ve 2000-2500 rpm de kullanırsanız 800 km yi de göreceğini düşünüyorum




  • selam arkadaşlar dizel araçların yakıt tüketimi konusunda inanılmaz bilgi kirliliği var bu konuda kafam karıştı
    lütfen bana bu konuda mantıksal açıklama yapabilecek arkadaşım yardım etsin
    günde 120km uzun yol gidiyorum dizel enjoy 6 vites 90 beygir corsam var sorularım

    1,kimisi devirli kullan 2500 gecme derken kimisi 2500 altına dusme cunku düşük devir daha cok yakar dediler bu konuda bana mantıksal bir açıklama yapar mısınız

    2,eğer yakıt tüketimi devirle ilgiliyse benim aracım 120km hızda 2500 deviri geçmiyor ama ben yani 6 viteste 120 ile mi gitmek yoksa 5 vitesde 80 le gitmek arasında ne kadar fark olur

    3,kılima aracdaki yakıt tüketimi yuzde olrak ne kadar artırır

    4,bu yazdıklarım dısında yakıt tuketimini nasıl azaltabilirim bu opetlerde falan satılan bor katkıları işe yara mı

    5,boşda gitderek yada hızlanıp gaza basmadan rolantide giderek yakıt tasarufu yapabilinir mi,

    zaman ayırıp bu sorularımı cevaplarsanız buyuk iylik yapmıs olursunuz şimdiden teşekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zmdeniz

    selam arkadaşlar dizel araçların yakıt tüketimi konusunda inanılmaz bilgi kirliliği var bu konuda kafam karıştı
    lütfen bana bu konuda mantıksal açıklama yapabilecek arkadaşım yardım etsin
    günde 120km uzun yol gidiyorum dizel enjoy 6 vites 90 beygir corsam var sorularım

    1,kimisi devirli kullan 2500 gecme derken kimisi 2500 altına dusme cunku düşük devir daha cok yakar dediler bu konuda bana mantıksal bir açıklama yapar mısınız

    2,eğer yakıt tüketimi devirle ilgiliyse benim aracım 120km hızda 2500 deviri geçmiyor ama ben yani 6 viteste 120 ile mi gitmek yoksa 5 vitesde 80 le gitmek arasında ne kadar fark olur

    3,kılima aracdaki yakıt tüketimi yuzde olrak ne kadar artırır

    4,bu yazdıklarım dısında yakıt tuketimini nasıl azaltabilirim bu opetlerde falan satılan bor katkıları işe yara mı

    5,boşda gitderek yada hızlanıp gaza basmadan rolantide giderek yakıt tasarufu yapabilinir mi,

    zaman ayırıp bu sorularımı cevaplarsanız buyuk iylik yapmıs olursunuz şimdiden teşekkurler




    öncelikle, dizel aracınız için en ekonomik devir aralığı 1500-2000 devir aralığıdır. uygun viteste mümkün mertebe bu aralığı ihlal etmemeye çalışırsanız ciddi anlamda tasarruf edersiniz. aracınız max. tork aralığı 1750-2500 devirler arasında olduğu düşünülürse 1500-2000 aralığı sizin araç için de en uygun sürüş anlamına gelir. tabii zaman içerisinde deneme yanılma yoluyla en ekonomik devir aralıklarını bulma konusunda ustalaşabilirsiniz. kısaca ekonomi istiyorsanız kesinlikle 2500 deviri geçmeyin.

    5. vites 80 ile giderken ve 6. vites 120 ile giderken de 2500 devir çeviriyor sanırım aracınız. ancak benim bildiğim devir aynı ise ve araç da hızlanmıyorsa tüketim aynı olacaktır.

    tüketimin hızlanma ve dolayısıyla devirle ilgili olduğu unutmayın. ve de tabii uygun vites seçimleri. aracınız için konuşursak, araç 2000 devre yaklaştığında vites büyüterek 2000 ideal devrini korumaya çalışmalısınız.

    klima kullanımı yakıt tüketimini artırır.

    hızlı ve agresif kullanım yakıt tüketimini artırır.

    aracın yükü fazlalaştıkça ya da brüt ağırlığı arttıkça tüketim artar.

    lastiklerin uygun basınçta olmaması yüketimi artıran bir diğer unsurdur.




  • effendy75 arkadaşım ilgin için teşekkürler aslında arabanın performans olarak 2500 devirden sonra hissediyorsun torku falan ama ast olan tüketim olduğu için ben devirli kullanmaya çalışıyodum ama yine de 2000 altına inmemeye calısıyodum hatta inmiyordum daha çok yakar diye tavsiyeni bugun dinledim 1500 -2000 arasında seyretdim

    ben bu konuda teknik bilgiyi nereden alabilirim yani prensib nedir nasıl calışıyo diye

    birde su altıncı vites konusunda sanırım tam netleşemedik bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim 5vitesde 2000 devirle 6 vitesde 2000 devir arasında fark olur mu
  • 5.vites 80 ve 6.vites 120 ile giderken sabit hızla bile gidilse araç birim saatte aynı yakıtı tüketmez. hız arttıkça aracın karşı koyması gereken rüzgar direnci artacaktır ve birim saatte yakacağı yakıt da artacaktır haliyle. ancak, aracın hızı arttığı için birim km deki tüketimi düşebilir havanın rüzgar durumuna göre en ideal hız 6vitesli modellerde 110km/h gibidir.4.3 litre/100km gibi bir tüketim çıkmaktaydı. hoş 4 ay oldu aracımdan ayrıyım. şafak atarsa 47=)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    5.vites 80 ve 6.vites 120 ile giderken sabit hızla bile gidilse araç birim saatte aynı yakıtı tüketmez. hız arttıkça aracın karşı koyması gereken rüzgar direnci artacaktır ve birim saatte yakacağı yakıt da artacaktır haliyle. ancak, aracın hızı arttığı için birim km deki tüketimi düşebilir havanın rüzgar durumuna göre en ideal hız 6vitesli modellerde 110km/h gibidir.4.3 litre/100km gibi bir tüketim çıkmaktaydı. hoş 4 ay oldu aracımdan ayrıyım. şafak atarsa 47=)


    Şehirlerarası yollarda sürekli seyrettiğim hız olur 110 Bu hızda motor da 2000 d/d çevirmiş oluyor. Yaptığım denemeler sonucu en düşük yakıt tüketimine de 110 km/h hız civarında ulaştım.

    Senin araç da askerlik bittikten sonra bir İstanbul - Didim yolu ister artık




  • tifosi hocam sağol en kısa zamanda inşallah kazasız belasız aracına binersin teşekkurler

    peki su aracın boştamı yoksa gaza basmadan kendi ivmesiyle gitmsi durumunda yakıt tuketimi nasıl değisir birde klıma yakıtı yuzde 30 artırır falan diyolar o kadar artırır mıacaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zmdeniz

    peki su aracın boştamı yoksa gaza basmadan kendi ivmesiyle gitmsi durumunda yakıt tuketimi nasıl değisir birde klıma yakıtı yuzde 30 artırır falan diyolar o kadar artırır mıacaba


    - Araç hareket halinde iken boşa atarsan rolantide yaktığı benzini yakar
    - Araç hareket halinde iken ayağı gazdan çekersen araç kimilerine göre hiç benzin yakmaz kimilerine göre rolantide ki benzin değerini yakar
    - Son olarak klima yakıt tüketimini % 30 arttırmaz.. Opel'in araçları üzerinde yaptığı denemeler sonucunda klimanın açık olduğu bir araç
    100 km yol yaptığında 0.4 litre benzin yakıyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco


    quote:

    Orijinalden alıntı: zmdeniz

    peki su aracın boştamı yoksa gaza basmadan kendi ivmesiyle gitmsi durumunda yakıt tuketimi nasıl değisir birde klıma yakıtı yuzde 30 artırır falan diyolar o kadar artırır mıacaba


    - Araç hareket halinde iken boşa atarsan rolantide yaktığı benzini yakar
    - Araç hareket halinde iken ayağı gazdan çekersen araç kimilerine göre hiç benzin yakmaz kimilerine göre rolantide ki benzin değerini yakar
    - Son olarak klima yakıt tüketimini % 30 arttırmaz.. Opel'in araçları üzerinde yaptığı denemeler sonucunda klimanın açık olduğu bir araç
    100 km yol yaptığında 0.4 litre benzin yakıyormuş


    motoru çalışan araba gaza basmasanız da belirli bir miktar yakıt tüketecektir. yani ayağı gazdan çekmek tüketimi sıfırlamaz. ancak seyir halindeki bir aracın vites boştayken mi yoksa viteste ama kendi motor devrinde giderken mi daha çok tükettiği konusu tartışmaya açık. anlık tüketimi veren yol bilgisayarlı ve manuel vitesli bir araçta duruma bakılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi effendy75 -- 2 Ağustos 2010; 13:53:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75

    motoru çalışan araba gaza basmasanız da belirli bir miktar yakıt tüketecektir. yani ayağı gazdan çekmek tüketimi sıfırlamaz. ancak seyir halindeki bir aracın vites boştayken mi yoksa viteste ama kendi motor devrinde giderken mi daha çok tükettiği konusu tartışmaya açık. anlık tüketimi veren yol bilgisayarlı ve manuel vitesli bir araçta duruma bakılabilir.


    Anlık tüketimi gösteren yol bilgisayarlarında hareket halindeki aracta ayağınızı gazdan çektiğiniz anda yakıt tüketimi 0.0 olarak gösteriyor
    Yanlız aracı boşa aldığınızda rolantide ki yakıt tüketimini değerini gösteriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco


    quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75

    motoru çalışan araba gaza basmasanız da belirli bir miktar yakıt tüketecektir. yani ayağı gazdan çekmek tüketimi sıfırlamaz. ancak seyir halindeki bir aracın vites boştayken mi yoksa viteste ama kendi motor devrinde giderken mi daha çok tükettiği konusu tartışmaya açık. anlık tüketimi veren yol bilgisayarlı ve manuel vitesli bir araçta duruma bakılabilir.


    Anlık tüketimi gösteren yol bilgisayarlarında hareket halindeki aracta ayağınızı gazdan çektiğiniz anda yakıt tüketimi 0.0 olarak gösteriyor
    Yanlız aracı boşa aldığınızda rolantide ki yakıt tüketimini değerini gösteriyor


    eğer öyleyse yol bilgisayarı testi işe yaramaz. hatta insanları hareket halinde ve motoru çalışan bir aracın yakıt tüketmediği gibi yanlış bir fikre de sürükleyebilir.




  • O bilgi yanlış değil, aksine doğru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    O bilgi yanlış değil, aksine doğru


    motoru açık bir arabanın yakıt tüketmediği bilgisi mi doğru?
  • Hareket halindeki araçta ayağınızı gazdan tamamen çektiğinizde, rölanti devrine düşene kadar yakıt enjeksiyonu kesilir.

    Normalde motorun sağladığı dönme hareketi tekerleklere iletilirken, yakıt enjeksiyonu kesildiğinde tam tersi olur,
    yani motor tekerleklerin hareketi sayesinde stop etmez, ve dönmeye devam eder.

    Özetle, yakıt tüketiminin sıfıra düştüğü doğrudur.

    http://www.modpark.com/forum/teknik-terimler-makaleler-ve-dokumanlar/fuel-cut-off-when-engine-de-accelaration-3827/




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.