Şimdi Ara

'Corsa' Yakıt tüketimi (50. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.044
Cevap
6
Favori
95.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2009 corsa 70000km de 100 liralik benzinle 384 km. Ankarada sabah aksam akan trafikte elde ettigim sonuc. Arabayi zorlamadan 80 , 90 km hizlarda kullaniyorum. Son 4 haftador 100 liralik benzinle 360 ile 384 arasi yol gittim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myalcinoglu

    2009 corsa 70000km de 100 liralik benzinle 384 km. Ankarada sabah aksam akan trafikte elde ettigim sonuc. Arabayi zorlamadan 80 , 90 km hizlarda kullaniyorum. Son 4 haftador 100 liralik benzinle 360 ile 384 arasi yol gittim

    Ben bu değerlere ancak uzun yolda ulaşabiliyorum. Uzun yolda 100 TL lik benzin, 400 km'ye kadar götürüyor. Bir depo ile yaptığım rekor yaklaşık 920 km'ydi. Tabi bulduğum fırsatlarda vitesi boşa alıyorum. Yoksa bu aracın uzun yol değeri bir depo ile yaklaşık 800 km

    Ben 100 TL'lik benzinle şehir içinde 270 - 300 km arası yol alıyorum bu sıralar. Kısa mesafeli günlük kullanımlarda tüketim 37 krş hatta bazen 40 krş'a kadar çıkıyor.

    Pocell'in faturasız hattına taşıdım cebimi. 30 TL lik kontör yüklüyorum. Litrede 10 krş indirim veriyor. Her yöne 500 sms ve 500mb internet hediyesi var. Ve yüklediğim 30 TL'lik kontörden de gitmiyor. Konuşmanın ilk dakikası 20 krş, 10 dk 50 krş.




  • Benim Corsa (2012 model 1.4 Enjoy) benzini sünger gibi içiyor. Depo hacmi 45 litre, depo 225TL'ye doluyor ve şehiriçinde en fazla 500 km gidiyor. Yol bilgisayarı 100 kilometrede 10 lt gibi bir kullanım gösteriyor. Şehirdışında çok daha tutumlu. Sahip olduğum kalas Auris'ten sonra Corsa her türlü cennet gibi geldi ama yakıt konusunda cep yakıyor vallaha...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 111.yıl 1.4 enjoy otomatiklerin yakıt tüketimi şehir içi nasıldır.
    Beni üzermi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat006

    Arkadaşlar 111.yıl 1.4 enjoy otomatiklerin yakıt tüketimi şehir içi nasıldır.
    Beni üzermi?

    10 lt/100 km nin size ne etki yapacağına göre konuşmak lazım:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat006

    Arkadaşlar 111.yıl 1.4 enjoy otomatiklerin yakıt tüketimi şehir içi nasıldır.
    Beni üzermi?

    10 lt/100 km nin size ne etki yapacağına göre konuşmak lazım:)

    Abooo
    Neyse ben kaçtım buraları fazla meşgul etmeyeyim.
  • 2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newagenihilist

    2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

    Bende 2012 model 1.3 dizel Corsa'mı yeni sattım ama benim araç İstanbul şehiriçi'nde 30 kurusu geçmedi diyebilirim. Sadece Dizel Partikül Filtresi (DPF) tıksndığında 35 kuruş yakmıştır. Kalitr,yükseklik vs. diğer konularına tamamiyle katılıyorum. Corsa çok güzel bir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • newagenihilist N kullanıcısına yanıt
    Ya dizel araba kullanmayı bilmiyor ya da şirketinizi hiç sevmiyorsunuz. 140 hp benzinli golften fazla bir tüketiminiz var dizel 1.3 corsayla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newagenihilist

    2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

    Aracınız benzinli olabilir mi?




  • taz can T kullanıcısına yanıt
    20 liralik benzinle 36 km yaptim.buda 100 km de 11 lt demek.cok fazla tabi.fabrika verileri de 11 lt diyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bu islerden anlamam . bende corsa d 2007 1.4 benzinli araç var bu aracı kullanıpta kaç tl yakıyor bilen varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newagenihilist

    2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

    Kesinlikle bu veriler çok ilginç , Evet aracınız benzinli olabilirmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    quote:

    Orijinalden alıntı: newagenihilist

    2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

    Kesinlikle bu veriler çok ilginç , Evet aracınız benzinli olabilirmi ?

    Benzinli araç için bile çok aslında. Şu an benim aracımın sayacı 470 km de. Full şehiriçi kullandım. Hala çeyrek deponun üstünde yakıtım var. Aracım mazotlu olsa kim bilir neler olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkan4407

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    quote:

    Orijinalden alıntı: newagenihilist

    2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

    Kesinlikle bu veriler çok ilginç , Evet aracınız benzinli olabilirmi ?

    Benzinli araç için bile çok aslında. Şu an benim aracımın sayacı 470 km de. Full şehiriçi kullandım. Hala çeyrek deponun üstünde yakıtım var. Aracım mazotlu olsa kim bilir neler olurdu.

    Kısmen Haklısınız ;

    Lakin Km yi etkileyen çok faktör var.

    Benim aracım 1,2 Easytronik 16" JAntları ve 195 65 16 LAstikleri var.

    Kullanımımda düz yol ve uzun mesafe yok , kışın kış lastikleri ile Şeğir içi 500 km yapıyorum Yazın nispeten artıyor.

    Aracım 8000 km de .

    Ama ortalama 500 demek doğru olur sanırım benzşnli araç için + - 75 Km




  • aracımla elde ettiğim son yakıt tüketimi verisi bilgisayar ve tahmini pompa verisi şu şekilde.

    Araç: 2011 Corsa 1.3 cdti 75 DTJ (Fab Tük (Ş.Arası): 3.7lt/100km)
    Rota: 238km
    Toplam Tük (bilg): ~7.15 lt
    Ortalama tük(bilg): ~3.0 lt
    Tahmini pompa tüketimi: 3.3-3.4lt/100 km
    Lastik basınçları: 40 psi
    Yük durumu: tek şoför ve cüzi miktarda eşya
    klima kapalı, fan kısmen düşük ayarda açık, seyahat süresince farlar ve radyo açık.
    Cruise Control: Yol boyunca (75km/s) - değer gizli menüden okunmuştur.
    Yakıt: Shell VPower nitro + diğer
    Rüzgar: Çok zayıf
    Trafik: Lambalara neredeyse hiç takılmadım. hem çıkılan hem de varılan şehirde trafik yok denecek kadar azdı.
    Lastikler: Michelin Energy saver (3 yıllık)

    Bu verilere ek olara yol boyunca disiplinli bir kullanım gerçekleştirdim. Neredeyse hiçbir yerde hız disiplinini bozmadan bu verileri elde ettim.
    İstenirse fabrika verilerinin altında bile değer almak mümkün. şimdiye kadar elde ettiğim en düşük verileri elde etmiş oldum böylece

    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkan4407

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    quote:

    Orijinalden alıntı: newagenihilist

    2012 de firmam tarafından corsa 1.3 cdti verildi.işim gereği oldukça fazla sayıda ve çeşitte araç kullandım.yazdıklarım şikayet veya kötüleme olarak algılanmasın.çünkü tüm avantaj-dezavantajları belirttim.biraz fazla ayrıntıya girmemin sebebi ise bu işe kafa patlatan ve kısıtlı olanakları ile en iyisine ulaşmaya çalışan insanlara fikir vermek.

    iç hacim olarak;benzer araçlar olan fiesta ve polo dan daha geniş.ses sistemine, polo ve fiesta yaklaşamaz bile.direksiyon ve vites yumuşak ve kullanımı çok kolay.(hatta aramızda "kız arabası bu" diyerek espri yapıyoruz.)
    bence aracın en büyük avantajı yerden yüksekliği.bu motor hacmindeki bir araçtan F1 performansı beklenmeyeceği için,İstanbul da yüksek bir araç kullanmanın rahatlığı olağan üstü.firmamın kullandığı diğer araçlardan polo yere o kadar yakın ki,50 aracın neredeyse tamamı altını vurmaktan servislik oldu
    corsa nın en büyük hayal kırıklığı yakıt içen canavar olması.eğer laboratuar şartlarında yapılmış deneylerin kağıda dökülmüş verilerine bakarak corsa almayı düşünüyorsanız hemen vazgeçin.bu güne kadar 9 tane sıfır araba alıp gözlemlediğim için(hava atmıyorum;çalıştığım şirket adına),ilk 5000-10000 km de biraz fazla yakacağını biliyordum.şu anda 19 ay ve 39.000 km de.yakıt alırken,havasını alma dediğimiz şekilde,tamamen dolmasına dikkat ediyorum.bugüne kadar şehir içinde 550 km yi geçmiş değilim.bazen 450 km ye kadar düşüyor.çalıştığım bölge,üsküdar-acıbadem-ümraniye anayollar,dolayısı ile çok fazla trafik yaşamıyorum,agresif kullanmıyorum.bu tüketim beni rahatsız etti(yakıtın tamamını firmam karşılıyor ama...) ve bir sene önce opel servise gittim ,bilgisayar ında sorun olduğu ve daha iyi yakacağı söylendi ama sonuç değişmedi.tekrar ölçüm yaptım ve km de 40-43 kuruş arası yaktığına karar verdim.
    uzun yolu sorarsanız,geçen sene polo su olan arkadaşım ile kaş a gittik.son derece kontrollü bir seyahat sonunda ben ,750 km de ,ışık yandıktan epey sonra yakıt aldım.sürüşünü,konforunu sevmediğim polo nun ise bir çeyrek deposu duruyordu.

    bence Corsa dizel,donanımsal,sürüş ve uzun yol konforu anlamında çok başarılı bir araç.eğer çok fazla km yapmıyorsanız ,yakıt ibresine bakmak zorunda değilseniz gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

    Kesinlikle bu veriler çok ilginç , Evet aracınız benzinli olabilirmi ?

    Benzinli araç için bile çok aslında. Şu an benim aracımın sayacı 470 km de. Full şehiriçi kullandım. Hala çeyrek deponun üstünde yakıtım var. Aracım mazotlu olsa kim bilir neler olurdu.

    Kısmen Haklısınız ;

    Lakin Km yi etkileyen çok faktör var.

    Benim aracım 1,2 Easytronik 16" JAntları ve 195 65 16 LAstikleri var.

    Kullanımımda düz yol ve uzun mesafe yok , kışın kış lastikleri ile Şeğir içi 500 km yapıyorum Yazın nispeten artıyor.

    Aracım 8000 km de .

    Ama ortalama 500 demek doğru olur sanırım benzşnli araç için + - 75 Km



    Çok haklısınız. Benim aracım düz vites. 15lik normal jant var. Kış lastiği kullanmadım hiç. Günlük, 20 km civarı, git gel şeklinde kısa mesafeli kullanınca aracım çok yakıyor. Yaklaşık 50km civarı ve üstünde kullanırsam da tüketim inanılmaz düşüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    aracımla elde ettiğim son yakıt tüketimi verisi bilgisayar ve tahmini pompa verisi şu şekilde.

    Araç: 2011 Corsa 1.3 cdti 75 DTJ (Fab Tük (Ş.Arası): 3.7lt/100km)
    Rota: 238km
    Toplam Tük (bilg): ~7.15 lt
    Ortalama tük(bilg): ~3.0 lt
    Tahmini pompa tüketimi: 3.3-3.4lt/100 km
    Lastik basınçları: 40 psi
    Yük durumu: tek şoför ve cüzi miktarda eşya
    klima kapalı, fan kısmen düşük ayarda açık, seyahat süresince farlar ve radyo açık.
    Cruise Control: Yol boyunca (75km/s) - değer gizli menüden okunmuştur.
    Yakıt: Shell VPower nitro + diğer
    Rüzgar: Çok zayıf
    Trafik: Lambalara neredeyse hiç takılmadım. hem çıkılan hem de varılan şehirde trafik yok denecek kadar azdı.
    Lastikler: Michelin Energy saver (3 yıllık)

    Bu verilere ek olara yol boyunca disiplinli bir kullanım gerçekleştirdim. Neredeyse hiçbir yerde hız disiplinini bozmadan bu verileri elde ettim.
    İstenirse fabrika verilerinin altında bile değer almak mümkün. şimdiye kadar elde ettiğim en düşük verileri elde etmiş oldum böylece

    Saygılarımla

    Lastik basıncı çok yüksek değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkan4407

    quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    aracımla elde ettiğim son yakıt tüketimi verisi bilgisayar ve tahmini pompa verisi şu şekilde.

    Araç: 2011 Corsa 1.3 cdti 75 DTJ (Fab Tük (Ş.Arası): 3.7lt/100km)
    Rota: 238km
    Toplam Tük (bilg): ~7.15 lt
    Ortalama tük(bilg): ~3.0 lt
    Tahmini pompa tüketimi: 3.3-3.4lt/100 km
    Lastik basınçları: 40 psi
    Yük durumu: tek şoför ve cüzi miktarda eşya
    klima kapalı, fan kısmen düşük ayarda açık, seyahat süresince farlar ve radyo açık.
    Cruise Control: Yol boyunca (75km/s) - değer gizli menüden okunmuştur.
    Yakıt: Shell VPower nitro + diğer
    Rüzgar: Çok zayıf
    Trafik: Lambalara neredeyse hiç takılmadım. hem çıkılan hem de varılan şehirde trafik yok denecek kadar azdı.
    Lastikler: Michelin Energy saver (3 yıllık)

    Bu verilere ek olara yol boyunca disiplinli bir kullanım gerçekleştirdim. Neredeyse hiçbir yerde hız disiplinini bozmadan bu verileri elde ettim.
    İstenirse fabrika verilerinin altında bile değer almak mümkün. şimdiye kadar elde ettiğim en düşük verileri elde etmiş oldum böylece

    Saygılarımla

    Lastik basıncı çok yüksek değil mi?

    Kesinlikle değil ,

    Demir Bükey ileri sürüş teknikleri derslerinde uygulamalı olarak gördüm ki ,

    Bence doğru değer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkan4407

    quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    aracımla elde ettiğim son yakıt tüketimi verisi bilgisayar ve tahmini pompa verisi şu şekilde.

    Araç: 2011 Corsa 1.3 cdti 75 DTJ (Fab Tük (Ş.Arası): 3.7lt/100km)
    Rota: 238km
    Toplam Tük (bilg): ~7.15 lt
    Ortalama tük(bilg): ~3.0 lt
    Tahmini pompa tüketimi: 3.3-3.4lt/100 km
    Lastik basınçları: 40 psi
    Yük durumu: tek şoför ve cüzi miktarda eşya
    klima kapalı, fan kısmen düşük ayarda açık, seyahat süresince farlar ve radyo açık.
    Cruise Control: Yol boyunca (75km/s) - değer gizli menüden okunmuştur.
    Yakıt: Shell VPower nitro + diğer
    Rüzgar: Çok zayıf
    Trafik: Lambalara neredeyse hiç takılmadım. hem çıkılan hem de varılan şehirde trafik yok denecek kadar azdı.
    Lastikler: Michelin Energy saver (3 yıllık)

    Bu verilere ek olara yol boyunca disiplinli bir kullanım gerçekleştirdim. Neredeyse hiçbir yerde hız disiplinini bozmadan bu verileri elde ettim.
    İstenirse fabrika verilerinin altında bile değer almak mümkün. şimdiye kadar elde ettiğim en düşük verileri elde etmiş oldum böylece

    Saygılarımla

    Lastik basıncı çok yüksek değil mi?

    Kesinlikle değil ,

    Demir Bükey ileri sürüş teknikleri derslerinde uygulamalı olarak gördüm ki ,

    Bence doğru değer.

    Ben daha önce 36 basıyordum. Şehiriçi ortalama 80 km hızla giderken, yaklaşık 60 derecelik bir virajda aracın arkasını kaydırdım. Önde kaymış olabilir. Tam kestiremedim. Hemen topladım ama bu çok şaşırttı beni.

    Hayatımda hiçbir zaman virajda kaydırma yapmamıştım. Zaten hızlı, agresif kullanmıyorum. Zemin ıslak da değildi. Hava sıcaktı. Antalyadayım. Lastikler sıfır. Zaten araç sıfırdı.

    Şahide bile böyle bir durum olmamıştı.

    Bende sebep lastik basıncı olabilir mi diye 33 e düşürdüm. Bilmiyorum doğru mu yaptım.




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.