Şimdi Ara

'Corsa' Yakıt tüketimi (51. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.044
Cevap
6
Favori
95.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En dogrusu ureticinin belirttigi degerdir oda depo kapaginda belirtiliyor ,asla disinacikmam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında aracın katalog değeri ekonomik sürüş için 39 tavsiye ediyor.
    Aracın kayması bence basınçtan değil lastiklerden. bizim aracın üzerindeki energy saver'lar çok acayip kayıyor. Ben 20-30 ile yoncada (yonca dediğim yonca şeklindeki dörtyol) dönerken kaydırdım. asfalt ıslanmış çimler sulanırken. Kaydı ama hemen topladı.
    şöyle bir yazı buldum bakarsanız

    Disadvantages of Underinflation

    An underinflated tire can't maintain its shape and becomes flatter than intended while in contact with the road. If a vehicle’s tires are underinflated by only 6 psi it could lead to tire failure. Additionally, the tire’s tread life could be reduced by as much as 25%. Lower inflation pressure will allow the tire to deflect (bend) more as it rolls. This will build up internal heat, increase rolling resistance and cause a reduction in fuel economy of up to 5%. You would experience a significant loss of steering precision and cornering stability. While 6 psi doesn’t seem excessively low, remember, it usually represents about 20% of the tire’s recommended pressure.

    Disadvantages of Overinflation

    An overinflated tire is stiff and unyielding and the size of its footprint in contact with the road is reduced. If a vehicle's tires are overinflated by 6 psi, they could be damaged more easily when running over potholes or debris in the road. Higher inflated tires cannot isolate road irregularities well, causing them to ride harsher. However, higher inflation pressures usually provide an improvement in steering response and cornering stability up to a point. This is why participants who use street tires in autocrosses, track events and road races run higher than normal inflation pressures. The pressure must be checked with a quality air gauge as the inflation pressure cannot be accurately estimated through visual inspection.
    Ref:http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=1

    Ayrıca yurtdışı forumlara baktım 40 civarı basınçta kullanan ve öneren çok insan var. En büyük handikapı olarak aracın sertleşmesi ve komforunun düşmesi gösteriliyor. Yoksa yol tutuş, ekonomi, lastik ömrü, ıslak zemin performansı açısından filen öneriyorlar. Zaten fazla basınçtan ziyade hep düşük basıncın tehlikelerine dikkat çekiliyor ilgili sitelerde. Ne yakıt ekonomisi ne de sürüş güvenliği açısından çok şükür bir sıkıntı yaşamadım. Ancak düşük basıncın yakıt tüketimine acayip etkisi var. Lastiğiniz ekonomi sınıfı bile olsa.

    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    Aslında aracın katalog değeri ekonomik sürüş için 39 tavsiye ediyor.
    Aracın kayması bence basınçtan değil lastiklerden. bizim aracın üzerindeki energy saver'lar çok acayip kayıyor. Ben 20-30 ile yoncada (yonca dediğim yonca şeklindeki dörtyol) dönerken kaydırdım. asfalt ıslanmış çimler sulanırken. Kaydı ama hemen topladı.
    şöyle bir yazı buldum bakarsanız

    Disadvantages of Underinflation

    An underinflated tire can't maintain its shape and becomes flatter than intended while in contact with the road. If a vehicle’s tires are underinflated by only 6 psi it could lead to tire failure. Additionally, the tire’s tread life could be reduced by as much as 25%. Lower inflation pressure will allow the tire to deflect (bend) more as it rolls. This will build up internal heat, increase rolling resistance and cause a reduction in fuel economy of up to 5%. You would experience a significant loss of steering precision and cornering stability. While 6 psi doesn’t seem excessively low, remember, it usually represents about 20% of the tire’s recommended pressure.

    Disadvantages of Overinflation

    An overinflated tire is stiff and unyielding and the size of its footprint in contact with the road is reduced. If a vehicle's tires are overinflated by 6 psi, they could be damaged more easily when running over potholes or debris in the road. Higher inflated tires cannot isolate road irregularities well, causing them to ride harsher. However, higher inflation pressures usually provide an improvement in steering response and cornering stability up to a point. This is why participants who use street tires in autocrosses, track events and road races run higher than normal inflation pressures. The pressure must be checked with a quality air gauge as the inflation pressure cannot be accurately estimated through visual inspection.
    Ref:http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=1

    Ayrıca yurtdışı forumlara baktım 40 civarı basınçta kullanan ve öneren çok insan var. En büyük handikapı olarak aracın sertleşmesi ve komforunun düşmesi gösteriliyor. Yoksa yol tutuş, ekonomi, lastik ömrü, ıslak zemin performansı açısından filen öneriyorlar. Zaten fazla basınçtan ziyade hep düşük basıncın tehlikelerine dikkat çekiliyor ilgili sitelerde. Ne yakıt ekonomisi ne de sürüş güvenliği açısından çok şükür bir sıkıntı yaşamadım. Ancak düşük basıncın yakıt tüketimine acayip etkisi var. Lastiğiniz ekonomi sınıfı bile olsa.

    Saygılarımla

    Kesinlikle ,

    Konuyu yeterli ve güzel toparlamışsınız.




  • Teşekkür ederim. uzun yıllardır yüksek basınçta kullanıyorum aracımı.
    Bilhassa yakıt tüketiminden ötürü çevremde herkese en az 35-36psi tavsiye ediyorum . Kullananlardan henüz memnuniyetsizlik belirten olmadı. Ancak yakıt tüketiminden yana olumlu dönüşler aldım hep.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cavalier79
    Kesinlikle ,

    Konuyu yeterli ve güzel toparlamışsınız.
  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    Çok açıklayıcı olmuş. Sağolun. Evet, bende de good year energy saver lastik var. O olaydan sonra corsadan şüphe ettim. Bir de esp var. Dediğim gibi şahin de bile hiç kayma yaşamamıştım.

    Arabanın kaydığını fark etmemle arabanın toparlanması bir oldu. Esp mi devreye girdi bilemiyorum.

    Sorun lastikteyse bir an evvel değiştirmek şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat006

    Arkadaşlar 111.yıl 1.4 enjoy otomatiklerin yakıt tüketimi şehir içi nasıldır.
    Beni üzermi?

    10 lt/100 km nin size ne etki yapacağına göre konuşmak lazım:)




    Bende 1 ay önce aldım aynı aractan, gercekten cok rahat bir araç ama benzin olayı arkadaşın dediği gibi 10-11 litreden aşagı yakmıyor. 1650 Tl ye Landirenzo marka tüp
    takdırdım 1 hafta önce ,performans da en ufak bir azalma olmadığı gibi şehir içi 25 kuruşa düştü yakıt tüketimi. Ölçmedim ama arac bi depo gazı bitirdiği zaman galiba
    15 tl lik de benzin harcıyor onu da katmak lazım hesaba.




  • 40 kuruş dizel km başına. extrem bir durum.
    Ben trafiği olan bir şehirde değilim ve aracımı %95 şehirler arası uzun yolda kullanıyorum. ortalama 4 - 4,2 litre civarı dizel tüketiyor. 7 litreler istanbul trafiğinde normal olabilir.
    Lastik basınçları kısa vadede olmasada uzun zamanda yakıta olumlu etkisi var. Türkiyem yol koşulları ile avrupa arasında maalesef farklar var. 32 psi lastik basıncım var. Ne hikmetse 40 psi katalog verisi olarak veya ihtimal uygun yol koşullarında reel olarak uygun görülse bile şaşırdım :) Lastikçiye söyledim oda şaşırdı.
    Kullanıcıların koşullarına ve uyguladıkları sürüş biçimlerine saygım var, ancak yinede merakımdan soruyorum, tamamen sıcak asfaltta mı kullanıyorsunuz?
  • 6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NAXTERRA -- 4 Haziran 2014; 1:25:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NAXTERRA

    6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Tek tavsiye var orijinal lastik ebadına dönmeniz. Şu an km saatiniz düşük gösteriyor radarlarda da sıkıntı yaşayabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar arabam 2004 Corsa 1.2 Enjoy. Yılbaşında aldım, ilk aracım. 1.2 motor az yakar mantığıyla aldık. Zonguldak'ta yaşıyorum(dağ bayır aklınıza gelebilecek bütün yokuşlar bayırlar) Şehir içinde 50krş yakıyor. 1 depo benzinle 400-450 arası gidiyor. İnsan 800-900 giden dizelleri görünce imreniyor. Bugün memleketime geldim ve uzun yolda deneyim dedim. Uzun yolda 25krş gibi bir fiyatla karşılaştım. Ne dersiniz arkadaşlar dizele dönmek mi gerekir? Şehir içinde kullanıyorum genelde ve Zonguldak'ta olduğumu da sayarsak 1.2-1.3 motorlar bu yokuşlarda zorlanır mı? 1.4-1.6 dizel mi bakmak gerekir?
  • Arkadaşlar 2011 1.3 cdti 75 bg aracımla bu yıl 20-25 defa İstanbul - İzmit yaptım hız ve tüketim değerlerini paylaşayım:

    Genelde 110 km/h cruise control ve trafik sebebiyle 80'e, 90'a düşmeniz gerekebilir. Ortalama 95-100 km/h felan oluyor: Tüketim: 4.0-4.5 lt/100 km.

    Genelde 120 km/h cruise control ve trafik sebebiyle düşüşler: Tüketim: 4.5-5 lt/100 km arası .

    Genelde 130 140 civarı zaman zaman 80-90'a düşüş: Tüketim: 5.5-6 lt/100 km.

    105 km civarına hızı sabitleyip çok da trafikle karşılaşmazsanız ortalama 3.5-4 aralığına kadar düşürebilirsiniz. Bence arabanın ideal uzun yol hızları da 105-110 km/h arası. Zaten bundan sonra rüzgar ve motor sesinde gereksiz bir artış meydana geliyor.
  • İstanbul içi full depo ile 720km
    bu 720 nin en az 350sinde klima ve yük vardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: passattr

    İstanbul içi full depo ile 720km
    bu 720 nin en az 350sinde klima ve yük vardı

    Çok harika. Yakıt olarak ne kullanıyorsunuz?

    Ben iki haftadır bp 97 oktan alıyorum. Kesinlikle 95e göre daha performanslı ve çok daha iyi dayanıyor. Şehir içi 35 kuruşun altına düştün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: NAXTERRA

    6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Tek tavsiye var orijinal lastik ebadına dönmeniz. Şu an km saatiniz düşük gösteriyor radarlarda da sıkıntı yaşayabilirsiniz

    Km saati neden yanlis gostersin ????

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: NAXTERRA

    6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Tek tavsiye var orijinal lastik ebadına dönmeniz. Şu an km saatiniz düşük gösteriyor radarlarda da sıkıntı yaşayabilirsiniz

    Km saati neden yanlis gostersin ????

    Lastik çapınız büyüdü,
    Bu sebeple bir turda aldığı mesafe uzadı
    Arabanın hızını lastiğin attığı tur sayısı belirler ama sizin göstergeniz şu an orijinal lastik ebadına göre ölçüm yapmakta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: NAXTERRA

    6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Tek tavsiye var orijinal lastik ebadına dönmeniz. Şu an km saatiniz düşük gösteriyor radarlarda da sıkıntı yaşayabilirsiniz

    Km saati neden yanlis gostersin ????

    Lastik çapınız büyüdü,
    Bu sebeple bir turda aldığı mesafe uzadı
    Arabanın hızını lastiğin attığı tur sayısı belirler ama sizin göstergeniz şu an orijinal lastik ebadına göre ölçüm yapmakta

    Lastik capi buyumemis sadece taban genisligi buyumus verilen degerleri incelersen lastik olculeri ile ilgili bir cok konu vardi ogrenmen icin faydasi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: NAXTERRA

    6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Tek tavsiye var orijinal lastik ebadına dönmeniz. Şu an km saatiniz düşük gösteriyor radarlarda da sıkıntı yaşayabilirsiniz

    Km saati neden yanlis gostersin ????

    Lastik çapınız büyüdü,
    Bu sebeple bir turda aldığı mesafe uzadı
    Arabanın hızını lastiğin attığı tur sayısı belirler ama sizin göstergeniz şu an orijinal lastik ebadına göre ölçüm yapmakta

    Lastik capi buyumemis sadece taban genisligi buyumus verilen degerleri incelersen lastik olculeri ile ilgili bir cok konu vardi ogrenmen icin faydasi olur

    İstediğin herşeyi öğretebilirim lastiklerle ilgili.
    195/55/16 ile 205/55/16 nın yanak yüksekliklerinin aynı olmadığından başlıyayım istersen?
    Yanak yüksekliği olarak verilen4. Ve 5. Basamaklar mm cinsinden değil taban genişliğine oran olarak verilmektedir.
    195/55/16 lastiğin yanak yüksekliği 10.725 cm iken 205/55/16 nın yanak yüksekliği 11.275 tir yani bir yanakta 5,5 mm fark vardır lastiğin çapı ise 11 mm daha büyüktür. Çevre hesabına etkisini anlatayım mı yoksa onu bu dersi idrak ettiğini söylediğinde mi vereyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NAXTERRA

    6 ay önce 62500 km'de 111.yıl 2010 Model 2.el corsa aldım ilk sahibi aracı çok fazla zorlamadan sakin kullandığını söylemişti, 65000 bakımı yeni yapıldı, üzerinde orjinal michelin 195 55 16 Energy saver lastikler vardı, şehir içinden 80-100 km hız, ön ve arka lastikler 32 psi hava ve 1 depo ile ortalama 800 km yol yapıyordum, fakat lastikler yokuşta ve virajlarda çok kaydığı için geçen hafta lastikleri Michelin primacy3 205 55 16 ile değiştirdim, yol tutuşu çok iyi duruma geldi, yokuşlarda patinaj virajlarda kayma yaşamıyorum, fakat yakıt arttı ve aracın genel performansıda biraz düştü gibime geliyor, lastikleri değiştirmeden önce 1 vitesle kalkışta anlık tüketim 10 12 litre gösterirken şimdi 20 lt gösteriyor ve düz yolda 100 km'de anlık tüketim 5-6 litreyi gösterirken şimdi 8-9 litre gösteriyor yarım depo ile 500 km yapıyordum şimdi 450 km yapıyorum sizce bu kadar fark edermi yoksa ilerde tüketim düşermi ? Lastik basınçlarını 32de tutuyorum arttırmam gerekirmi, tavsiyeleriniz nelerdir ?

    Bu lastiklerden bende aynı şekilde şikayetçiyim. Galiba bu seri imalat hatalı, herkes olamaz böyle bir şey diyor. Yokuş çıkarken araç patinaj yapmaya başlıyordu. Sadece önleri continental ile değiştirdim. Fren, yol tutuş, yokuş çıkış tamamen değişti. Gelecek ay arkaları da değiştireceğim. 205 daha geniş taban olduğu için sürtünmeyi arttırdığı için yakıt tüketimini etkiler. 195 taban bile arttırıyor. Sapma % 1,7. Pek çok firma %3 'e kadar sapmayı kabul ediyor. KM saatine bakarken 100 km gösterirken, gerçekte 101.7 km ile gittiğinizi unutmayın. Tüketimin artmasının nedeni başka sebeplerde olabilir fakat en büyük sebep sürtünmenin artmasıdır.




  • corsa D 1.4 otomatik lpg kullanan var mı aranızda ?
  • corsa 1.3 cdti (2012)

    istanbul-marmaris gidiş+ dönüş 1650 km civarı yaptım ama yol bilgisayarını yola çıkarken sıfırlamayı unutmuşum. Gösterge 170 km daha yol gider gösterirken depoyu fulledim ve yol bilgisayarını sıfırladım , yol üstünde depoyu tekrar fulledim ve eve döndüğümde gösterge 160 km yol gider gösteriyordu, yol bilgisayarını sıfırladığım yerden itibaren toplam 1460 km yol aldım , 320 lira da yakıt.

    km' de 22 kuruş yakmış oluyor. Yolculuğumun yaklaşık %20 lik kısmında klima açık gitmişimdir. Genelde 90-100 civarı gittim ara ara 120-130 lara çıktım. Bayırları 5.viteste düşük devirde çıktım , düz yolda da yine hep düşük devirde gitmeye çalıştım 70-80 i gördüğüm zaman bekletmeden 5'e attım
  • 
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.