Merhaba, 100/20mbps kablonet abonesiyim. Netmaster docsis 3.0 modemi köprü modunda Asus DSL-AC68U router ile kullanıyorum. Taahhüt edilen 100/20 hızlarına ulaşabiliyorum ancak anlık paket kayıpları ve ping değerlerindeki yükselme özellikle anlık iletimin önemli olduğu uygulamalarda ciddi sorunlara yol açıyor. Örneğin Call of Duty'yi online oynarken birden 2 saniyelik bir donma oluyor, o esnada ping 999ms üzerine çıkıyor ve paket kaybı uyarıları çıkıyor; ardından herşey normale dönüyor. Benzer şekilde video konferans, sesli görüşme gibi servislerde de anlık ses kayıpları, görüntü donmaları yaşanıyor. Sinyal değerlerime baktığımda referans aralıkta görünüyorlar. Bilgisayarım CAT7 kablo ile router'a bağlı. Aşağıda bağlantıyı test ettiğim birkaç url için ping değerleri, jitter ve paket kayıplarını paylaşıyorum. Benzer durumları yaşayan, çözebilen ya da yardımcı olabilecek herkesten yorum bekliyorum arkadaşlar. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 3 Eylül 2024; 15:53:14 > |
Çözülemeyen Anlık Kopmalar
-
-
selamlar,
ben de 100/20 bağlantımı deco mesh sistem ile kullanıyorum. benzer sorunlar yaşadım. biraz saçma gelebilir ancak kablonetin modemini yatık değil de dik olarak koyarak sorunu çözdüm. televizyonun arkasında - yatık durumda kalınca çok ısındığını fark etmiştim.
denemekte fayda olabilir sanki.
-
Ben de dik kullanıyorum hocam, etrafı da açık. Hani modemle ilgili olduğuna emin olsam farklı bir modem alayım diyeceğim ama... -
Docsis modemlerin kronik olduğu senelerdir ortada zaten isterseniz usb mini fan ile hava akışı sağlayın birde öyle deneyin.
-
Isınmaya bağlı olduğundan çok emin değilim açıkçası ama deneyeceğim. Bu arada söylemeden de geçmeyeyim, ilk başta konunun jitter ile ilgili olduğunu düşünerek router üzerinden download hızını 90mbps ile sınırladım. Bu sayede hız testlerinde download sırasında artık jitter oldukça düşük çıkıyor. Buna rağmen özellikle oyunlarda ve video konferanslarda anlık kesintiler devam ediyor.
Diğer taraftan, mesela google.com için paylaştığım test sonucuna bakarsanız, 10.xxx ip adresleriyle başlayan hoplarda (7-8-10 numaralı hoplar) ciddi paket kaybı yaşanıyor. Pingplotter uygulamasının arayüzüne aşina mısın bilmiyorum ama en solda yazan count testin kaç kez tekrar edildiği gösteriyor. 213 denemede %80'e varan paket kaybı ciddi bir sorun bence. Latency'nin tavan yaptığı yerler de oralar gibi görünüyor. 1700ms'e kadar çıkıyor. Bu hoplar Turksat'a mı ait onu bilmiyorum. Ve bu anlık kopmaların nedeni bu hoplar mı yoksa modem mi ondan da emin olamıyorum. İşin kötüsü bana destek olabilecek teknik birilerini bulmak da sıkıntı. Turksata durumu açıklayan bir mail atarak bu sonuçları paylaştım, benden sorun yaşadığım bir site için tracert komutu çalıştırıp paylaşmamı istediler. Sanki tek bir siteye tek bir trace yeterliymiş gibi...
Kablonet'in alternatifi olarak kullanabileceğim SuperOnline altyapısı mevcut. Orada da bol bol erişim engelleri, sabit dns, teknik sorunlar derken geçmekten pişman olabileceğimi de düşünüyorum. Üstelik ping sürelerinin de iyi olmadığını söyleyenler var. Dolayısıyla öncelikli olarak yaşadığım problemi çözmeye odaklandım. Her yerden yardım dileniyorum :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 4 Eylül 2024; 15:2:38 >
-
Bende benzer sorunu yaşıyorum sorunu çözebildiniz mi ?
-
Superonline'a geçerek sorunlarımdan tamamen kurtuldum. Turksat'a detaylı teknik bir rapor sunmama rağmen ölü taklidi yaptılar, ilgilenmediler. Ben peşlerinden koşturmaktan yoruldum artık.
Türkiye'de internet kalitesi = download hızı gibi boş bir algı var. Operatörlerin kendileri de böyle yaklaştıklarından durumu anlamalarını beklemek deveye hendek atlatmak gibi birşey. Ondan daha kaliteli hizmet veren varsa uğraşmayın değiştirin direkt.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 5 Kasım 2024; 9:9:50 > -
benzer sorunla kaç kez kayıt açtım sorun yok dediler, en son gelen ekip modemi test etti ve modemden olduğunu söylediler.Modemi değiştirince kopma sorunu gitti.Eski modemler ısınmaya bağlı yapıyormuş
-
Malesef binamda sadece kablonet var 10 tane arıza kaydı açtım her seferinde bölgeye bakan kişi sorun çözüldü deyip talebimi kapattı bende 11. arıza kaydını bölgeye bakan kişiyi şikayet ettim geldi bu sefer cidden çözüp gitti çok şükür şuan sıkıntım kalmadi imkanim olsa superonline'a gecerdim
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X