Şimdi Ara

Cruise Control Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar İstanbul'dan dönerken otobüste 1 numaradaydım. yol boyunca yolu izledim göstergeye fln baktım. Otobüs Man Fortunaydı. Baya teknolojik bi şey. Xenon far cruise control fln var alette. Bi şey dikkatimi çekti. Cruise control açıkken otobüs rampa aşağı giderken hızlaıyor şoför rotarder açmazsa iyice hızlanıyor. Yani CC rampa inerken hızı korumuyor fakat rampa çıkarken CC hızı sabit tutuyor. Ben cruise control açıldğı zaman verilen gaz mikatrı sabit olur diye biliyordum. Araba rampaya sardırınca daha fazla mı gaz gönderiyor ECU CC açıkken?



  • lisede fizik deslerimizde ivme sabitse hız artar kavramını ögrenmiştim. otobüs sabit ivmeyle ğittiğinden ve rampa aşagı yerçekimininde etkisiyle hızlanması gayet normaldir. yeni nesil Hız sabitleyicilerde rampa aşagı harekettearaç hızlanmaya başladığında motor torku düşürülüp(başka bir deyişle aracın ivmesi azaltılıp) hızın sabit kalması sağlanıyor.
  • Yokuş aşağı inerken cruise controle çok fazla güvenilmemesi, dikkatli olunması gerektiği öneriliyor.
  • Kendi arabamda CC yokuş çıkarken de yokuş inerkende sabit hızı koruyor, özellikle dik yokuş inişlerde anlık tüketim 0 gösteriyor, bence bir miktar frende yapıyor, yoksa o hızı koruması imkansız...
  • ende octavia elegance var. hız sabitleyici yokuş yukarı çıkarken gazı arttırıyor ama inerken fren yapmıyor ve araç bir miktar hızlanıyor inişin açısına göre
  • aynı şekil bende mevcut

    otobüse gelince konuyla alakası yok belki teknolojik gözüküyor olabilir 2 sene önce fiyat 300 bin dolarda iken şimdi fortunaları 80-90 bin dolara kimse almıyor bazı firmalar man kabul etmiyor bilgilerinize
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Kendi arabamda CC yokuş çıkarken de yokuş inerkende sabit hızı koruyor, özellikle dik yokuş inişlerde anlık tüketim 0 gösteriyor, bence bir miktar frende yapıyor, yoksa o hızı koruması imkansız...
  • O halde cruise control rampa yukarı çıkarken gaz veriyor ama rampa inişinde yapabileceği en büyük şey gazı sıfırlamak oluyor. CC nin fren üzerinde bi etkisi yok sadece ecu den gönderilen yakıtı sabit tutuyor artırıyor veya azaltıyor. yanlış mıyım?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ADAPTİVE CRUİSE CONTROL
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    O halde cruise control rampa yukarı çıkarken gaz veriyor ama rampa inişinde yapabileceği en büyük şey gazı sıfırlamak oluyor. CC nin fren üzerinde bi etkisi yok sadece ecu den gönderilen yakıtı sabit tutuyor artırıyor veya azaltıyor. yanlış mıyım?



    Aynen öyle. Etkisi sadece gaz pedalıyla sınırlı. Üstelik bazı modellerde yokuş inerken bile az da olsa gaza basılmış gibi oluyor ve cut-off'un etkisini göremiyorsunuz.
  • Aynı olayı mercedes travego ve 0403 otobüslerindede görmüştüm.. Yani sırf Man fortunaya has bir özellik değil
  • araç kullanımında ipleri elektronik sistemlere bırakmak ne kadar sağlıklı? avrupanın bazı ülkelerinde cruise controllü araçlara sınırlama getirildi (iskandinav ülkelerinde) !

    -------------------------------
    honda sorun onda !

    o varsa sorun var ( toyota )

    -------------------------------

    urfalıyam ezelden gönlüm geçmez dizelden!

  • walla bizim arabada da var cruise control ama güvenemem öyle şeylere ya hiç denemedim walla
  • cruise kontrol sonradan monte edilebilirmi? edilirse maliyeti ne olur?avensis comforta monte edilirmi?
  • Cruise Control gerçekten çok güzel bir nimet kullanmasını bilene tabiki.. Sürekli uzun yol yapanlar için vazgeçilmez bir yardımcı diyebilirim :) Aracımda Cruise Control var ve hem benzin tüketimi açısından olsun hem de rahatlık açısından asla vazgeçemiyeceğim donanımlardan birisi.

    Bursa-Antalya-Ankara yolunda sürekli olmasa da öğrenci olduğum için gidip geliyorum ve kendim kullanırken elde ettiğim 100 km de 7 litrelik tüketimi direk 6 litreye düşürüyor. Kendim kullanırken ayağım elektronik kontrol kadar hassas olmadığı için bariz bir fark oluşuyor. Kullanım rahatlığına değinmiyorum bile süper bişey

    Arkadaşların da dedikleri gibi Cruise controllerin çoğu yokuş aşağı inerken sadece benzin akışını durdurur ya da kısar yani sadece motor freni yapar ben aynı zamanda otomatik olarak frene de müdahele edip aracı yavaşlatan ve hızı sabit tutan bir sistem varmı bilmiyorum ama aracımdan biliyorum 100 e sabitlemişşem yokuş yukarı kesinlikle 90 ya da 80 civarına iniyor (yokuş çok dikse) yokuş aşağı inerken ise 110 yerine göre 115 120 civarına kadar çıkabiliyor hız. Bu da çok normal motor freni biyerden sonra fayda etmiyor. Ama benzin tasarrufunda benden daha iyi onu biliyorum




  • düz viteslerde cruise control takılı olan vitesin hız aralıklarında hızlanma veya yavaslama yapar.yanı bır rampa cıkarken ornegın 5.viteste ise 5.vites araca nekar hız verebılıyorsa okadar verır.yani manuel kullanıyo olsanız ve gazı koklesenız arac nekadar hızlanırsa ancak o kadar gıder(mesela 150km/s ayarlı oldugunu varsayalım)
    yokus asagı ınerkende arac yıne 5.viteste olsun.gaza hıc dokunmasanız nekadar hızlanırsa okadar hızlanır.yanı kısaca bulundugunuz vıtesı gaza basmama halı ıle tam gaz halı arasında hızınız oynar.yanı yokus asagı ınerken cruıse controlu 50 ye sabitlesenizde 5.viteste arac hıc gaz vermese 90 cıkar,örnegın...

    bazı gelısmıs modellerde fren uygulayan cruıse controllerde var..ama bizim trafıkte cogunlukla kullanılan araclarda fren uygulama sıstemı yoktur.
  • hız sabitlendiğinde bizim araçda ne artıyor ne düşüyor.hız düşerse gaz veriyor yakıt tüketimi artıyor yokuş aşşağıda gazı kesio tüketim 0 oluyor .motor kompresyonun dik yokuşlarda yeterli olcanı sanmıyorum o yüsden frenlede müdale ediyor olabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    düz viteslerde cruise control takılı olan vitesin hız aralıklarında hızlanma veya yavaslama yapar.yanı bır rampa cıkarken ornegın 5.viteste ise 5.vites araca nekar hız verebılıyorsa okadar verır.yani manuel kullanıyo olsanız ve gazı koklesenız arac nekadar hızlanırsa ancak o kadar gıder(mesela 150km/s ayarlı oldugunu varsayalım)
    yokus asagı ınerkende arac yıne 5.viteste olsun.gaza hıc dokunmasanız nekadar hızlanırsa okadar hızlanır.yanı kısaca bulundugunuz vıtesı gaza basmama halı ıle tam gaz halı arasında hızınız oynar.yanı yokus asagı ınerken cruıse controlu 50 ye sabitlesenizde 5.viteste arac hıc gaz vermese 90 cıkar,örnegın...

    bazı gelısmıs modellerde fren uygulayan cruıse controllerde var..ama bizim trafıkte cogunlukla kullanılan araclarda fren uygulama sıstemı yoktur.

    cmax de 150 sabit izmir çeşme otobanı (gerçekten dik yerler var) manuel vites 150de sabit tutuyo hiç oynamıyo




  • CC frene bir etkisi yok diye biliyorum en azından adaptif olmayanlar için böyle....
    adaptif cruise de daha yeni yeni d sınıfı ve üstünde ( c sınıfındada olabilir).(yeni mondeoda var).....fiyatı yüksek araçlarda kullanılıyor....
    gazı elektronik olarak etkiliyor....en iyi ihtimalle yokuş aşşağı gazı keser ama hızlanmayı etkilemesi normall bir CC de mümkün değil...
    (bildiğim kadarıyla)....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 26 Ocak 2007; 18:50:26 >
  • güzel bi olay
  • Normal CC binek otomobillerde kesinlikle frene müdahale etmiyor ve motorun teknik ozellıklerıne,arac agırlıgına baglı olarak dik yokus ınıslerde aracın hızlanması kacınılmaz.
    Fakat retarderli şanzumana sahip ağır vasıtaların çoğunda retarderde 1. kademe otomatiktir ve CC ile beraber çalışır.Yani eger motor kompresyonu aracı sabıtlendıgı hızda tutmaya yetmıyorsa,retarderı devreye sokar.Ama bu ozellıkten faydalanabılmek ıcın soforun retarderı otomatık konuma almıs olması gerekır.Zemının kaygan veya buzlu oldugu durumlarda şöför kontrol güvenliği açısından retarderi kullanmıyor olabılır..
    Ağırvasıtalar dısında 4*4 arazı araclarında CC bırazdaha gelısmıstır(tabıkı hepsınde değil) ve yokus ınıslerde ABS kontrol unıtesı uzerınden araca fren yaptırır.

    Saygılarımla..
  • evet, her 4x4 öylemi bilmem ama hiç bir SUV yukuş aşağa giderken hızlanmaz bir şekilde hızı korur, nedeni bilmiyorum ama SUV tipi araçlar için daha geliştirilmiş bir teknoloji war.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.