Şimdi Ara

YAĞ ÇUBUĞUNDA KÖPÜKLENME VE SU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
14.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar aracım Volvo V40 1600 motor 139000 km. 2003 model

    Dün aracın yağını kontrol etmek için baktım yağ çubuğunun üstünde köpük vardı. Ayrıca çubukta su damlacıkları da vardı. Aracın suyunu ve yağını en son 9 ay önce değiştim. Su eksilmesi yok yağı da temiz, hararet yok benim farkedebildiğim bir sorun yok. Egzostan beyaz duman filan da yok. Pekiyi bu köpüklenmenin sebebi ne ve az miktarda su damlacıklarının. Yağım 5/30 mobil. yardımcı olursanız sevinirim. Araç lpg li



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Çubuğunda Köpüklenme ve Su: Nedenleri ve Çözümleri

    Motor yağ çubuğunuzu çektiğinizde köpük veya su damlacıkları görürseniz, bu ciddi bir sorunun işareti olabilir. İşte olası nedenler ve çözümler:

    Köpük

    • Motor Yağına Su Karışması: Motor bloğunda veya silindir kapağı contasında bir çatlak veya sızıntı olabilir, bu da soğutma sıvısının motor yağına karışmasına neden olur. Bu, yağ çubuğunda köpüklenmeye neden olabilir.
    • Yanlış Yağ Seviyesi: Çok fazla yağ eklemek, yağ çubuğunda köpüklenmeye neden olabilir. Yağ seviyesini üretici tarafından önerilen değere göre kontrol edin.

    Su Damlacıkları

    • Motor Yağına Soğutma Sıvısı Sızması: Soğutma sıvısı contalarından veya contalardan sızabilir ve motor yağına karışabilir. Bu, yağ çubuğunda su damlacıklarına neden olur.
    • Yoğunlaşma: Kısa yolculuklar yapıyorsanız veya aracınızı çok sık çalıştırmıyorsanız, motorda yoğuşma oluşabilir. Bu yoğuşma, zamanla motor yağında su damlacıklarına dönüşebilir.

    Çözümler

    • Motoru Kontrol Ettir: Bir mekanik, çatlakları veya sızıntıları kontrol etmek için motoru incelemelidir.
    • Yağ Değişimi: Köpüklü veya su damlacıklı yağı derhal değiştirin.
    • Soğutma Sistemini Kontrol Et: Soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin ve sızıntı olup olmadığını inceleyin.
    • Düzenli Bakım: Aracınızı düzenli olarak bakım yaptırmak, bu sorunların erken tespit edilmesine ve önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yağ çubuğunda köpük veya su görürseniz, mümkün olan en kısa sürede bir mekanikle iletişime geçmeniz önemlidir. Bu sorunlar göz ardı edilirse, motorunuzun ciddi şekilde hasar görmesine neden olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence ,az olsa motor yağına su karışıyor ,motor ısınmaya başlayınca su buharlaşıp uçuyor ve yağ tertemiz görünüyor .
    soguk motoru çalıştırın ve 20 sn sonra stop edin ,yağ çubuğunu çekin ,yağ boza gibi olduysa (krem rengi)
    kesin su karışıyordur .
  • motor yağ soğutucusu arızası muhtemelen,,, parçanın net tespiti yapılmalı, arızalı olduğu tespit edilirse hemen değiştirilmesi gerekir!!!!
  • Yağ temiz ve sadece çubukta damlacıklara rastladıysanız, en son ne zaman motor yıkattınız diye sormak geliyor içimden? veya bir su birikintisinden sert geçtiniz mi? yağ çubuğunun dibinden birkaç damla sızmış olabilir. Eğer çubuktan değilse, başınıza bir sıkıntı geliyor diyebiliriz. Silindir kapak contası gibi.
  • aracı söylediğiniz gibi sabahleyin çalıştırıp baktım yağ temiz. yağ çubuğunda yağ seviyesinin bittiği yerin üstünde çubukta su damlacıkları var. aracın suyuda temiz.
    motoru yıkatmadım ama malum kış kar altında çok kaldı bu yıl araç. inşallah bir sorunu çıkmaz arabamın birde volvo dün ya para harcayacağız eğer arıza varsa.
  • nasıl tespit edebiliriz.
    şunu sormak istiyorum ben aracı kısa mesafe kullanıyorum 3km sabah 3 km akşam genelde böyle bu kısa mesafe kullanımından kaynaklı olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasansertdag

    nasıl tespit edebiliriz.
    şunu sormak istiyorum ben aracı kısa mesafe kullanıyorum 3km sabah 3 km akşam genelde böyle bu kısa mesafe kullanımından kaynaklı olabilir mi?

    Bahsettiğin konunun kısa veya uzun süreli kullanımla alakası yok. Bana yağ çubuğun bir şekilde suya maruz kalmış gibi geldi sadece. Tahmin ettiğim gibiyse bir sorun yok diyebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasansertdag

    nasıl tespit edebiliriz.
    şunu sormak istiyorum ben aracı kısa mesafe kullanıyorum 3km sabah 3 km akşam genelde böyle bu kısa mesafe kullanımından kaynaklı olabilir mi?

    Bahsettiğin konunun kısa veya uzun süreli kullanımla alakası yok. Bana yağ çubuğun bir şekilde suya maruz kalmış gibi geldi sadece. Tahmin ettiğim gibiyse bir sorun yok diyebiliriz.

    yağ çubuğu mağruz kalsaydı suya 1-2 kere olurdu diye düşünüyorum bence antifrizli su karışmış olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasansertdag

    nasıl tespit edebiliriz.
    şunu sormak istiyorum ben aracı kısa mesafe kullanıyorum 3km sabah 3 km akşam genelde böyle bu kısa mesafe kullanımından kaynaklı olabilir mi?

    Bahsettiğin konunun kısa veya uzun süreli kullanımla alakası yok. Bana yağ çubuğun bir şekilde suya maruz kalmış gibi geldi sadece. Tahmin ettiğim gibiyse bir sorun yok diyebiliriz.

    yağ çubuğu mağruz kalsaydı suya 1-2 kere olurdu diye düşünüyorum bence antifrizli su karışmış olabilir

    Nereden? nasıl karışmış olabilir sence?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasansertdag

    nasıl tespit edebiliriz.
    şunu sormak istiyorum ben aracı kısa mesafe kullanıyorum 3km sabah 3 km akşam genelde böyle bu kısa mesafe kullanımından kaynaklı olabilir mi?

    Bahsettiğin konunun kısa veya uzun süreli kullanımla alakası yok. Bana yağ çubuğun bir şekilde suya maruz kalmış gibi geldi sadece. Tahmin ettiğim gibiyse bir sorun yok diyebiliriz.

    yağ çubuğu mağruz kalsaydı suya 1-2 kere olurdu diye düşünüyorum bence antifrizli su karışmış olabilir

    Nereden? nasıl karışmış olabilir sence?

    contada sızıntı olamaz mı

    edit:su temizmiş contadan değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serseri006 -- 26 Mart 2012; 15:44:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasansertdag

    nasıl tespit edebiliriz.
    şunu sormak istiyorum ben aracı kısa mesafe kullanıyorum 3km sabah 3 km akşam genelde böyle bu kısa mesafe kullanımından kaynaklı olabilir mi?

    Bahsettiğin konunun kısa veya uzun süreli kullanımla alakası yok. Bana yağ çubuğun bir şekilde suya maruz kalmış gibi geldi sadece. Tahmin ettiğim gibiyse bir sorun yok diyebiliriz.

    yağ çubuğu mağruz kalsaydı suya 1-2 kere olurdu diye düşünüyorum bence antifrizli su karışmış olabilir

    Nereden? nasıl karışmış olabilir sence?

    contada sızıntı olamaz mı

    edit:su temizmiş contadan değil

    Su ve yağ temiz sadece çubukta bir iki damla izi var dediği için ben çubuğun dibinden sızmış olduğundan şüpheleniyorum.




  • aracın son bakımını yapan usta ile telfonda görüştüm durumu anlattım. kışın sıcak soğuk farkından olabileceğini söyledi. kısa mesafe gittiğimden yağ ısınıp blok ısınmıyormuş bu da bu duruma neden olabiliyormuş dedi inşallah öyledir.
  • volvoların tamamında PCV adı verilen pozitif karter havalandırma adı verilen bir sistem bulunur.. bu sistemin flitrelerinin belli aralıklarda temizlenmesi gerekir.. sorun temizlik sonrası hallolur..
  • bulunduğum yerde volvo tamircisi yok pcv sistemini bira ztarif etseniz ben tamirciye aktarıp halletmeye çalışayım. ya da nasıl yapmalıyız fikir verirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasansertdag

    bulunduğum yerde volvo tamircisi yok pcv sistemini bira ztarif etseniz ben tamirciye aktarıp halletmeye çalışayım. ya da nasıl yapmalıyız fikir verirseniz sevinirim.

    Aradığınız parça aşağıdaki linkte mevcut,temizliğini yaptıktan sonra aracı biraz kullanın,havalandırmadaki yoğuşmadan dolayı nemlenme yapıyor olabilir,eğer öyle ise büyük bir sorun değil,yağ ve suyunu ara sıra kontrol edin.Kesin olarak yağa su karışma var ise muhtemel iki sebebi vardır,ilki yağ soğutucusu diğeri ise silindir kapak contasıdır.

    http://www.volvoyedekparca.com/main/volvo_s40__v40_karter_havalandirmasi__havalandirma_tupu__31338023-pmu582.html




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.