Şimdi Ara

Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
4.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 Cruze LS Design Edition PLUS sahibiyim ve geri giderken yapılan hafif frenlemelerde çıkan o deli edici bağırma sesi 1 yıldır arabamda mevcut. İnternette yaptığım araştırmalarda bu sesi kesmek için servisin arka tekerlerdeki fren mekanizmasında bulunan damperleri değiştirdiğini öğrendim. Iğdır'da yaşadığım için yakınımda bir servis yok ve sadece servis için Erzuruma kadar gitmek istemedim. Bu nedenle bahsedilen parçayı kendim söküp sese bir çözüm bulmaya çalıştım. Sonuç şu an için MÜKEMMEL. İşlemin üzerinden şu anda 1 hafta geçmiş durumda ve sesten eser yok. Islak durumda bile ses gelmiyor.

    Yaptığım işlemleri bu problemi yaşayan tüm arkadaşlar uygulayabilsin diye burada paylaşıyorum. Uygulayan arkadaş olursa sonuçlarını yazsın lütfen. Yaptığım işlemler çok basit, kendiniz rahatlıkla uygulayabilirsiniz ancak parçaları sökmek için uygun aletleriniz yoksa sanayideki ustanıza da çok rahat uygulatabilirsiniz.

    İhtiyaç duyacağımız malzemeler:
    Katı Gres Yağı
    Teflon (Su tesisatlarında eklem vidalarına sarılan beyaz bant)

    UYGULAMA

    1. Arkadaşlar öncelikle arka lastiğimizi söküyoruz.

    2. Resimde görülen yerde fren sistemini yerinde tutan 2 adet kaliper pimi ve bunların üzerinde vidaları var. Alt pim vidasının üzerinde yuvarlak bir parça daha var. Üst pim vidası ise standart kaliper pimi vidası.
     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm


    3. İki pim vidasını da söküyoruz. (Bu balata değişiminde yapılan standart işlem) Kaliperi çıkarıp, fren balatalarımızı söküyoruz.

    4. İlk işlem olarak alt pimin üzerinde bulunan yuvarlak Titreşim Damperini sökücez.
     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

    Damperin üzerinde 2 adet torx vida mevcut.
     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

    Bunları sökerek damperi ortasından ikiye ayırıyoruz. Damperin içinde sadece şeffaf bir lastik mevcut.
     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

    Bu lastiğin etrafını ve üzerini bol miktarda gres yağı ile dolduruyoruz.
     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

    Ardından Damperin üst ve alt parçalarını birleştirip sıkıca vidalıyoruz. Bu sırada fazla gres yanlardan taşacaktır, problem değil, temizliyoruz. Vidalar iyice sıkılınca damperin üst kısmında bulunan plastik kapak yağın basıncıyla açılacaktır. Bu durumda sadece üst kapağın kapanması için yeterli yer açacak kadar gres yağını, açılan delikten dışarı çıkarıp plastik kapağı kapatmayı deniyoruz. Kapanmıyorsa eğer biraz daha gres yağı çıkarıp tekrar deneyin. Kapağın sonuçta iyice yerine oturmuş olması gerekiyor.

    5. Kaliperi yerinde tutan 2 pim mevcut. Her ikisinin de baş kısmında yağı içeride tutan siyah bir körük mevcut. Körük pimin üzerinde kalacak şekilde vida yerinden tutarak ÜST kaliper pimini yerinden çıkarıyoruz. Çıkan parça parlak, silindir şeklinde bir pim.
     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

    Resimdeki iki pimden üzerinde siyah lastik olan ALT, tamamı parlak metal olan ÜST kaliper pimidir. Bunun parlak uç kısmına teflon sarıcaz çünkü yuvası içindeki boşlukta bu pim oynuyor ve titreşime sebep oluyor. Teflonu şerit halinde uca (Vidalanan kısma değil, düz olan uca) yakın bir şekilde birkaç tur sarıyoruz. Aşırı sarmamaya dikkat ediyoruz çünkü çok kalın olursa yuvasına girmeyecektir. Ardından hem pimi hem de pimin geçtiği yuvayı iyice gres yağıyla gresliyoruz. Bu gresleme işlemini isterseniz aynı şekilde alt kaliper pimine de uygulayabilirsiniz ancak alt pime teflon sarmayın.

    6. Balataları, balataların geçtiği yuvaları tel bir fırça yada zımparayla güzelce temizliyoruz. Ardından montaj işlemine başlıyoruz. Söktüğümüz sıra ile önce kaliper pimlerini doğru bir şekilde yuvalarına yerleştiriyoruz. körüklerin yerlerine iyice oturduğundan emin oluyoruz çünkü pimlerin içine toz vb. girmemeli. Ardından balatalarımızı söktiğimiz gibi yuvalarına yerleştirip kaliper kapağını yerine geçiriyoruz. Kaliper pimlerini titreşim damperli olan altta olacak şekilde sıkıca vidalıyoruz.

    İşte tüm işlem bu kadar. Tekerimizi de taktıktan sonra aynı işlemi diğer teker için de uyguluyoruz.

    Ben kullanmaya devam ettikçe oluşan değişimleri buradan yazmaya çalışıcam. Siz de uygularsanız eğer sonuçlarını buradan yazın lütfen.

    Son olarak. Fren araç güvenliği için çok önemli bir aksamdır. Yukarıdaki işlemi yapacak teknik altyapınız yoksa lütfen bunu kendiniz denemeyin, ustanızın yardımına başvurun.

    Umarım yardımcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Transworld -- 21 Eylül 2014; 22:18:01 >







  • Öncelikle, paylaşım ve emek için teşekkürler.

    Karşılıksız ve ardında "ticari bir amaç taşımadan" paylaşım yapılınca nasıl oluyormuş, hep birlikte görmüş olduk.

    2010 yılında bu kaliper pimleri ile çok uğraşmıştık. Defalarca servise gittik geldik. Bu aşamalarda, 2-3.000km de bir tekrarı gereken
    pim yuvalarına gres basıp göndermeler, pimleri yenileri ile değiştirmeler, çıplak olanı(sadece metal) da lastik burç yapmalar......

    Hiç birisi sorunu çözmemişti. Servis eski bir yöntem olan, pimlere fiber burç kaplatmış sorunumu tamamen çözmüştü. Tabi! bu 3-4 ay
    süren aşamadan sonra rahatladık ama pimler ile oynandığı için hep bir tereddüt yaşadım.

    Bu geri geri giderken gelen ses benim ilk AT aracımda olmadı, ama unsal07 olduğunu söylüyordu. Zaman zaman servis de balataları
    söküp arka kısmına sprey boya sıkıp tamamen kurumadan monte ediyorlardı. Bu sayede ses 2-4000km kadar kesiliyordu.
    Sonradan bu ses damperini takmaya başladılar. Ünsal'ın aracına takılınca ses tamamen gitti, 3-4 yıldır ses geliyor dediğini duymadım.

     Cruzeların Geri Frende Arkadan Gelen Bağırma Sesine Çözüm

    Ben 2012 model ile değiştirdiğimde gördüm ki, titreşim damperi araç üzerinde hazır geliyor. 2 küsür yıl oldu, ne kaliper pimi sesi var
    ne de geri giderken gelen ses...




    *Bu pimlere teflon(yanlış anlamadıysam, tesisatçıların kullandığı beyaz teflon) sarma işi bana pek sağlıklı gelmedi. Sonuç olarak içine
    gres basılan bir yuva. Bu yuva içinde o teflon, titreşim dolayısı ile zamanla sarıldığı yerden toplanarak bir yerde toplanır mı?




  • Hocam sarılan teflon çok az bir miktarda. Daha önce de ön fren pimlerine sarmıştım, zamanla pimin üzerine yayılmış ancak bir yerde toplmanmamıştı. Ayrıca teflon bir yerde toplansa bile frenin basınç kuvvetine karşı koyabilecek bir madde değil. Arada sıkışıp un ufak oluyor. Arka fren pimlerinde ilk kez denedim. Zaman içindeki durumlarını, sesin tekrar başlayıp başlamadığını buradan yazmaya çalışırım yine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Transworld

    Hocam sarılan teflon çok az bir miktarda. Daha önce de ön fren pimlerine sarmıştım, zamanla pimin üzerine yayılmış ancak bir yerde toplmanmamıştı. Ayrıca teflon bir yerde toplansa bile frenin basınç kuvvetine karşı koyabilecek bir madde değil. Arada sıkışıp un ufak oluyor. Arka fren pimlerinde ilk kez denedim. Zaman içindeki durumlarını, sesin tekrar başlayıp başlamadığını buradan yazmaya çalışırım yine.

    İlerleyen günlerdeki yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler, paylaşım için...
  • Ses var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 16 Ekim 2014; 11:53:25 >
  • Ayni sorun benim arabamda da var servise gittigimde "pahladilar" fakat sorun cozulmedi, cozulmeyecekte.

    Suan islem yapildigi icin ses gelmiyor fakat kesin cozum olmadi, bir sonra ki bakima kadar ses olusursa gittigimde yine ayni simayeti bildirecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Temmuz ayında arka balataları delphi balata ile değiştirdim. anırma, bağırma kalmadı. 3 aydır tık yok.
  • Arkadaşlar merhaba.

    Eylül ayında yaptığım bu çalışma üzerinden 5 aya yakın zaman geçmiş durumda. Uygulamanın sonuçları şu ana kadar oldukça iyi. Ancak kış başında kışlık lastikleri takarken fren pimlerini tekrar kontrol ettim. Kaliper pimlerine (teflonun üzerine) sürdüğüm kırmızı gres yağının tamamen eriyip yok olduğunu gördüm. Bu yüzden teflon uygulamasını yenileyip üzerine yüksek ısıya dayanıklı Bakır Gres (bakır parçacıklı gres - Weicon Anti-Seize KP 450) sürdüm. Oldukça yoğun kıvamlı olan bu gres hem sürtünmeyi minimize ediyor hem de yoğun kıvamından dolayı arada ek bir tampon görevi görüyor. Sonuç olarak şu ana kadarki performans oldukça iyi. Balata değişiminin de balatanın yumuşak olması durumunda sorunu çözeceğini düşünüyorum. Ama sorunu yaşayan arkadaşlar bu yöntemle de sorunlarından kurtulabilirler.





  • En kisa surede daha yumusak bir valeo marka balata ile balatalarimi degistirecegim, bakalim insallah benimde aracimdan gelen bu ses cozume ulasir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ses benim arabamdada var bu sorunu yaşayıp kesin çözüme kavuşturan varmi arkadaslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.