|
CS Anlık durum (2. sayfa)
-
-
Discrete e basit deniyo :( her dersin sonunda cıkıp aglıyorum nasıl iyi verivem diye. Donup donup natural deduction yapiyoruz. Daha dogrusu yapıyorlar ben bakıyom ilk 3 satirdan sonra -
aga logic sevmiyorum ya, olasılık yine ok de
çok yabancı geliyor nedense, garip duruyor çalışırken, halledicez yapacak bir şey yok
ee okumamam mantıklıymış
-
A altında alırsan bozuşuruz o zaman
-
Herhangi bir matematik dersinden A’dan düşük alacağımı düşünmüyorum, lisede olimpiyatçıydım benim gözümü korkutan türkçe 101 ve eng 101.
eng 101 sanırım a veya a- düşecek ama türk 101 pek iyi gitmiyor ilk yazıdan 7.75/10 diğerinden 8.25/10 aldım.
gpa 3.9+ olur gibi
-
Bölüm dersleri bayıldı -
Ben sevdim ya logici, ama onu bir tık daha altına ee kısmına hiç inemem
Yine de low level dillerin işleyişleri hoşuma gidiyor 2.dönem mimari dersi de iyi gelirse ona göre ilerlerim -
Kendini geliştirme olayı şöyle; üniversite dersleri gerçek hayatta hiç işe yaramayan şeyler ve yetersiz ya da geçmişte kalmış şekilde veriliyorlar. Kendiniz başka kaynaklardan işe yarayan konuları, hayatta işe yarayacak ve güncel şekliyle öğrenmelisiniz.
Aslında böyle düşününce üniversite eğitimi çok saçma oluyor. Backendci, frontendci, full stack dev veya game developer olacak adamdan da bilgisayar mühendisliği diploması istiyorlar, okulda 50 ders almış ama bu konularda tek bir ders görmemiş oluyorsun. Çok saçma ama durum böyle. Bu eksiği yani "eksik = her şey" gibi bir durum kendi imkanlarınızla (kurslar, udemy, pratik, youtube, staj, vs) kapatmanız gerekiyor.
Bir benzetmeyle anlatmak gerekirse; İngilizce dersinde sadece grammar kitabından sorular çözdüğünüzü ama sizden beklenen işin simultane çeviri olduğunu düşünün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikigai -- 18 Ekim 2024; 1:56:36 > -
Frontend kısmına bir şey diyemem de üniversite eğitimi hiçbir şeye yaramıyor kısmına katılmıyorum, evet bölümde direkt olarak gelip 'Arkadaşlar bu .NET' diye tanıtmıyor ama bu CS'nin değil programcılığın görevi, zaten OOP dersini gerçekten kavramış birisi için bu toolları öğrenmek çok basitleşiyor, zaten onlarca teknoloji varken neden direkt bunları tanıtsınlar ki? Sonuçta hepsinin kökeni bu temel kavramı anlamaya dayalı oluyor. Backend için bunları öğrendikten sonra okuldaki Database Management, Design Patterns, Software Engineering (+labı), ya da daha derine inmek isteyen varsa advanced algorithms gibi dersleri alan birisi için geriye sektördeki herhangi bir teknolojiye öğrenmek kalıyor o da pek zor bir şey değil teoriğini aldıktan sonra, kaldı ki bazı derslerde proje olarak bir web sitesi istendiği falan da oluyor. AI, Network, biyoinformatik, advanced computer architecture, embeeded systems gibi konular zaten o kadar kapsamlılar ki bir bütün olarak düşününce alttaki dersler bu dersler için sağlam bir temel oluyor. Bu durumda CS diploması istemek bence mantıklı bir sonuç.
Oyun için de aynı şekilde computer graphics ve game Technologies derslerinde de aynı şekilde güncel bir simülasyon projesi isteniyor, bu teoriği alan birisinin gidip başka bir teknolojiyle çalışması pek zor olmasa gerek. (oyun için olmasa da backend kısmında hep aynı konseptleri defalarca kez gördüm hepsi de ya oop ya database Management konularıydı geriye sadece şu kütüphanedeki şu metot ne yapar onu bilmek kalıyor)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leopard76 -- 18 Ekim 2024; 10:31:16 >
-
Ama tabi logic design ya da ee dersleri muhtemelen çoğu kişiye hitap bile etmiyordur onlara bir şey diyemem. Bizdeki AI mühendisliği öğrencileri bu dersleri almıyorlar yerine kendi data Science dersleri falan var ve herkes halinden memnun görünüyor bu konuda -
OOP'un ders olarak değeri yok bence. Yani programlama dili öğrenilirken arada kavranacak ekstra bir detay sadece, aylarca ders olarak işlenecek bir içeriği yok.
Keşke bu dedikleriniz gerçek olsa da "kendini geliştirme" gibi bir şey gerekmese, sadece derslere çalışmanız yeterli olsaydı.
Gittiğim okulda computer graphics veta game technologies gibi dersler bulunmuyor, sanırım bunlar sizde de seçmeli derslerdir. Yine de üstüne para bile verseler okul ortamında işlenen dersten pratik beceri öğrenmeye çalışmazdım, çünkü odak not almak oluyor ve dersi verenler piyasa başarısı olmayan insanlar oluyor.
Yukarıda yaptığım benzetmede İngilizce dersinde grammar sorusu çözüp, gerçekte simultane tercüme yapmanız gerekmesi gibi bir durum söz konusu bence, ancak bu "grammar" kadar gerçek hayatta katkısıı vardır üniversitede verilen eğitimin. Diplomanın kağıt değeri olmasa ben zamanımı okul derslerine harcamazdım bunu dürüstçe söyleyeyim. 50 tane dersten çok zorlarsanız alanınızla ilgili uzaktan alakalı 0 ile 4 arası ders çıkar belki. O da şöyle çıkar; mesela calculus bilmeniz gerekiyor diyorlar, oysa bilmeniz gereken sadece türev ve integral kavramının yüzeysel açılımı oluyor yani dersin 20% si belki.
Özellikle kendini geliştirme kavramıyla alakalı yazmıştım bunları bu arada. Okuldaki derslere iyi çalışıp, yüksek not almanın piyasa açısından gerçekçi bir faydası olmaz ama notu yüksek diye işe alırlarsa o konuda bir şey diyemem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikigai -- 18 Ekim 2024; 18:13:49 >
-
kanka bu dediklerini ctis karşılıyor ama bölümü kötülüyorsun?
-
Kötülemiyorum, önemli matematik dersleri eksik demiştim. Ayrıca yurt dışı akademi (malum bunu kullanarak çıkıyor çoğu kişi dışarıya) veya yurt içi bilgisayar mühedisliği takıntısı yüzünden sorun olabilir şeklinde kafamda soru işaretleri var o bölüme karşı. Bir de hak ettiğinden yüksek sıralamalardan alım yapıyordu.
Geçenlerde yazmıştım, okul > bölüm çok alakasız olmadıkça böyle diyorum artık.
-
hacettepe'nin 4k, ytü'nün 5k aldığı düzende ctis'in 4k ile alım yapmasının nesi saçma ki, bence hakkı 1500-2000 civarı. bilkent öğrencisinin üstüne 13 bin tl burs alıyorsun. Maddi açıdan kafam inanılmaz rahat.
Bu arada matematik mevzusu benim de kafamı karıştırıyor, müfredata ek 2 calculus, 1 tane difransiyel denklemler ve stat/prob dersi almayı düşünüyorum ama bana zaman kaybı, sektördeki işler için (sağlam yerlerde çalışıyorlar) 4 işlemden fazlası pek gerekmiyor dedi. Kaldı ki lise matematiğim sağlam + olimpiyat tecrübem var.
Yani matematik ile uğraşmaya değer mi? kafamda deli sorular. her ne kadar matematiğim iyi olsa da bilkent kasıntı bir okul olduğundan illa ki beni uğraştıracaktır, ödevlerle, derse katılım zorunluluğu ile vs.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EDB3A46F5 -- 18 Ekim 2024; 19:10:10 > -
OOP'yi komple bir ders olarak görmüyoruz zaten de 5 6 haftalık zaman alıyor ve bence çok kilit bir konu, oop bilmeyen biri framework öğrenmek istese bir o kadar zamanı da oop kavramları için harcar, ama onun dışında sektörde bilinmesi istenen şeyler üzerine faydalı assignmentlar yapıyoruz ve hepsi de bir alanda temel atmama yardımcı oldu şahsen. Yani biz bu dersi niye alıyoruz diye yakınılan bir "bölüm dersi" görmedim duymadım. Diğer bölüm derslerinin bazıları olmasa da olur ama, çoğu içeriği muhtemelen hiçbir zaman kullanmam gerekmeyecek belki de. Ya da dediğim gibi AI ile uğraşacak adamın logic designda eede fizikte hiçbir işi yok ama hepsi için de aynı şeyi söyleyemem
Okulun yetmediği kısma şu şekilde katılıyorum, yine backend örneği üzerinden gidersek sadece okuldaki Java bilgisiyle devam etmek yerine bunun altyapısını kullanan bir framework öğrenmek de lazım mesela Spring Boot gibi, tabi mesela bunun kurslarına bakınca da adamlar baya kursun yarısında oop ve design patterns anlatıyor, yeni olan kısımsa işte springin şöyle bir kütüphanesi var şu işe yarıyor vs. Gördüğüm kadarıyla bu ilişki Unity ve C# arasında da var, muhtemelen .NET ve C# arasında da vardır. Diğer örnek de mesela database Management systems dersi var seçmeli, verdikleri assignmentlardaki konular zaten direkt olarak backendde kullanılan şeylerle ilişkili (transaction anotasyonu var ben bunu hazır kod olarak kullanıyorum ama dersi alsam arka planda ne olduğunu bileceğim gibi gibi)
Zaten bölüm assignmentlarını "hakkıyla" yapan ve ek olarak da açılan projelere katılan, stajlara da önem veren birinin eksik olacağını düşünmüyorum.
-
Yav dert anlatacaz diye konu açtık bölüm vs'sine dönmesin yine -
tamam kankim kızma :(
-
Üstteki muhabbetten sonra karşıma çıkan ilk linkedln gönderisi.
Çok haklı frameworkler değişir teori değişmez.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leopard76 -- 18 Ekim 2024; 20:24:31 > -
Linear algebra ve stat/prob alırsan yeterli olur. YKS turev/integral bilgisi bile yeter calculus kısmı için, geri kalanı zaten hayatta kullanılmayacak kısmı oluyor. Ben şunu fark ettim; Amerikalıların matematik eğitimi aşırı zayıf oluyor, o yüzden CS'teki matematiği abarttıkça abartıyorlar, üniversiteye girdiklerinde ilk defa zorlayıcı matematikle karşılaşıyor çoğu. Türkiye'deki birinin bu kadar eksik olduğunu sanmıyorum.
Okul derslerinin kendini geliştirme konusunda fayda sağladığını düşünmüyorum. Ayrı sanal bir evren gibi bence, eğet üni diploması takıntısı olmasa piyasada şu anda aynı konuların sadece ilgileneceğiniz kısımlarını çok daha kaliteli kaynaklardan internet üzerinden öğrenebilirsiniz. OOP, loop, if/else falan gibi temel bir konu birkaç saat içinde halledilebilir o yüzden fazla bahsetmeye değer görmemiştim. Okul kodlamayı öğreneceğiniz tek yer değil, bunları youtube + kod pratiği + kitap şeklinde öğrenebilirsiniz.
Geçen DH'de öğretmenlere +3 sene akademi konusunda yazmıştım yine, 7 milyon üniversite öğrencisi var ülkede, dünyada nüfusa oranla en çok üniversite öğrencisi olan 1. ülke konumuna çıkmış. Herkesin beynini yıkayıp insanları üniversite öğrencisi olmaya ikna etmişler (veya ucuz otobüs bileti için ) o yüzden çok tartışmak istemiyorum belli ki eğitim sistemi bu beyin yıkama konusunda çok başarılı olmuş.
-
Bu arada sabahtan beri assignmentı yapmaya çalışıyorum kafa kalmadı offfff
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X