Şimdi Ara

CS:GO Tick Rate Nedir ? Yenir Mi ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
40.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son günlerde bu soruyu çok görüyorum. Madem çok soruluyor bende dilim döndüğünce, klavye tuşlarım bastığınca anlatmaya çalışayım.

    Öncelikle server-client ilişkisini, çalışma mantığı hakkında bilgi sahibi olanlar daha kolay anlayacaktır ama ben herkesin anlayacağı şekilde anlatmaya çalışacağım.

    Önce client nedir ?

    Client aslında sizin CSGO oyununuzdur.

    Server nedir ?

    Server ise zaten biliyorsunuz örneğin Valve'nin 6589 numaralı sunucusu. Bu server kendisine bağlı clientler ile etkileşim halindedir. Clientlerin ilettiği paketleri işleyerek geriye cevaplar döndürür. Bu cevapları işleyip anlamlandırıp kullanıcıya göstermek clientin işidir.


    Gelelim asıl olaya.

    Şimdi siz oyuna bağlandınız takım seçtiniz el başladı silah aldınız hazırsınız. Yürümek için W tuşuna bastığınızda clientiniz servera bak ben w ye bastım 1 metre ileri gittim şeklinde bilgi içeren bir paketçik yollar. Serverde bu pakete bakarak paketi kontrol eder ve abzürt bir durum yoksa geri cevap döndürür. Bu paketlerin her birinin gidiş süresi ping dediğimiz olaydır. Paket işlendi ve size geri geldi buraya kadar sorun yok. Aynı şey mesela 1 el ateş ettiniz. Server hemen mermiyi işleyerek nereye gittiğini ve birini vurup vurmadığını kontrol ederek size geri dönüş yapar. Eğer birini misalen kafadan vurduysanız sizin clientinize vurduğunuzu belirtir. Vurulan kişinin clientinede vurulduğunu belirtir. Clientte kişinin karakterinin ölüm animasyonu, kontrolünü devre dışı bırakma gibi işlemleri gerçekleştirir.

    Çalışma mantığını birazda olsa anladık. Tickrate dediğimiz olay ise, serverin saniyede bu paketleri kaç kez işleyeceğidir. 64 tick serverlar saniyede 64 kez paketleri işleyerek clientlere cevap verirler. 128 tick serverler ise saniyede 128 kere paketleri kontrol ederler. Matematiksel olarak 64 tick serverda her 1/64 saniyede bir paket kontrol edilir. 128 tick serverde ise 1/128 saniyede bir paket kontrol edilir. Hata payı elbette var. Saniyede 2 katı paketin işlenmesi oyunun akıcılığını, doğruluğunu, stabilliğini ve oynanabilirliğini arttırsada servere binen yükü neredeyse 2 kat arttırır. Yani Valve beyciğimiz atıyorum 10.000$ a 500 tane 128 tick server açabiliyorsa ticki 64 e indirerek 10.000$ a yaklaşık 1.000 adet server açar ve buda onun işine gelir :)

    Tick muhabbeti böyle arkadaşlar. Kafanıza takılan başka soru varsa sormaktan çekinmeyin.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    CS:GO'da Tick Rate Nedir? Yenir Mi?

    Tick rate, bir sunucunun bilgiyi ne sıklıkla güncellediğini ifade eden bir ölçümdür. CS:GO'da tick rate, oyuncunun eylemlerinin sunucuya iletilme ve diğer oyunculara yansıtılma sıklığını belirler.

    128 tick sunucular, 64 tick sunuculara kıyasla daha yüksek bir tick rate'e sahiptir, yani oyuncunun eylemleri daha sık ve daha hızlı bir şekilde güncellenir. Bu, daha akıcı bir oyun deneyimi ve daha hassas nişan alma gibi avantajlar sağlar.

    Tick rate ne demektir? Tick rate, sunucunun bilgiyi saniyede kaç kez güncellediğini gösterir. 128 tick bir sunucu, bilgiyi saniyede 128 kez güncellerken, 64 tick bir sunucu saniyede 64 kez günceller.

    Tick rate ne işe yarar? Daha yüksek bir tick rate, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli avantajlar sunar:

    • Daha akıcı oyun deneyimi
    • Daha hassas nişan alma
    • Daha doğru hareket tespiti
    • Daha düşük gecikme

    64 tick ve 128 tick farkı nedir? 64 tick ve 128 tick sunucular arasındaki en önemli fark, bilgi güncelleme sıklığıdır. 128 tick sunucuları, eylemlerinizi daha hızlı ve daha sık güncelleyerek daha akıcı bir oyun deneyimi sağlar. Bu, özellikle hareket halindeyken veya hızlı tempolu silahlı çatışmalarda önemlidir.

    Yenir mi? Daha yüksek bir tick rate, genel olarak daha iyi bir CS:GO oyun deneyimi sağlar. Ancak, her iki sunucu türünün de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. 64 tick sunucular daha yaygınken ve daha az güçlü bilgisayarlarda daha iyi performans gösterme eğilimindeyken, 128 tick sunucular daha akıcı ve hassas bir deneyim sunar. Nihayetinde, sizin için en uygun tick rate, oyun tarzınıza ve sistem gereksinimlerinize bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Detayına kadar anlatmışsınız,elinize sağlık.
  • Valla 64 ticke bile razi olmak lazim. Bf4e onlarca dolar para verdik ama bildigin rezalet. Serverlar 10 tickte calisiyo. O yuzden csnin 64 ticki bile ilac gibi geldi bana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 64 ile 128 arasında ki farkı devamlı oynayan bilir 128 oynadıktan sonra 64 tick fazla keyif vermez.
  • Güzel anlatım elinize saglik
  • Valve'nin 128 tick oynatma ihtimali yokmu. saniye/128 ve 64 arasında çok fark olur. Acaba adama tutturduğum kadar mermi işlememesi bununla bağlantılı olabilirmi. Bazen gerçekten tutturduğum kadar mermi yemiyor adam.
  • ø kullanıcısına yanıt
    maddi ücretlendirmeleri düşünüllerek 64 bir kara kılmıs valve yoksa bf4 gibi yüksek kaliteli server ve öncelik giriş için premium satın aldırmaya zorlar,keyifli oyun için.
  • Valla premiumluda olsa böyle seçenek olması lazım.
  • Sağlam hile sistemi ve premium gibi birşey çıkarsalar razıyım almaya.
  • reddit/globaloffensive'de açıklaması vardı, lan maçları hariç 128tick'in artısı genel oynanışa +%5 civarıymış (bağlantı kalitesi, ping ve jitter gibi etkenler) konuyu bulabilirsem mesajı düzenlerim tekrar.
  • Bf 4 ve yuksek kaliteli server? Lol

    Bf4u 1 sene boyunca 10 (on) tickrate ile oynadik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ø kullanıcısına yanıt
    Hocam sapma ihtimali mevcut ve hissediliyor fakat at ile deve değil tabi. Düşmanın veya sizin internet bağlantınızda bir problem olması daha olası geldi bana.
  • Hort, tick rate 128 oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.