Şimdi Ara

cvt - f1 vites , acaba nasıl yapılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda konuda açmıştım. toyota yaris sipariş vermek üzereyim. Yalnız ilk defa cvt türü bir otomatik şanzıman ve f1 vites dedikleri kulakçıklı sisteme sahip olacağım kısmet olursa.
    Yalnız bir sorunum var. Bir kere ben otomatik vitesle asla çok oynamayı sevmem. Sadece dik yokuş çıkarken bu f1 vites dedikleri kulakçıklardan 1 tık atarak vites azaltıp yokuşu daha hızlı çıkmak istiyorum.

    Birincisi bu f1 vitesi yalnızca rampa çıkarken bir tık kullanımlarım (vites düşürmem) aracın şanzımanına sorun verir mi ? Eğer sorun yapacak olursa sadece d ye alıp gideceğim. f1 vitesi hiç kullanmayacağım.

    İkincisi resimde görüyorsunuz bir M bir de D kısmı var. Bu M dedikleri galiba f1 vites kullanarak aracı hareket ettirme. Ama ben istiyorum ki hareket halinde yokuş yukarı çıkmaya başlayınca vites D de iken hiç vites koluna dokunmayıp kulakçıkla bir vites azaltabilir miyim , yani D de iken bunu yapabilir miyim ? Yaparkende gazdan ayağımı çekme, frene basma gibi bir şeyler yapmam gerekir mi ?

    Tecrübeli üstadlarıma rica ediyorum şu sorunuma bir el atsınlar.



     cvt - f1 vites , acaba nasıl yapılır ?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: korcank

    Arkadaşlar forumda konuda açmıştım. toyota yaris sipariş vermek üzereyim. Yalnız ilk defa cvt türü bir otomatik şanzıman ve f1 vites dedikleri kulakçıklı sisteme sahip olacağım kısmet olursa.
    Yalnız bir sorunum var. Bir kere ben otomatik vitesle asla çok oynamayı sevmem. Sadece dik yokuş çıkarken bu f1 vites dedikleri kulakçıklardan 1 tık atarak vites azaltıp yokuşu daha hızlı çıkmak istiyorum.

    Birincisi bu f1 vitesi yalnızca rampa çıkarken bir tık kullanımlarım (vites düşürmem) aracın şanzımanına sorun verir mi ? Eğer sorun yapacak olursa sadece d ye alıp gideceğim. f1 vitesi hiç kullanmayacağım.

    İkincisi resimde görüyorsunuz bir M bir de D kısmı var. Bu M dedikleri galiba f1 vites kullanarak aracı hareket ettirme. Ama ben istiyorum ki hareket halinde yokuş yukarı çıkmaya başlayınca vites D de iken hiç vites koluna dokunmayıp kulakçıkla bir vites azaltabilir miyim , yani D de iken bunu yapabilir miyim ? Yaparkende gazdan ayağımı çekme, frene basma gibi bir şeyler yapmam gerekir mi ?

    Tecrübeli üstadlarıma rica ediyorum şu sorunuma bir el atsınlar.



    Sorun çıkarmaz. D de gidebilirsiniz sürekli.

    M manuel olarak kulakçıklardan vites değiştirme. D de iken gaza biraz basarsanız otomatik olarak vites düşürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 22 Şubat 2015; 18:46:53 >




  • Kulakçıklar sadece M modunda kullanılabilir. Benim arabada öyle.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @msansertekin yani d de iken f1 vitedi kullanabilirsin ama kullanmana gerek yok diyorsun. eski aracım tork konv lü şanzımandı. yokuşta zorlanıyordum.

    @Giannizzero hocam sizin araç nedir. toyota yaris ile sizinki arasında bir fark olabilir mi acaba ? bize yaristeki f1 kulakçıkları hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korcank -- 22 Şubat 2015; 18:51:27 >
  • Benim araba Citroen C2. D modunda manuel değişime izin veriyorsa M modu ne işe yarıyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Giannizzero toyotadaki satış temsilcisi bana d de iken kulakçıkları kullanabilirsin dedi ama vakit yoktu soru soramadım detaylı. c2 ile yaris arasında bir farklılık olabilir belki. bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Benim araba Citroen C2. D modunda manuel değişime izin veriyorsa M modu ne işe yarıyor?

    M modu da vites topuzunu oynatarak atmana izin veriyor .

    Mesela bende de D modunda kulakçığa dokununca manuel e alıyor ama baktı 10-15 saniye hic vites değiştirmeden aynı devir de gidiyorum yani gaza aynı sekilde basıyorum kendi D ye alıyor . Ancak M tarafına çekince kulaklıklardan kesiciye girene kadar veya 30 km hıza düşüp 5.6. Viteste isen düşürüyor . Kulakçığa basili tutunca da D moduna alıyor kendi tabi vites D kısmında ise

    Benimki dsg bu arada ben genel de F1 ile kullanıyorum manuel istegimi dindiriyor biraz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 22 Şubat 2015; 18:59:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1. Nesil Jazzlarda dediğiniz şey için L konumu var. Motor daha yüksek devir çeviriyor daha rahat çıkıyor yokuşu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Giannizzero

    Benim araba Citroen C2. D modunda manuel değişime izin veriyorsa M modu ne işe yarıyor?

    M modu da vites topuzunu oynatarak atmana izin veriyor .

    Mesela bende de D modunda kulakçığa dokununca manuel e alıyor ama baktı 10-15 saniye hic vites değiştirmeden aynı devir de gidiyorum yani gaza aynı sekilde basıyorum kendi D ye alıyor . Ancak M tarafına çekince kulaklıklardan kesiciye girene kadar veya 30 km hıza düşüp 5.6. Viteste isen düşürüyor . Kulakçığa basili tutunca da D moduna alıyor kendi tabi vites D kısmında ise

    Benimki dsg bu arada ben genel de F1 ile kullanıyorum manuel istegimi dindiriyor biraz

    Ben 9 senedir bu robotize şanzımanı kullanıyorum, M modunda hem kulakçıkla hem vites topuzuyla değişime izin veriyor, kesiciye giriyor, sadece durmak üzereyken 1 e alıyor. Yani işime karışmıyor, bu nedenle ben de hep M modunda kullanıyorum, D modunu aracı ilk aldığımda kısa süre denedim, hiç bana göre değil. Kulakçıkları bile nadiren kullanıyorum, manuel gibi elim sürekli vites topuzunda :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.