< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Days Gone PC [Ana Konu] (11. sayfa)
-
-
bir şey değil kardeşim evet o modları da gördüm güzel olabilir ama ben oyunu kolaylaştırabilir diye yüklememiştim :)
bu arada çok daha güzel, karizma kıyafetler var Deacon için ancak, oyun içeresinde silahlarla ve diğer hareketleri ile uyumsuz görünebiliyor bu yüzden ben en sağlıklı bu resimlerdeki kostümü buldum :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 31 Ekim 2021; 9:36:17 > -
Oyunu aldim oynuyorum 20 saat Muhteşem bir oyun ? Şiddetle alin oynayin oynatin.. Sabirsiz kişiler , Şiddete egilimli Kişiler bu oyundan uzak dursun :P
Hikayesi Muazzam ,Grafikleri harika ? TÜRKÇE DİL :) daha ne olsun..
-
Hocam gamepad ile mi oynuyorsunuz ?
-
Hayir Klavye :) Gamepad ile sadece Pes oynarim ))) Bu oyunlari gamepad ile oynayanlarada Allah sabir versin diyorum
-
ben de rdr2yi oynamaya çalışmıştım gamepad ile. resmen eziyet geliyor insana. dediğiniz gibi sadece pes ve fifa
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@Absnthe Gamepad veya klavye mouse ile oynamak tamamen kişisel bir şey. Ben PES, FIFA'yı dahi klavyeyle oynarım. Gamepad alışkanlığım olmadı. Hayatım boyunca 3 oyunu gamepad ile bitirdim: 2008'de San Andreas'ı PS2'de, PC'de ise Beyond Two Souls ve BeamNg.drive.
Online FPS CoD, BF gibi savaş oyunlarını bile gamepad ile oynayan arkadaşlarım var. Onlar da bizim için "Nasıl klavyeyle zevk alıyorsunuz anlamıyorum." diyorlar.
Benim kuzen Days Gone için gamepad alacaktı, şimdi ne yaptı bilmiyorum. Bana da gamepad çok garip geliyor nişan alması vs. ama oynayan da oynuyor
-
Hocam araç sürüşü açısından sormuştum. Malum klayvelerde ya da farelerde gamepadlerdeki triggerlar yok. Bastın mı son gaz gidiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
spoiler vermek istemiyorum. ama oyunu bitiren arkadaşlara soruyorum. buradan itibaren spoiler arkadaşlar bitirmeyenler okumasın lütfen
SPOİLER
beyler oyunun sonunda eski mezarlığın orda bize yardımcı olan bilim adamı 5 metre yukarı helikoptere zıplıyor. evrim geçirmiş. bu oyunun ikincisi gelir mi acaba bu sahneye göre. internette yapımcıları ikinci gelmeyecek demiş ama oyunun sonunu sanki ikinci part gelecek gibi yapmışlar
-
@Return to Monke @Absnthe
Ben 15 senedir bütün oyunları PC de Gamepad ile oynuyorum, öyle büyük rahatlıktır ki arkana yaslanıp yayıla yayıla oyun oynamak :)
-
Bu oyunu begenmeyenleri görüyorum 1 kez daha anladimki.. Olumsuz yorum yapanlardan uzak durup , Kendin deneyip ögrenmelisin..
Ben böyle muhteşem bir hikaye, grafik gerilim korku :) Akıcı bir oyun görmedim arkadaş. İlk defa bilgisayardan motorsikleti hissettim yani. Adamlar muazzam yapmiş :) Tekrar görevi gibi görünsede değil.
Bu oyunu herkes oynasin , oyun harika arkadaşlar . Hikayesi sariyor . Oyuna hükmediyorsunuz adeta :) Ucuza aldigim iyi olmuşşş ( 169 neresi ucuzsa :p )
-
1 aylık maceram sona erdi ve Days Gone'ı 84 saatte, hard zorlukta ve her şeyi %100 tamamlayarak bitirdim. Genel olarak gayet güzel bir tecrübe olduğunu ve zevk alarak bitirdiğimi söyleyebilirim. Puan verecek olursam 100 üzerinden 80 verebilirim. İyi yaptığı şeyleri son derece başarılı bir şekilde uygulamışken yetersiz kaldığı konular ise çok bariz ve rahatsız edici olmuş. Henüz oynamamış olanlar için 2 ufak tavsiyede bulunmam gerekirse ; öncelikle mutlaka hard'da oynanmasını öneriyorum. Hikayenin ilk yarısındaki çaresizliği, güçsüzlüğü ve gelişmenin verdiği hissiyatı çok daha net görebiliyorsunuz böylece. İkinci yarısı ise zaten hard'da bile öyle aman aman zorlamıyor. Diğer tavsiyem ise yapım hem oynanış mekaniği hem de senaryo açısından çok yavaş başlıyor, sabredip bi 5-10 saat ilerleyebilirseniz gerisi akıyor. Evet bunları aradan çıkardığıma göre gelelim Days Gone'ın olumlu ve olumsuz yönlerine :
++ Bana kalırsa oyunun en kaliteli yanlarından biri atmosferi. Zombi istilasında hayatta kalmaya çalışan başıboş bir motorcu olduğumuz hissini, survival havayı ve dünyanın tekinsizliğini oyuncuya geçirmeyi başarıyor (yabancıların ''immersion'' dediği olayı yani). Ayrıca çevre tasarımcıları da ince detaylarla harika bir çevre yaratmayı başarmışlar. Yere veya asfalta falan bile baktığınız zaman öyle dümdüz beton veya dümdüz toprak üzerinde çimenler görmek yerine tasarım olarak gerçek hayatta görebileceğiniz bir detaycılıkla işlemişler her şeyi
++ Grafikler yine oldukça başarılı. 3060 Ti - R5 3600 ikilisiyle 2K ultra'da 70-80 fps arası bir deneyim yaşadım ve pek çok manzarayı hayran hayran izledim diyebilirim. Açık dünya oyunlar içinde RDR2'yi ayrı tutarsak gördüğüm en güzel birkaç grafikli yapımdan biriydi diyebilirim
++ Alıştıktan ve biraz da karakteri geliştirdikten sonra oynanış çok keyifli bir hale geliyor. Vuruş hissi, yakın dövüş (genel olarak aksiyon) ve motor kullanımı oldukça rahat ve tatmin edici. Sırf bu yüzden bazı içi boş ve birbirini tekrar eden görevleri yaparken bile neredeyse hiç sıkılmadım ve fast travel yerine bir yerlere hep motor üstünde gittim
++ Karakter skilleri ve motor upgrade'leri gerçekten geliştiğimizi hissettiriyor ki bunu son yıllarda pek çok yapım maalesef beceremiyor. Oyunun başındaki ve sonundaki halimiz arasında dünyalar kadar fark var ve neredeyse hiç bir upgrade gereksiz ve amaçsız hissettirmiyor
++ Hikaye genel anlamda çok iyi ve çok kötü olmasa da 2.yarısındaki olaylar ilgi çekici, insanı iyice moda sokuyor ve senaryonun tek bir ana görev üzerinden değil de farklı dallardan ilerlemesi durumu hoşuma gitti
++ Ses dizaynları (çevre, silah ve zombi sesleri), gerilimli anlardaki tınılar ve birkaç uzun yolculukta çalan şarkılar başarılı
++ Crafting ve genel arayüz son derece pratik
++ Oyunda 4-5 tane kamp var ve her kamp hem yönetimi, hem de genel dinamikleri ile birbirinden rahatlıkla ayrılmayı başarıyor, hepsinin kendine özgü farklı özellikleri bulunuyor. Bu kampların güven seviyeleri ve para birimleri var ve yaptığınız görevler hangi kampın işine yarıyorsa sadece oradaki seviye yükseliyor. Yani bir kampta 10.000 birim paranız oluyorken başka bir kampta alışveriş yapmak istediğinizde sadece 300-500 biriminiz olabiliyor
++ Ana karakterimiz Deacon pek çok oyun içi aksiyon ve gizlilik sekansı sırasında kendi kendine konuşmalar yapıyor. Duyguyu geçirme ve gerçekçilik açısından bu durumu çok sevdim ki aynı olay bundan önce bitirmiş olduğum Horizon Zero Dawn'da da vardı. Sony çatısındaki firmalar bu olaya gerçekten önem veriyor
++ Hava değişimleri harika olmuş. Yağmurlu, sisli, güneşli, karlı ortamlarda bulunuyoruz ve bu hava olayları arasındaki geçiş son derece yumuşak ve doğal hissettiriyor. Sanırım ilk defa bir oyunda kar yağarken yavaş yavaş ortamdaki bütün objelerin kar tutmaya başlaması olayını gördüm ve bunu çok güzel uygulamışlar. Yine bu değişimler Horizon'da da vardı ama ondaki geçişler o kadar ani, yapay ve kısa süreli oluyordu ki bir yerden sonra rahatsız oluyordum. Days Gone o açıdan neredeyse kusursuz olmuş
++ Son olarak Horde'lardan yani Sürü'lerden bahsetmeden olmaz. Days Gone'ın net bir şekilde en (ve belki de tek) kendine has dinamiği olmuş Sürüler. İlk E3 2016 videosundaki gameplay'lerinde verdiği hissiyatı acaba oynarken de yaşayabilir miyim diye düşünüyordum, gördüm ki oyun bunu yaşatabiliyor
- Şimdi de gelelim oyunun negatif yanlarına ki bunlar da maalesef az sayıda değiller :
-- Cutscene geçişleri tam bir rezalet. Gameplay - cutscene geçişleri 10 yıl önceki yapımlar gibi araya siyah ekran girerek gerçekleşiyor, hatta bir cutscene'den başka bir cutscene'e geçerken bile aynı şey oluyor. Ben SSD'de oynadığım için en azından siyah ekran süreleri aşırı kısaydı ama normal PS4'lerde ve PC'de HDD'de oynayanlar bu aralarda 30-40 saniyeye kadar bekleyebiliyormuş. Bunu yaşasam bi yerden sonra kafayı yerdim herhalde çünkü bu siyah ekranlar çok sık varlar
-- Yan görevler fecaat, resmen Far Cry 3 ile yarışır. Bakın özellikle Far Cry 3 dedim çünkü sonrasında çıkan Far Cry 4, Primal ve diğer devam oyunlarında bile karakol, kule işleri falan dışında hikayeli yan görev serileri bulunuyordu. Days Gone'da ise bundan eser yok. Bütün yan görevler outpost ele geçirmekten, zombi yuvaları yakmaktan ve rehine kurtarmaktan ibaret. Hani tamam oynanışı çok sevdiğim için hepsini yaptım ama objektif bakıldığı zaman bu çok büyük bir eksiklik
-- Türkçe altyazıda ciddi senkronizasyon problemleri var. Bir konuşmayı 15-20 saniye önceden okuyabiliyor veya konuşma bittikten 10 saniye sonra falan görebiliyoruz ki bu çok az yaşanan bir durum da değil. Ayrıca çeviri kalitesi de çok iyiydi diyemem. Tamam öyle Google Translate kafasında tabii ki değil ama ara ara yanlış çevrilen kritik cümlelere denk geldim
-- Soru işaretleri şeklinde çıkan anlık olaylar kendini çok tekrar ediyor ve oyunun doğallığını bozuyor. Zaten şu işi Rockstar dışında kimse iyi yapamadı daha
-- İnsan yapay zekası tam bir fiyasko, yine doğallığı bozan önemli bir etken. Zombileri bu konuda gayet yeterli yapıp insanlarda batırmayı nasıl becermişler anlamıyorum. Tamam zaten bu konuda üst düzey altı üstü 4-5 tane oyun vardır (MGS V ve ilk Gears of War mesela) yani de en azından sırıtmayacak bir seviyede olsaydı bari
-- Ana görevlerin tasarımları genel olarak sıkıcı ve özellikle hikayenin ilk yarısında büyük kısmı resmen yan görev kalitesinde. Herhalde birkaç hafta sonra falan aklımda sadece 3-4 tane görev kalmış olur ki bunların biri de zaten E3 2016'da gösterdikleri Old Sawmill Sürüsü görevi. Yanımızda bir karakterle yola çıktığımız veya Sürü yok ettiğimiz görevler dışında çoğu oldukça silik yapıdaydı yani. Hadi bunları bile geçtim de AC3 ve AC Black Flag'de olup insanların sövüp saydığı ''belli bir çemberin içinde kalıp iki kişinin konuşmasını gizlice dinleme'' görevlerini eklemeseydiniz bari be. Ve bunlar da öyle 1-2 tane değildi yani, rahat 7-8 tane varlardı. Neyse ki bu konuşmaların içerikleri AC oyunlarındakine kıyasla daha doluydu da öyle aşırı sövmedim. Yani sövdüm de aşırı değil işte
-- Sürüleri oyunun ve senaryonun geneline yaymak yerine son 3-5 saatlik kısmına sıkıştırmışlar ve bana kalırsa bu çok yanlış bir tercih olmuş. Tamam Sürü'lerle çarpışabilmek için gerçekten güçlü olmak gerekiyor ve başlarda çok zayıf olduğumuz için yapımcılar bizi yem etmek istememiş olabilirler ancak yine de güzel bölüm tasarımlarıyla ayarlanarak başlarda olmasa bile ortalarda da Sürü'lerle kapışabilirdik. Opsiyonel olanlar bile oyunun bitmesine 1-2 saat kala haritada gösterilmeye başlanıyor
-- Hem hikaye hem de oynanış olarak RDR2'den bile daha ağır ve temposuz bir açılış yapmayı başarmış yapımcılar. Beni öyle aşırı rahatsız etmese de yine objektif bakıldığında ciddi bir eksi ki bu konuda çok fazla oyuncunun şikayette olduğunu da okudum (gerçi aynı tarz şikayetler RDR2'de de vardı ama o ağırlıktan ben de dahil memnun olanlar yine de çoğunluktaydı, Days Gone'da ise bu temposuzluktan mutlu pek kimseyi göremedim)
-- Benzin deposunu geliştirene kadar benzin öyle böyle çabuk bitmiyor. Tamam bitsin, bidon arayalım atmosfere girip o tekinsizliği hissedelim ama 500 metrede de depo tükenmesin la bi zahmet
İşte böyle. Hikaye aslında 2.oyuna açık kapı bırakarak bitiyor ama Sony'nin devamını getirmeyeceği haberleri bi ara oldukça fazla çıktığı için sanırım Days Gone'ın kaderi The Order 1886 ile aynı olacak. Güzel bir ana senaryo dizaynı ve kaliteli, içi dolu yan görevler eklenerek iyi bir devam oyunu yapmalarını isterdim aslında çünkü temeli sağlam oturtulmuş bir yapım var karşımızda. Umarım bir şekilde bir seriye dönüşür çünkü bu temanın Dying Light dışında başka bir alternatifi yok
-
Toplasam şöyle bir 3-4 saat oynamışımdır oyunun başıyla ilgili benimde hissettiklerin aynı yönde ama biraz daha sabretmem gerek demekki sıkıldım başlarda baya.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet hocam biraz sabredin derim. Yararlı skill'ler alıp daha kaliteli silah ve mühimmatlara geçip motoru da upgrade ettiğiniz zaman oyun çok daha eğlenceli bir hale geliyor. Senaryo olarak da 2.haritaya geçip Iron Mike'ın kampına gittikten sonra olaylar ilgi çekici olmaya başlıyor
-
Şu benzin olayı oyundan soğutmuştu, acaba sniper mı deliyor depoyu diye bakıp durdum
-
Oyunu mülkemmel özetlemişsin. Bende Days gone ile rdr2 aldim. rdr2 oynuyorken, days goneye başladim. rdr2'yi bana unutturdu :D days gonenin hikaye akişini sevdim... oyun tam benlikmiş. Sürükleyici oyun yapmişlar. Sabirsiz insanlar hard modunda oynamasini tavsiye etmem.
-
Oyunun devamı getirilecek şekilde dizayn edilse de playstation daki çıkışının sorunlu olması (performans problemleri) devam oyununun yapılması için Sony onay vermedi.
Firma başka bir oyun hazırlıyor. İlerde sony den ayrılırsa ancak oyunun devamı gelebilir. Tabi başka bir firma altına girecektir o firmanında onay vermesi gerekir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
43 saatte bitti doydum yan görevlerii yapmadım keyifliydi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Performans problemleri olduğunu sanmıyorum. Oyun hikaye ve görev çeşitliliği manasında God of War ve Last of Us hadi onları geçtim Ghost of Tsushima kadar bile iyi olmadığından iyi satmadı ve doğal olarak Sony de oyunun fişini çekti. En son firmadan ayrılan oyunun yönetmeni "devam oyunu istiyorsanız Days Gone'u satın alın" diye serzenişte bile bulunmuştu.
Bu arada Days Gone'ın neden sevilmediğini anlamak istiyorsanız PS4/PS5'in diğer oyunlarına bakabilirsiniz. Sony exclusive'leri her zaman özellikle iyi hikayeleri ile öne çıkarlar. Days Gone'ın kötü kabul edildiği nokta tam da üstte yazdığım gibi bir God of War veya Last of Us tatmini verememesi. Zaten bu tatmini vermediğinden konsolda da çok kötü satmıştı diye hatırlıyorum. E Sony de artık bu konulara tahammüllü değil. Direk fişi çekiyor. Yine de oyunun PC'ye gelmesi geliştirici firma Bend Studio'ya can suyu oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hudson51 -- 10 Kasım 2021; 12:55:57 >
-
Oyunu bitirdikten sonra Free Roam olarak devam edebiliyor muyuz oyuna? Görevlere giderken vs. birçok soru işareti çıkıyor. Başlarda 4-5 tane yaptım ama hepsi aynıydı. Sadece birinde tuzağa yakalandım ve ayıldığımda silahsızdım vs. muhabbeti vardı. Diğerleri de " düşmanları öldür, rehineleri kurtar" görevleriydi.
Oyun bittikten sonra da devam edip biraz haritada motor süreyim istiyorum. Mümkün mü bu, yoksa direkt bitiyor mu oyun?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X