Şimdi Ara

dci-hdi-tdi-ctdi-bu dizel motorlar (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
0
Favori
30.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Common rail teknolojisinin öncüsü Fiat'tır. 1996 yılında Marea'da kullanılan 1.9 JTD 105 hp lik motordur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlindGuardian

    hdi-tdci = yakıt tüketimi oldukça iyi
    1.4l den 70 hp (16v olanları 90hp)
    2.0l den 140 hp çıkartıyor
    pug 206 van 1.4hdi 320.000 km yaptığını ve motor arızası vermediğini biliyorum hala kullanılmaktadır.

    cdti
    1.3 den 70hp ve sanırım farklı bir turboyla 90hp cıkartıyor yakıt olarak gp 90hp nin benim kullanımımla 1.4 hdi 70hp pug307 den daha çok yaktığını biliyorum

    Tdi

    3 silindir ile 1.4 den 70hp cıkartıyor ki common rail ile bu motor ne olur düşünemiyorum

    iyi güzel diyorsunda hyundai-kia crdi motoru var 1.1 dizel 3 silindirli 75 bg 155 tork çıkartıyor
    tdi 1.4 70 hp olan ve fordun şuanda fiestada bulunan 1.4 68 hp lik motor verimsizdir...
    tabi yine en iyisini dizel konusunu benden çok daha iyi anlayan abilerim bilir...




  • Hay vw ye dee TDI a da kırk saattir okuyorum ilahmış bilmemneymiş. Dayanıklı bir motordur eskidir aynı 1.6 8v motorları gibi vw bunun üstünde değişiklik yapmaya gerek duymamıştır, şirket politikasıdır. Tamam dizeller tartışılsın düzgün düzgün de yok ilahmış filan fanatikliğe gerek yok. Bu foruma geldim vw sahibi olarak vw den soğudum hayret bişey yaa...
  • neden fordun 2001 de kullanmaya başladığı duratorq motordan bahsedilmiyor.ben 95 den buyana transit kullanıyorum.2001 de durqtorq motora sahip olan saıfır tanssit aldım 600.000 km yaptım.2008 yılbaşında de ise tdci transit aldım şu anda 120.000 km da.
    bu ikisini kıyaslamak gerekirse duratorq motor tdci motordan çok daha iyidir.bilmiyorum teknik envanterini ama kesinlikle daha sorunsuz,daha güçlüydü ve daha az yakıyordu.
  • tabi tdci duratorq nun devamı bir nesil ama sanırım geri-evrim olmuş :D
  • Haftasonu PEUGEOT BIPPER 1.4 HDI 50 kW (!) ile 300 km yol yaptım, depo 3/4 doluydu. 140-160 km/h ile gittim, sonunda depo 1/4'e düşmüştü, 300 kilometreye yarım depo, çok güzel içmiş mazotu bence, ortalama 8,0 litre/100 km yakmış. Ayrıca 1. viteste yokuşta epey bir "bayıldı"... Debriyaja basıp devri yükselttikten sonra ancak kalktı. Aynı aracın FIAT FIORIONO 1.3 MultiJet motorlusu hem daha güçlü, hem daha az yakıyor, hem 2.500 TL daha pahalı.
  • şimdi buradaki çelişki,bazı markalar hiç sorun çıkarmazken,fiat,ford opel bazıları çok sorunlu 307 kalmış olabilir doğrudur fakat buradaki bir gerçekde.o yolda kalan araç ve o hiç problem çıkarmayan markanın iki aracı ford focus. ve cmax aynı motoru kullanmaktave yine aynı motoru piyasada volvo,cıtroen,ve pejo kullanmakta ifadeye göre biri sorunlu biride sorunsuz..karışmış olsa gerek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sahlan

    Fiat'ın, Ford'un, Opel'in ve VW'in dizelleri pek sorun çıkartmıyor bildiğim kadarıyla. Lâkin Renault, Hyundai DCİ ve CRDİ ler çok sorunluymuş. Bir de çok soğuk bir bölgede mesela İç veya Doğu Anadolu gibi yerlerde yaşıyorsanız dizeli hiç ama hiç tavsiye etmem. Mazot katılaşıp sizi yolda bırakabiliyor. Peugeot 307 dizelin hareketinden 10 km sonra yolda kaldığına şahit oldum.Gidip Doğan L ile ben kendim onları aldım. Malum Türkiye'deki mazotlar kalitesiz. Markaya bile güvenmeyin. Az yakan bir benzinli her zaman iyidir.(Ör: Honda City) Hem sorun çıkmaz hem de bakıma daha az götürürsünüz...Saygılarımla...





  • bir alonso fanı olarak.renault 16 valf teknolojisine daha ülkemizde geçemedi.megan.kangoo ve alayı desem yeridir.hdi motorlar artık ticarilerde bile 16 valf kullanıyor.tepee berlingo örnekleri gibi.karşılaştırdığımız sınıflara bakarmısınız bu reno adına büyük eziklik bence...
    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    BU ilah meselesi en güçlü dizel motorun yapılmasından mı gelior onur?

    Sen ne düşünüorsun?

    en güçlüsünü bilemicem ama en verimliyi renault yaptı..
    daha türkiye ye gelmedi geleceğinide sanmam ama dCi 2.0 16v 175hp

    Renault launches most powerful 2.0-litre diesel
    Date: 23 Dec 2005 Source: Andrew Walker

    --------------------------------------------------------------------------------
    With the Renault Nissan Alliance 2-litre 150 hp (111 kW) diesel engine only two months old, Renault are taking the power level of this latest generation diesel engine to new heights with the launch next March of a 175 hp (130 kW) version of this engine, fitted first exclusively to the Laguna GT, the sports version of Renault’s upper mid-size contender.

    The 175 hp output of this new state of the art common-rail 16 valve diesel engine makes it the most powerful 2-litre diesel in production, ahead of the BMW 2-litre engine which was the previous best at 163 hp (121 kW) and well ahead of the class average of 135 hp (100 kW). To match the output of the Renault engine other manufacturers like VW and BMW have to provide engines of 2.5 litre capacity that consequently drink more fuel.

    Diesel engines excel at providing lots of pulling power at low engine speeds and the new 2.0 dCi 175 does not disappoint here either developing maximum torque of 360 Nm (with 90% available from 1 500 r/min), offering very good response (with rapid power build-up and long sustain) and is exceptionally quiet for a diesel engine of this power rating.

    Top speed of the Laguna Hatch GT dCi 175 rises to 225 km/h from 215 km/h in the dCi 150 and the 0-100 km/h acceleration benchmark time is cut to only 8.4 seconds from 8.9 in the already rapid dCi 150.

    Specific enhancements of the 111 kW version include a particulate filter as a standard feature and balancer shafts in the engine to improve acoustic performance, especially at high engine speed. The balancer shafts are there to compensate possible vibratory phenomena arising from the extra power. Other features include a water-cooled turbocharger and a higher-pressure design (190 bars instead of 175).







  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Haftasonu PEUGEOT BIPPER 1.4 HDI 50 kW (!) ile 300 km yol yaptım, depo 3/4 doluydu. 140-160 km/h ile gittim, sonunda depo 1/4'e düşmüştü, 300 kilometreye yarım depo, çok güzel içmiş mazotu bence, ortalama 8,0 litre/100 km yakmış. Ayrıca 1. viteste yokuşta epey bir "bayıldı"... Debriyaja basıp devri yükselttikten sonra ancak kalktı. Aynı aracın FIAT FIORIONO 1.3 MultiJet motorlusu hem daha güçlü, hem daha az yakıyor, hem 2.500 TL daha pahalı.


    Burada yanlış bilgilendirme olmasım diye yazıyorum ben fiorino kullanıcısıyım iki aracı birbirinin ardısıra test ettim (daha doğrusu bipperin muadili nemoyu test ettim ama herşeyleri tıpatıp aynı psa grubu değilmi neticede) evet multijet performans olarak gerçekten diğer ikisine pis basar yakıt konusunu bilemeyeceğim (bipper ve nemo kullanıcısı olmadığım için)ama benim ki az yakıyor onu biliyorum fiyat konusuna gelecek olursak ki esas konu bu arada kesinlikle 2500 tl fark yok hatta fark yok ben fiorino emotion modelini kullanıyorum aracımı alırken aynı özellikteki bipperden küçük bir farkta olsa daha ucuza aldım Fiatta öyle şu bu opsiyonel olayı yok iki model var dynamic ve emotion emotionda 16 çelik jant sis farı park sensörü yol bilgisayarı klima iki taraflı sürgülü kapı yekpare açılan bagaj kapağı vs vs standartken ve liste fiyatı 27450 iken bipperda 24900 görünen outdoor (en donanımlısı) 1405 klima 197 park sensörü 515 sürgülü yan kapı koyun fiyatının 27 200 olduğunu görürsünüz ki (pazarlıkla fiorinoyu daha ucuza alırsınız o da ayrı) fiorinodaki jelik jant arka koltukların tekli katlanması ve burada sayamadığım ++ vs ler var ve en önemlisi kimse alınmasın ama multijet motor farkı var zaten fiorino avrupa ve tr de satış rekorları kıran bir araç ama nemo ve bipper'ın esamesi okunmuyor (zaten hepsinin kasayı komple fiat yapıyor ) belki fiat fanatikliği yapıyormuş gibi görünecem ama amacım kesinlikle bu değil ben sadece yanlış bir bilgiyi düzeltmek istedim konu dışı oldu ama kusura bakmayın




  • Diesel yada benzinli motorlarda dci-hdi-tdi-ctdi ki sembolleri tartismak yersizdir. Sadece kullanilan teknolojiyi simgeliyor ve sana verilen bir isim gibi dusunebilirsin.

    En iyi diesel demeyecegim cunki en iyi motor desek daha dogru olucaktir. Simdi en iyi motorla ilgili olarak
    Mersedesin paylasmadigi cok ustun teknolojileri-muhendislik bilgisi ve Dunyanin en verimli motorlarini uretebilmesine olanak taniyan kullandigi malzeme farki vardir.

    Motorlari kiyaslama kriterinden haberi olmadan yorum yazanlar var, bilgi olsun diye belirteyim VERIM dir.
    VERIMLERI en yuksek motorlari Mersedes yapabilmektedir(dunyadaki butun spor araclarda dahil). HP-Motor hacmi iliskisi verim degildir...
    Verimi etkileyen bircok paremetre mevcut.(bunu siz arastirin)

    Dieselin mucidi dahi
    Carnot, devamlı bir işletme için silindir duvarlarının soğutulmasının gerekli olduğunu buldu.Profesör R. Diesel buna inanmadı.(Mercedesin gelistirdigi teknolojilerde birkac sene sonra idrak edilebiliyor bilim acisindan)

    Tecrube
    1886 Yilinda Karl BENZ ILK ticari amacli motoru uretti ve Motor teknolojisin gelismende hep onculuk etti ve etmekte.
    1886 Yilindan bu yana Mersedesin Motor dedigimiz makinayi nereden nereye getirdigini az arastirirsak nekadar onde ve ilerde oldugunu anlayabiliriz XD

    Kimi arkdaslar Diesel 1988 2001 falan bisiler soylemis ancak DIESEL 1690-1700 lu yillardan bu yana kullanilan ve gelistirilen bir makinadir. (1897 de Motor olarak kullanilmaya baslanmasi-Gelistirilmesi)

    Ancak Turbo-Diesel motor BMW nin bir eseri ve Mersedese yakin kalitede (VERIMLILIKTE) yapabilmektedir gunumuzde.

    VW Diesel ilaahi falan degildir, 5 Silindirli verimsiz motor Bloklari vardir fabrikalar dolusu (Savastan kalma) bunlari degerlendirdiler.
    VW FS diye baslayan silindir icinde hava-yakit karistirmali (Benzinli) motorlar VW patentli ve VW yi 4-5 adim ziplatan bir teknolojidir(VERIMDE Anormal artis gerceklestirdi). (Yuksek maliyetli teknolojisi geregi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NsNx -- 15 Temmuz 2010; 6:43:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu

    vw dizel motorun ilahıdır


    +1

    motorun ilahı olmaz iyisi olur kötüsü olur.

    tek ilah Allah(cc) tır. biraz saygı lütfen..
  • SEAT CORDOBA "TDİ" (İŞE YARAMAZ DENEN) aracım 240.000 km'de kırsal motorinden başka koyulmadı,periyodik bakımları ve ağır bakımları dışında bir kuruş harcamadım.ne çekişte düşme var ne başka birşeyde.adamlar yapmış başka söze gerek yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemil27

    SEAT CORDOBA "TDİ" (İŞE YARAMAZ DENEN) aracım 240.000 km'de kırsal motorinden başka koyulmadı,periyodik bakımları ve ağır bakımları dışında bir kuruş harcamadım.ne çekişte düşme var ne başka birşeyde.adamlar yapmış başka söze gerek yok...


    ama ses olarak biraz gürültülüdür 3 silindirli dizel motor değilmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo Pacino


    quote:

    Orjinalden alıntı: m_kucukaksoy

    arkadaşlar arasındaki fark ne anlamadım gitti hepsi yoksa aynı kapıyamı varıyor

    bunların hepsi aynı dır hepsi commonreal teknolojisi vardır

    ford tdci pöjo hdi bu iki motor ortak calısmayla gelistirildi

    fiat multijet,opel cdti bu iki motor da aynı sadece yazılımları farklı

    volkwagen tdi en eski dizel teknolojisini kullanıyo yaramaz yani

    Bu nasıl bir yaklaşımdır.

    Yaramaz dediğiniz TDI diğer dizel motorların içinde her konuda daha üstün bir motordur...!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo Pacino


    quote:

    Orjinalden alıntı: m_kucukaksoy

    arkadaşlar arasındaki fark ne anlamadım gitti hepsi yoksa aynı kapıyamı varıyor

    bunların hepsi aynı dır hepsi commonreal teknolojisi vardır

    ford tdci pöjo hdi bu iki motor ortak calısmayla gelistirildi

    fiat multijet,opel cdti bu iki motor da aynı sadece yazılımları farklı

    volkwagen tdi en eski dizel teknolojisini kullanıyo yaramaz yani

    Bu nasıl bir yaklaşımdır.

    Yaramaz dediğiniz TDI diğer dizel motorların içinde her konuda daha üstün bir motordur...!



    Evet bildiğimiz vw 3 silindir motoru,walla sesine çok alıştım umrumdada değil bu pahalılıkta mazot 3 milyon olmuş....




  • arkadaşlar biraz doğu ve güneydoğu anadolu bölgesinde kullanılan araçlara bakarsanız ozellıkle mardın ve sırnak ıcın soyluyorum ford tourneo dur bunların motorlarıda tdci motordur ozellıkle sağlam ve kacak mazotu en ıyı yakan motor olarak bılınır ve halkın coğu bunu kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemil27


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo Pacino


    quote:

    Orjinalden alıntı: m_kucukaksoy

    arkadaşlar arasındaki fark ne anlamadım gitti hepsi yoksa aynı kapıyamı varıyor

    bunların hepsi aynı dır hepsi commonreal teknolojisi vardır

    ford tdci pöjo hdi bu iki motor ortak calısmayla gelistirildi

    fiat multijet,opel cdti bu iki motor da aynı sadece yazılımları farklı

    volkwagen tdi en eski dizel teknolojisini kullanıyo yaramaz yani

    Bu nasıl bir yaklaşımdır.

    Yaramaz dediğiniz TDI diğer dizel motorların içinde her konuda daha üstün bir motordur...!



    Evet bildiğimiz vw 3 silindir motoru,walla sesine çok alıştım umrumdada değil bu pahalılıkta mazot 3 milyon olmuş....

    Bendede 1.4 TDI Cordoba var 5 senedir bugüne kadar beni geçebilen 1.3-1.4-1.5 dizel araç görmedim...




  • arkadaşlar;
    VW nin TDİ motoru değiştirmesindeki tek sebep(işin içinde oldumdan biliyorum) üzerine takilan UNİT pompa enjektorlerin(hem pompa hem enjektör görevi görür) pahalıya mal olmasıdır.Ve diğerlerinden tek dezavantajı gürültülü olması...tabiki bu konu eski bir konu olduğu için aydınlatayım dedim.
  • peki şu an en az yakan dizel araç hangisi ???
  • Şu anda hemen hemen bütün araçlar aynı enjektörü kullanıyor,bu durumda motor yapılarına bakmak lazım.Şunu da bilmek lazım,bu işin öncülüğünü BMW ve Mercedes yapıyor.diğer firmalardan en az 5-6 yıl ilerdeler.Motorda Teknolojiyi ilk onlar kullanıyor,daha sonrada diğerleri...
    yukarıda bir arkadaş VW motorları hakkında yalan yanlış bişeyler yazmış,Şunu unutmayın dunyanın en hızlı arabası Bugattı'nin motoru VW fabrikalarında yapılıyor AUDI de bu firmaya bağlı.İnsanların zevkleri ve renkleri tartışılmaz ne aradıkları önemlidir.kimisi önce performans der kimisi yakıt der kimisi kalite der kimiside görüntüye bakar.Fakat alman arabalarında kalite ve sağlamlık ön planda gelir.Sorunun cevabı şu an için tdci.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.