Şimdi Ara

dci-hdi-tdi-ctdi-bu dizel motorlar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
0
Favori
30.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murattapar

    walla benim duyduguma göre HDİ motorlar 100.000 i deviremiyor diyorlar çok iyi yakmıyor ama dayanıksız 100.000i deviremiyor demişlerdi

    YOK o kadar da değildir hdı motorlar sağlamdır ford volvo peugeot cıtroen mazda hatırlamadığım bir iki markada bunları kullanıyor .100000 cok az geldi bana teknik olarak dizel motorlar benzinlilere göre daha fazla yol yapar.ama bakarsanız dikkatli kullanılırsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UTKTOTİ -- 8 Ocak 2008; 20:35:09 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ati-rodeon

    cdi -tdi farkı nedir acaba ?


    CDI=COMMON RAIL DIESEL
    TDI=TURBO DIESEL
  • açılın yoldan JTD geldi.. kavga etmeyin arkadaşlar sonuçta hepsi turbo dizel.. zaten dizelin turbosuzu işe yaramaz (bence)



    şunuda söyleyim JTD en iyisi şu anda 97.000 km de yag degişimi gibi bakımlar.. herhangibir sorunu yok.
  • bu dizellerin hepsine bindim daha TDI gbi gaz yiyenine binmedim motor sapıtyor cr sadece motor sesizliği baska hiç bi işe yaramıyor kendi görüşümce bütün dizeller teste açık gidin ve test edin aradaki farkı görün TDI gbi gaz yiyeni yoooook E320 CDI hariç zaten o katagoriye girmiyor yaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    açılın yoldan JTD geldi.. kavga etmeyin arkadaşlar sonuçta hepsi turbo dizel.. zaten dizelin turbosuzu işe yaramaz (bence)



    şunuda söyleyim JTD en iyisi şu anda 97.000 km de yag degişimi gibi bakımlar.. herhangibir sorunu yok.

    JTD SADECE ALFA LARDA KULLANILMIYORMU SU ANDA DAHA ÖNCEDOBLO LARDA KULLANILIYORDU BİLDİĞİM KADAR MADEM O KADAR İYİDİ FİAT ŞİMDİKİ ARABALARINDA NEDEN MULTİJET KULLANIYOR YOKSA İKİSİDE AYNIMI




  • avrupa'da en iyi dizel motor Multijet'dir. bunu iyice öğrenmek gerekiyor. ayrıca yapılan testlerde en ekonomik motorunda multijet olduğu biliniyor.

    multijet'i klasik common rail enjeksiyonlu turbo dizellerden ayıran en önemli fark ön püskürtmenin yakılmaya başlanmasından sonra silindirlere asıl yakıt püskürtmesi yapıldığından daha ekonomik ve güçlüdür.

    ayrıca vw'nin multijet motorları günde 3 kere etüt etmesi gerekli
  • "şu kötü bu kötü, şu çok iyi bu harika" şeklindeki yargılarla hiçbiryere varılamayacağını anladığımızda bu tartışmalar daha seviyeli hale gelecek.
    birisi diyorki tdi ilah,
    diğeri diyorki yaramaz..

    şimdi bu iki durumunda doğruluğu var mı?
    şu anda yollarda kötü tdi motorlar ve çok km yapmış dayanıklı tdi motorlardan çok sayıda var mı?

    vaaar. e daha neyi tartışıyorsunuz? kronik olarak arıza çıkartan motorlar varsa tamam, onları eleştirin. ama çeşitli şartlara bağlı olarak çeşitli durumlar ortaya çıkarmış motorlar, eşyalar, vs hakkında kesin yargıya varmak, % 100 kesinlikte sonuçlar aramak İMKANSIIIIIIIIIZZZZZZZZ
    boşuna yorulmayın, tabii ki tartışın ama sonucuna ulaşabileceğiniz şeyleri tartışın.

    diyorum bennn.
  • hdi-tdci = yakıt tüketimi oldukça iyi
    1.4l den 70 hp (16v olanları 90hp)
    2.0l den 140 hp çıkartıyor
    pug 206 van 1.4hdi 320.000 km yaptığını ve motor arızası vermediğini biliyorum hala kullanılmaktadır.

    cdti
    1.3 den 70hp ve sanırım farklı bir turboyla 90hp cıkartıyor yakıt olarak gp 90hp nin benim kullanımımla 1.4 hdi 70hp pug307 den daha çok yaktığını biliyorum

    Tdi

    3 silindir ile 1.4 den 70hp cıkartıyor ki common rail ile bu motor ne olur düşünemiyorum
  • Bence motordan beklentinize verdiği cevaplara göredir hepsi,

    Ekonomi konusunda psa grubunun Tdci, Hdi ve Fist grubunun Common Rail lı Mutlijet, Cdti alınabileceği gibi

    Performans için Bmw nun D serileri ile Mercedes in CDI ı alınabilir, Ayrıca TDI motora sahip bir ticari araçlada güvenle yüklerinizi taşıyabilirsiniz,

    Audi de Lemans gibi yarışlara dizelde son noktaları göstermek için dizel araçları ile katılıyor.
  • arkadaşlar aslında bu konunun eski olduğunun farkındayım.Ancak bu konu gerçekten faydalı olacak.Peki CRDİ motorlar nasıl durumları ne
  • onu bilmiyorum ama size şöyle bir örnek vereyim

    bizde 2008 model dacia logan mcv 1,5 dci motorlu araç var.

    bir de 2005 model citroen xsara 1.4 hdi motorlu araç var.

    sizce hangisi yarışta birbirini geçer???
  • crdi vgt de hyundai'nin dizel motoru.
    crdi=common rail dizel enjeksiyon
    vgt=değişken geometrili turbo
  • açılımlarından bişe anlaşılmıyo ki
  • HDi teknolojisi nasıl çalışır?

    Elektronik olarak kontrol edilmekte olan enjektörler yüksek basınç altında (1350 bar) tutulan ortak bir yakıt besleme yoluna bağlıdır. Ortak yakıt yolu sistemine özgü çok hassas bir elektronik beyin motor sıcaklığı, hava sıcaklığı, atmosferik hava basıncı ve hatta gaz pedalının konumu da dahil bir çok parametreyi gözlemler. Bu faktörleri göz önüne alan elektronik beyin otomobilin motoru içindeki yakıt besleme, püskürtme basıncı ve yakıtın silindirlere püskürtülme hızı gibi işlemleri düzenler. Enjektörler her silindirin içine tam olarak belirlenmiş miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlayan değişken kontrol kafalarına sahiptir. Ayrıca elektronik beyin yakıtın silindirlere en doğru zamanda püskürtülmesini garantiler.

    Püskürtülen yakıt miktarı ve püskürtme süresi, püskürtme basıncından ve motorun döngüsünden bağımsız olarak ayarlanır. Bu fonksiyonların ayrıştırılması:

    *Ön veya pilot püskürtmenin belirli miktarda ve sürede yapılmasını ve bunun neticesinde motor gürültüsünün ve motor tarafından atılan krili gazların miktarını azaltılmasını,
    *Ateşleme kıvılcımı ve gereken güç çıkışına göre ayarlanan ana püskürtme yapılmasını olanaklı kılar.

    Yakıt Tüketimi ve Tork Bilgileri
    Bazı HDi modellerinin yakıt tüketimi ve tork bilgileri aşağıda verilmiştir.

    Model Yakıt Tüketimi (lt/100km)Şehir Dışı/Şehir İçi/Karma
    206 1.4 HDi 70 hp------------------- 3.6 ---/ 5.5 ----/ 4.3
    307 1.6 HDi 90 hp------------------- 4.3 ---/ 6.1 ----/ 4.9
    407 1.6 HDi 110 hp------------------ 4.6 ---/ 7.0 ----/ 5.5

    HDi: Ekonomik kullanım ve bakım maliyetleri…
    HDi motor bir önceki jenerasyon dizel motorlarla karşılaştırıldığında %20 yakıt ekonomisi sağlar. Ayrıca periyodik bakım aralıkları ve maliyetleri de bir önceki jenerasyon dizel motorlara göre daha düşüktür.

    Bu mükemmel ekonomiklik üç önemli ekolojik yeniliğin sonucudur.

    1-Ortak yakıt yolu sistemi...
    Bosch ile birlikte geliştirilmiş olan ortak yakıt yolu sistemi yüksek basınç pompası kullanmaktadır(1350 bar). Silindirlere püskürtülen yakıt miktarı elektronik beyin sayesinde kesinlikle ayarlanabilmektedir. Püskürtme deliklerindeki küçük çaplı memeler yakıtın yanmadan önce tamamen buharlaştırılmasını garantilemektedir.

    2-Özel dizayn edilmiş yanma odası...
    Yanma odası mükemmel bir hava sirkülasyonu sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir ve ideal bir yakıt-hava karışımı sağlanmasını garantilemektedir. Bu özellik yakıt-hava karışımının neredeyse tamamen yanmasına katkıda bulunur ve çok yüksek bir verimlilik sağlar.

    3-Yeni tip motor yağı...
    HDi motor yüksek ekonomi sağlaması için yeni tip bir motor yağı kullanmaktadır.

    HDi teknolojisi ve özellikle de "pilot püskürtme" özelliği daha verimli yanma ve yakıtın tamamen yakılmasını sağlar. Bu da egzos gazlarının azaltılması demektir.
    Normal standartlarla karşılaştırıldığında HDi motor sera etkisi yapan gazlarda (CO2) %20, ozona zararlı gazlarda %50 ve kurum parçacıklarında %50 azalma sağlamaktadır. HDi motor çevrenin korunmasına katkıda bulunmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibokozan -- 13 Haziran 2009; 15:15:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu


    quote:

    Orjinalden alıntı: Alfredo Pacino


    quote:

    Orjinalden alıntı: m_kucukaksoy

    arkadaşlar arasındaki fark ne anlamadım gitti hepsi yoksa aynı kapıyamı varıyor

    bunların hepsi aynı dır hepsi commonreal teknolojisi vardır

    ford tdci pöjo hdi bu iki motor ortak calısmayla gelistirildi

    fiat multijet,opel cdti bu iki motor da aynı sadece yazılımları farklı

    volkwagen tdi en eski dizel teknolojisini kullanıyo yaramaz yani

    volkwagenin dizel motorunu geçebilecek bir tane dizel motor söyle bana hdi?????tdci????multijet?????
    vw dizel motorun ilahıdır

    len arkadaş neymiş bu vw




  • quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu


    quote:

    Orjinalden alıntı: Alfredo Pacino


    quote:

    Orjinalden alıntı: m_kucukaksoy

    arkadaşlar arasındaki fark ne anlamadım gitti hepsi yoksa aynı kapıyamı varıyor

    bunların hepsi aynı dır hepsi commonreal teknolojisi vardır

    ford tdci pöjo hdi bu iki motor ortak calısmayla gelistirildi

    fiat multijet,opel cdti bu iki motor da aynı sadece yazılımları farklı

    volkwagen tdi en eski dizel teknolojisini kullanıyo yaramaz yani

    volkwagenin dizel motorunu geçebilecek bir tane dizel motor söyle bana hdi?????tdci????multijet?????
    vw dizel motorun ilahıdır




    helikopterden helikoptere atlarken de şarjör değiştirebiliyor mu peki?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AyTaCH_01

    bu dizellerin hepsine bindim daha TDI gbi gaz yiyenine binmedim motor sapıtyor cr sadece motor sesizliği baska hiç bi işe yaramıyor kendi görüşümce bütün dizeller teste açık gidin ve test edin aradaki farkı görün TDI gbi gaz yiyeni yoooook E320 CDI hariç zaten o katagoriye girmiyor yaa

    Gaz yemek ne birader?Torktan ve çabuk cevap vermesinden bahsediyorsun heralde...O yeme olayını testlerde pek göremiyoruz ya biz?Seni yiyorum diye kandırıyor olmasın bu kedi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 14 Haziran 2009; 0:01:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sahlan

    Fiat'ın, Ford'un, Opel'in ve VW'in dizelleri pek sorun çıkartmıyor bildiğim kadarıyla. Lâkin Renault, Hyundai DCİ ve CRDİ ler çok sorunluymuş. Bir de çok soğuk bir bölgede mesela İç veya Doğu Anadolu gibi yerlerde yaşıyorsanız dizeli hiç ama hiç tavsiye etmem. Mazot katılaşıp sizi yolda bırakabiliyor. Peugeot 307 dizelin hareketinden 10 km sonra yolda kaldığına şahit oldum.Gidip Doğan L ile ben kendim onları aldım. Malum Türkiye'deki mazotlar kalitesiz. Markaya bile güvenmeyin. Az yakan bir benzinli her zaman iyidir.(Ör: Honda City) Hem sorun çıkmaz hem de bakıma daha az götürürsünüz...Saygılarımla...


    sen kimden duydun bunu anlamadım ama golf 10 adet satıyorsa 1 tane arıza cıkarıyorsa clio 100 adet satıp 8 adet arıza cıkarıyorsa tabiki fazla diyeceksin wv satıyormu turkiyede vede kac kisi dizel alıyor ama etrafına bak bakalım renault dizel motor harici satıyormu bırakın bu lafları 140binde symbol var hala tas gibi yolda kalırsanız cagırın sizin arabanızı bile ceker o motor.




  • bir ek daha yapmak istiyorum dci okadar iyi bir motor olmasaydı nissan motorunu gider kendi yapardı yada baska bir firmadan alırdı

    honda motor deviyim diyorda neden hala bi dizel motor yapamıyor acizmi ? yoksa type -r larla dalga gecen clio sport ların motor performansı karşısında bide dizel motor platformunda renault a karsı yenilgidenmi korkuyor. Hondacılar boyle işte benzinli motor olunca dohc diye bisey cıkartırlar bilmezler 16v butun motorların dohc oldugunu, bizde dohc motor var derler sonrada dizel motor konusunda gelirler renault a laf atarlar bide utanmadan hyundai ile kıyaslarlar komiksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 14 Haziran 2009; 13:21:22 >
  • İyi güzel de DCI'ların bilmediğimiz bir teknolojisi mi var? Bir de zaten Nissan-Renault ortak firmalar aynı Hyundai-Kia, Volkswagen-Audi-Seat-Skoda, Mitsubishi-Smart-Mercedes, Ford-Volvo-Peugeot-Citroen, Opel-Fiat gibi motor üretiminde ortaklığı olan diğer firmalar gibi... Yani ortak ürettikleri motorları varken neden başka firmalardan motor alsınlar.

    TDI enjektör zoruyla çalışan eski teknoloji bir motor. Ha Common Raillerden daha az sorun çıkarıyor veya tam tersi bilemem...

    >>> Bosch Common Rail teknolojisini geliştirdiğinden beri hemen hemen tüm firmalar görüldüğü üzere Common Rail teknolojisini kullanıyorlar... Araçlarının çalışırken traktör gibi çalışmasını istemeyen kişiler de daha sessiz olan Common Rail teknolojisine sahip araçları tercih ediyorlar...

    Yani DCI'da sıradan bir Common Rail teknolojisi ile üretilen bir motor, fazla abartmaya gerek yok...




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.