Şimdi Ara

Debriyaj balata yağlanması (sorun çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
24.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen c3 aracımın debriyaj setini değistirdikten 2 gün sonra debriyaj yağlanmasından dolayı balatada kaçırma oluyordu ve yaptırdığım ustaya götürdüm yaptığı işin arkasında durmadı bizle alakalı değil dedi oysaki rulman ve keceyi değişmesine rağmen. Neyseki bi arkadasın tavsiyesi üzerine lion citroen serviceye gittim durumu izah ettim ve adamlar yağlanan debriyajımı kurtardı çok şükür ve yaptıkları işe garantide verdiler. Çok şükür böyle ustalar hala var memlekette.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Narcotiq -- 26 Ocak 2013; 12:21:31 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Balata Yağlanması: Sorun Çözüldü

    Debriyaj balatasının yağlanması, araç performansı üzerinde ciddi sorunlara yol açabilecek istenmeyen bir durumdur. Yağlanan bir baskı balata, sürtünme katsayısının azalmasına ve debriyajın kaymasına neden olarak vites değiştirme ve kalkışta zorluklara yol açabilir.

    Baskı Balata Yağlanırsa Ne Olur?

    • Debriyaj kayması
    • Vites değiştirmede zorluk
    • Kalkışta patinaj
    • Motor devrinde artış
    • Yakıt tüketiminde artış

    Yağlanan Baskı Balata Nasıl Temizlenir?

    Yağlanmış bir baskı balatası temizlenebilir, ancak bu işlem genellikle bir profesyonel tarafından yapılmalıdır. Temizleme işlemi şunları içerebilir:

    • Debriyaj sistemini sökmek
    • Baskı balatasını çıkarmak
    • Yağ ve kiri özel çözücülerle temizlemek
    • Baskı balatasını kurulamak ve yeniden takmak

    Baskı Balataya Yağ Kaçması

    Yağın baskı balatasına kaçması çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, bunlar şunlardır:

    • Motor yağı contalarında kaçak
    • Şanzıman yağı contalarında kaçak
    • Şanzıman yağ seviyesinin aşırı olması
    • Yağın üstüne düşürülmesi

    Debriyaj Yağ Kaçağı

    Debriyaj yağ kaçağı, baskı balatasına yağ kaçmasına neden olabilecek ciddi bir sorundur. Debriyaj yağ kaçağının belirtileri şunlardır:

    • Debriyaj pedalında yumuşaklık
    • Debriyaj pedalında kayma
    • Debriyajdan yağ kokusu gelmesi

    Yeni Baskı Balata Neden Kaçırır?

    Yeni bir baskı balatanın kaçırma nedenleri şunlar olabilir:

    • Hatalı kurulum
    • Hatalı üretilen parçalar
    • Diğer bileşenlerdeki yağ kaçağı

    Yağlanmış bir baskı balata ile karşılaşırsan, aracı güvenli bir şekilde bir profesyonele götürmelisin. Sorunun çözülmemesi, daha ciddi sorunlara ve maliyetli onarımlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence debriaj sıyırıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    bence debriaj sıyırıyor..

    bu nasıl olabilirki daha 4 gün oldu yaptıralı valeo orjinal aldım otostart dan onu taktırdım. acemide değilim uzun zamandır araç kullanıyor ilk defa böyle bişey başıma geliyor. başka sebepleri olabilir mi yada takan usta dan kaynaklı olabilirmi bu sorun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Narcotiq -- 20 Ocak 2013; 0:08:55 >
  • Şanzıman yag keçesi patlak, yag baskı balataya sızıyor ve debrıyaj kaçırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Şanzıman yag keçesi patlak, yag baskı balataya sızıyor ve debrıyaj kaçırıyor.

    bunu anlamanın başka bir yolu varmı netleştirmek için ve bu yağ keçesini değiştirmek için şanzumanın indirilmesimi gerekiyor yardımların için çok teşekkürler..
  • Bahsettin problem kesinlinlikle yag kaçagıdan kaynaklanıyor. Şanzımanın yapısına baglıolarak inebilirde inmeyebilirde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Bahsettin problem kesinlinlikle yag kaçagıdan kaynaklanıyor. Şanzımanın yapısına baglıolarak inebilirde inmeyebilirde.

    debriyaj setini değiştiren usta bunu daha önce fatkedemezmiydi birden bire olabilecek bişeymi peki çünkü ustadan kaynaklı ise ustanın başına ekşicemde beni bilgilendirirsen sevinirim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DİREKSİYON POMPASI PROBLEMİ
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Bahsettin problem kesinlinlikle yag kaçagıdan kaynaklanıyor. Şanzımanın yapısına baglıolarak inebilirde inmeyebilirde.

    debriyaj setini değiştiren usta bunu daha önce fatkedemezmiydi birden bire olabilecek bişeymi peki çünkü ustadan kaynaklı ise ustanın başına ekşicemde beni bilgilendirirsen sevinirim.

    Bu konuda yorum yapamam maalesef, ne desem yalan olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri


    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Bahsettin problem kesinlinlikle yag kaçagıdan kaynaklanıyor. Şanzımanın yapısına baglıolarak inebilirde inmeyebilirde.

    debriyaj setini değiştiren usta bunu daha önce fatkedemezmiydi birden bire olabilecek bişeymi peki çünkü ustadan kaynaklı ise ustanın başına ekşicemde beni bilgilendirirsen sevinirim.

    Bu konuda yorum yapamam maalesef, ne desem yalan olur.

    anladım. yardımların için çok teşekkür ederim dostum. beni bu konuda bilgilendirebilecek başka arkadaşlar varsa çok sevinirim. eyer ustanın hatası ise extra bir kere daha şanzuman indirme parası vermeyeyim.




  • Bi fikri olan varmı arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende debriyajın kaçırdığını düşünüyorum ama yeni debriyajda bu nasıl olur bir fikrim yok, geçmiş olsun.
  • Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    Balatanız yağlanmış. Balata yağlanmışsa 2 noktaya mutlaka baktırmanız lazım. Bunun için şanzımanın sökülmesi gerekir. Aksi takdirde aynı sorunu tekrar yaşarsınız;

    1- Arka krank keçesi (debriyaj tarafındaki)
    2- Priz-direk keçesi

    Bu iki yağ keçesi kontrol edilip kaçak olanı mutlaka değiştirmeniz lazım. Debriyaj yağlanma sorununu başka türlü çözmeniz mümkün değildir. Bu parçaların kendi fiyatları düşük olduğundan şanzıman indiğinde ikisininde değişmesini, hazır sökülmüşken prizdirek rulmanınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    Balatanız yağlanmış. Balata yağlanmışsa 2 noktaya mutlaka baktırmanız lazım. Bunun için şanzımanın sökülmesi gerekir. Aksi takdirde aynı sorunu tekrar yaşarsınız;

    1- Arka krank keçesi (debriyaj tarafındaki)
    2- Priz-direk keçesi

    Bu iki yağ keçesi kontrol edilip kaçak olanı mutlaka değiştirmeniz lazım. Debriyaj yağlanma sorununu başka türlü çözmeniz mümkün değildir. Bu parçaların kendi fiyatları düşük olduğundan şanzıman indiğinde ikisininde değişmesini, hazır sökülmüşken prizdirek rulmanınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılar.

    Debriyajı takan usta yağlanmış olduğunu söyledi. Saolsun yaptığı işin arkasında da durmadı. Herşey için çok teşekkürler arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    Balatanız yağlanmış. Balata yağlanmışsa 2 noktaya mutlaka baktırmanız lazım. Bunun için şanzımanın sökülmesi gerekir. Aksi takdirde aynı sorunu tekrar yaşarsınız;

    1- Arka krank keçesi (debriyaj tarafındaki)
    2- Priz-direk keçesi

    Bu iki yağ keçesi kontrol edilip kaçak olanı mutlaka değiştirmeniz lazım. Debriyaj yağlanma sorununu başka türlü çözmeniz mümkün değildir. Bu parçaların kendi fiyatları düşük olduğundan şanzıman indiğinde ikisininde değişmesini, hazır sökülmüşken prizdirek rulmanınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılar.

    Debriyajı takan usta yağlanmış olduğunu söyledi. Saolsun yaptığı işin arkasında da durmadı. Herşey için çok teşekkürler arkadaşlar.

    Şanzımanı söktüğünde prizdirek keçesi ve rulmanını değişmediyse işçilik hatası yok karşılaşdığınız arızada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    Balatanız yağlanmış. Balata yağlanmışsa 2 noktaya mutlaka baktırmanız lazım. Bunun için şanzımanın sökülmesi gerekir. Aksi takdirde aynı sorunu tekrar yaşarsınız;

    1- Arka krank keçesi (debriyaj tarafındaki)
    2- Priz-direk keçesi

    Bu iki yağ keçesi kontrol edilip kaçak olanı mutlaka değiştirmeniz lazım. Debriyaj yağlanma sorununu başka türlü çözmeniz mümkün değildir. Bu parçaların kendi fiyatları düşük olduğundan şanzıman indiğinde ikisininde değişmesini, hazır sökülmüşken prizdirek rulmanınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılar.

    Debriyajı takan usta yağlanmış olduğunu söyledi. Saolsun yaptığı işin arkasında da durmadı. Herşey için çok teşekkürler arkadaşlar.

    Şanzımanı söktüğünde prizdirek keçesi ve rulmanını değişmediyse işçilik hatası yok karşılaşdığınız arızada.

    Rulmanı değişti fakat keçe değişmedi bildiğim kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    Balatanız yağlanmış. Balata yağlanmışsa 2 noktaya mutlaka baktırmanız lazım. Bunun için şanzımanın sökülmesi gerekir. Aksi takdirde aynı sorunu tekrar yaşarsınız;

    1- Arka krank keçesi (debriyaj tarafındaki)
    2- Priz-direk keçesi

    Bu iki yağ keçesi kontrol edilip kaçak olanı mutlaka değiştirmeniz lazım. Debriyaj yağlanma sorununu başka türlü çözmeniz mümkün değildir. Bu parçaların kendi fiyatları düşük olduğundan şanzıman indiğinde ikisininde değişmesini, hazır sökülmüşken prizdirek rulmanınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılar.

    Debriyajı takan usta yağlanmış olduğunu söyledi. Saolsun yaptığı işin arkasında da durmadı. Herşey için çok teşekkürler arkadaşlar.

    Şanzımanı söktüğünde prizdirek keçesi ve rulmanını değişmediyse işçilik hatası yok karşılaşdığınız arızada.

    Rulmanı değişti fakat keçe değişmedi bildiğim kadarıyla.

    Rulman değiştiyse keçeyide değişmiştir. O zaman işçilik hatası var, konu başlığında tam olarak belirtmediğiniz için net bir şey yazamadım. Ücretsiz olarak yapmasını beklemeyin. Ancak tam ücrette ödemeyin.

    Şu an için probleminiz priz-direk keçesinden yağ kaçağı net olarak belli olmuş oldu. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Yardımlarınız için teşekkürler. Sorunun debriyaj kaynaklı olduğu anlasıldı gibi. 1 ve 2. Viteste pek bi sorun yok gibi sanırım debriyaj yağlanmış olma ihtimali yüksek. Sorun bunun debriyaji takan ustanın dikkat etmemesimi yada benden mi kaynaklı olduğu.

    Balatanız yağlanmış. Balata yağlanmışsa 2 noktaya mutlaka baktırmanız lazım. Bunun için şanzımanın sökülmesi gerekir. Aksi takdirde aynı sorunu tekrar yaşarsınız;

    1- Arka krank keçesi (debriyaj tarafındaki)
    2- Priz-direk keçesi

    Bu iki yağ keçesi kontrol edilip kaçak olanı mutlaka değiştirmeniz lazım. Debriyaj yağlanma sorununu başka türlü çözmeniz mümkün değildir. Bu parçaların kendi fiyatları düşük olduğundan şanzıman indiğinde ikisininde değişmesini, hazır sökülmüşken prizdirek rulmanınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.

    Saygılar.

    Debriyajı takan usta yağlanmış olduğunu söyledi. Saolsun yaptığı işin arkasında da durmadı. Herşey için çok teşekkürler arkadaşlar.

    Şanzımanı söktüğünde prizdirek keçesi ve rulmanını değişmediyse işçilik hatası yok karşılaşdığınız arızada.

    Rulmanı değişti fakat keçe değişmedi bildiğim kadarıyla.

    Rulman değiştiyse keçeyide değişmiştir. O zaman işçilik hatası var, konu başlığında tam olarak belirtmediğiniz için net bir şey yazamadım. Ücretsiz olarak yapmasını beklemeyin. Ancak tam ücrette ödemeyin.

    Şu an için probleminiz priz-direk keçesinden yağ kaçağı net olarak belli olmuş oldu. Saygılar.

    O usta ile artık işim olmaz. Bu işte hatası ihmalkarlığı varsada Allaha havale ediyorum. Herşey için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomeri

    Şanzıman yag keçesi patlak, yag baskı balataya sızıyor ve debrıyaj kaçırıyor.

    aynen başımıza geldi baktır keçelere
  • Bu konuda yardımı dokunan herkese teşekkürler arkadaşlar. Sorunu ilk mesajda yazdığım gibi hallettik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.