Şimdi Ara

Debriyaj seti , Volant vs değişimi hakkında !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
33.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 yıldır kullandığım 2009 Model Peugeot 308 1.6 HDI Auto6R aslan ilk büyük masrafını çıkardı. Daha önceki tek masrafı 300 lira tutan enjektör arızasıydı. Şimdiki ise 1500 lira civarında :( Araba ilk kalkışta ve ikinci viteste vuruntu titreme yapmaya başladı. Birçok ustaya gösterdim hepsi aynı şeyi söyledi. Debriyaj seti değişecek ve volantta sıkıntı varsa o da değiştirilecek. Kimi yer 3000 dedi kimisi 2000 dedi. Bende akrabam olan ustama götürdüm. Baskı balata , bilye , volant , bilgisayardan yeniden programlama , genel bakımları vs 1500 civarında bi paraya anlaştık. Sizce fiyat nasıl ?



  • 1500 lira arıza çıkardı deyip arabanıza hayıflanıyorsunuz ama bu manuel vites ve hatta kavramalı sistem tüm otm arabaların doğal bir durumu. Adı üsütnde orada bir kavrama var ve o bir gün aşınacak. Bu sürücüye göre de çok değişecek bir etken, 20bindede baskı balata bitebilir 120bindede, 50bindede volan gidebilir 250binde de. Ayrıca volant çok pahalı bir parça 800-900 den aşağı bulunmaz her aracınki de taşlanmaz. Taşlansa bile sıkıntı yaratır. Baskı balata setiniz de 250den 500e kadar değişebilir. Bir de en az 250 lira işçilik koyup hesap edin. Yani arabam 1500 lira debriyaj masrafı çıkardı diye hayıflanmaya gerek yok. Bu eve ekmek aldım küflendi demek gibi birşey. illaki olacak zamanı gelince. Eğer baskı balata + volant değişecekse işçilikle beraber fiyatsa bence gayet normal bir fiyat. bugün yetkili servisler sırf debriyaj değişimine 2bin lira çekiyorlar. Sanayide aynı işi aynı parçayla 3te biri fiyatına yaptırıyorsunuz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Seti, Volant Değişimi ve İlişkisi

    Araçlarının debriyaj sisteminde bir sorunla karşılaştığında, debriyaj seti ve volant değişimi gerekebilir. Bu iki bileşen, aracın sorunsuz bir şekilde çalışması için birlikte çalışır ve genellikle aynı anda değiştirilir.

    Baskı Balata Değişirken Volant Değişir mi?

    Baskı balata değişimi sırasında volantın da değiştirilmesi genellikle tavsiye edilir. Çünkü debriyaj seti ve volant, birbirleriyle temas halinde olan ve zamanla aşınan bileşenlerdir. Baskı balata değiştirildiğinde, yeni baskı balatanın düzgün bir şekilde takılması için volanın da yüzeyinin torna edilmesi veya değiştirilmesi gerekir.

    Volant Ne Zaman Değişir?

    Volant, genellikle debriyaj seti değişimi ile aynı anda değiştirilir. Ancak, aşağıdaki durumlarda da volant değişimi gerekebilir:

    • Volant yüzeyinde derin çizikler veya oluklar olması
    • Volantın eğrilmesi veya dengesizleşmesi
    • Volantın aşırı ısınması nedeniyle zarar görmesi

    Baskı Balata Değişmezse Ne Olur?

    Baskı balata zamanında değiştirilmezse, aşağıdaki sorunlarla karşılaşabilirsin:

    • Debriyaj kayabilir veya kavrayamaz
    • Vites değiştirmede zorluklar yaşanabilir
    • Debriyaj sistemi aşırı ısınabilir ve hasar görebilir

    Sonuç

    Debriyaj seti ve volant, aracın performansında önemli rol oynayan bileşenlerdir. Birbirleriyle bağlantılı olarak çalıştıkları için, debriyaj seti değişimi sırasında volantın da değiştirilmesi tavsiye edilir. Böylece, aracının sorunsuz bir şekilde çalışması ve debriyaj sisteminin ömrünün uzaması sağlanır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim bmw ye bile bu kadar fiyat vermiyorlar birde sacsh veya luk markasına rağmen. Oha diyorum. Volant genelde taşlanır.
  • Bence 1500 iyi fiyat. Zaten baski balata isciligi 400-500 tutar ki iscilik sadece bunlarla sinirli degil. Birde buna parca paralari eklenince fiyat uygun volantada zimpara yaptirirsan fiyati dahada dusurursun
  • işçiliği iyiyse fiyat bence iyi.
    uyduruk logan için servis 1800 lira fiyat vermişti yıllar öncesizin araç için özel setvis bile olsa fiyat iyi.
  • 1500 lira arıza çıkardı deyip arabanıza hayıflanıyorsunuz ama bu manuel vites ve hatta kavramalı sistem tüm otm arabaların doğal bir durumu. Adı üsütnde orada bir kavrama var ve o bir gün aşınacak. Bu sürücüye göre de çok değişecek bir etken, 20bindede baskı balata bitebilir 120bindede, 50bindede volan gidebilir 250binde de. Ayrıca volant çok pahalı bir parça 800-900 den aşağı bulunmaz her aracınki de taşlanmaz. Taşlansa bile sıkıntı yaratır. Baskı balata setiniz de 250den 500e kadar değişebilir. Bir de en az 250 lira işçilik koyup hesap edin. Yani arabam 1500 lira debriyaj masrafı çıkardı diye hayıflanmaya gerek yok. Bu eve ekmek aldım küflendi demek gibi birşey. illaki olacak zamanı gelince. Eğer baskı balata + volant değişecekse işçilikle beraber fiyatsa bence gayet normal bir fiyat. bugün yetkili servisler sırf debriyaj değişimine 2bin lira çekiyorlar. Sanayide aynı işi aynı parçayla 3te biri fiyatına yaptırıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 12 Ağustos 2016; 17:07:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    1500 lira arıza çıkardı deyip arabanıza hayıflanıyorsunuz ama bu manuel vites ve hatta kavramalı sistem tüm otm arabaların doğal bir durumu. Adı üsütnde orada bir kavrama var ve o bir gün aşınacak. Bu sürücüye göre de çok değişecek bir etken, 20bindede baskı balata bitebilir 120bindede, 50bindede volan gidebilir 250binde de. Ayrıca volant çok pahalı bir parça 800-900 den aşağı bulunmaz her aracınki de taşlanmaz. Taşlansa bile sıkıntı yaratır. Baskı balata setiniz de 250den 500e kadar değişebilir. Bir de en az 250 lira işçilik koyup hesap edin. Yani arabam 1500 lira debriyaj masrafı çıkardı diye hayıflanmaya gerek yok. Bu eve ekmek aldım küflendi demek gibi birşey. illaki olacak zamanı gelince. Eğer baskı balata + volant değişecekse işçilikle beraber fiyatsa bence gayet normal bir fiyat. bugün yetkili servisler sırf debriyaj değişimine 2bin lira çekiyorlar. Sanayide aynı işi aynı parçayla 3te biri fiyatına yaptırıyorsunuz.
    Yarı otomatik için normal bir durum baskı balata değişimi, burdaki önemli soru kilometre kaç ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Benim bmw ye bile bu kadar fiyat vermiyorlar birde sacsh veya luk markasına rağmen. Oha diyorum. Volant genelde taşlanır.

    senin araba otomatik mi hocam?
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    manuel. otomatikleri tork konvertörlü yağla çalışıyor.
  • Fiyat olarak iyi zaten parçanın tutarları belirli. Ben de kardeşimin aracının değişimini yaptırdım. 1800 tl gibi bir mebla ödedim. Baskı +volant a ek olarak ben triger değişimi de yaptırmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrakutuk

    Fiyat olarak iyi zaten parçanın tutarları belirli. Ben de kardeşimin aracının değişimini yaptırdım. 1800 tl gibi bir mebla ödedim. Baskı +volant a ek olarak ben triger değişimi de yaptırmıştım.
    Zaten işçilik neredeyse yarısı. Fiyat iyi duruyor
  • Yayli volant + debriyaj seti icin servis 3000₺ fiyat vermisti. Ozel serviste neredeyse yari fiyatina orjinal parcalarla hallettim. Usta o zaman cok israr etti yayli volantin yerine sabit volant takmam icin. Ben orjinalligi bozulmasini istemedigim icin yine yayli taktirdim. Arac C5.

    Sozun ozu verilen fiyatlar normal gibi.
  • Baskı Balata volan için olabilecek en uygun fiyat. Ben geçen sene özel serviste o fiyata yaptırmıştım ama notmalde 1800e yapıyordu.

    Bu noktada baski balata ucuz ancak VOLAN çok pahalı. Benim işlem sabah 8de başladı saat 4te bitti. Bir usta bir çırak sadece benim araba ile ugrastilar. Benim araç da 2009 ve sizin şanzıman aynısı.

    135bin kmde değişmiş oldum.

    Gayette normal ve ideal bir km.
  • Piyasayı iyi araştırın derim. Geçen sene 1.6 tdci focus için 1200 lira setin tamamını buldum. İşçilik fiyatı da benim tanıdığım olduğu için 200 250 arası birşey konuşmuştuk, sonra arabayı sattım.
    Tdci/hdi motorların volantlari çift kutleli volant, dolayısıyla taslanma gibi durumu olmaz. Olsa da sağlıklı olmayabilir.
  • Km 125 bin şuan. İlk kez değişiyor bu parçalar. Fiyat olarak da iyi o zaman genel kanıya göre. Teşekkür ederim cevaplar için. Yarın alıcam arabayı bakalım inşallah bi sıkıntı çıkarmaz.
  • Merakimdan soruyorum ustaniza sorar misiniz Auto6R sanziman 8cin sabit volant oluyormuymus ?Bence olur, eger olur derse sabit volanta gecin.


    Ben manuel sanzimana hareketli volant cikan 407'de sabit volant taktim. Bir daha volant ve baski balata diye bir sorunum olmadi 180.000 kmdir ayni kavrama seti var. 240.000de arac.

    Bir de daha araci teslim etmediseniz yetkili servise garanti degisimi var mi diye sorun. Bazi seri dmf volantlar arizali ve degisim yapildi 2009 da var mi bilmiyorum
  • Aşınan parçalar olduğu için mecburen değişecekler. Önemli olan araçtan gelen geri bildirimleri umursayıp daha büyük masraflara yol açmadan müdahale etmektir.

    66.000km'deki 2008 model Fiesta aracımın da debriyaj rulmanından ses geldiği için şanzımanı indirttim. Aracın üçüncü sahibiyim ve ilk defa şanzımanı indi. Hazır rulman için şanzıman inmişken baskı balatayı da değiştirttim. Baskı balataları da baya aşınmıştı zaten.

    Aracın içinden Sachs marka baskı balata seti ve luk marka rulman çıktı. Ben de aynı markaları tercih ettim. 280TL baskı balataya, 170TL rulmana, 50tl şanzıman yağına, 20tl debriyaj hidroliğne ödedim. Hazır elim değmişken yağ, türlü filtreler, bujiler ve bitik aküyü de değiştirttim. İşçiliği de 300TL'ye bağladık. Böylece ağır bakımdan 1.100TL ile sıyrılmış oldum. Aynı bakım ve değişimler için Ford Arkas bana 3.266TL fiyat çıkartmıştı.

    Sonuç olarak; debriyaja basınca gelen rulman sesi gitti, kalas gibi olan debriyajım pamuk gibi yumuşadı, kavrama noktası artık daha belirgin, yokuşlardaki silkme yok oldu, aracın hızlanmasında gözle görülür bir artış yaşandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kirk Lee -- 25 Mart 2017; 23:26:24 >




  • Bu Auto6r ile ETG nin semptomları aynı mı? Volant baskı balata grubunun bittiğini nasıl anlarız? Çünkü zaten yarı otomatik robotize olduğu için doğal halide titrek ve sarsıntılı....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Bu Auto6r ile ETG nin semptomları aynı mı? Volant baskı balata grubunun bittiğini nasıl anlarız? Çünkü zaten yarı otomatik robotize olduğu için doğal halide titrek ve sarsıntılı....

    bunların cevabı citroen forumunda vardı. Bu otomatık vıtese gore makıne muhendısı bır arkadas aparat gelıştırmıs ve su sureklı bozulup tıtreme sorununu cozmus . O kişiyl gorusmek sart. Citroen forumuna ve donanımın citroen baslgına girin bulacaksınız
  • Fiyat çok normal yaptır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Fiyat çok normal yaptır

    sarıların sülo konu eski
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.