Şimdi Ara

Değişik Bir Cruis Control Fikri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aklıma takılan bir konuda, sizlerinde fikirlerini merak ettiğimden konuyu açma gereği duydum;
    Geçenlerde, Niğdeden Mersine giderken herzamanki gibi otobana girergirmez cc'u açtım.Bu güzergahda önce tırmanıyorsunuz sonra bir inişin ardından tekrar Toroslara tırmanarak Mersin-Adana istikametine iniyorsunuz(yani iki defa rampa yukarı çıkıyorsunuz).CC'u 120 KM'ye ayarlanmıştı ve klima açık bir durumda gidiyordum.Yol bilgisayarında ki anlık tüketim haliyle tırmanış esnasında çok yüksek değerlere çıktığından CC'u devre dışı bırakarak, manuel olarak hıza göre değil de devire göre kullandım.Sormak istediğim soru acaba hızı değil de deviri de sabitleyen bir cruise control sistemi yapılamaz mı,ne gibi handi kapları olur?
    Daha açık olarak şöyle örnek vereyim; uzun yolda dizel bir aracımı 1800 devire sabitleyen bir sistem olsa,düz yolda 110 la gidiyorsun,hafif bir rampa çıkıyorsun hızını 90-100 aralığına düşürse ama devir aynı kalsa süre uzayacaktır ama daha az yakıt tüketilmesini sağlamaz mı?







  • Vites düşürmek zorunda kalacak yani araç. O zaman yine yakıt tüketimi artıyor.
  • Konuyu açan combalac tır dedim ama yanılmışım
    Bu arada teziniz mantıksız hiç bir işe yaramaz.
  • Vites aralığı bunun için var, uygun bir otomatik şanzumanla belki yapılabilir ama şuanki güncel araçlarda stabil olacağını düşünmüyorum.
  • "Bu bozuk" diye servise giderler..
    En son uzun yol yapinca gozlemledigim; uzun duzluklerde işe yaradığıydı..rampalarda amele gibi gaza yukleniyor.onun yerine kapatıp ben devraliyorum işi; yedire yedire gaza basinca tuketim daha az erkileniyor.. eskort konvoyunda değiliz neticede, hiz kesinlikle ayni kalmali diye bisey yok..
    Favorim volvonun adaptif cc'ü; ondeki arac ne yaparsa onu yapiyor ayarladiginiz limit içinde. Akilli bir sofor bulup arkasina takilmak kaliyor size de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Vites düşürmek zorunda kalacak yani araç. O zaman yine yakıt tüketimi artıyor.
    Evet haklısınız,aracım dizel 120lik, duologic Bravo olduğunu belirtmeyi unutmuşum. Otomatik vitesli araçlar için düşünülemez mi? Benim bahsettiğim hafifmeyilli yollarda yani cc 120'ye ayarlıyken devir 1800'den 2000'e çıkaracağına,aynı vites yetiyorsa 120'den 90-100'e düşürse olamaz mı?
  • Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.

    Bazen yokuş yukarı yerlerde CC'u 90 a düşürüyorum,ama baz aldığım nokta devir oluyor.Bu soruyu onun için sormuştum.Diyelim ki benim aracımın motorunun en verimli olduğu aralık 1700,bu devire yakın devirlerde gittiğim zaman maksimum verim sağlamış olmaz mıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.
    Hocam devri 3000'e sabitleseniz yokuş çıkarken yine öyle bir tüketim gözlemleyeceksinizdir çünkü araç 3000 devre gelebilmek için gazı dahada açıcaktır yokuş yukarı yokuşta o kadar tüketimi görmek istemiyorsanız gaza normal basıp hızınızın belli bir yere kadar düşmesini beklemelisiniz yokuş bitince tekrardan aynı hıza ulaşıcaksınız belkide aynı şekilde yakıt yakmış olucaksınızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.

    Bazen yokuş yukarı yerlerde CC'u 90 a düşürüyorum,ama baz aldığım nokta devir oluyor.Bu soruyu onun için sormuştum.Diyelim ki benim aracımın motorunun en verimli olduğu aralık 1700,bu devire yakın devirlerde gittiğim zaman maksimum verim sağlamış olmaz mıyım?

    Aracınızın max torku ürettiği devir bandında kalırsanız verimli olur. Ancak üretilen tork aracınızı o hızda götürmeye yetiyorsa bu dediğimi yapabilirsiniz. Eğer tork yeterli gelmiyorsa yani araba boğulmaya başladıysa mecbur vites düşürüp aracı bir süre yine yüksek devirde kullanmak gerekebilecektir.

    Hız sabitleme size bu hızlanma ve yavaşlama noktasında ayağınızdan kat kat daha hassas bir şekilde motora müdahale şansı verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.

    Bazen yokuş yukarı yerlerde CC'u 90 a düşürüyorum,ama baz aldığım nokta devir oluyor.Bu soruyu onun için sormuştum.Diyelim ki benim aracımın motorunun en verimli olduğu aralık 1700,bu devire yakın devirlerde gittiğim zaman maksimum verim sağlamış olmaz mıyım?

    Aracınızın max torku ürettiği devir bandında kalırsanız verimli olur. Ancak üretilen tork aracınızı o hızda götürmeye yetiyorsa bu dediğimi yapabilirsiniz. Eğer tork yeterli gelmiyorsa yani araba boğulmaya başladıysa mecbur vites düşürüp aracı bir süre yine yüksek devirde kullanmak gerekebilecektir.

    Hız sabitleme size bu hızlanma ve yavaşlama noktasında ayağınızdan kat kat daha hassas bir şekilde motora müdahale şansı verir.

    Benim de demek istediğim bu zaten.Şöyle örnek vereyim,Aksaraydan Ankaraya gideceksiniz,yolda ufak tefek eğimler var,ama öyle 120 ile giderken vites düşürmeyi gerektirecek eğimler yok.CC'le giderken hızı 120'ye sabitlemek yerine,böyle bir sistem de deviri 1700'e sabitlesek daha az yakıt tüketmiş olmaz mıyız? Teoride mantıklı geliyor bana ama sanırım bahsettiğiniz gibi uygulanabilirliği düşük görünüyor.




  • yokuş yukarı önce uygun vites severim sonra hizli sabitlerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.

    Bazen yokuş yukarı yerlerde CC'u 90 a düşürüyorum,ama baz aldığım nokta devir oluyor.Bu soruyu onun için sormuştum.Diyelim ki benim aracımın motorunun en verimli olduğu aralık 1700,bu devire yakın devirlerde gittiğim zaman maksimum verim sağlamış olmaz mıyım?

    Aracınızın max torku ürettiği devir bandında kalırsanız verimli olur. Ancak üretilen tork aracınızı o hızda götürmeye yetiyorsa bu dediğimi yapabilirsiniz. Eğer tork yeterli gelmiyorsa yani araba boğulmaya başladıysa mecbur vites düşürüp aracı bir süre yine yüksek devirde kullanmak gerekebilecektir.

    Hız sabitleme size bu hızlanma ve yavaşlama noktasında ayağınızdan kat kat daha hassas bir şekilde motora müdahale şansı verir.

    Benim de demek istediğim bu zaten.Şöyle örnek vereyim,Aksaraydan Ankaraya gideceksiniz,yolda ufak tefek eğimler var,ama öyle 120 ile giderken vites düşürmeyi gerektirecek eğimler yok.CC'le giderken hızı 120'ye sabitlemek yerine,böyle bir sistem de deviri 1700'e sabitlesek daha az yakıt tüketmiş olmaz mıyız? Teoride mantıklı geliyor bana ama sanırım bahsettiğiniz gibi uygulanabilirliği düşük görünüyor.

    Aslında aynı şeyi konuşuyoruz ama ben size fizik dünyasının vaz geçilmez kanunun hatırlatmaya çalışıyorum. Altınıdaki araç, bir yükü belli bir hızda götürmek için bir güç kullanır. Bu gücü motorda çeşitli devirlerde çeşitli oranda üretir.

    Siz deviri (ve dolayısı ile gücü) sabit tutup heryerden pata küte çıkamazsınız.

    Zaten tork gücü yeterli ise devir çok fazla düşmez, sabit kalır.. Benzinli araçlarda deviri korumak çok güçtür ancak dizelde bu mümkün.

    Sizin aracınızda 1700devirde kaç km hız yapıyorsa o hıza sabitlediğinizde, devir yine de düşüyorsa aracın ürettiği güç yetersiz geliyordur. Ya araçtan birini atıp ağırlık azaltacaksınız :) yada vites düşürüp deviri yükselticeksiniz :)

    Hız sabitleme de bir yere kadar.




  • ben de bir ara bunu düşünmüştüm.

    uygulamam şu, cc açık düz yolda gidiyorum yokuş yukarı olduğunu görürsem cc iptal edip az gaza basıp hızı artırıyorum yokuşu sabit gaza basış ile sonlandırıyor, aşağı inerken ya az basıyorum ya hiç basmıyorum hıza göre.
    düzlükte resume ile tekrar aktive ediyorum ccyi.
    denemelerim arasında en tasarruflusu bu oldu.
  • Bir kişi çıkıp zaten hızla birlikte devir de sabitleniyor dememiş hayret :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sorunuza cevap veremem ama bir iki noktada fikrimi söylemek istiyorum..

    Öncelikle yokuş yukarı çıkarken hız sabitlemeyi kapatmanız size daha az yakıt yaktırmaz. Turbo beslemeli araçlarda gaza basarken yapılan basınç ile turbo basıncı birebir ilişkilidir ve ne kadar hassas olursanız o kadar verimli kullanırsınız üretilen torku.


    Örneğin hızınızı almışsınız ve yokuş çıkıyorsunuz. O an üretilen tork gayet yeterli ancak siz 1 saniyeliğine ayağınızı geri çektiniz, o anda tork eğrisi sizin aleyhinize değişir ve tekrar o gücü kazanmak için gaza fazladan basmanız gerekir.

    Hız sabitleme yokuş aşağı inerken minik minik gaz kelebeğini açıp gaz verdiği için tüketimi artırabilir (devede kulak).


    Ben yokuş aşağı indikten sonra yokuş çıkacaksam önce bir miktar hızlanırım. Sonra da aracın en yüksek torku ürettiği devir bandında hız sabitlemeyi açarım.


    Aracım 1600kg boş ağırlıklı, triptonik. 1.6 Hdi motora sahip. Ankara - İstanbul yolunun ilk başlarındaki meşhur yokuşu bilirsiniz. O yokuşu 110 ile başlayıp, 110 ile bitiririm. Klima açık ve vites düşürmeden, hız sabitleme ile.

    Bazen yokuş yukarı yerlerde CC'u 90 a düşürüyorum,ama baz aldığım nokta devir oluyor.Bu soruyu onun için sormuştum.Diyelim ki benim aracımın motorunun en verimli olduğu aralık 1700,bu devire yakın devirlerde gittiğim zaman maksimum verim sağlamış olmaz mıyım?

    Aracınızın max torku ürettiği devir bandında kalırsanız verimli olur. Ancak üretilen tork aracınızı o hızda götürmeye yetiyorsa bu dediğimi yapabilirsiniz. Eğer tork yeterli gelmiyorsa yani araba boğulmaya başladıysa mecbur vites düşürüp aracı bir süre yine yüksek devirde kullanmak gerekebilecektir.

    Hız sabitleme size bu hızlanma ve yavaşlama noktasında ayağınızdan kat kat daha hassas bir şekilde motora müdahale şansı verir.

    Benim de demek istediğim bu zaten.Şöyle örnek vereyim,Aksaraydan Ankaraya gideceksiniz,yolda ufak tefek eğimler var,ama öyle 120 ile giderken vites düşürmeyi gerektirecek eğimler yok.CC'le giderken hızı 120'ye sabitlemek yerine,böyle bir sistem de deviri 1700'e sabitlesek daha az yakıt tüketmiş olmaz mıyız? Teoride mantıklı geliyor bana ama sanırım bahsettiğiniz gibi uygulanabilirliği düşük görünüyor.

    Alıntıları Göster
    Yeni mercedeslerde devir değilde " yakıt" CC var, Ayarladığınız yakıtı kesinlikle geçmiyor.Bu özellik istediğiniz özelliğin bir değişik versiyonu sanırım




  • Aracın zaten gücü yetmediği için devir yükseliyor öyle olsa sürekli devir düşüp 1.vites 1800 devirde çıkarsınız
  • emr256 kullanıcısına yanıt
    hızda birlikte devirde sabitleniyor
  • Vites degistirildiginde devreden cikmayan devir sabitleyici yapabilirlerse olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Vites degistirildiginde devreden cikmayan devir sabitleyici yapabilirlerse olur
    Dediğiniz olay ancak CVT'li ve CC'li bir araçla olabilir. Hızı koruyup yol şartlarına göre devri değişebiliyor olmalı. CVT'li araç kullananlardan yorum almak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 8 Eylül 2014; 0:31:00 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.