Şimdi Ara

DELL TEKNİK SERVİS (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
256
Cevap
5
Favori
17.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bird_hunter
    Laptopun arızası nedir? Garantisi 2 yıl olup bitmiştir. Önce güvendiğin bir firmaya göster. Sorunu öğren. Parası fazla tutmazsa yaptır derim. Parça değişirse değişen parça için 1 yıl garanti verirler. Tamir olmazsa Dell servisini aradığında Koç sistem devreye girer, laptopu kesin gönderin der. Kaç haftada tamir edeceklerini hiç kimse bilemez.
  • hk usp
    Boot (bios) arızası biostan kaynaklanan bir arıza olup tüm bios bilgilerinin saklı olduğu bir entegredir. Bu entegre ana karta entegre edilmiştir. Yani sorunu çözmek için entegreye flash ppogramıyla bios bilgileri tekrar yüklenir. Fakat firmalar bununla uğraşmak yerine direk ana kartı değiştirirler. Halbuki bir bilgisayarın biosunun arızalanması en nadir olabilecek arızalardan birisidir.
    Bu da 5537'lerde kullanılan ana kartların sorunlu olduğunu gösterir. Bende de bios bozulduğunda sorunun anakartta olduğunu hemen anlamış, ana kartın onayım olmadan hiçbir şekilde değiştirilmemesini, Doa raporu talebinde bulunmuştum. Ama yine de anakart değişimi yapıldıktan sonra laptop bana gönderilmişti. Mesleğim gereği tecrübemi kullanarak laptopta onarımdan sonra kasada hata olduğunu fotoyla ispatlayarak Doa raporu için tekrar israr etmiş, hatta Dell Fransa ile ABD'ye 3 dilde şikayet maili atacağımı söyleyince bir gün sonra rapor elime ulaşmıştı.
    Sizler de haklıysanız mücadelenize sonuna kadar devam edin derim.




  • ettu E kullanıcısına yanıt
    Hocam bilgisayar son zamanlarda gözle görülür şekilde yavaşlamıştı, virüs var diye düşünüyordum. Çok anlamam bilgisayardan. Bozulmadan 3 4 hafta once de yere düşmüştü içinde hareket eden bi şeyin sesi geliyordu ama çok bir sorun yoktu yine işimi görebiliyordum. Bir gün açılmadı bilgisayar.kuzenim de anlar biraz bu işlerden garantisi bitmiş diye söktük bilgisayarı.bios pili çıkmış o hareket ediyormuş, taktık yerine kapattık. Ama yine çalışmıyordu bilgisayar. Acaba yazilımsal olabilir mi ki diye düşündüm dediğim gibi performans olarak fark edilir bi derecede düşüş vardı.

    Ayrıca tanıdığım guvenebilecegim bir bilgisayarci ya da firma da yok. Ne yapmalıyım sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Laptopların en büyük düşmanı sıvı teması ile darbelerdir. Bios pili yerine lehimli mi yoksa yuvasına mı oturuyor? Bios pilini çıkarınca biostaki bazı ayarlar silinebilir. Biosa girince saat, tarih ayarlarını tekrar yapman gerekir. Sonra da yapılan değişiklik kaydedilerek biostan çıkılır. Darbede işlemci yerinden çıkmış olabilir. Gözle görülebilir elemanların mümkünse büyüteçle kontrol edilmesinde fayda var. İşlemci (işlemciyi çıkarıp tekrar yerine takmak uzmanlık ister), ram, hard diski v.s elle çıkarılıp takılabilen elemanları yerinden çıkarıp dikkatlice tekrar yerine takmak gerekir. Tabii bu işleri eli yatkın, bilgili, işini bilen birinin yapmasında fayda vardır. Laptop sorunsuz açılıyorsa önemli bilgilerinizin yedeğini aldıktan sonra format atarak sıfırdan işletim sistemini kurmanız gerekir. Performans kaybını da bu şekilde önleyebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ettu

    Laptopların en büyük düşmanı sıvı teması ile darbelerdir. Bios pili yerine lehimli mi yoksa yuvasına mı oturuyor? Bios pilini çıkarınca biostaki bazı ayarlar silinebilir. Biosa girince saat, tarih ayarlarını tekrar yapman gerekir. Sonra da yapılan değişiklik kaydedilerek biostan çıkılır. Darbede işlemci yerinden çıkmış olabilir. Gözle görülebilir elemanların mümkünse büyüteçle kontrol edilmesinde fayda var. İşlemci (işlemciyi çıkarıp tekrar yerine takmak uzmanlık ister), ram, hard diski v.s elle çıkarılıp takılabilen elemanları yerinden çıkarıp dikkatlice tekrar yerine takmak gerekir. Tabii bu işleri eli yatkın, bilgili, işini bilen birinin yapmasında fayda vardır. Laptop sorunsuz açılıyorsa önemli bilgilerinizin yedeğini aldıktan sonra format atarak sıfırdan işletim sistemini kurmanız gerekir. Performans kaybını da bu şekilde önleyebilirsiniz.

    Laptop açılmıyor maalesef. Tamir için gotürebileceğim güvenilir Dell yetkili servisleri var mı hocam İstanbul'da?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Size yardımcı olmak isterim. İstanbul Üsküdar'da güvendiğim bir firma var. Ama yetkili arkadaşım firma dışında. Kendisine not bıraktım. Birazdan gelecek. Gelince vereceği bilgiyi sizinle paylaşırım.
  • bird_hunter

    Size PM'den gerekli bilgileri gönderdim. İlgili firma gereken kolaylığı gösterecektir.
  • bende yarın dell 7537 bilgisayarını garantıye yolluyorum. ürünü alalı 5 gün oldu. Şans yok bizde arkadaş. Dur bakalım dell bizi ne kadar sallayacak. Kagıtın üstünde yazdım ayıplı maldır mümkünse degisim istiyorum dıye telefondan da yazacam zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7129600

    bende yarın dell 7537 bilgisayarını garantıye yolluyorum. ürünü alalı 5 gün oldu. Şans yok bizde arkadaş. Dur bakalım dell bizi ne kadar sallayacak. Kagıtın üstünde yazdım ayıplı maldır mümkünse degisim istiyorum dıye telefondan da yazacam zaten.

    yazık günahtır kesin alın doa raporunu veya iade 5 günlük aletin bozulması nedir? Arayın kim var kim yok yardımcı olan çıkar elbet
  • Ben laptopunu servise gönderecek arkadaşa yazıyorum yollyacaksanız ürünün granti kağıdının ve faturanın fotokopisini çekip laptopa yapıştırın orjinali sizde dursun ve üzerine bir kağıta arızayı yazın mesela ben üzerine kağıtla'' bilgisayarı açınca can not find boot device .....'' diye arızayı ve nasıl olduğunu yazdım iletişim bilgilerimi adersi fln da yazdım ve laptopun üst kapağına bant ve kağıtla yapıştırdım geldiğinde kağıt duruyordu yani okunmuş olması büyük ihtimal çünkü teleonda konuştuğunuz tlefonda kalıyor söz uçar yazı kalır mantığı size tavsiyem öyle yapın birde ben yapmayı unuttum ürünün fotolarını çekin birşey olursa kanıt olur neyse allah kolaylık versin inşallah sizinde pc hallolur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hk usp

    Ben laptopunu servise gönderecek arkadaşa yazıyorum yollyacaksanız ürünün granti kağıdının ve faturanın fotokopisini çekip laptopa yapıştırın orjinali sizde dursun ve üzerine bir kağıta arızayı yazın mesela ben üzerine kağıtla'' bilgisayarı açınca can not find boot device .....'' diye arızayı ve nasıl olduğunu yazdım iletişim bilgilerimi adersi fln da yazdım ve laptopun üst kapağına bant ve kağıtla yapıştırdım geldiğinde kağıt duruyordu yani okunmuş olması büyük ihtimal çünkü teleonda konuştuğunuz tlefonda kalıyor söz uçar yazı kalır mantığı size tavsiyem öyle yapın birde ben yapmayı unuttum ürünün fotolarını çekin birşey olursa kanıt olur neyse allah kolaylık versin inşallah sizinde pc hallolur

    Ek olarak kargo ile yollarken kargo içeriğini tam olarak doldurun. Örn: 514761951213 seri nolu Dell marka 6234 msk-231 model pc diye. Fatura suretini koyun aslı sizde kalsın. Ne yaparsanız arkadaşın da dediği gibi belge ile yapın. Yolladığınız ürünün fotoğraflarını ayrıca seri numarasını service tag numarasının da fotoğraflarını çekin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: hk usp

    Ben laptopunu servise gönderecek arkadaşa yazıyorum yollyacaksanız ürünün granti kağıdının ve faturanın fotokopisini çekip laptopa yapıştırın orjinali sizde dursun ve üzerine bir kağıta arızayı yazın mesela ben üzerine kağıtla'' bilgisayarı açınca can not find boot device .....'' diye arızayı ve nasıl olduğunu yazdım iletişim bilgilerimi adersi fln da yazdım ve laptopun üst kapağına bant ve kağıtla yapıştırdım geldiğinde kağıt duruyordu yani okunmuş olması büyük ihtimal çünkü teleonda konuştuğunuz tlefonda kalıyor söz uçar yazı kalır mantığı size tavsiyem öyle yapın birde ben yapmayı unuttum ürünün fotolarını çekin birşey olursa kanıt olur neyse allah kolaylık versin inşallah sizinde pc hallolur

    Ek olarak kargo ile yollarken kargo içeriğini tam olarak doldurun. Örn: 514761951213 seri nolu Dell marka 6234 msk-231 model pc diye. Fatura suretini koyun aslı sizde kalsın. Ne yaparsanız arkadaşın da dediği gibi belge ile yapın. Yolladığınız ürünün fotoğraflarını ayrıca seri numarasını service tag numarasının da fotoğraflarını çekin.

    ben farks hocamam katılıyorum ben onlarıda yapmıştım da şimdi buraya yazmamışım unutmayın söz uçar yazı kalır o telefondaki kadınlar bence kağıda bile not almıyorlar yoksa bir kişi 3-4 defa arayıp ismini söylediğinde zaten şunu yaptık yapmadık diye söylerler ben bir ara o kadar sıkıldım ki taankaradan aklkıp otobüse atayıp lap top u alacaktım sonuçta 50 -60 lira otobüse verip 1800 liralık laptopu kurtacaram yani insan korkutuğu zaman yapamayacağı şey yok




  • Bugun geldi kargo açtım baktım bi sıkıntısı yok adaptörü değiştirmişler fakat bilgisayar normal kullanımda 45-50 derece arasında iken 50-60 arasına yükselmiş kağıtta genel bakım vs yapıldı yazıyordu, acep içini acıp termal macunu iyi mi süremediler ne yaptılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lemansky

    Bugun geldi kargo açtım baktım bi sıkıntısı yok adaptörü değiştirmişler fakat bilgisayar normal kullanımda 45-50 derece arasında iken 50-60 arasına yükselmiş kağıtta genel bakım vs yapıldı yazıyordu, acep içini acıp termal macunu iyi mi süremediler ne yaptılar.

    Hocam dell in fanları sürekli çalışır hp gibi ısındıkça çalışmaz önlemini baştan alır bu yüzden fazla toz kaçar ses çıkarır ve uzun kullanımda fazla ısınmaya başlar bu koç sistemde içine toz moz kaçırdıysa fan düzgün çalışmıyor fan çıkışlarına çok yaklaştırmadan çok güçlü olmayan bir elektirik süpürgesiyle tozunu alın benim ablamdada bir dell laptop var çok ses geliyodu fan kısmından elektirik süpürgesiyle daldım dikkatlice şimdi ses çok azaldı




  • abicim valla yolladm artık msjlarınızıda yenı gordum. icine garantı belgesı fotokopisini attım sadece. faturalar falan hersey bende kaldırdım. Yanlız bizim burda kargo subesı yok dırek aractakı adam kagıt cıkardı onu doldurdum adres falan vs vs benım bılgıler bu kadar yani. Bu arada benım geldıgındendır ekran kartı gt750m calısmıyordu aktıf olmuyordu bozuktu. ve wifiside hiç iyi cekmıyordu stabıl degıldı bunu belırttım kagıtta söyle herseyını anlattım
  • arkadaşlar yeni alınan laptoplara bir hafta geçmeden doa raporu almaya dell ile bir ay uğraşmaya ne gerek var.ayıplı mal diye aldığınız yere bastırın ve hemen yeni ürünle değişimini yaptırtmaya çalışın önce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwinwin

    arkadaşlar yeni alınan laptoplara bir hafta geçmeden doa raporu almaya dell ile bir ay uğraşmaya ne gerek var.ayıplı mal diye aldığınız yere bastırın ve hemen yeni ürünle değişimini yaptırtmaya çalışın önce.

    Hocam biz yapmadık mı bizde hepsi buradayı aradık hdd ağrızalı olabilir mal kusurlu değiştirek dedik ürünü servise yollayın kusurluysa değiştiririz dediler öncelik tamir dediler birde değişim ve para iadesi sıkıntılı işler benim parçlar değişti ha ufak bir nokta daha bir ürün bir yılda 6 kere ağrıza yaparsa 7.defa tamire yolladığınızda tamir olmaz diyip ya PC nin sıfırını yada parasını yolluyorlar özellikle sorun kronik ise

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ettu

    CrossOver55
    Laptopun arızası nedir? Önemli olan anakart değiştikten sonra laptop sana sorunsuz geri gelsin. Sıfır bir cihazın 30 gün içinde arızalanıp ana kartının değişmesi (aynen bende olduğu gibi) bu markanın kalitesinin düştüğünü gösterir. Yorumların hepsini okuyorum. Neredeyse ilk ayda arızalanıp da ana kartı değişmeyen laptop yok gibi. İçimden bir ses acaba Dell bütün sorunlu serileri Türkiye'ye mi pazarlıyor diyor. Senin yerine olsam ana kart değişmeden derhal ürün değişim talebinde bulunurdum.

    O kadar cok seviyoruz ki genelleme yapmayi, ama sunu UNUTUYORUZ

    Forumlara insanlar

    1) cihaz almadan once fikir edinmek icin

    2) sorun yasadiklarinda cozum bulmak icin gelirler, ve cogunlukla kendi markalarinin konusuldugu konularin disindaki konulara gitmezler,diyelim dell aldiniz, bi sorun verdi, tutup da sony forumuna gidip acaba sonyde bu hata var mi diye aramayiz

    Bu iki kullanici profili yuzunden forumlar tavsiye isteyen ve sikayet eden insanlarin basliklariyla doludur

    Bilgisayar alirken foruma sorular yagdiran adam, alip kullanmaya basladiktan sonra o modelin basligina cook nadir ugrar

    O yuzden ozetle 100 kisi bir pc aliyorsa, 98i aldiktan sonra basliklara ugramazken, o sorun yasayan 2 kisi forum forum dolasip cozum bulmaya calisir, KİSİLİGİNE GORE basliklar acar eder...

    İste gordugumuz cogu sorunlu urun basligi, bu 100de 2 sorun yasayan insanlarin basliklari, digerleri mutlu mesut kullanirken...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hk usp

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lemansky

    Bugun geldi kargo açtım baktım bi sıkıntısı yok adaptörü değiştirmişler fakat bilgisayar normal kullanımda 45-50 derece arasında iken 50-60 arasına yükselmiş kağıtta genel bakım vs yapıldı yazıyordu, acep içini acıp termal macunu iyi mi süremediler ne yaptılar.

    Hocam dell in fanları sürekli çalışır hp gibi ısındıkça çalışmaz önlemini baştan alır bu yüzden fazla toz kaçar ses çıkarır ve uzun kullanımda fazla ısınmaya başlar bu koç sistemde içine toz moz kaçırdıysa fan düzgün çalışmıyor fan çıkışlarına çok yaklaştırmadan çok güçlü olmayan bir elektirik süpürgesiyle tozunu alın benim ablamdada bir dell laptop var çok ses geliyodu fan kısmından elektirik süpürgesiyle daldım dikkatlice şimdi ses çok azaldı

    klavyeyi açar temizlerim sıkıntı değil ya okadar anlarım öyle sökmek parçalamak yolum düşerse bi termal macun alır yaparımda sıkıntı yok zaten recovery çaktım düzeldi :D




  • 1984
    Yorumunu biraz daha açarsan ne demek istediğini daha iyi anlar ona göre değerlendiririm.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.