Şimdi Ara

DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
2.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu bölümü yazmayı düşünüyorum tercih listeme .
    130 bindeyim arkadaşlar


    İstanbul Teknik Üniversitesi
    İTÜ-KKTC Eğitim Araştırma Yerleşkesi (Gazimağusa)
    Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İngilizce) (Tam Burslu)

    Türkiye Başarı Sırası : 107.000
    2012 YILINDA : 69.000 BİNDEN ALMIŞ

    sizce olur mu ne düşünüyorsunuz



  • Neden bu bölümü istedin, merakımdan soruyorum cevaplamak sana kalmış.

    Uzakyol kaptanlığı ve karada tershane çalışanı olmak gibi iki uç alanı var. 20 aylık deniz seferi stajı, disiplinlin gerektiren eğitimleri göze almak da kolay olmasa gere, yanlış bölümden mi bahsediyorum bilmiyorum ama konuyu aydınlatırsan sevinirim, bahaneyle uplanmış da olur.
  • Oziko kullanıcısına yanıt
    istanbul üniversitesi hariç,vardiya zabiti yetiştiren mühendislik.yani güverte bölümü,kaptanlık.

    istanbul üniversitesi eskiden bu yeterliliği verebilmekteyken,labaratuar ve eğitiminin elverişsizliği nedeniyle elinden bu yetki alınmıştır.

    itü,piri reis ve dokuz eylül üniversitesi yüzde yüz ingilizce eğitim verilmektedir.karadeniz teknik üniversitesi ise yüzde 30.ayrıca kıbrıs da yakındoğu üniversitesi "güverte" adı altında aynı eğitimi vermektedir.

    eskiden "güverte" olan bu bölümün adı yurtdışındaki bölüm adı nedeniyle ve karada imza yetkisi nedeniyle deniz ulaştırma işletme mühendisliği ne çevrilmiştir.

    mezun olduğunuzda uzakyol vardiya zabiti ünvanını alırsınız.vardiya zabiti denmesinin nedeni günde 8 saat gemide köprüüstü yani güvertede vardiya tutarsınız,geminin emaneti normal şartlarda sizdedir.olağanüstü olaylarda süvari yani kaptan çağırılır.

    eskiden 2 yılı doldurduğunuzda bir üst kademe olan uzakyol 1. zabitliğine geçerken artık 3 yıla çıkarılmıştır bu durum sevgili hükümetimiz tarafından,armatörün daha fazla para kazandırma isteği nedeniyle.
    yine uzakyol 1.vardiya zabitliğinden 3 yıl sonra da uzakyol kaptanı olursunuz.yani 7. senenizde kaptan ünvanını alırsınız.

    maaşları en yüksek mesleklerdendir.

    uzakyol vardiya zabitleri 2500-5000 dolar arasında maaşla işe başlar.geminin tipi,büyüklüğü,gittiği yer,şirket,yabancı bayraklı olması bu aradaki farkı yaratır.

    örneği kuruyük gemisinde maaşlar 2500-3500 arası değişirken,petrol tankerinde 3500-4500,kimyasal tankerde 4000-5000 dir.

    yabancı bayrakta ssk nızı kendi cebinizden ödersiniz,bu yüzden şirket türk bayraklı gemiden genelde 500 dolar fazla ödeme yapar.

    kuruyük gemileri limanda en az 3 gün kalabilirken,tankerlerin 1 günü dahi göremedikleri olur.maaş farkının önemli bir nedeni budur.diğer nedeni de sorumluluk ve tehlikesidir.
    ama tankerlerin kontratları 4+1 dir.yani gemide 4 ay kalır,5 maaş alırsınız.1 çift maaş.kuruyükte ise 6+1 dir.6 ay çalışıp 7 maaş alma.

    uzakyol 1.zabiti için maaşlar 6000-9000 dolar arasında değişir.
    uzakyol kaptanı için ise 8000-13 bin dolar arasında değişir.

    tabi bir de sinyorita ödemesi vardır şirketlerde.yani bir şirkette çalıştığınız yıla göre maaşa ekstra para eklenir.örneğin arkasta 2 yıldır çalışıyorsunuz maaşınıza +200 dolar eklenir.5 yıllıksanız +500,10 yıllıksanız +1000 gibi.tabi bunlar kafadan rakamlar.

    yine bayramlarda çıkarsanız gemiye +para alırsınız.

    yabancı bayraklı gemilerde çalışmanın ayrıca askerlik konusunda da şansı vardır.3 yıl yabancı bayrakta çalışıp bedelli askerlik yapabilirsiniz.

    tabi bu maaşlar türkiye piyasası için geçerlidir.yabancı şirketlerde maaşlar yüzde 10-yüzde 30 gibi daha fazladır.bu şirketlerde çalışabilmeniz için iyi düzeyde ingilizce bilginiz olmalı.
    ikinci dil ise ispanyolca dır.yolcu gemisi egemenliği,ibiza,kanarya,mallorca adaları nedeniyle.

    yolcu gemilerinde çalışabilmeniz için genelde kaptan yeterliliğini almanız istenir ve genelde 3 dil bilmeniz gerekir.yolcu gemilerinin maaş durumları oldukça yüksektir.örneğin royal carribbean şirketine ait "navigator of the seas" in kaptanı 35 bin dolar maaş almakta.

    bunun dışında karada da özellikle 1.vardiya zabitliği nden itibaren iyi işler bulabilirsiniz.gemi şirketlerinde operasyon müdürü,personel müdürü gibi.yine lojistik şirketlerinde çalışabilirsiniz.bunun yanında gemi müfettişliği yapabilir ya da gemi denetim firmaları(lloyd)larda çalışabilirsiniz.

    süvari olursunuz kılavuz kaptanlık,mega yat kaptanlığı yapabilirsiniz.

    yine şehirler arası hatlarda çalışabilirsiniz.

    karada elbette alacağınız paralar denizde alacağınız paralarını 3 de biri ya da yarısı olur.ama denizde parayı toplayıp,birikim yapıp karaya geçerek oldukça rahat bir yaşam sürersiniz.

    edit:bölüm öğrencisiyim.ama tanıdıklar var çalışan.elimden geldiğince yardımcı olurum başka merak edilenler var ise.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliogutcen

    istanbul üniversitesi hariç,vardiya zabiti yetiştiren mühendislik.yani güverte bölümü,kaptanlık.

    istanbul üniversitesi eskiden bu yeterliliği verebilmekteyken,labaratuar ve eğitiminin elverişsizliği nedeniyle elinden bu yetki alınmıştır.

    itü,piri reis ve dokuz eylül üniversitesi yüzde yüz ingilizce eğitim verilmektedir.karadeniz teknik üniversitesi ise yüzde 30.ayrıca kıbrıs da yakındoğu üniversitesi "güverte" adı altında aynı eğitimi vermektedir.

    eskiden "güverte" olan bu bölümün adı yurtdışındaki bölüm adı nedeniyle ve karada imza yetkisi nedeniyle deniz ulaştırma işletme mühendisliği ne çevrilmiştir.

    mezun olduğunuzda uzakyol vardiya zabiti ünvanını alırsınız.vardiya zabiti denmesinin nedeni günde 8 saat gemide köprüüstü yani güvertede vardiya tutarsınız,geminin emaneti normal şartlarda sizdedir.olağanüstü olaylarda süvari yani kaptan çağırılır.

    eskiden 2 yılı doldurduğunuzda bir üst kademe olan uzakyol 1. zabitliğine geçerken artık 3 yıla çıkarılmıştır bu durum sevgili hükümetimiz tarafından,armatörün daha fazla para kazandırma isteği nedeniyle.
    yine uzakyol 1.vardiya zabitliğinden 3 yıl sonra da uzakyol kaptanı olursunuz.yani 7. senenizde kaptan ünvanını alırsınız.

    maaşları en yüksek mesleklerdendir.

    uzakyol vardiya zabitleri 2500-5000 dolar arasında maaşla işe başlar.geminin tipi,büyüklüğü,gittiği yer,şirket,yabancı bayraklı olması bu aradaki farkı yaratır.

    örneği kuruyük gemisinde maaşlar 2500-3500 arası değişirken,petrol tankerinde 3500-4500,kimyasal tankerde 4000-5000 dir.

    yabancı bayrakta ssk nızı kendi cebinizden ödersiniz,bu yüzden şirket türk bayraklı gemiden genelde 500 dolar fazla ödeme yapar.

    kuruyük gemileri limanda en az 3 gün kalabilirken,tankerlerin 1 günü dahi göremedikleri olur.maaş farkının önemli bir nedeni budur.diğer nedeni de sorumluluk ve tehlikesidir.
    ama tankerlerin kontratları 4+1 dir.yani gemide 4 ay kalır,5 maaş alırsınız.1 çift maaş.kuruyükte ise 6+1 dir.6 ay çalışıp 7 maaş alma.

    uzakyol 1.zabiti için maaşlar 6000-9000 dolar arasında değişir.
    uzakyol kaptanı için ise 8000-13 bin dolar arasında değişir.

    tabi bir de sinyorita ödemesi vardır şirketlerde.yani bir şirkette çalıştığınız yıla göre maaşa ekstra para eklenir.örneğin arkasta 2 yıldır çalışıyorsunuz maaşınıza +200 dolar eklenir.5 yıllıksanız +500,10 yıllıksanız +1000 gibi.tabi bunlar kafadan rakamlar.

    yine bayramlarda çıkarsanız gemiye +para alırsınız.

    yabancı bayraklı gemilerde çalışmanın ayrıca askerlik konusunda da şansı vardır.3 yıl yabancı bayrakta çalışıp bedelli askerlik yapabilirsiniz.

    tabi bu maaşlar türkiye piyasası için geçerlidir.yabancı şirketlerde maaşlar yüzde 10-yüzde 30 gibi daha fazladır.bu şirketlerde çalışabilmeniz için iyi düzeyde ingilizce bilginiz olmalı.
    ikinci dil ise ispanyolca dır.yolcu gemisi egemenliği,ibiza,kanarya,mallorca adaları nedeniyle.

    yolcu gemilerinde çalışabilmeniz için genelde kaptan yeterliliğini almanız istenir ve genelde 3 dil bilmeniz gerekir.yolcu gemilerinin maaş durumları oldukça yüksektir.örneğin royal carribbean şirketine ait "navigator of the seas" in kaptanı 35 bin dolar maaş almakta.

    bunun dışında karada da özellikle 1.vardiya zabitliği nden itibaren iyi işler bulabilirsiniz.gemi şirketlerinde operasyon müdürü,personel müdürü gibi.yine lojistik şirketlerinde çalışabilirsiniz.bunun yanında gemi müfettişliği yapabilir ya da gemi denetim firmaları(lloyd)larda çalışabilirsiniz.

    süvari olursunuz kılavuz kaptanlık,mega yat kaptanlığı yapabilirsiniz.

    yine şehirler arası hatlarda çalışabilirsiniz.

    karada elbette alacağınız paralar denizde alacağınız paralarını 3 de biri ya da yarısı olur.ama denizde parayı toplayıp,birikim yapıp karaya geçerek oldukça rahat bir yaşam sürersiniz.

    edit:bölüm öğrencisiyim.ama tanıdıklar var çalışan.elimden geldiğince yardımcı olurum başka merak edilenler var ise.


    Gemi makineleri işletme mühendisliği hakkında bilgi verir misiniz ytü nasıldır bu konuda




  • T 800 T kullanıcısına yanıt
    Bir Gemi Makineleri İşletme Mühendisi ne yapar sorusunu kısaca açıklamak gerekir ise gemilerin sevk ve idaresininin teknik bölümden sorumlu, gemide mevcut bulunan her türlü mekanik, elektronik cihazların, kazanların, ana makine, yardımcı makineler, ve kargo sistemlerinin gerek planlı bakım tutum operasyonlarından, gerekse işletmecilik anlamında sorumlu kişidir. Kısaca gemideki sevk işlemi harici tüm teknik işlerden sorumlu kişidir.

    NASIL GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSİ OLUNUR?
    Gemi makinaları işletme mühendisi olmak için öncelikle bu eğitimi vermeye yetkili bir kurumdan mezun olmak gerekmektedir. Aslında genel olarak sistem Deniz Ulaştırma Bölümü ile aynıdır.Sadece tercihlerinizde Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği bölümünü yazmanız gerekmektedir.Tercih sonuçlarınızla zorlu olan süreç başlamış bulunmaktadır. ÖSYM tarafından gerekli yerleştirilmeleri tamamlanan aday öncelikle ön kayıt işlemleri için fakültesine giderek gerekli prosedürleri izler. Burada denizliğe uygunluğunun tespiti amacı ile deniz kökenli okul mezunlarından oluşan bir heyet tarafından sözlü mülakata alınır. Birkaç basit soru ile adayın konuşma, hal ve tavır ile bazı konulardaki fikirleri alınır. Bundan sonra beden yeterliliği sınavına tabi tutulur. Burada basit jimnastik hareketlerinden oluşan kısa bir parkurda teste tabi tutulur. ( Öne takla, geri takla, düz bir çizgi hizasında yaklaşık 10mt yürüme, mekik, şınav, barfiks) Burada şuna da değinmek isterim ki bunlar tamamen adayın belirli hareketleri yapıp yapamadığını görmek üzere planlanmış hareketlerdir. Yoksa şu kadar barfiks, şu kadar şınav çekme şartı bulunmamaktadır. Bu etabı da tamamlayan aday sonraki sınav olan “Yüzme Havuzu”na alınır. Burada adayın yüzme yeteneğinden ziyade “su korkusu” olup olmadığına bakılmaktadır. Bu etabı da tamamlayan aday sınavın fakülte kısmını tamamlamış olur. Bundan sonra kesin kayıt için gerekli olan ” Gemi Adamı Olur Sağlık Raporu” almaktır. Bu belge Denizcilik Müsteşarlığı tarafından belirlenen hastaneler tarafından verilmekte olup bir dizi sağlık kontrollerini içermektedir. Aday burada;
    Göz Polikliniği
    KBB Polikliniği
    Kardiyoloji Polikliniği
    Nöroloji Polikliniği
    Dahiliye Polikliniği
    Genel Cerrahi Polikliniği
    Psikiyatri Polikliniği
    gibi bölümlerin uzman doktorlarına muayene olarak Denizde Çalışmasına Engel Durumu Olup Olmadığı konusunda bir rapor alır ve alınan bu rapor ile beraber fakültesinde kesin kayıt işlemlerini tamamlar.


    Kayıt işleminiz de tamamlandı. Sıra geldi işin akademik kısmına. İlk yıl temel mühendislik derslerinden sizinle alakalı olanları alırsınız. 1. yılın sonunda 1 aylık bir staj yapma zorunluluğunuz bulunmaktadır ve bunun 2 haftası okuldaki Makina Dairesi Simülatöründe, diğer 2 haftası da Dizel Jeneratör Laboratuarında geçer. Yeni düzenleme ile okul gemisi M/V Akdeniz isimli yolcu gemisine de oryantasyon amaçlı geziler olacaktır.


    İkinci sınıfta mesleki dersler başlamıştır ve öğrenciler genelde bu dönem zorluk çekerler. İkinci sınıf sonunda da yaklaşık 2 aylık tersane stajı istenir.

    Üçüncü sınıfın ilk dönemi diğer dönemler gibi okulda akademik takvime göre ilerlerken, 3. sınıf 2. dönem yani okulun 6. döneminde 15-24 krediye karşılık gelen Açık Deniz Eğitimi’ni tamamlamak üzere gemilere staja gidilir. Bu 6-7 aylık bir süredir. Asıl denizcilik mesleği bu stajda öğrenilmektedir. Bu stajdan dönen öğrenciler hazırladıkları staj defterlerini staj komisyonuna sunarlar. Hepsi denizci olan staj komisyon üyeleri öğrenciye gittikleri gemi ile ilgili teknik sorular sorarlar. Verilen cevaplara göre alınan not sistemi kredi ile çarpılarak öğrencinin o dönemki başarı notunu belirlenir.

    4. Sınıf genelde uzmanlık derslerinin görüldüğü bir sınıftır. Bu dönemde derslerini başarı ile geçen öğrenci denize çıkmak için şart olan “Uzakyol Vardiya Mühendisliği Sınavı” na girme hakkını kazanır.
    Denizcilik Müsteşarlığı tarafından açılan sınavda başarılı olan bir aday sınavda başarılı olduğu taktirde ” Uzakyol Vardiya Mühendisi” ünvanı alarak denizde çalışmaya hak kazanır.
    36 aylık deniz hizmetini tamamlayan Vardiya Mühendisleri gerekli evraklarla kayıtlı oldukları liman başkanlıklarına başvuru yaparak bir üst rütbe olan ” Uzakyol İkinci Mühendisliği” sınavına girerler. Başarılı olunca elde ettikleri ünvan ” Uzakyol İkinci Mühendisi”dir.
    36 ay deniz hizmetini tamamlayan 2. mühendisler yine evraklarla başvuru yaparak “Uzakyol Baş Mühendisliği” sınavına girerek başarılı olmaları durumunda “Uzakyol Baş Mühendisi” ünvanları ile kariyerlerini devam ettirebilirler.

    Gemi makinaları işletme mühendislerinin karaya geçme olanakları da çok fazladır. Bugün kara tesislerinin hepsinde bulunan sistemlerle ilgili zaten temel bilgiler, bir gemide çalışmış mühendisin gemisinde karşılaştığından farklı değildir. Örneğin bir otomobil fabrikasında çalışmak için bilmeniz gerekenler genel otomasyon, PLC, elektrik-elektronik vb. Sistemler olacaktır. Bu sistemlerin tamamını zaten gemide çalışmış birisi uzman derecesinde olmasada çok kolay halledebilir. Hele ki adaptasyon süresi çok azdır ve bu nedenle kara tesislerinde genelde “Deniz Tecrübeniz” olduğunu belirtirseniz diğer adaylara göre şansınız kat be kat artacaktır.


    Ytü iyidir candır ama ben sınava çalışmayı sevmedigimden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aliogutcen A kullanıcısına yanıt
    Vallahi Royal Carribbean falan deyince insanın içi gidiyor, ama eğitimi koşulları stajları insanın evinden uzaklaşması buna alışması herkes için kolay değil. İngilizce kıbrıs kampüsünün avantajlarını bilmiyorum da, Itü istanbul kampüsü türkçe duime puanım yetiyor, yazmayı düşünüyordum hatta sene başından beri hayallerini kuruyordum da, ben galiba çok da denizci disiplinini çekecek adam değilim. Karada da çalışılabilir ama eğer öyle düşünüyorsan başka bölüm yaz falan diyorlar, bakalım, belki birden hırs yapar yazarım.

    Çok çok teşekkür ederim hocam tatmin edici cevaplarınız için, hayırlı tercihler dilerim.




  • Oziko kullanıcısına yanıt
    Rica ederim hocam senin için hayırlısı neysr o olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sene çok ilgi var en azından forumdan 60-70 kişi bu bölümü tercih edecek puanların yükselmesi muhtemel benimde 116bin yazağcağım ama baya zor
  • iyide beni gemi tutuyor kara da çalışabilecek bir pozisyon olurmu okursak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whiteenergy1

    iyide beni gemi tutuyor kara da çalışabilecek bir pozisyon olurmu okursak?

    1 senelik konu hortlatılır mı lae ?


    Soruna gelirsek karada çalışabileceğin pozisyonlar var.Ancak birincisi çok zor iş bulursun ikincisi bulsan da maaş yönünden çok bir beklentin olmasın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.