Şimdi Ara

Deus Ex: Mankind Divided (2016) [ANA KONU] (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
6
Favori
10.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Deus Ex Human Revolution'ı çok beğendiyseniz Deus Ex Mankind Divided sizi mutlu edebilir. Beklentileri benim gibi çok çok üste çekerseniz oyun sizin için hüsran olur.. Human Revolution kadar tekrar oynanabilirliği var. Gizli durumlar, gizli kısmi sonlar var (Mesela X bir boss ile dövüşmeden onu tek tuşla öldürmek gibi)
  • Deus Ex: Mankind Divided - İnceleme/Oyungezer
  • Oyunu 38 saat sonunda tüm yan görevleri yaparak fakat 1 tane Point of Interest kaçırarak bitirdim. Kimseyi öldürmeden bitirebilirdim ama hiç alarm çaldırmadan bitirme ach. alamadım. Hiç alarm çaldırmadığıma eminim fakat zaten bir çok oyuncu şikayet ediyor sanırım bug'lı. Oyuna gelirsek herkes kısa diyor fakat baktım HR'yi 27 saat gibi bir sürede bitirmişim gerçi Xbox da daha önceden oynamıştım ne yapacağımı biliyordum ama onda da yapılabilecek tüm görevleri yapmıştım. Yine de şuna katılıyorum bölüm tasarımları olarak HR'den kısa, şimdi bir kez daha başlamayı düşünüyorum ve sırf ana görevleri takip edeceğim büyük ihtimalle uzun süre almayacaktır. HUB ne kadar muhteşem ve detaylıysa görevlerin geçtiği yerler o kadar başarılı değil. HR'de bölüm içinde kaybolmayı çok yaşamıştım ama MD'de bu durumu hiç yaşamadım. HUB'ı tekrar tebrik etmek istiyorum evet HR aksine 1 tane HUB var ama bir bina diğerini benzemiyor ve daha yükseğe zıplama özelliğini aldığınız zaman göreceksiniz yukarı da olan bir çok apartman ve daireye de giriliyor. Her yeri gezip, dolaştığıma ya da en azından öyle yaptığımı sanarken kaçırdığım e-booklar ne yazık ki olmuş yine. HUB'u ikiye bölmüşler ve arada yükleme giriyor, bu yükleme süresi boyunca Jensen'ı metro içinde görüyoruz. Buna keşke farklı animasyon ve videolar ekleselermiş özellikle bu durum metro olmadan sadece HUB arasında yürüdüğümüz zamanlar giren video beni iyice sinir etti. Koskaca bütçeli oyun video boyunca sadece hep aynı 2 hareketi izleyip duruyoruz. Diğer detaylara bu kadar dikkat eden bir oyunken bunu hiç umursamamış olmaları şaşırttı. Bir diğer şaşırtan şey de HR'de takedown'a başlarken 1 saniyelik ekran kararır ondan sonra animasyonu izlerdik. HR'de hadi eski nesil konsollar 5 yıl oldu tamam ama MD'de de durum böyle bunu o ekran kararması olmadan yapmak mümkün değil mi? Beni şaşırttı. HUB'u ikiye bölmüşler demiştim ve bu durum oynarken, oyunun bazı yan görevlerinde beni sinir etti. Bir yan görev alıyorsunuz sizi 5 kere HUB arasında gezdiriyor ya da tam evinizin önünden geçiyorsunuz bir şey yok, HUB'un öbür tarafına gittiniz tam ana göreve başlayacaksınız hop telefon geliyor 'Jensen evine git' diye. Boşu boşuna ucuz numaralar ile oyun süresini uzatmak istemelerinden başka aklıma neden gelmiyor. HR'de beni en çok şaşırtan etrafın detaylı olması ve öylesine hacklediğiniz bilgisayardan bile, bilgisayarın sahibi ile ilgili ilginç bilgiler öğrenmenizdi. Yani karakteri görmeyeceksiniz bile ama bilgisayarından hayatının nasıl gittiğini anlayabiliyordunuz. Aynı durum MD'de de böyle spoiler etmeyeyim hatta bir kaç ilginç olay bile yaşadım ne ana görev ne yan görev olan.

    Ana görev ve yan görevlerin dışında Point of Interest'ler de var. Bir duyum alıyorsunuz ya da sokakta duyuyorsunuz, gidip orayı kontrol ederseniz ilginç bir hikaye ya da yan görev başlayabiliyor. Bunları yapmanızı öneririm çünkü gayet detaylı yapılmışlar. Yan görevler pek yan görev gibi hissettirmiyor. Fakat bazı Point of Interest'ler var ki gerçekten internetten acaba ben mi yanlış yapıyorum diye kontrol etmek zorunda hissettim. Örnek vereyim çok zengin bir adam var ama aug karşıtı diyorlar, Jensen'da evine gideyim ona göstereyim aug neymiş diyor fakat adamın evine gidiyorsunuz ve görev tamamlanıyor evet ne konuşma ne başka bir şey o kadar. Bunların sayısı 3 tane falandır ama sanırım oyunu test ederken gözden kaçmış yoksa bu kadar saçma bir şey olamaz gibi geliyor. HR'yi seviyorsanız ve HR'deki bazı karakterlere ne oldu görmek istiyorsanız yan görevleri yapmanızı öneririm. Şehirde dolaşırken zaten hepsi bir şekilde karşınıza çıkıyor fakat kaçırılabilecek bir yan görev ve Point of Interest'ler var onlarda ;

    The Last Harvester;


    Bunu yapabilmek için Harvester görevini yapmış olmanız lazım. İkinci HUB'a gidişiniz de evinizin yakınlarında polisler ve ceset göreceksiniz onlarla konuşun fakat ortamda en arkada telefon ile ilgilenen biri var onla da konuşmanız gerekiyor ve bölüm sonunda ikisini de suçlu bulmamanız gerekiyor.


    Point of Interestler için;

    Ben 1 tane kaçırdım ve daha fazla da kaçırabilirdim o yüzden yazma gereği duydum. İlk HUB'a geldiğiniz zaman evinizin önünde Neuropozyne karşılığı bilgi veririm diyen bir kişi var buna her seferinde verin çünkü görevler çıkabiliyor. İkinci gelişiniz de HUB'un ikinci kısmı yani evinizin bulunmadığı alanda en aşağı sol da boş arazi de taklıyor ve üçüncü HUB'a gelişiniz de Libuse Apartments'ler de takılıyor.

    Kimseyi öldürmeden ve alarm çaldırmadan bitirmek isteyenler için;

    Bazen takedown yaptığınız zaman düşmanlar ölebiliyor. Sanırım gerçekçilik unsuru olarak düşünmüşler, vurdunuz denk geldi öldü gibi. Sinir edici bir durum ama oyunda bu durum bulunuyor o yüzden takedown yaptıktan sonra her düşmanı kontrol edin. Eğer taşırken da sağa sola çok çarparsa yine ölebiliyor. Ben dediğim gibi alarm çaldırmadan bitiremedim ama bunun internete göre sebepleri; bölümlerde uzun oyalanırsanız düşmanlar yerde olan NPC'leri görebiliyor ve alarm verebiliyor fakat sizin haritanız da bu durum çıkmıyor.
    GARM bölümünde Miller yerine Vega'yı arayın Miller'ı arayınca oyun otomatik olarak alarm çaldı olarak kabul ediyormuş.
    Tesla özelliğini kullandığınız zaman haritada olmayan düşmanlar duyup alarm verebiliyormuş bunu bug olarak yorumluyor herkes.

    En iyi sonda bitirmek için;


    Oyun size iki seçim tek yol varmış gibi gözüküyor ama aslında her ikisini yapabilirsiniz. Fakat çok kısa süresiniz var o yüzden hızlı olmak zorundasınız. Sanırım sırası fark etmiyor ama ben ilk önce politikacıların zehirlenmesini durdurmaya gittim.


    Oyunun sonu hakkında;

    Oyunun sonunda arkadaşlar bir çok soru açıklanmıyor, karakterin bazısını ne zaman göreceğiz başka derken, size ısındırmadan bitiriyor. Oyunun sonu Fallout serisi gibi, Fallout serilerinde araya bir video girer ve yaptıklarınıza göre ayrı ayrı bu oldu bu oldu diye anlatır, aynı o tarz. HR'de oyun boyunca seçimleriniz hiç oyunun sonuna etki etmiyordu, MD'de daha iyi yapmışlar ama yine pek etkisi yok. Yan görevleri yapıp yapmamanıza göre araya ayrı videolar ve onların başına neler geldiğini anlatıyor. Tek önemli seçim oyunun son bölümünü yine nasıl bitirdiğiniz fakat bu da pek etki etmiyor çünkü oyunun sonunda sizi şaşırtmak için öyle basit bir hareket yapıyor ki şaşırmak yerine 'haa iyi diyorsunuz'. Sonu 5 yıl beklediğimiz bir oyun sonu gibi değil de devamı gelecek bir dizinin sezon finali gibi. Umarım DLC'ler gelir diyeceğim çünkü HR'yi çok seven biri olarak 5 sene bekledim ve bu mu bu bekleyiş sonunda aldığım. Evet seri çok tutuyor, devam oyunları gelecektir ama bunu bu kadar basit bir şekilde yapmasalardı keşke. Bu arada HR'de olduğu gibi yine gizli bir sonu da var o yüzden credits çıktığı zaman bekleyin. Kısacası Adam Jensen'ın bu maceralarında bunu gördük devamında görüşürüz diyerek bitiriyorlar oyunu. Seçimlere gelmişken oyunda yanlış söylemiyorsum 5 seçim hakkınız var ve bunların öyle aman aman etkisi yok. Oyunun sonuna değil oyun işleyişine de çok büyük etkiler yapmıyor. Sadece 1 seçim sizi başka normalde giremediğiniz en azından girseniz de kendi görevi dışında içi bomboş olan farklı bir alana götürüyor. Bunun haricindek seçimler bir iki diyalogu etkiliyor, diğerinde zaten her ikisini seçebiliyorsunuz bir diğer seçimde sizi çok etkisi olmayan oyun içinde bir yerde kullanma imkanınız olan bir item veriyor o kadar.

    Sonunda benim beklentilerimi karşılayan bir oyun oldu fakat ben HR'in aynısını bekliyordum ne azını ne fazlasını ve oyun bunu karşıladı. Keşke çok çok daha iyisini yapsalarmış ama yine en azından HR kadar iyi bir oyun olmuş. Oyundaki seçimleri kötüledikten sonra peki tekrar bitirmek için başka bir neden var mı derseniz. Açıkçası oyundaki seçimler ve sonlar açısından pek gereği yok ama NG+ ile ben bir kez hiç kimseyen dokunmadan ve bir kez de ortalığı dağıtarak bitirmeyi düşünüyorum. Onun dışında itemleri toplamak ile çok ilgilenmeyen farklı şeyler oluyorsa o zaman bir kere daha bitiririm diyenler için bir şey sunmuyor oyun.




  • Oyun bitmeden geniş geniş yorum yapmak istemedim. 41 saat sürdü, tamamen "stealth" tercihi doğrultusunda hareket ettim. Oyun boyunca stun gun, tranquilizer rifle ve gas bombası dışında silah kullanmadım ve öldürdüğüm tek bir kişi var, ona da uyuz olmuştum. Üç tane de yan görev kaçırmışım. Her anını dolu dolu yaşasam da o anların hepsi benim için aynı kalitede olmadı.
    Bana göre Golem City'den önce ve sonra olarak iki bölümden oluşuyor. Öncesinde oyunu daha çok beğenmiştim, hikaye gidişatı daha merak uyandırıcıydı ve HR'den daha iyi olduğunu düşünüyordum, fakat sonrasında hikayenin nasıl ilerleyeceği aşağı yukarı anlaşılmaya başlanıyor ve o gidişat beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Çünkü HR'de anlatılan hikaye daha tatmin edici ve iyi bir giriş hikayesiydi ama MD ise tam anlamıyla ara bir hikaye olmuş. Golem City'den sonra hikaye illuminati'nin "Human Restoration Act" projesine karşı olanlara yönelik terörist eylemin hikayesine dönüşüyor ve maalesef oyunun iki sonu da bu projenin arkasında kimlerin olduğunu araştırmaya yönelik şekilde geliştiği için teorik olarak iki son da aynı kapıya çıkıyor, yani size farklı hissettiren bir durumla karşılaşmıyorsunuz. Bunlara ek olarak illuminati, Bob Page, Megan Reed, Janus hepsi tadımlık sahne alıyor ve sadece bir sonra ki oyunda görüşürüzün sinayalini veriyorlar. Deus Ex'in ana karakteri olan JC Denton 2029'da doğduğu halde onunla ilgili ufak da olsa bir bilgi de göremedim. (Belki de ben denk gelmedim bilemiyorum) Aslında oyunun yavaş yavaş 2052'ye ilerliyor olmasından ötürü bu tip geçiş hikayeleri anlaşılabilir olsa da tercih edilen son da "cliffhanger" olunca oyunun başından tatmin olmadan kalkıyorsunuz, tam anlamıyla dizi gibi bitiyor. Hikayeyi birazda DLC'ye saklıyor gibi gözüküyorkar. Praxis ve Credit'i para ile sattıklarını gördükten sonra ciddi manada rahatsız olmuştum zaten ama oyunun hikayesinin de böyle yarım yamalak sunulması hakikaten adamlara karşı bir antipati yarattı bende.


    İşin hikaye kısmı dışında oyunun genel yapısı çizgisinin dışına pek çıkmıyor, oldukça iyi; ancak zamanın büyük bölümünü geçirdiğimiz Prag'ın daha büyük bir şehir olması lazımmış zira mevcut hali hakikaten çok küçük. Gerçi araştırmaya bir hayli teşvik eden bir tasarımı var, apartmanlardan, depolara, gizli bölgelerden kanalizasyonlara kadar didik didik edebiliyorsunuz, merakınızı cezbediyorlar bu konuda iyi iş çıkarmışlar. Ek olarak fazlasıyla hem de fazlasıyla City 17 havası soluyor gibi hissediyorsunuz. Orası da doğu Avrupa'da bir yerde olduğu için o benzerliği gözden kaçırmak pek de mümkün olmuyor. Şehrin durumu ve insanları ise HR'den sonra ortaya çıkan sıkıntıları pek de iyi yansıtamıyor. Aug ve doğal insanların ayrımını keskin bir şekilde tasvir ediyorlar ama insanların Aug kullanıcılarına olan tepkileri "freak","clank" gibi basit birkaç kelimeden öteye gidemiyor, bir de oyunun başlangıcı için "geçiş izni" muhabbeti kısmen gözümüze sokulan bir diğer detay, onun dışında HR'nin ardında bıraktığı o kaotik ortamı yansıtmaktan çok uzak. Oyunun ileri safhalarında şehrin Aug kullanıcılarına karşı olan tutumu değişkenlik gösteriyor olsa da bence yeterli değildi. Bu kaos ortam kısmen Golem City'de karşımıza çıksa da, orayı da gösterdiklerinin binde biri kadar çizdikleri için tatmin edici bir atmosfer ile karşılaşamıyorsunuz. Açıkçası Golem City'ye gitmeden önce orayla ilgili olarak çok karanlık ifadeler duyuyorsunuz ama gittiğinizde biraz lafta kaldığını anlamak zor olmuyor.

    Oynanış olarak klasik Deux Ex yapısı devam ediyor, hatta yeni eklenen Aug özellikleri de çok başarılı; fakat oyunun bence en büyük eksisi de burada ortaya çıkıyor. Bu yetenekleri doğru düzgün kullanacak anları bulamıyorsunuz, yani söylemeye çalıştığım şey oyunda Interpol için çalışan biri olduğunuz için aslında kesin bir düşmanınız yok. Bu yüzden de birisini öldürmek tatmin etmiyor, Prag polisi Aug kullanıcılarına karşı çok sert olsa da sonuçta onlar da görevini yapıyor. O keskin iyi-kötü çizgisi yer almadığından ötürü onca yetenek saklanmak, bayıltmak, gizli yerleri açmak gibi aktivitelerden öteye geçemiyor. Bu konu ile ilgili olarak en kötü durum ise boss sayısının çok az
    (sadece 1 tane var o da oyunun son boss'u ve onu da kurşun harcamadan etkisiz halde getirebiliyorsunuz isterseniz)
    olması, hali ile yeteneklerinizi doya doya kullanabileceğiniz bir an bulamıyorsunuz.

    Özet olarak yılın en iyi oyunlarından biri kesinlikle, aksiyon-rpg arayan herkes düşünmeden alabilir. Sadece kendi standartları içerisinde bazı konularda zayıf kalıyor, ilk oyunu zaten hesaba katmaya gerek yok ama IW'den tartışmasız daha iyi, fakat HR'nin üzerine çıkamamış.

    Ufak tefek birkaç ipucu vereyim,

    -Oyunda credit neredeyse işe hiçbir işe yaramıyor. Size tavsiyem başlangıçta credit ile hiçbir şey almayın, 20k biriktirip dairenizin bulunduğu apartmanın ikinci katında bir satıcı var. Tanesi 10k'dan 2 tane praxis satıyor, ilk işiniz onu almak olsun.
    -Silah ve mermiler fazlasıyla bulunuyor, kesinlikle hiçbirini satın almayın.
    -Her köşe bucağa bakın, craft parçası toplamak çok önemli zira multi-tool craftlayabildiğiniz için hack seviyesi sizi aşan kilitleri multi-tool ile açabilirsiniz. Craft bölümünde en işe yarar eşya multi-tool.
    -Bulduğunuz Breach software eşyalarını Prag'daki teknoloji marketine satın.
    -Satmak istediğiniz bir eşyayı ilk gördüğünüz dükkana satmayın, tüm satıcıları gezin farklı eşyalara farklı değerler biçiyorlar.
    -Bulduğunuz Neuropozyne'ler yine teknoloji marketinde 1000 crediye satılıyor ama bence satmayın. İnsan vücudu bu mekanik organları, uzuvları kabul etmiyor ve bunun için de Aug insanları Neuropozyne kullanmak zorundalar. Adam ise milyonda bir rastlanan genlere sahip ve vücudu mekanik organları reddetmiyor, bu yüzden de Neuropozyne'e ihtiyacı yok. Siz de bu ilacı şehir içerisinde ihtiyacı olanlara verebilir ve karşılığında çeşitli bilgiler, point of interest görevleri, gizli mekanların yerleri gibi şeyler öğrenebilirsiniz.
    -Aug yetenekleri arasında en tepede ilk sırada olan Social'i mutlaka açın, çünkü bu yetenek sayesinde oyundaki bazı npc'ler ile konuşurken onların davranışlarını tespit ediyor ve en doğru cevabı veriyorsunuz. Bu sayede fazladan bilgiler, gizli yerler öğrenebiliyorsunuz.
    -Prag'daki bankada iki tane praxis yer alıyor, bulması ve elde etmesi biraz zor, o yüzden bankayı didik didik arayın. Oyundaki en karlı yerlerden birisi.




  • Arkadaşlar oyunu geçen gün aldık oynamaya başladık. 03eylül itibari ile de yeni bir güncelleme geldi.


    1. si oyun gerçekten kasıyor Hala optimizasyon sorunları devam ediyor olmalı.
    2. si oyun kontrolleri çok kötü nasıl böyle bir sıkıntıyı göz önüne almazlar çok garip.
    3. sü ekranda herşey çok büyük sanki ekranımız çok küçükmüşte yakından bakıyormuşuz hissi veriyor.

    kısacası oyundan tat alamaz olduk oyuna başladık fakat ilerlemek için gerçekten çok çaba sarfediyoruz. sinir ediyor.

    Arayüz kullanımı çok zor alışana kadar çok zaman geçiyor inventory için belirli tuşlar çok karışık .inventory den oyuna dönerken çok kasıyor.

    sormak istediğim yapımcılar bu sıkıntılardan haberdarlar mı. bunları düzeltmeye yönelik çalışmalar var mı?

    Teşekkürler.




  • craft ettiğimiz itemları nerden alıyoruz eve döndüm inventroy e gelmedi hala kanser etti. (multi tool lazım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi littlem0 -- 5 Eylül 2016; 14:45:42 >
  • Eve gitmeye gerek yok direk Invertory'a düşmesi lazım.
  • Normal zorlukta ilk iki etabın yan görevleri ile beraber 9 saat 37 dakikada bitirdim, bunun 9 saati hack...

    Şu anda şu fiyattan konuşacak olursak 1 kuruş vermeyin.

    Deus Ex HR'de 35 saati devirmiş bir oyuncu olarak söylüyorum.

    Bu gün 50-100 saati aşan Witcher'lar, Skyrim'ler, Falloutlar bile yer yer "bir rpg için yeterli miydi?" sorusu ile karşı karşıya kalıyorlarken bu oyuna şu puanlar bile fazlaymış.

    Bende dedim yahu reklamlar bomba mevzu Deus Ex ne kadar kötü olabilir ki (nitekim 50-60 puan veren siteler dahi vardı ama ortalamada 80'i yakaladı oyun) 80 kötü değil ancak şu oyun serisine, ismine cismine bakınca 90'dan aşağısını göz kesmiyor.

    Nitekim o puanları şimdi anladım, tam bir hayal kırıklığı.

    Oyun biter bitmez neye uğradığımı şaşırdım yemin ediyorum. Tam heyecan dorukta derken, "aha dedim bu sefer nasıl kurtulacak bakalım pfff havasındaydım" ve pat, bilin bakalım son fight, boss demeye bin şahit 2 emp 3-4 şarjör armor penet. kurşun. Ve credits ekranı.

    İmkanı yok dedim, şaka dedim, bug dedim. Ama değilmiş. 9 saatlik destansı tablet oyunu tadında hack maceraları ile oyunu bitirdim.

    Rezil Hud ekranına, berbat optimizasyonuna, olmayan ses-konuşma senkronizasyonu ve 3 çağ geriden gelen animasyonlarına gözlerimi yumdum çünkü atmosfer çok güzeldi.

    Bazı esnalarda görseller gerçekten etkiliyor, ışık oyunları, ufak renk oyunları, enstantaneler çok iyi yakalanmış. Ama kesinlikle medicore bir oyun. Adam'ın o karizması adına 75 veririm, ki bu paraya o bile fazla.

    Bu arada oyuna tepem atmışken bir kaç denemede yaptım bazı save noktalarımın yardımı ile... Stealth falan yalan(hani eninde sonunda o mekaniğe kalacağınız) , inventory'i boşalttım, standart combat rifle'a mermiyi doldurdum armor yetenek ağacını fulledim ve yardırdım. Tahminimce 4-5 saatte bitirirsiniz oyunu. Yani oyunu stealth olarak oynamak ödüllendirmesi gerekmesine rağmen, oradaki sabır takdir edilmesine, oyunu bitirmeye yardımcı olması gerekmesine rağmen 3-4 kat zorlaştırıyor. Dahası gerçekçilik ve atmosfer namına bir şey kalmıyor, vur kır parçala mekaniğine geçince, gizliliğin değerleri ve albenisi param parça oluyor.

    Hem credits ekranında hem oyunun sitesindeki haberlerde, hemde inceleme mecralarında iğnelenen mevzulardan biri olan DLC! yaftasına abanacaklar anlaşılan.

    Buglarından arınmış, optimizasyonu iyileştirilmiş, tüm ek paketleri/dlc'leri ile beraber 40-50 tl'ye alınır bir köşeye konur. Onun haricinde bu denli para harcanacak tonlarca oyun geliyor önümüzdeki dönemlerde, bu oyun şimdilik nadasa yatırılabilir benim tecrübe ve düşüncelerimce.

    Hala şoktayım. Ulan bitti ya Stealth/RPG oyunu, birde Deus Ex 9 saatte bitti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freshmind -- 5 Eylül 2016; 23:49:29 >




  • Birisi 41 saat diyor birisi 9 saat. Kime inanalım?
  • NeCRiS kullanıcısına yanıt
    Deus Ex: Mankind Divided (2016) [ANA KONU]

    Kimseye yalan borcumuz yok.

    Diğer yorum yapan arkadaşlarımızında değerli oyuncular olduğunu az çok yorumlarından biliyorum. Onlarda yalan söylemiyorlardır.

    Ancak istenirse bu sonuç elde edilebiliyor görüldüğü üzere.

    Ki öyle bas geç oyna tipi bir oyuncuda değilimdir, öyle çok iyide oynadığım iddialarım arasında yoktur, gayet tatminkar bir ölüm ve tekrar sayısı ile bitmiştir şu oyun.

    Belki zorluk seviyesi ve şakacıktan stealthçılık etkiliyordur. Bilemiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freshmind -- 6 Eylül 2016; 0:05:24 >




  • DX12 desteği yarın geliyor.
  • Buradan da paylaşayım (DX12 sonuçları)
    i5-3570K, 8GB Ram DDR3 ve GTX 1070 (GPU ve CPU stok haldedir, OC yoktur)
    Ayarlar DX12'de, 1440p'de, Custom Ultradır. Ultrada 8X olan AntisOtopic'i 16x'e aldım, tüm ayarlar açık ve en uçta. MSAA kapalıdır.
    Deus Ex: Mankind Divided (2016) [ANA KONU]
    Daha ayrıntılı olarak şurada paylaştım:https://forum.donanimhaber.com/m_119690808//tm.htm#120264890




  • Yorumlar'dan okuduğum kadarıyla oyunu 9 saatte de bitiren var 41 saatte ki bu bence gayet normal bir durum,benim kendi fikrim RPG'lerde özellikle Deus Ex serisinde oyun süresi tamamen size bağlı etrafı araştırıp,her yeri kurcalarsanız bu süre uzayıp gidiyor ki bende öyle yapıyorum,çok güzel hikayeler barındırıyor oyun,oyunu 29 saat oynadım ve 3. ve ya 4. ana göreve yeni başladım genelde etrafı araştırıyor,bulduğum mekana giriyorum,oyunun dünyası dolu olmuş mekanlar emailler,pocket secretary'ler ve daha nicesi ile dolu,pek sık rastlamasam da ara ara oyunun ana karakterler'inin evlerine de giriyorum bilmeden ve onlar hakkında çok acayip bilgiler öğreniyorum mesela Direktör Jim Miller'ın evine girdim ve adamın aile fotoğrafını buldum.
    Deus Ex: Mankind Divided (2016) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Eylül 2016; 0:58:12 >




  • CheKD kullanıcısına yanıt
    Apartmandaki komşuların evlerine de bir göz gezdirin, güzel şeyler çıkıyor benim hoşuma gitti
    Bazı yan görevler gözden kaçabiliyor. Ara ara SM lerin sıralarını kontrol edin derim. Atladığınız bir yan görev sırası varsa ufaktan başlangıcına bakarsınız internetten. (SM3 çok geç bitiyor Bug ya da sizde sorun yok. İlk başta telef olmuştum yapacağım niye olmuyor bu diye)
    Düzelmemiş olabilir o yüzden haberdar edeyim. Save sayısı sınırı bende 81. 81. save den sonra bir daha save almıyor, alttan diğer save dosyalarını silmeniz gerekebilir (Ben yedeğini almıştım, asla silmem o kadar uğraştık sonuçta)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ustanak

    Apartmandaki komşuların evlerine de bir göz gezdirin, güzel şeyler çıkıyor benim hoşuma gitti
    Bazı yan görevler gözden kaçabiliyor. Ara ara SM lerin sıralarını kontrol edin derim. Atladığınız bir yan görev sırası varsa ufaktan başlangıcına bakarsınız internetten. (SM3 çok geç bitiyor Bug ya da sizde sorun yok. İlk başta telef olmuştum yapacağım niye olmuyor bu diye)
    Düzelmemiş olabilir o yüzden haberdar edeyim. Save sayısı sınırı bende 81. 81. save den sonra bir daha save almıyor, alttan diğer save dosyalarını silmeniz gerekebilir (Ben yedeğini almıştım, asla silmem o kadar uğraştık sonuçta)

    Kesinlikle katılıyorum hocam,Deus Ex de bir çok şey gözden kaçabiliyor bende ara ara yan görevler konusunda internet'e başvuruyorum,misal şehirde gezerken bir mekana girdim bir politikacının kampanyasının merkeziydi benimde ilgimi çekti bu mekan boş bir mekan değildir diye politikacının adını internet'te arattım görev çıktı,oyunun dünyası dolu yapılmış,bir çok şey gözden kaçabiliyor atlanabiliyor,bende Human Revolutionda yaşadım benzer bir problem ara ara internet'e bakmak şart oyunu tam anlamı ile oynayabilmekiçin.Ayrıca Jim Miller'ın komşuları da kontrol ettim,özellikle yan dairesinde oturan adam Neon Night görevi ile alakalı bir karakterdi görev sırasında girmiştim adamın evi akıllı evdi ve evi de dağınıktı bende temizlik servisi çağırdım çıktım ikinci girişimde ev tertemizdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Eylül 2016; 1:35:39 >




  • CheKD kullanıcısına yanıt
    Evet o da benim komiğime gitmişti, yanlış hatırlamıyorsam kovma da vardı seçeneklerde
    En güzeli siz Delara Auzenne ablamızın da bi bilgisayarını kurcalayın, ayrıntı seviyorsanız tüm Task Force 29 binasını hatim edin. Çok ekmek çıkıyor
    Oyunu bitirdikten sonra da Laputan Machine başarımına bi bakın derim, o da garip ama renk katan bir durum.
    İlerleyen bölümlerde oyun size iki seçim sunduğunda (Metroya binerken) save alın. Aklınıza esmez ise seçiminiz diğerine gidersiniz.
    Gizliliğe ciddi anlamda kasıyorsanız helikopter ile karlı bir bölüme geldiğiniz andan 1-2 dakika sonra size kiminle bağlantı kurmak istediğinizi soruyor Alex Vega ablamızı seçin. Aksi halde alarm veriliyor, ilgili başarım yalan oluyor.
    Şimdiden iyi oyunlar. Bittiğinde yorumunuzu beklerim, bakalım siz ne diyeceksiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ustanak

    Evet o da benim komiğime gitmişti, yanlış hatırlamıyorsam kovma da vardı seçeneklerde
    En güzeli siz Delara Auzenne ablamızın da bi bilgisayarını kurcalayın, ayrıntı seviyorsanız tüm Task Force 29 binasını hatim edin. Çok ekmek çıkıyor
    Oyunu bitirdikten sonra da Laputan Machine başarımına bi bakın derim, o da garip ama renk katan bir durum.
    İlerleyen bölümlerde oyun size iki seçim sunduğunda (Metroya binerken) save alın. Aklınıza esmez ise seçiminiz diğerine gidersiniz.
    Gizliliğe ciddi anlamda kasıyorsanız helikopter ile karlı bir bölüme geldiğiniz andan 1-2 dakika sonra size kiminle bağlantı kurmak istediğinizi soruyor Alex Vega ablamızı seçin. Aksi halde alarm veriliyor, ilgili başarım yalan oluyor.
    Şimdiden iyi oyunlar. Bittiğinde yorumunuzu beklerim, bakalım siz ne diyeceksiniz

    Tavsiyeleriniz için teşekkürler hocam,hem kimseyi öldürmeden hem de hiç bir alarmı tetiklemeden gitmeye dikkat ediyorum Human Revolution da Prologue bölümü ve Tranqulizier Rifle bug'ı yüzünden Pacifist'i alamadım,maalesef Deus Ex'in bugları mevcut,save konusuna gelince save sever bir insan olduğum için o konuda sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum.Bu ara dediğiniz gibi Task Force 29 da çok fazla ekmek var tüm bilgisayarları açtım ilk uğradığım da Multi Tool olsun hackleme olsun bir şekilde okudum içeriklerini,psikolog hanımı da es geçmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Eylül 2016; 2:08:43 >




  • Saygıdeğer olduğu için bu oyunu edindim. Orjinalindeki özütü barındırıyor o zaman sıkıntı yapmadan oynanır tamamdır.
  • Deus Ex:Mankind Divided'ı 75 saat sonunda bitirebildim,kimseyi öldürmeden ve alarmları tetiklemeden tamamlayabildim,Human Revolution'ı da 55 saatte bitirmiştim.Oyunu genel anlamda beğendim.

    Hikayesine gelecek olursam:

    Human Revolution'dan sonra ara bir oyun gibiydi açıkçası ama hikayesi fena değildi olaylar daha da karmaşıklaştı. Human Revolution da Adam Jensen bir anda olayların içerisinde bulmuştu kendini,Mankind Divided da ise olayların içine tam anlamı ile dahil oldu.Hikayenin önemli karakterleri her ne kadar pek gözükmeseler de Adam Jensen'a selamlarını ilettiler bir sonraki oyun Adam büyük ihtimalle selamlarına yanıt verecektir.İki oyun arasındaki süre de ise oyun ne olduğunu size tam anlamı ile aktarmıyor ki bunun sebebi bence DLC'ler özellikle The Mystery Augs görevi bu düşüncemi kanıtlar nitelikte,ben bir sonraki hedef niye çıkmadı derken görev bitti bir anda ne oldu anlayamadım.Oyuna kısa değil ama eksik olmuş bence.

    GARM da ve Palisade Property Bank da 2 tane Nano Blade çizimi buldum Vadim Orlov'a ait ama görevde bunları kullanamadım bu beni açıkçası rahatsız etti,sırf DLC'ye saklamak için görev çok ortada bırakılmış ve ya sırf DLC de gelecek diye görev oyuna dahil edilmiş.

    A.R.C,Santeau Group,TF29,Juggernaut Collective ve Interpol derken Illuminati arka plan da kaldı keşke dengeli bir şekilde oyuna dahil edilselerdi daha tutarlı olurdu özellikle A.R.C gereğinden fazla oyuna dahil edilmiş.A.R.C resmen bir kılıftı keşke kılıf yerine kılıf içindekileri aktarsalardı.Hikaye genel anlamda kötü olmamış olayları daha da kızgınlaştırmış ama tutarsız ve eksik olmuş bence.

    Oynanışa gelecek olursam:

    Mankind Divided Human Revolution'a göre çok daha akıcı bir oynanışa sahip bu yüzden bir çok kişi oyunu 5-6 saat gibi kısa bir sürede bitirebilir yeni gelen augmentetionlar-özellikle Remote Hacking gibi kameraları,lazerleri ve turretleri güvenlik bilgisayarına gitmeden sadece enerji kullanarak hackleme-oyunu daha da akıcı hale getirmeyi başarmış.Oyuna crafting gelmiş ve neredeyse oyunda her yerde craft parçaları mevcut,eski Deus Ex'den Multi Tool eşyasının eklenmesi hackleme ile uğraşmak istemeyenler için iyi olmuş.Gizli ilerleme bakımından ise oyun gerçekten oyuncuya Stealth hissini iyi veriyor,bölüm tasarımları gerçekten iyi yapılmış Dark Souls vari kısa yollar mevcut,yapılar birbirlerine iyi bağlanmış.Kendimden örnek verecek olursam.
    Banka soygununu 5 ve ya 6 dk de tamamladım sanırım.
    Oynanışını ben beğendim,oynayan kişiye göre oyunun uzunuluğu değişiyor,benim gibi her taşın altına bakarsanız oyun uzayıp gidiyor çünkü oyunun dünyası gerçekten dolu yapılmış her yer de emailler,pocket secretary'leri ve e-booklar mevcut ama yok ben hikaye ile ilgileniyorum der sadece hikayeye odaklanırsanız dediğim gibi oynanış çok akıcı kısa bir sürede oyunu rahatlıkla bitirebilirsiniz.

    Atmosfer ise:

    Mankind Divided'ın atmosferi gerçekten çok iyi olmuş.Incident sonrası oluşan Augmented insan nefretini oyunda buram buram hissediyorsunuz,sizinle konuşmayan normal insanlar ve satıcılar,polislerin size hayvan gibi davranması ki-ilk oyun da mı bu oyunda mı hatırlamıyorum Adam'ın bir sözü vardı insanlara hayvan gibi davranırsanız hayvan olurlar diye
    Viktor bunun açık kanıtı
    ,Golem City'nin varlığı,Rabi'ah diye bir projenin olması ve metrolar özellikle metrolar size bu nefreti hissettiriyor.Normal insanlar ile Augmented insanların Metroya girişleri ikiye ayrılmış,bindikleri trenler iki bölüme ayrılmış ve eğer Adam normal insanların bindiği bölüme binerse tüm ilgi odağı Adam oluyor indiğinde ise polisten fırça yeyip,izinlerini kontrol ettiriyor ve Picus,Picus'un yayınladığı haberler ise bu nefreti körükler nitelikte özellikle Palisade Bank'taki Picus Vault'undaki resimler ve haberler her şeyi ortaya koyuyor.Atmosfer anlamında gerçekten ortaya harika bir iş koymuşlar,ben çok beğendim.

    Oyunun açık dünyası:

    Mankind Divided'ın büyük bölümü Prag da geçse de Prag gerçekten büyük yapılmış,dolu dolu olmuş.Oyunda her yere girebilmeniz ise gerçekten hoş olmuş,Prag da oyunun ilerleyişine göre Gündüz ve Gece mevcut,gündüz yapamadığınız bir şeyi gece yapabiliyorsunuz bu anlamda iyi olmuş.Bazı görevler hem gece hem gündüz yapılabiliyor bu esnekliğin sağlanması da güzel olmuş.Prag'ın tasarımını ben beğendim her ne kadar ilk başlarda karmaşık gelse de bir süre sonra alışıyorsunuz ve sorun olmuyor,tasarım anlamında fena olmamış. Human Revolution da birden çok merkez vardı ama hiç biri Prag kadar büyük ve dolu değildi bu anlamda Mankind Divided Human Revolution'ı geçmiş.

    Oyun bence genel anlamda fena olmamış,Human Revolution'ı beğenen seriyi seven kişiler bu oyunu da severler ama eksik olduğunu da anlarlar.Eksik olmasının sebebi de 2 tane DLC'nin gelecek olması ki bu hoş olmamış oyunda olması gereken şeylerin DLC ile gelmesi.Oyun performans anlamında kötü olmuş iyi bir donanımınız yok ise sizi performans anlamında hayal kırılığına uğratır.

    Oyuna başlamamış arkadaşlara bir kaç tavsiye:

    Palisade Property Bank'daki Vaultları kesinlikle es geçmeyin çok yararlı bilgiler var Vaultlar'ın içerisindeki bilgisayarlarda,kesinlikle es geçilmemesi gereken bilgiler.
    Vault kardlarının yerleri:
    TYM Vault Kardı:

    The MYstery Augs görevinin ikinci kısmında Vadim'in cesedinin üzerinde.

    Tarvos Secutiy Vault Kardı:
    Sobchak’s Security binasının alt katında,eğer satıcıya Neuropozyne verirseniz size alt katı açacaktır.
    Picus Vault Kardı:

    Free-Sugar Picus point of interest noktasında ki daire de yatak odasındaki tablonun arkasındaki kasa da

    Versalife Vault Kardı:

    Oyun 10.görevden sonra seçenek sunduğunda The Heist görevini seçerseniz alabilirsiniz aksi takdir de hiç bir zaman giremezsiniz.



    4.yan görev olan The Calibrator görevini ise gizli ilerleyerek yapmanızı tavsiye etmem benim gibi Dvali ailesinin görevini kaçırırsınız bu da hoş olmaz.4.yan görevde gizli almak yerine Calibrator'u,Otar ile konuşup anlaşmaya bakın.

    10.yan görevi kesinlikle kaçırmayın yoksa 11.yan görevi alamazsınız.

    2.kez Prag'a geldiğiniz de yani akşam olduğunda Adam'ın dairesine bir uğrayın ve yatağının yanındaki parkeyi kaldırıp altındaki şeyleri inceleyip okuyun,eski bir dosttan bir mesaj ve yeni bir dosttan hoş geldin göreceksiniz.

    Oyunda tüm e-bookları toplama niyetinde olan arkadaşlar Dubai'deki Tales of Arabian Front kitabını unutmayın pişman olursunuz sonra.

    Oyundaki Kazatel'den Neuropozyne karşılığında bilgileri almayı unutmayın,Point of Interest'lerin büyük bölümü o karakterden bilgileri aldıktan sonra açılacak.
    İlk kısımda Adam'ın apartmanın çıkışında
    İkinci kısımda Prag'ın kuzey kısmında Courtyard'ın oralarda bir yerlerde
    Ve Son kısım da Libuse Apartmanın da.

    Ve son olarak credits kısmının tamamını izleyin,credits'den sonraki video da
    Illuminati'nin Adam Jensen üzerindeki çıkarlarını anlamanıza
    yardımcı olacak bilgiler var ayrıca hepsini izlediğiniz için başarım alıyorsunuz.

    Bir de şu resmi ekliyeyim

    Deus Ex: Mankind Divided (2016) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 18 Eylül 2016; 23:21:23 >




  • Arkadaşlar takip edemedim, optimizasyon sorunları ve buglar düzeldi mi?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.