Şimdi Ara

DEVİR SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Benim 2000 model 60000 km'de renault clio RTA arabam var. Son 1-2 haftadır devirde düşüş var. Şöyle ki, vites değiştirip gaza basmaya başladığ9ımda sanki köklemişim gibi devir birden hıııınnnn sesleri eşliğinde 4000'i buluyor sonra normal devrine dönüp hızlanmaya başlıyor. Her viteste yapıyor bunu. Ama bu sorun sürekli değil, ancak sık sık oluyor. Sizce bunun nedeni nedir?
    Teşekkürler



  • gaz kelebeğinden olabilir
  • Peki bu gaz kelebeği pahalı mıdır? Bilginiz var mı bu konuda???
  • Baskı balata desem
  • Bir de şimdi biraz önce fark ettim. Arada sanki tırtıklı bir yoldan gidiyormuş gibi uğultu yapıyor gaza basınca. Hani formula birde kenardaki renkli körvlerin üstünden geçerken çıkan sese benzer bir ses.
  • vitesi 5e alıp gaza basıp debriyajdan ayağı birden al

    eğer stop ederse herşey sağlamdır.Etmesse baskı balata sıyırmıştır
  • bence de baskı balata





    benim arabada da (aynı başlık altında sorayım dedim) büyük viteste kaldırırsam arabayı 2-3 gibi, debriyaj sanki ortada kalmış gibi oluyor kendini yukarı kaldıramıyor. altına ayağımı koyup öyle çekiyorum. düşük devir ya da küçük viteste olursa bu sorun olmuyor. ama özellikle 3. vites hatta zorlarsam 4. viteste kaldırdığımda sanki debriyaj yerini çok sevmiş oradan ayrılmıyormuş gibi oluyor. nedendir?
  • debriyaj gibi bahsettiklerin ama en güzeli nasılsa her köşe başında var bi iki dk reno servisine uğra. hem aynı anda bir arızası varsa fiyat konusunda da bilgi sahibi olursun.

    bide bu bahsettiğin devirde ki dalgalanma rolantide çalışırken de oluyomu. mesela gaza birden basıyosun araba motor devirlenmiyo aynı hızda sonra hızlanıyo düşüyo vb gibi dengesizlikler oluyo mu?

    yoksa sadece hareket halindeyken mi?
  • debriyajın kontorlu içinde kitap der ki;

    aracı çalıştırın

    motor devrini gaza basarak 2500 d/d ya getirin.

    vitesi 5 e alın.

    el freni çekili bu arada

    debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş çekin.

    bu kavraşma esnasında balata motoru stop ettirecek kadar dayanırsa debriyaj olayı ok dir.

    ama motor stop etmez sadece biraz zorlanma gibi bişiler hissedersen debriyaj balatası kaçırmaya başlamıştır.

    bu arada bu işlem esnasında balata, baskı, volan aşırı ısınır ortalık iğrenç balata kokusuyla kaplanır haberin olsun.

    bu işlem de uzun süreli yapılaz bu dediklerim hemen 15-20 sn içerisinde anlaşılır.

    fazla uzatma eğer denersen, yoksa olmadık işler açılabilir başına.

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muSSTafa -- 20 Haziran 2007; 10:19:22 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.