Şimdi Ara

Devirdaim Keçesi Sızdırıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
7.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.

    Passat B5 1.6 aracımın su eksiltmesinin nedenini yedek su depo kapağı olarak usta belirlemişti ve kapak değiştirdikten sonra depodan su sızıntısı durdu.
    Bugün usta kontrol ettiğinde motor ısınıp fan açtığında, arabanın altından su damladığını gördü. Öyle çok damlıyordu ki karter korumayı bile aşıp yerde birikinti yapıyordu.

    Karter korumayı açtı ama nerereden geldiğini yine anlayamadı.
    Bu yüzden usta arabanın tamponu, tampon demiri ve radyatörünü indirdikten sonra su kaçağının devir daim pompasının keçesinden geldiğini anladı. Ancak pazar olduğu için parçacılar kapalıydı ve tekrar aracı bu halde geri topladı.
    Ben de pazar günü arabamla uğraştı ve gönlü olsun diye 50 lira bıraktım.

    Bana yeni devir daim pompası almamı söyledi ve müsait bir gün arabamı bırakmamı istedi.

    Benim aklıma radyatör delindiği zaman suyuna katılan ilaçlardan geldi ama ustaya soramadım.
    Soğutma suyuna bu ilaçlardan katsam sızıntı şeklindeki keçe kaçağını kapatır mı yoksa luzümsuz masraf mı olur?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Devirdaim Keçesi Sızdırıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Devirdaim pompası, aracınızın motorunu soğutmak için hayati bir bileşendir. Ancak, zamanla ve aşınma nedeniyle devirdaim keçesi sızdırabilir ve bu da ciddi sorunlara yol açabilir.

    Devirdaim Su Kaçağı Nasıl Anlaşılır?

    Devirdaim keçesi sızıntısının bazı uyarı işaretleri şunlardır:

    • Motor bölmesinden gelen tatlı bir koku
    • Motordan gelen gürültülü çalışma sesi
    • Motor soğutma suyu seviyesinde düşüş
    • Motor bölmesinde biriken su

    Devirdaim Pompası Neden Su Kaçırır?

    Devirdaim pompasının su kaçırmasına neden olabilecek birkaç faktör olabilir:

    • Aşınmış veya Hasar Görmüş Keçe: Devirdaim keçesi, zamanla aşınabilir veya hasar görebilir ve bu da sızıntılara yol açabilir.
    • Arızalı Pompa: Pompanın kendisi de arızalanabilir ve su kaçağına neden olabilir.
    • Yüksek Basınç: Motorun aşırı ısınması veya soğutma sistemindeki yüksek basınç, devirdaim keçesinde sızıntılara neden olabilir.

    Devirdaim Su Kaçağı Nasıl Onarılır?

    Devirdaim su kaçağı tespit edildiğinde onarılması gerekir. Onarım süreci şunları içerir:

    • Su kaçağının kaynağının belirlenmesi
    • Devirdaim pompası veya keçesinin değiştirilmesi
    • Soğutma sisteminin temizlenmesi ve hava alınması
    • Soğutma suyu seviyesinin doldurulması

    Devirdaim Pompası Su Kaçırıyor Ne Olur?

    Devirdaim pompası su kaçırıyorsa, bu ciddi sorunlara yol açabilir:

    • Motorun aşırı ısınması
    • Motor hasarı
    • Arızalanma

    Önemli Not: Devirdaim pompası su kaçağı ile karşılaşırsanız, aracınızı kullanmaya devam etmemeniz ve sorunu en kısa sürede bir tamirciye kontrol ettirmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Damlayıp akacak kadarkaçak varsa onlar işe yaramaz. Birde zararlı atmayın.
  • Kanayan yaraya dikis atmak yerine dur ilac sureyimde kendi kendini kapatsin demek ne kadar dogru tartisilir.
  • Merhaba.
    Tamamen kapatmasa bile sızıntıyı azaltmaz mı?
    Çünkü mesai günleri arabayı bırakamam en erken önümüzdeki haftasonu bırakabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Kanayan yaraya dikis atmak yerine dur ilac sureyimde kendi kendini kapatsin demek ne kadar dogru tartisilir.
    bi çok su kaçağı tamir ettim o motor suyuna karıştırılan şeyler pul biber, toz, yumurta, çeşitli kimyasallar v.b motoru mahvediyor yapmayın. bi pompanın kerameti 100 lira alın gitsin.
  • Merhaba.
    Ben maliyetten kaçmıyorum.
    Arabayı 1 gün bırakmam lazım ve bu da en erken 5 gün sonra olabilir.
    5 gün sızıntı azaltıp en azından hergün litrelerce su takviyesi yapmamak için çare arıyorum.
  • su takviyesinin nesi zor 5 gün bekle,banada iyi bir usta tavsiyesi yaparmısın triger değiştiricem anadolu yakasında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    su takviyesinin nesi zor 5 gün bekle,banada iyi bir usta tavsiyesi yaparmısın triger değiştiricem anadolu yakasında

    Merhaba.
    Maltepe Volvo S-Car
    VW araçlarına da bakıyor.
    Herkesin 4 saat dediği triger değişimini 1 saatte bitiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    su takviyesinin nesi zor 5 gün bekle,banada iyi bir usta tavsiyesi yaparmısın triger değiştiricem anadolu yakasında
    Ufak radyatör deliklerini pul biberle bile halledebilirsiniz tabi geçici olarak.Ancak devirdaim pompası keçesi aşınmış, yani tamamen dağılıp bütün suyu biranda boşaltmaya doğru gidiyor.
    Kimyasallarla ilaçlarla vakit kaybetmeyin.Olmadık bir yerde yolda kalır, motoru bile kucaklarsınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    su takviyesinin nesi zor 5 gün bekle,banada iyi bir usta tavsiyesi yaparmısın triger değiştiricem anadolu yakasında

    Merhaba.
    Su koymak sorun değil.
    Sorun; araba susuz kalıp su eklediğimde sistem hava yapıyor ve LPG' ye geçmiyor.
    Usta havasını alana kadar epey uğraştı ancak LPG' ye geçti.
    Ben bunu yapamam.
  • Merhaba.

     Devirdaim Keçesi Sızdırıyor

    Usta devirdaim sızıntısını bulabilmak için bugün arabayı bu hale getirip tekrar topladı.
    Motorun konumundan ötürü triger ve devirdaim radyatörün arkasında kalıyor.
    Usta iki de bir "Bıktım bu arabayı söküp toplamaktan, sat sen de kurtul ben de..."
    dedi.
  • Sanada Merhaba tuvnera öncelikle şu ilaç hiçbir işe yaramaz belliki vaktinde devirdaim degismemiş tavsiyem en yakın zamanda ustaya bırak ve aynı zamanda trigeri de degiştirt işçiliği az ver
  • Sanada Merhaba tuvnera öncelikle şu ilaç hiçbir işe yaramaz belliki vaktinde devirdaim degismemiş tavsiyem en yakın zamanda ustaya bırak ve aynı zamanda trigeri de degiştirt işçiliği az ver
  • Merhaba.
    Bostancı' dan 90 liraya Alaman malı devirdaim alıp ustaya bıraktım arabayı.
    Öylesine sızdırıyorki 5 km' lik yolda yedek depodaki suyun tamamen bittiğini ikaz sesinden anladım.
    Yine LPG' ye hiç geçmedi.
  • İyi bakalım hadi geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    İyi bakalım hadi geçmiş olsun
    Merhaba.
    Usta sorunun asıl kaynağının; devirdaim altındaki motor bloğunun hararetten çatladığı için su sızıntısı olduğunu söyledi.
    Bugün kaynak yapıp teslim edebileceğini söyledi.
  • valla en sağliklisi bloğu olduğu gibi degistirmek ama fiyati gerçekten yüksek. Kaynak bir yere kadar dayanır. dikkat et bir daha hakaret yaptirma yoksa bloğu degistirmek zorunda kalırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    valla en sağliklisi bloğu olduğu gibi degistirmek ama fiyati gerçekten yüksek. Kaynak bir yere kadar dayanır. dikkat et bir daha hakaret yaptirma yoksa bloğu degistirmek zorunda kalırsın
    Merhaba.
    Bu blok daha önce alttan (karter bölümünden) kaynak görmüştü sanırım o kaynak zayıf yerinden çatladı.
    Kaynak olabilmesi bile nimet. Çoğu motor bloğu hararete çok hassas ve kaynak tutmaz diye biliyorum.
  • Merhaba.

    http://forum.donanimhaber.com/m_8545970/tm.htm

    Araç kaskolu, çatlaktan dolayı perte çıkar mı?
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Hakan ne çekti
    Şu arabalar senden
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.