Şimdi Ara

Devrin Aniden Yükselmesi Sorunu (Bora Otm)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
3.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar merhaba;
    Benim yaşadığım iki durumu sizinle paylaşmak istiyorum.

    Bora 2003 Otm. Benzin 150.000 kmlik aracımla sabit hızla (örn.70 km ile) giderken devir aniden yükseliyor ve tekrar normale dönüyor. Yani sanki vitesi bosa alip gaza basmışım gibi davranıyor ama bunu her zaman yapmıyor. Bir diğeri araç, rahatsız etmeyecek şekilde hafif kendini ileri irkilterek vites değişiyor ve bu da çok sık olmuyor.

    Yukarıda bahsettiğim iki durum beni rahatsız etmiyor ancak merak edip şanzıman ustasına sorduk, bilgisayar aşağıdaki hata kodlarını verdi:

    00652: Vites kontrolü uyumsuz sinyal arızası
    01192: Konvertör köprülenmesi için kavrama mekanik arızası

    Usta Hidrolik Beyin değişmesi gerekir olmazsa şanzıman revizyon gerekir dedi. Hidrolik Beyin değişimi 1000 lira civarında. Sanziman revizyon ise 4000 lira civarinda. Siz olsanız ne yapardınız?

    SONUÇ:
    Değerli dostlar ilginize öncelikle teşekkür ederim.

    Neticeyi sizinle ayrıntılı paylaşayım, belki ihtiyaç duyan olabilir:

    Şaşmaz'da 3 ayrı şanzımancı usta (Lider Şanzuman'da Cumhur Usta, ModCAR'da Ersin Usta, GençMER'de Rıza Usta) ya tavsiye üzerine gittim.

    Cumhur Usta'yı kesinlikle önermem, nedeni araca binip test etme zahmetini bile göstermedi, sadece benim sözlerime istinaden şanzıman revizyon gerekir o da 4500 lira tutar sözünü yapıştırıverdi. Ersin Usta ise aracı aldı 15 dk kullandı geldi, Hidrolik Beyin'den kaynaklanıyor gibi duruyor, olmazsa şanzıman revizyon gerekir, o da 4000-4500 lira civarında tutar dedi. Son olarak Rıza Usta'ya gittim, Rıza Usta aracı sürmek ve test etmek gerek, sürerken hata kodlarını tespit etmek iyidir dedi ve çırağını ön koltuğa oturtarak PC'yi bağlattı araca. Test sürüşü esnasında devir yükselmesi olmadı ama sanki araca bir taş parçası çarpmış gibi küt diye bir ses duyduk ve "01314 Engine Kontrol Module: No Communications" hatası çıktı. Rıza ustanın tahmini de Ersin Usta gibi Hidrolik Beyinde sorun olabileceği, sorun düzelmezse şanzıman revizyon gerekebileceği yönünde oldu. Usta aracı bir hafta daha kullanmamı, devir yükselmesi veya çekişte bir sorun olması durumunda tekrar kendisine gelmemi söyledi. Aynı sorunu tekrar yaşayınca Rıza Usta'ya gittim ve Usta aynı test uygulamasını bir daha yaptı, test sonrasında %100 Şanzımda ya da Hidrolik Beyinde sorun var diyemem ama garanti olması açısından Şanzıman Revizyon öneririm dedi ancak ben, durumumun 4000-4500 lira ödemeye müsait olmadığını söyleyince Hidrolik Beyin (çıkması), Şamzıman Yağı ve Filtresi ayrıca Devir Sensörü'nü 1400 tlye değiştirdik. Usta: "Aynı sorunu inşallah tekrar yaşamazsın, 1400 lira da az bir para değil" sözüyle beni uğurladı. O gün bugündür (3 gündür) bir sorun olmadı ve inşallah da olmaz.

    3 usta içinden benim naçizane tavsiyem Rıza Usta. Başından savmıyor, oldukça vakit ayırıp gerçekten sorunu tespit etmeye çalışıyor ve hemen bodoslama şunu yapalım demiyor. Başka deneyimlerim olunca yine sizlerle paylaşma niyetiyle Hayırlı Ramazanlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guide08 -- 23 Temmuz 2017; 0:54:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Devrin Aniden Yükselmesi Sorunu (Bora OTM)

    Devrin aniden yükselmesi, araçlarda karşılaşılan yaygın bir sorundur. Bu sorun, özellikle Volkswagen Bora OTM araçlarda sıklıkla görülmektedir. Sorun, çeşitli arıza kodları ile kendini gösterir.

    En yaygın arıza kodları şunlardır:

    • 00652
    • 01192
    • 01314

    01314 hata kodu, devrin aniden yükselmesi sorunuyla ilişkili en yaygın arıza kodudur. Bu kod, motor kontrol ünitesinin (ECU) hava akış sensöründe bir sorun tespit ettiğini gösterir. Hava akış sensörü, motora giren hava miktarını ölçerek optimum hava-yakıt karışımının sağlanmasına yardımcı olur.

    00652 arıza kodu ise gaz kelebeği konum sensöründe bir arızayı gösterir. Bu sensör, gaz kelebeğinin konumunu ECU'ya iletir, böylece ECU yakıt enjeksiyonunu ve ateşleme zamanlamasını ayarlayabilir.

    Sorunu gidermek için, söz konusu sensörlerin kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi gerekebilir. Sorunun kaynağını doğru bir şekilde belirlemek için bir araç teşhis cihazı kullanılması önerilir.

    Sorunu göz ardı etmemek önemlidir, çünkü devrin aniden yükselmesi yakıt verimliliğinde düşüşe, motor hasarına ve hatta kazalara yol açabilir. Bu nedenle, bu sorunu fark ettiğinde, aracını en kısa sürede yetkili bir servise götürmen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bir de servise danışın hocam. Tek ustaya ya da servise göre hareket etmeyin. Hatta araştırın büyük şehirlerde bu işlerin ehli ustalar vardır, onlardan da fikir alın.

    Geçmiş olsun bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iki sorunda birbiriyle alakalıdır,bence kullanmaya devam edin.yapacağınız masraflar sonucunda düzelmeyebilir.

    bide yakıt aldığınız yeri değiştirin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valf arızası olabilir. Genelde tam otm şanzımanlar yağı sık sık değişmediğinde vuruntu yapabiliyor. Bunları kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ScHeNKii_ScP kullanıcısına yanıt
    Hocam araç LPG'li olduğu için servis içeri bile almıyor aracı :(
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Hocam, 4 ayrı ustaya gösterdim, dördünün de ortak sözü şu oldu: Uzun yola çıkma bu şekilde :(

    Bayram'da Ankara'dan İzmir'e ve Artvin'e gideceğim, bu nedenle bu sorun düşündürdü beni
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guide08

    Hocam araç LPG'li olduğu için servis içeri bile almıyor aracı :(

    Nasıl almıyor arkadaşım efsane kasa tüplü corollayı götürüyor bakıma felan hiçte gocunmuyolar diyor belki hala aynı motoru kullanıyor diye olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende otomatik bora kullanicisiyim.Vites degistirikenki hafif sirkilme sadece 1 den 2 ye gecerken oluyor (dusuk devirlerde , yuksek devirde degistirirse pek hissedilmiyor) diger dediginiz bosa atip devir yukselmesi benim aracimda rastlamadim.Iyi bi sanzimanciya gostermek gerek.Eger bir arizasi varsa ve giderilmezse ilerde cok daha buyuk arizalara yol acabilir.Otomatik sanzimanlar manuellere gore cok narin sorununu sikintisini hemen gidermek gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı kesinlikle böyle kullanmaya devam etmeyin, uzun yola çıkmayı zaten düşünmeyin. Dört buçuk yıl 2004 otomatik Bora kullandım. Şanzımanı revize ettirmiştim ben de dört bin lira gibi masraf çıkmıştı. İlk başlarda araç sıcakken vitesi D konumuna getirdiğimde hareket etmiyordu gaz vermek gerekiyordu ilk kalkış için. Daha sonra aynen sizin başınıza gelen olay geldi devir yükselip iniyordu hareket halindeyken, sanki boşa alıp da gaz veriyormuş gibi. Ben önemsemedim en son araç yerinden kıpırdamayacak seviyeye gelmişti çekiciyle başka bir ile iyi bir ustaya göndermiştim aracı.
    Şuan sizin yapmanız gereken güvenebileceğiniz sağlam bir ustaya aracı bırakmak. Ama kesinlikle böyle kullanmayın masrafınız daha da fazla artar.
  • UzayMekiğineKafaAtanKedi kullanıcısına yanıt
    Hocam Toyotayı bilmem ama inan VW servisleri araçta LPG varsa almıyorlar.
  • Değerli dostlar ilginize öncelikle teşekkür ederim.

    Neticeyi sizinle ayrıntılı paylaşayım, belki ihtiyaç duyan olabilir:

    Şaşmaz'da 3 ayrı şanzımancı usta (Lider Şanzuman'da Cumhur Usta, ModCAR'da Ersin Usta, GençMER'de Rıza Usta) ya tavsiye üzerine gittim.

    Cumhur Usta'yı kesinlikle önermem, nedeni araca binip test etme zahmetini bile göstermedi, sadece benim sözlerime istinaden şanzıman revizyon gerekir o da 4500 lira tutar sözünü yapıştırıverdi. Ersin Usta ise aracı aldı 15 dk kullandı geldi, Hidrolik Beyin'den kaynaklanıyor gibi duruyor, olmazsa şanzıman revizyon gerekir, o da 4000-4500 lira civarında tutar dedi. Son olarak Rıza Usta'ya gittim, Rıza Usta aracı sürmek ve test etmek gerek, sürerken hata kodlarını tespit etmek iyidir dedi ve çırağını ön koltuğa oturtarak PC'yi bağlattı araca. Test sürüşü esnasında devir yükselmesi olmadı ama sanki araca bir taş parçası çarpmış gibi küt diye bir ses duyduk ve "01314 Engine Kontrol Module: No Communications" hatası çıktı. Rıza ustanın tahmini de Ersin Usta gibi Hidrolik Beyinde sorun olabileceği, sorun düzelmezse şanzıman revizyon gerekebileceği yönünde oldu. Usta aracı bir hafta daha kullanmamı, devir yükselmesi veya çekişte bir sorun olması durumunda tekrar kendisine gelmemi söyledi. Aynı sorunu tekrar yaşayınca Rıza Usta'ya gittim ve Usta aynı test uygulamasını bir daha yaptı, test sonrasında %100 Şanzımda ya da Hidrolik Beyinde sorun var diyemem ama garanti olması açısından Şanzıman Revizyon öneririm dedi ancak ben, durumumun 4000-4500 lira ödemeye müsait olmadığını söyleyince Hidrolik Beyin (çıkması), Şamzıman Yağı ve Filtresi ayrıca Devir Sensörü'nü 1400 tlye değiştirdik. Usta: "Aynı sorunu inşallah tekrar yaşamazsın, 1400 lira da az bir para değil" sözüyle beni uğurladı. O gün bugündür (3 gündür) bir sorun olmadı ve inşallah da olmaz.

    3 usta içinden benim naçizane tavsiyem Rıza Usta. Başından savmıyor, oldukça vakit ayırıp gerçekten sorunu tespit etmeye çalışıyor ve hemen bodoslama şunu yapalım demiyor. Başka deneyimlerim olunca yine sizlerle paylaşma niyetiyle Hayırlı Ramazanlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guide08 -- 5 Haziran 2017; 13:30:39 >




  • guide08 kullanıcısına yanıt
    Gecmis olsun. Genelde tam otomatik diye hicbir bakimda yagina bakmiyorlar bu araclarin. Yakin tanidigimin golf 4'u de benzer sorunlardan yolda kalmis cekiciyle ustaya gidip 4 bin liraya sanziman revizyonu yaptirmisti. 20 bin liralik arac icin cok geliyor tabi insana fakat bir daha da sikintisi cikmadi aracin hala kullaniyorlar sikintisiz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • samsunluuu55 kullanıcısına yanıt
    Hocam ilgine teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.