Şimdi Ara

DH OTOBÜSÇÜLER GRUBU (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.697
Cevap
1
Favori
86.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yok dostum koltuk arkasında bulunan radyolar vardır rast gelmişsinizdir ama bunu kullanan kamil koç rahat hat otobüslerinde kullanılmaktadır 8adet radyo kanalı var ve kesintisiz çekiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    yok dostum koltuk arkasında bulunan radyolar vardır rast gelmişsinizdir ama bunu kullanan kamil koç rahat hat otobüslerinde kullanılmaktadır 8adet radyo kanalı var ve kesintisiz çekiyor

    peki bunlar senin oradaki ana radyoya mı bağlı yoksa bağımsız mı? yani senin ana teyp olarak kullandığın yerdeki ve ayarladığın 8 kanalımı çekiyor yoksa yolcu istediği radyoyumu ayarlıyor?
  • yok hayır onlar kendi aralarında bağımsız yolcu istediğini dinleyebiliyor yukarıda küre yokmu anten küresi oradan cekior
  • varan ve ulusoyda görmüştüm ben
    biri tv,biri radyo diğerleride değişik sanatçılar dönüp duruyordu ozamanlar uydu falanda yoktu sene 2002
  • dostum koltuk arkasında demi dediğin yanlış anlamayımda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    dostum koltuk arkasında demi dediğin yanlış anlamayımda

    evet şimdiki travegolardakiyle aynı sistem bir kulaklık girişi,bir ses + ve - düğmesi birde select düğmesi sistem aynı,1.kanaldan tv nin sesi,kulaklıkları dağıttıktan sonra dahili sistemde hiç ses çıkmıyordu,2.kanal o sıra şöförün uygun gördüğü bir radyo,kalan dördüde takmış birertane kaset yada cd dönüp duruyordu
  • bazılarında yok onlar fabrikadan çıkarken isteğe göre yapılıyor yani azda olsa fiyat oynuyor...
  • peki dostum araba yolcu ve bagaj olarak paketken,hangi viteste kalkıyorsunuz bana 2 gibi geliyor yanılıyormuyum?
  • bugüne kdr direksiyon aşına bir kere oturdum oda bir turda olmuştu. ztn ozmn da host gibi görevim vardı ama sadece arabayı çalıştırıyordum. birgün dumlupınarda bana izin verdi sende dene dedi ilk defa araba kullanacaktım ve de o otobüstü neyse 1. vitese taktım oda bana dur dedi otobüsler 2. viteste kalka dedi.

    yani ozmn öğrendiğime göre 2. vites ile kalkıyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ anaconda _

    bugüne kdr direksiyon aşına bir kere oturdum oda bir turda olmuştu. ztn ozmn da host gibi görevim vardı ama sadece arabayı çalıştırıyordum. birgün dumlupınarda bana izin verdi sende dene dedi ilk defa araba kullanacaktım ve de o otobüstü neyse 1. vitese taktım oda bana dur dedi otobüsler 2. viteste kalka dedi.

    yani ozmn öğrendiğime göre 2. vites ile kalkıyorlar.

    çok şanslı adamsın ben daha o koltuğa oturamadım bile
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: _ anaconda _

    bugüne kdr direksiyon aşına bir kere oturdum oda bir turda olmuştu. ztn ozmn da host gibi görevim vardı ama sadece arabayı çalıştırıyordum. birgün dumlupınarda bana izin verdi sende dene dedi ilk defa araba kullanacaktım ve de o otobüstü neyse 1. vitese taktım oda bana dur dedi otobüsler 2. viteste kalka dedi.

    yani ozmn öğrendiğime göre 2. vites ile kalkıyorlar.

    çok şanslı adamsın ben daha o koltuğa oturamadım bile

    allah sanada nasip etsin çok güzel bir duygu ve gündü benim için safir mafir ama sonucta otobüstü




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ anaconda _


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: _ anaconda _

    bugüne kdr direksiyon aşına bir kere oturdum oda bir turda olmuştu. ztn ozmn da host gibi görevim vardı ama sadece arabayı çalıştırıyordum. birgün dumlupınarda bana izin verdi sende dene dedi ilk defa araba kullanacaktım ve de o otobüstü neyse 1. vitese taktım oda bana dur dedi otobüsler 2. viteste kalka dedi.

    yani ozmn öğrendiğime göre 2. vites ile kalkıyorlar.

    çok şanslı adamsın ben daha o koltuğa oturamadım bile

    allah sanada nasip etsin çok güzel bir duygu ve gündü benim için safir mafir ama sonucta otobüstü

    ben 302 ye bile razıyım sen nediyorsun adama bak safiri beğenmiyor

















  • evet genelde otobüsler 2.vitesle kalkarlar bunu bütün şöförler yapar ama tabiki bu yolcu ve bagaj potansiyeline göre değişir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    evet genelde otobüsler 2.vitesle kalkarlar bunu bütün şöförler yapar ama tabiki bu yolcu ve bagaj potansiyeline göre değişir...

    eskiden mola yerlerinden kalkarken araba geri vitese geçmez,kaptan ileri vitese takar şöyle kafayı bir kaldırır,hemen geri vitese takardı,bayılırdım bu manzaraya,şimdilerde gerek yok herhalde...
  • yok o v8lerdeydi sanırım demi yanlış hatırlamıyorum
  • tarihler 23 Ocak 2006 Pazartesi günü saat 17.00 gösteriyordu Kilis’ten İstanbul’a giden Çayırağası firmasına ait otobüs Ankara yakınlarında kaza yaptı. Edinilen bilgiye göre kaza, otobüs sürücüsün önünde seyreden araca çarpmamak için manevra yaptığı sırada yolun kaygan olması nedeniyle kayan otobüsün direğe çarparak devrilmesi neticesinde meydana geldi..Otobüs şoförü gözaltına alınırken, kaza nedeniyle trafiğe kapanan yol, otobüsün kaldırılmasından sonra yeniden ulaşıma açıldı.
    http://img505.imageshack.us/img505/3871/kazaotobusns7.gif



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meli-417 -- 23 Haziran 2007; 17:59:56 >




  • baska bir kaza tarihler bu sefer 09mart 2006 gösterirken İstanbul'dan dün 10.30 sıralarında Van'a doğru hareket eden Van Erciş İtimat firmasına ait yolcu otobüsünde yaklaşık 40 yolcu olduğu belirlendi.

    Baki Yıldırım yönetimindeki 07 GG 324 plakalı otobüsün Tokat'ın Reşadiye ilçesinde virajı alamayarak Kelkit çayına uçtuğu bildirildi.

    Tokat’ın Reşadiye ilçesinde yolcu otobüsünün Kelkit Çayı’na devrilmesi sonucu ilk belirlemelere göre 17 kişi öldü. Kazanın ardından yapılan incelemede, otobüste 39 biletli yolcu olduğu belirlendi.

    Gece saatlerinde İstanbul’dan Van’a yolcu taşıyan bir otobüs, Reşadiye-Niksar karayolunun 23. kilometresi Darıderesi Köyü yakınlarında Kelkit Çayı’na devrildi.

    Kazada otobüsün tavanına çıkan 10 kişi halatlarla kurtarılırken, sabah saatlerinde itibaren 17 kişinin cesetlerine ulaşıldı. Kayıp yolcu cesetlerinin akıntıya kapıldığı tahmin ediliyor.

    Kelkit çayına düşen otobüsü çıkarabilmek için ise çayın su seviyesinin azalması gerekiyor. Bu amaçla, Kılıçkaya Barajı’nın kapakları kapatıldı. Bu arada kurtarılan yolcular otobüs şoförünün direksiyon bayında uyuduğunu ileri sürdü.

    Otobüsteki yolcu sayısının 39’dan fazla olmasından endişe duyuluyor.

    Kazada hayatını kaybeden ve kaybolanların yakınları, haber alır almaz olay yerine geldi. Kaza yerinde sinir krizleri geçiren kazazede yakınları, jandarma tarafından güçlükle sakinleştirildi. Bölgede yağmur yağışı da kurtarma ve arama çalışmalarını olumsuz etkiliyor.

    Otobüsü Kelkit Çayı'ndan kurtarma çalışması Samsun'dan gelen dalgıçların yardımıyla sürerken, çaydaki akıntı sebebiyle arama çalışması yapılamıyor.
    http://img110.imageshack.us/my.php?image=dereyeucanotobuskazaav8.jpg
    http://img110.imageshack.us/img110/8628/dereyeucanotobuskazaav8.th.jpg




  • tarihler bu sefer ise 18.08.2002 yi gösteriyorTEM Otoyolu’nun Mersin’in Tarsus İlçesi’ne bağlı Damlama mevkiinde meydana gelen otobüs kazasında 31 kişi öldü, kazada 34 kişinin de yaralandığı bildirildi. Alınan bilgilere göre, Hacı Bektaş Veli’yi anma etkinliklerinden dönenleri taşıyan Mehmet Ali Şalbay yönetimindeki 33 FT 602 plakalı Ceyhan Birlik’e ait otobüs, Damlama mevkiinde, freninin patlaması sonucu, karşı şeride geçip takla atarak şarampole yuvarlandı.
    Mersin Valisi Akif Tığ, kazada ölenlerin sayısının 31’e yükseldiğini, yaralı sayısının da 34 olduğunu bildirdi.

    Tığ, Cumhuriyet Savcısı’nın incelemelerini tamamladığını, olay yerinde kalan 18 cesedin de Tarsus’a götürüldüğünü kaydetti. Vali Tığ, otobüsün çok kalabalık olduğunu, çok sayıda çocuğun da bulunduğunu söyledi.

    Kimlik tespit çalışmalarının sürdürüldüğü, ölenlerden birinin Mithat Kızılok olduğunun belirlendiği bildirildi.

    Yaralanan 34 kişiden kimlikleri belirlenenler ise şunlar:

    Leyla Suludağ, Murat Ergin, Duygu Kendir, Suzan Gündağ, Aysun Can ve Hüseyin Değerli.

    Bu kazanın hemen ardından, konvoyda bulunan ve bariyerlere çarparak zincirleme kazaya neden olan 33 S 0534 plakalı otobüste yaralandığı bildirilen kişinin de, sürücü Ahmet Göçer olduğu öğrenildi.

    http://img20.imageshack.us/my.php?image=kazaau5.jpg
    http://img20.imageshack.us/img20/7415/kazaau5.th.jpg




  • bu sefer tarihler 03.05.2007yi gösterirken İstanbul-İzmir seferini yapan bir yolcu otobüsü, Sultanbeyli mevkiinde seyrettiği sırada çıkan yangında tamamen yandı. Yolcular, durumu erken fark eden personelin uyarısıyla tahliye edildi.

    Harem Otogarı'ndan 20 yolcu ve 5 personelle İzmir'e hareket eden Mehmet Dinç yönetimindeki 34 BYR 29 plakalı yolcu otobüsünün orta kapısında, TEM Otoyolu Sultanbeyli mevkiine gelindiğinde yangın basladı
    Otobüs personelinden Gökhan Kınık'ın, yangını başlangıç aşamasında fark etmesi ve sürücü Dinç'i uyarması üzerine otoyol kenarında durularak yolcular tahliye edildi.
    Personelin tüplerle söndürmeye çalıştığı yangın, kısa sürede tüm aracı sardı. Otobüsün tamamen yanmasına neden olan alevler, Kartal ve Sultanbeyli itfaiye ekiplerinin müdahalesiyle söndürüldü.
    Yolcular, başka bir otobüsle İzmir'e hareket ettiler

    http://img164.imageshack.us/my.php?image=sontur17qa2.jpg
    http://img164.imageshack.us/img164/262/sontur17qa2.th.jpg

    http://img110.imageshack.us/my.php?image=otobus1td1.jpg
    http://img110.imageshack.us/img110/8858/otobus1td1.th.jpg




  • bu kaza çok canlar yakmıstı bu sefer tarihler 08.09.2005 gösteriypordu40 kişilik otobüse 52 kişi alıp 12 saat kullandı. Moladan sonra direksiyonuna ehliyetsiz oğlunu oturttuğu otobüs refüje çarpınca alev topuna döndü. Arka kapının önüne yığılan eşyalar yüzünden araçtan çıkamayan yolcular feci şekilde can verdi
    Giresun'dan İstanbul'a giderken önceki gece saat 21.45'te TEM yolunun Sakarya'nın Hendek ilçesi yakınlarında bariyerlere çarptıktan sonra alev alan otobüsteki 52 kişiden 14'ü yanarak can verdi, 31 kişi de yaralandı, 7 kişi ise yara almadan kurtuldu. Giresun Alucra'dan önceki sabah saat 09.00'da İstanbul'a gitmek üzere hareket eden Cemil Coşgun (46) yönetimindeki 34 TZ 6106 plakalı Huzur Seyahat firmasına ait otobüs, saat 21.30 sıralarında Bolu yakınlarında mola verdi
    Lastiği patladı
    Şoför mahallinin arkasındaki koltukta oturan yolculardan Salih Karalı'nın iddiasına göre, moladan sonra direksiyona 12 saat boyunca otobüsü kullanan Cemil Coşgun'un muavinlik yapan oğulları Mesut (26) ya da Emir Coşgun (23) geçti. Baba-oğul, şoför değişimini de durmaya gerek görmeden, otobüs seyir halindeyken yaptı. Cemil Coşgun, hostes koltuğunda uyuklarken yaklaşık 15 dakika sonra Hendek yakınlarında otobüsün sol ön lastiği büyük bir gürültüyle patladı.

    İzdiham yaşandı
    Yol kenarına savrulup bariyerleri altına alan otobüs, yaklaşık 700 metre sürüklendi. Bu sırada otobüste yangın çıktı. Alev topuna dönüşen ve arka kapısı açılmayan otobüsteki yolcular panik içinde ön kapıya yöneldi. Bariyerlere çarparak duran otobüsteki yolcuların bir çoğu yığılma nedeniyle sıkıştı. Yaşanan izdiham nedeniyle yolcuların çoğu otobüsten çıkamadı. Ortalık mahşer yerine dönerken, 14 kişi yanarak yaşamını yitirirdi 25 kişi de yaralandı. Olay öncesinde yolcuların orta kapının önüne eşya konulmasına tepki gösterdiği, ancak muavin ve şoförün bu uyarıya aldırmadığı belirtildi. Otobüsün içine neredeyse bir kamyonete sığacak kadar eşya konulması nedeniyle yolcular, facianın yaşandığı Hendek'e gelene kadar molalarda sürekli olarak otobüse şoförün yanındaki ön kapıdan inip bindi.

    Çocuklarını kurtaran anne alevlere yenildi
    Otobüs yangınından birbirinden acı insan öyküleri çıktı. Sultanbeyli'de oturan fabrika işçisi Şener Çalşimşek, yaz tatilini geçirmek üzere eşi Gülsüm ve çocukları Emre ile Yunus'u memleketi Giresun'un Alucra ilçesine gönderdi. Okulun açılmasına kısa bir süre kala anne ve iki çocuğu dönüş için otobüse bindi. Kaza sırasında ön kapıdan kaçıp kendini kurtaran bazı yolcular, arkadakilere yardım edebilmek için camları taşlarla kırdı. Hatta yardıma gelip alevlerin arasından bazı yolcuları bile kurtarmayı başardılar. Ancak anne Gülsüm ve çocukları o kadar şanslı değildi. Çocuklarını alevlerden korumak için üzerilerine kapanan anne Gülsüm Çalşimşek, orta sıralarda camları kırık bir pencere gördü. Çocuklarını kollarının arasında oraya kadar sürükleyen anne. Emre ve Yunus'u pencereden dışarı atmayı başardı. Ancak anneyi, otobüsü saran alevler bir anda yuttu.

    "Yerimizi verdiğimiz kadın yanarak öldü"
    Yaz tatilini Giresun'daki amcalarının yanında geçiren amca çocukları Faruk ve Emre Horasan kazada tesadüfen hayatta kaldıklarını söyledi. 16 yaşındaki Faruk Horasan olayı şöyle anlattı: "İkinci şoför, 'Akrabalarım da bu otobüsle gidecek, yerinizi onlara verirseniz yemekleriniz benden' dedi. Kabul ettik. Ön kapının yanındaki merdivenlere Emre de yanıma tabureyle oturdu. Bir süre sonra yoldan biletsiz bir çift daha alınınca yer verdiğimiz Mustafa adlı kişi de yerini kadın yolcuya bırakarak ayakta kaldı. Kaza sonrasında kapının camını kırarak dışarı çıktık. Yer verdiğimiz Mustafa da dışarı çıktı. Mustafa, camı kırılan pencereden eşinden çocuğunu aldı ancak alevler otobüsü sarınca eşini çıkaramadı. Yavrusunu kocasına uzatan kadın yanarak öldü."

    "Yavrum öldü beni de öldürün"
    Kazada 35 yaşındaki eşi Nuran ve 12 yaşındaki oğlu Faruk Kirazlı'yı kaybeden baba Şerif Kirazlı, Adli Tıp'ta cenaze araçlarından indirilen yanmış cesetleri görünce fenalık geçirdi.

    http://img110.imageshack.us/my.php?image=60124000jo7.jpg




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.