Şimdi Ara

Direksiyon Simidi Değiştirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
17.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar öncelikle. 2011 model Volvo S40 aracım var ve direksiyon simidini değiştirmek gibi çılgın bir fikrim var. Direksiyon simidimin çapı çok büyük tabiri caizse traktör direksiyonu gibi (fotoğrafta da görüldüğü üzere direksiyon dünyalar kadar). Ben şahsen küçük avucumun içine oturan direksiyonları (Gti, Rs, M) çok beğeniyorum. Airbagsiz direksiyon kesinlikle düşünmediğimden oem direksiyonlara yöneldim. 208 direksiyonu da son zamanlarda denediğim en küçük çaplı direksiyonlardan biri ve fiyatı da nispeten daha uygun. Kafama takılan sorular şunlar yardımcı olursanız sevinirim;

     Direksiyon Simidi Değiştirmek

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-direksyon-simidi-6232560000-484004575r-clio-iv-rs-megane-uyumlu-169912072/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-peugeot-208.direksiyon-simidi-196703655/detay

    İlandaki direksiyon simitleri aracıma uyar mı?

    İşçilik tahmini ne kadar tutar?

    Dönüş çapı bozulur mu yani sürüşte bir zorluk yaşar mıyız?

    Ve en önemlisi;

    Kaza anında airbag'in kesinlikle açılmasını nasıl garanti ederiz? Benim araçtan çıkan airbag'i mi yoksa yeni direksiyonla gelen airbag'i mi kullanmalıyız? Aracın beyniyle ilgili bir işlem gerekir mi?

    Bilgisi, tecrübesi olan arkadaşlar yanıtlarlarsa çok sevinirim şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MartenStorm -- 4 Mart 2015; 19:25:05 >







  • Benim için de en önemli kriter airbag zaten. Airbagden şüphe edeceksem hiç bir önemi yok canımızı sokakta bulmadık. Airbag çok büyük bir yastık olduğundan beni ıskalayacağını da sanmıyorum zira direksiyonun konumu değişmeyecek. Ama açılacağından kesin emin olmam lazım. Direksiyon çapının 1-2 cm küçülmesiyle sürüş dinamiğini dediğiniz kadar baltalar mıyız o konu da koca bir soru işareti. Zaten malum maliyeti de yüksek bir işlem. O kadar para harcayıp kafamda bu kadar soru işareti taşıyamam. Keşke Volvo bu düşündüklerimi önceden düşünsebilseydi. Sürüş dinamikleri bu kadar keyifli bir araç daha iyi bir direksiyonu hakediyor bana kalırsa.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyon Simidi Değiştirmek: Adım Adım Kılavuz

    Arabanıza farklı bir direksiyon simidi takmak, aracınızın görünümünü ve hissini kişiselleştirmenin popüler bir yoludur. Direksiyon simidi değişimi, basit bir iş gibi görünse de, hava yastığı gibi güvenlik özellikleriyle uğraştığınız için dikkatli bir şekilde yapılması gereken ciddi bir işlemdir.

    Direksiyon Değişiminde Güvenlik Önlemleri

    Direksiyon simidi değiştirmeye başlamadan önce aşağıdaki güvenlik önlemlerini almanız çok önemlidir:

    • Aracı park edin ve el frenini çekin.
    • Aküyü ayırın. Hava yastığı sistemine güç sağlayan kabloyu bulmak ve çıkarmak için aracınızın kullanım kılavuzuna bakın.
    • Hava yastığı modülünü dikkatlice sökün. Hava yastığı modülünü çıkarmak için genellikle direksiyon simidinin arkasındaki vidaları sökmeniz gerekir.

    Traktör Direksiyon Simidi Nasıl Sökülür

    Traktör direksiyon simidini sökmek, otomobil direksiyon simidini sökmekten biraz farklıdır. Tipik olarak, bir traktör direksiyon simidini sökmek için şunları yapmanız gerekir:

    • Direksiyon simidinin altındaki vidaları sökün.
    • Direksiyon simidini kendinize doğru çekin.
    • Direksiyon simidini sökmek için mildeki çıkıntıyı hizalayın.

    Direksiyon Değiştirmek

    Direksiyon simidini söktükten sonra, yeni direksiyon simidini takabilirsiniz. Yeni direksiyon simidini takmak için şu adımları izleyin:

    • Direksiyon simidini mil üzerine hizalayın.
    • Direksiyon simidini yerine oturtuncaya kadar itin.
    • Direksiyon simidini sabitleyen vidaları sıkın.
    • Hava yastığı modülünü yeniden takın.
    • Aküyü yeniden bağlayın.

    Direksiyon Değişiminde Airbag

    Hava yastığı sistemiyle uğraşırken son derece dikkatli olmanız gerekir. Hava yastığını yanlışlıkla tetikleyebileceği için asla hava yastığı modülüne doğrudan dokunmayın. Hava yastığı modülünü çıkarmanız veya takmanız gerekiyorsa, her zaman aracınızın kullanım kılavuzundaki talimatları izleyin.

    Direksiyon simidi değiştirmek, basit bir iş gibi görünse de, dikkatli bir şekilde yapılması gereken önemli bir işlemdir. Yukarıdaki adımları dikkatlice takip ederek ve gerekli güvenlik önlemlerini alarak, direksiyon simidini güvenli ve başarılı bir şekilde değiştirebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben de merak ettim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir bilgisi olan yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şöyle bir durum var. Araçlarda genelde örnek 80 modelin direksiyonunu söküp 95 farklı bir model aynı markaya takabiliyorsunuz.Ford mondeonun direksiyonu ford connect ile uyumlu olması gibi mesela .Bu tarz bir değişim kolay olacaktır.Rover a honda direksiyonunun uyması gibi değişimler de yapılabilir.Tabiki 95 96 araçlarda airbaglar daha basit bir teknoloji idi.Volvo Renaultla çalışıyorsa mesela Renaultun bir direksiyonu takılabilir.Ya da Ford la bir iş birliği varsa Ford direksiyonu takilabilir.Air bag konusu hakkında bişey diyemeyeceğim.
  • Lé Cola kullanıcısına yanıt
    Benim kasa s40ların motor Peugeot, Citroen ve Fordla ortak (1.6 turbo dizel 115 ps). Platform olarak da sedan focusla ortak diye biliyorum s40 platformları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo'nun başka bir direksiyonu takılır ama başka marka uyumlu olmaz sanırım. Forumdan bir arkadaş 307'sine 308 cc direksiyonu taktırmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnurD7 -- 8 Mart 2015; 2:00:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MartenStorm

    Benim kasa s40ların motor Peugeot, Citroen ve Fordla ortak (1.6 turbo dizel 115 ps). Platform olarak da sedan focusla ortak diye biliyorum s40 platformları.


    isveç ve ingiliz forumlarına bakın hocam
  • Hocam yapmayın, o direksiyon bin bir hesap kitapla koyuluyor oraya. Hava yastığının büyüklüğü, sürücünün konumuna göre hava yastığının açılma konumu, direksiyon hidrolik pompasının gücü (Büyük direksiyon, daha az çevirme kuvveti ile daha yüksek çevirme torku vaat eder) gibi bir sürü etkiyi değiştirirsiniz. En basitinden direksiyon sertleşecek, belki ani manevralarda araba çuvallamaya başlayacak, belki hava yastığını açmayacak belki de açacak ama sizi ıskalayacak. Belki de geç açılacak. Bir sürü sıkıntıya gebe bir durum. Hele elektroniği bu kadar bol bir arabada...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam yapmayın, o direksiyon bin bir hesap kitapla koyuluyor oraya. Hava yastığının büyüklüğü, sürücünün konumuna göre hava yastığının açılma konumu, direksiyon hidrolik pompasının gücü (Büyük direksiyon, daha az çevirme kuvveti ile daha yüksek çevirme torku vaat eder) gibi bir sürü etkiyi değiştirirsiniz. En basitinden direksiyon sertleşecek, belki ani manevralarda araba çuvallamaya başlayacak, belki hava yastığını açmayacak belki de açacak ama sizi ıskalayacak. Belki de geç açılacak. Bir sürü sıkıntıya gebe bir durum. Hele elektroniği bu kadar bol bir arabada...

    +1 katılıyorum o direksiyon binbir mühendislik çalışmasıyla ayarlanıyor
    bence hiç değiştirmeyin kaza anında airbag açılma durumunu riske atmayın sonucta can zevkten daha önemli




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Benim için de en önemli kriter airbag zaten. Airbagden şüphe edeceksem hiç bir önemi yok canımızı sokakta bulmadık. Airbag çok büyük bir yastık olduğundan beni ıskalayacağını da sanmıyorum zira direksiyonun konumu değişmeyecek. Ama açılacağından kesin emin olmam lazım. Direksiyon çapının 1-2 cm küçülmesiyle sürüş dinamiğini dediğiniz kadar baltalar mıyız o konu da koca bir soru işareti. Zaten malum maliyeti de yüksek bir işlem. O kadar para harcayıp kafamda bu kadar soru işareti taşıyamam. Keşke Volvo bu düşündüklerimi önceden düşünsebilseydi. Sürüş dinamikleri bu kadar keyifli bir araç daha iyi bir direksiyonu hakediyor bana kalırsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence hiç böyle bir değişikliğe gitmeyin yeni takacağınız direksiyon simidi çap olarak küçük olduğundan gösterge panelinin görüşünüde engelleyip çirkin duracaktır.

    Bu bilgiyi kendi aracıma göre veriyorum Citröen'lerde direksiyon simidi tek olarak değişmiyor yani orta kısım+airbag+direksiyon simidi tek parçaymış sizin farklı bir direksiyon simidi alıp içine Volvo'nun airbagini koymanız bana olacak gibi gelmedi bence uymaz ve airbaglerin açılma açısı bile önemliyken bu değişiklik gereksiz olur bence hem gereksiz masraf yapmayın hemde airbag'ler gibi önemli bir konuda risk almaya hiç gerek yok.

    Kazasız,belasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hlksnrr -- 8 Mart 2015; 15:48:41 >
  • orjinalini bozmayın bence, güvenliği düşürür
  • Yaptırdıktan sonra %100 açılır airbag deseler bile bence aklın hep orda kalıcak ikilem arasında kalıcaksın o yuzden hiç gerek yok derım
  • Amadeus_M kullanıcısına yanıt
    Vazgeçtim hocam zaten hem maliyet hem saydığınız sebepler hem de focus direksiyonu dışındaki marka/model uyumsuzmuş. Yaptıran da yokmuş zaten böyle birşey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardes sahim yada doğanın varsa degistitsen anlarimda volvoda cok ihtiyac varmi ? Sahine küçük direksiyon takan taksilere binmistim ankarada zaten airbag olmadigindan rahattu adamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam taktırsaydınız çok kötü dururdu zaten. Her şeyin orjinali güzeldir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=0zmz2EBBoAA

    şu videoda adamlar direksiyon değiştiriyorlar fakat airbag takmadılar.
  • Hocam o direksiyon airbagsiz aftermarket ürün. Airbagsiz istesem sanayide yarım saatte 100₺ ya yaptırılır. Ben airbag istiyorum problem de orada çıkıyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı değiştirmek daha mantıklı olabilir bu noktada hocam sizin için. İnsanın içi rahat etmez öyle. Kazada size zara gelse Allah korusun Volvo'ya da bişey diyemezsiniz airbag açılmadı diye. Yapılsa bile yapan ustanın iyi bir işçiliğinin olması lazım. Yoksa 2 gün sonra otoyolda 90-100 ile giderken direksiyon kilitlense çok kötü bir durum.
  • iade kullanıcısına yanıt
    Yok hocam vazgeçtim zaten sırf direksiyon için de araba değiştirilmez. Ben direksiyon simidinden memnun değilim arabadan çok memnunum. Onun parasıyla daha güzel işler yaptım zaten arabaya. Gıdıkladım biraz dış görünümü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.